וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יענקל’ה, בטוח שזה מה שאתה מחפש?

21.12.2009 / 17:06

גם אם מדובר בשחקן שאמור להוביל בעתיד את נבחרת פינלנד, קשה להבין מדוע חיפה מעוניינת להשקיע ברוני פורוקרה האלמוני

לפני כחודשיים גילתה פינלנד מחדש את רוני פורוקרה. מאמן הנבחרת סטוארט בקסטר האנגלי העניק לקשר הופעה ראשונה בהרכב בקמפיין מוקדמות המונדיאל, וכבר אחרי חמש דקות החזיר לו פורוקרה בשער היתרון במשחק נגד ווילס והיה אחד הבולטים במשחק שהסתיים ב-1:2 לפינים בהלסינקי. ארבעה ימים אחר כך פורוקרה שוב פתח, והרשים ב-1:1 של הנבחרת בהמבורג מול גרמניה. פינלנד התאהבה מחדש.

פורוקרה חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-26 ובהחלט ניתן לומר כי הוא נמצא בשיא של הקריירה שלו. היכולת הטובה במדי הנבחרת הגבירה את ההתעניינות בו, והעובדה כי מדובר בשחקן יהודי (הראשון בנבחרת פינלנד מאז 1949) שלא ייחשב בישראל כזר הופכת אותו לאטרקטיבי במיוחד. בשבדיה דווח כי מכבי חיפה מנהלת מגעים עם קבוצתו של פורקרה, אורברו, ומוכנה לרכוש את כרטיסו המוערך ב-750 אלף יורו. גם מכבי תל אביב הוזכרה בעבר כמעוניינת בשחקן. אז מה מקור ההתלהבות הגדולה מהקשר האלמוני?

"יהפוך לאחד החשובים בנבחרת"

"רוני פורוקרה מעולם לא נחשב להבטחה עתידית גדולה, או האיש שאמור להוביל את הכדורגל הפיני. הסיפור שלו הוא גדול והלוואי והיו עוד כמוהו. פורוקרה צריך לנווט את הכישרון שלו לעוד ערבים מוצלחים ובגיל 26, להפוך לאחד החשובים בנבחרת", נכתב בכלי התקשורת בפינלנד לאחר אותו משחק מוצלח נגד ווילס, שהיה בסך הכל השמיני שלו במדי הנבחרת (בסך הכל, תשע הופעות ושני שערים).

ואכן, תחילת הקריירה של פורוקרה לא בישרה טובות. הוא עבר בין ארבע קבוצות נוער שונות ורשם הופעה אחת בלבד במדי הנבחרות הצעירות. "מעולם לא הייתי מוכשר במיוחד או שחקן מוביל בקבוצות, אבל אנשים מסביבי דאגו לי. רק בעונה האחרונה התחלתי להראות את היכולת שלי והוכחתי שאני ראוי לנבחרת", העיד על עצמו.

את הקריירה הבוגרת החל בקבוצת פ.צ המינלינה לפני שעבר להונקה. ב-2006 רשם עונה מצוינת, כששיחק 90 דקות בכל אחד מ-24 משחקי הליגה, כבש שמונה שערים וקיבל מקום בנבחרת העונה של הליגה וגם זימון בכורה לסגל נבחרת פינלנד. לאחר עוד עונה בהונקה, עבר פורוקרה לליגה השבדית השכנה כשחתם באורברו, שם כבש שבעה שערים בשנתיים האחרונות. בעונה שעברה סיימה קבוצתו במקום השישי.

מדובר בקשר בעל יכולת טכנית משובחת, שמסוגל לשחק כשחקן כנף בשני צדי המגרש וכן מתופקד לעתים מתחת לחלוץ. בשבדיה נכתב לאחרונה כי למרות השיפור ביכולתו בעונה החולפת, הפריצה הגדולה הגיעה דווקא בהופעות בנבחרת פינלנד.

באורברו מכחישים מכל וכל כי קיבלו פנייה מישראל, אך הצהירו כי יסכימו לשחרר את השחקן, לו חוזה לעונה נוספת, בינואר אם תגיע הצעה גבוהה. "כל מה שאני יודע על מכבי חיפה זה שהם זכו באליפות ומשתתפים בליגת האלופות. אין לי מה להגיב על השמועות כי אני לא יודע כלום על ההתעניינות", אמר הפיני השבוע והצהיר כי בכוונתו לסיים את החוזה באורברו. "באופן טבעי, כל שחקן חולם לשחק ברמות הגבוהות ולהתקדם למועדון גדול, אבל אני מרוכז בעונה הקרובה".

לנארט סיוגרן מהנהלת אורברו התייחס לנושא ואמר: "לא קיבלנו שום הצעה רשמית משום קבוצה, אבל אנחנו יודעים שיש התעניינות בישראל. מבחינתנו, ההתעניינות בו היא חיובית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully