וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו יסדר

1.1.2010 / 16:18

מינויו של רוני לוי באוניראה הוא מוזר ותמוה, וחושף שוב את הקשרים הישראליים המפוקפקים בכדורגל האירופי. פז חסדאי מובך

לו הייתי אוהד אוניראה, הייתי משתגע. מי זה הרוני הלוי הזה שהונחת עלינו? מאיפה הוא פתאום הגיע? איפה זה לעזאזל פתח תקוה, ומה הקשר של האיש הזה אלינו? אין הכוונה לזלזל בכישוריו של רוני לוי, שכבר הוכיח את עצמו בליגת העל, אך האם נגמרו המאמנים ברומניה? אין שחקני עבר של הקבוצה שראויים יותר לקבל את המשרה? ואם כבר הולכים על מאמן זר, מדוע דווקא מישראל? האם הרזומה של רוני לוי במכבי פתח תקוה הותיר רושם כה עז בקרב אנשי אוניראה, עד שהחליטו שהם חייבים להחתימו בכל מחיר? האם לא ידענו, ובעצם לוי הוא היהודה ארם של הכדורגל הרומני, ומעריץ את הליגה הזו בחשאי ושולט בנבכיה?

אין ספק, רומניה היא כבר לא האימפריה האירופית שהייתה בעבר – כשבעיקר זכורה הנבחרת הנפלאה ממונדיאל 94 שתחת הנהגתו הכריזמטית של גיורגי חאג'י הגיעה לרבע הגמר – אך אוניראה היא עדיין האלופה הגאה של המדינה בעלת המסורת המרשימה, ורק השנה הקבוצה השיגה שמונה נקודות בליגת האלופות (דבר שבמקומותינו כבר לא יכול להתקבל בזלזול) כשהיא מביסה 1:4 את ריינג'רס בגלזגו ומנצחת 0:1 את סביליה הספרדית. מכל המאמנים בעולם, מה יש דווקא לרוני לוי להציע לה? אין ספק שמשהו פה נראה מוזר, קצת חשוד, וצופה אובייקטיבי מהצד יתקשה למצוא היגיון במהלך כזה או להסביר את פשרו.

ואז הגיע דודו

ואז מגלים כי סוכנו ונציגו של לוי במהלך הוא דודו דהאן, הקוסם שהצליח למכור את רמי גרשון, בלם הפועל ראשל"צ מהליגה הארצית דאז, לאלופת בלגיה סטנדארד ליאז'. אין ספק שדהאן הוא אדם מרשים, רהוט ומקושר, בעל ידע עצום בכדורגל, אך הוא כבר חשף בעבר לא פעם אמות מוסר מפוקפקות. הוא מעולם לא חשב שיש ניגוד עניינים או טעם לפגם בהיותו מאמן כדורגל פעיל בזמן שהוא משמש (במקביל!) כסקאוט עבור מועדונים שונים כמו גם סוכן שחקנים, ובעבר אף הורשע בעסקת העברת יואב זיו ללוקרן, כשהיה גורם פעיל בעסקה על אף שאינו נחשב לסוכן שחקנים מורשה, ובית הדין של ההתאחדות הרשיע אותו בהתנהגות שאינה הולמת, גזר עליו קנס של 20 אלף שקל ואסר עליו למלא תפקיד רשמי בהתאחדות למשך ארבעה חודשים.

כשלוקחים את הרזומה של דהאן ואת האלמוניות של רוני לוי ומוסיפים לה את הדומיננטיות של אנשי עסקים ישראלים ברומניה ואת המסורת המושחתת של המדינה - ניתן להביע חשש שמדובר בעסקה שעשויים להיות בה רבדים נסתרים או מניעים שאינם מקצועיים לחלוטין. כאמור, לו הייתי אוהד אוניראה, הייתי זועם וכועס על ראשי הקבוצה שהחליטו להחתים את הדמות האלמונית מישראל, אך גם כאוהד כדורגל ישראלי וחובב ספורט אובייקטיבי - קשה לי שלא לסלוד מהמהלך המוזר הזה.

פיני הגדול

כמובן שהתמיהה על מינויו של רוני לוי כמאמן אלופת רומניה מגיעה גם על רקע מינויו מעורר המחלוקת של אברהם גרנט כמאמן פורטסמות. אומנם אי אפשר להשוות את הרזומה הבינלאומי המכובד של גרנט לזה של לוי (בכל זאת, גרנט הצליח בצורה מרשימה עם נבחרת ישראל והגיע עם צ'לסי לגמר האלופות), אך גם גרנט מועסק במועדון שמנוהל על ידי אנשים מפוקפקים והבחירה בו אינה מובנת מאליה.

כידוע, הבעלים של הקבוצה עד לא מזמן היה סשה גאידמק, שאין טעם להרחיב על פועלה של משפחתו ועל קשריה עם ישראל. אמש "גארדיאן" הבריטי אף הזכיר שוב כיצד הבעלים הנוכחי (כנראה) של הקבוצה, עלי אל פראג', נוהג להתייעץ עם "איש הנדל"ן הישראלי רוני מאנה ובן ארצו יוסף יורום", כשההערכה היא כי פראג' נהיה מעורב בפורטסמות אך ורק בגלל התעניינותו באיצטדיון פראטון פארק ובערך הנדל"ני שלו. כמובן שלא נתפלא לגלות שגם ל"סופר אייג'נט" פיני זהבי יש חלק בקבלת ההחלטות מאחורי הקלעים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הישראלי המכוער

פורטסמות זה לא מועדון הכדורגל הראשון בהיסטוריה שלוקה באמות מוסר מפוקפקות, אך מדוע דווקא ישראלים הם שוב אלה שמעורבים במינויים המביכים האלה? האם זה מה שיש לנו להציע לעולם, רק תככים מאחורי הקלעים וקשרים עסקיים חשודים? כל חובב כדורגל נורמלי שמביט מהצד במינויים הללו, קולט שיש בהם משהו נסתר ולא כשר, וכאוהד כדורגל ישראלי, אני חש שהמינויים הללו מביכים אותנו, מביישים אותנו, ובמידה רבה מנציחים את הדימוי של היהודי התככן. ישראלים תמיד מחפשים קיצורי דרך, אך הפעם זה נעשה לעיני העולם כולו, ומאכזב לגלות שנציגינו לוקחים חלק פעיל בטימוא הענף שמבוסס על שמחה ותמימות. כמובן שתמיד נאחל הצלחה לשגרירינו, אך קודם כל נבקש שיגיעו לתפקידיהם בדרכים המקובלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully