וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיאל: "אין לנו במה להתבייש"

8.12.2009 / 23:44

שחקן מכבי חיפה סירב להוריד את הראש לאחר המאזן החלש של קבוצתו. דוידוביץ': "אנחנו צריכים ללמוד מהשנה הזאת"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הייתה לא מעט תקווה שזה לא יקרה, אבל הבלתי נמנע התרחש הערב (שלישי). מכבי חיפה שוב הפסידה בליגת האלופות, ושוב לא הצליחה לכבוש, מה שהפך אותה לקבוצה החלשה ביותר בהיסטוריה של ליגת האלופות. ההפסד לבורדו (1:0) אמנם היה צפוי, אבל האלפים שהגיעו לאיצטדיון רמת גן קיוו לראות שער ירוק ראשון בקמפיין של אלישע לוי בליגה הגדולה בעולם, אך נותרו עם חצי תאוותם בידם.

"צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה"

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי אמר בסיום המשחק: "אין מה מה לעשות. בחצי הראשון היינו יותר טובים והיו לנו חצאי הזדמנויות, אבל ההבדלים ברמות האלו ברורים". על הסיבות לכך שקבוצתו סיימה ללא נקודות וללא שערים, אמר לוי: "נפלנו לבית מאוד קשה. אפשר היה לראות את ההבדלים. עבדנו מאוד קשה כדי להשתוות להם".

לוי המשיך ואמר: "בחלק מהמשחקים היינו מאוד קרובים להשיג שער אבל לא הצלחנו. לשחק נגד בורדו, באיירן ויובנטוס זה בית מאוד קשה". כשנשאל האם הוא מאוכזב, אמר המאמן: "בוודאי שאני מאוכזב. עשינו הישג יפה שהגענו לליגת האלופות ואנחנו לא מרוצים מהפסדים מינימלים. הקהל היה יוצא מהכלל, וזה לא פשוט כשאתה לא מבקיע ולא מנצח".

שוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ' נשאל בסיום מה על קבוצתו לעשות עתה, כשהיא נכנסה להיסטוריה הלא נעימה הזו: "מסתכלים על חצי הכוס המלאה. זה שכר לימוד כבד. יש לנו קבוצה צעירה והוגרלנו לבית מאוד קשה ואני מקווה שנחזור בשנה הבאה למפעל הזה". כשנשאל מה היה חסר לירוקים הערב, אמר השוער: "עובדתית, הסיומת מול השער. גם תנועה בלי כדור, זה מה שעושה את ההבדל. אנחנו צריכים ללמוד מהשנה הזאת. הרבה שחקנים צעירים זכו לשחק מוקדם בקריירה שלהם, והם יצטרכו ללמוד מזה".

גם בירם כיאל נשמע מאוכזב מאוד לאחר ההפסד, ואמר: "יש אכזבה מהתוצאה. היה קמפיין טוב ללא מעט שחקנים, אבל זה לא הספיק לנקודות ושערים. זה ניסיון טוב. ננסה להגיע בשנה הבאה מוכנים יותר ולקחת נקודות". למרות הספרה '0' בטור השערים, כיאל חושב כי לא מדובר באסון גדול: "אני לא מתבייש במאזן הזה. כל המועדון רצה שנבקיע, אבל אנחנו כספורטאים רצינו לנצח. אין לנו במה להתבייש, ייצגנו בכבוד את המועדון. זה היה חוסר ניסיון וחוסר מזל".

אייל משומר אמר: "אכזבה גדולה, אבל אנחנו עם הראש למעלה. אני מקווה מאוד שנגיע גם בשנים הבאות ושנכבוש. הגענו למצבים אבל לא הצלחנו, היה חזר לנו המון מזל. התרגשתי בשביל אלון חרזי, אני מאחל לו הצלחה ורק טוב". ליאור רפאלוב: "למדנו לקחים. עצם ההגעה זה הישג אדיר. בפעם הבאה שנעלה נוכל להיראות טוב יותר".

"אין אחד שלא היה מתחלף איתנו"

אלון חרזי,שעלה כמחליף וערך את המשחק האחרון שלו בקריירה, התייחס לגעגוע מהמגרש: "אני בטוח שזה ידגדג פה ושם, אבל ספורט הוא חלק מחיי. אני מרגיש טוב מאוד ושלם עם עצמי. עשיתי הכל כדי להיות סופר מקצוען ואני שמח שהייתה לי הזדמנות לשחק ברמות הגבוהות ביותר וגם להישאר במועדון. בשבילי הרגע הזה הוא כאילו סיימתי עוד משחק".

על המשחק עצמו אמר חרזי: "ברור שרציתי להבקיע, מי לא רוצה להבקיע, אבל שיחקנו מול קבוצה ברמה גבוה מאוד. זה ששמונה או תשעה שחקני הרכב לא הגיעו זה לא אומר שאין להם שחקנים טובים. כל אחד מהם יכול היה להיות מהשחקנים הזרים הטובים ביותר בארץ". על המשך דרכה של חיפה, אמר חרזי: "למדנו לקח ויש לנו עוד במה להשתפר. צריך להיות עוד שנה שנתיים שוב במפעל הזה כדי להשתפר. אני לא רואה את זה ככישלון. להיות שייכים לליגת האלופות זה הישג גדול ואין אחד שלא היה מתחלף איתנו".

שחקנים בקבוצה סיפרו כי ולדימיר דבלשווילי היה מאוכזב מאוד מעצמו, ככל הנראה מהעובדה שלא כבש ולא בלט בקמפיין ליגת האלופות. "הוא כנראה ציפה להצליח יותר", אמרו בחיפה, "אבל חלק מהזרים לא לקחו אותנו למעלה". אכזבה רבה נרשמה במועדון ממשחקו של פיטר מסיללה, שהטעות שלו הובילה לשער הצרפתי. שחקנים בקבוצה אמרו: "מאז שנפתח הקמפיין הוא לא נמצא כאן ולא בנבחרת דרום אפריקה. פעם הוא פצוע ופעם הוא מציג יכולת ירודה בקבוצה. יכול להיות שריבוי המשחקים רק הזיק לו".

בקבוצה החמיאו לליאור רפאלוב, ואמרו עליו: "סוף סוף קיבלנו את היכולת האמיתי שלו. בפעם הראשונה מזה זמן רב הוא משך את הקבוצה, הגיע לקבל את הכדור והראה מה הוא מסוגל לעשות". לאחר המשחק, נפרד אלון חרזי משחקני הקבוצה שעודדו אותו ואמרו לו: "הלוואי על כל אחד מאיתנו קריירה כמו שלך".

כמו לאחר ההפסד למכבי תל אביב בליגה, גם הפעם בחרו אלישע לוי ויענקל'ה שחר בחרו שלא לדבר עם השחקנים. "כנראה שאין כבר מה להגיד", אמרו שחקנים בקבוצה. "סיימנו את הקמפיין בלי נקודות ובלי שערים אז מה נשאר? כנראה שנצטרך להתרכז בליגה, במאבק האליפות". למרות המשחק בליגת האלופות, בקבוצה החליטו לערוך מחר אימון שייערך בשעות אחר הצהריים. פיטר מסיללה התלונן הערב על כאבים במפשעה ולכן הוחלף במהלך המשחק על ידי טאלב טואטחה. המגן הדרום אפריקאי ייבדק מחר.

בלאן שוב מחמיא

למרות שעלתה למשחק עם שלושה שחקני שדה בלבד על הספסל ומלכתחילה נחתה ללא רבים מכוכביה, בורדו השיגה הערב ניצחון נוסף והראתה שוב מדוע היא סיימה במקום הראשון בבית.

המאמן האורח, לורן בלאן, אמר אחרי המשחק: "היום ראו למה אמרתי שאנחנו צריכים סגל של 25 שחקנים. הוכחנו למי שחשב שנגיע לכאן כתיירים שהוא טעה והוכחנו שבאנו לכאן עם כוונות לנצח. אני מצטער על ההדחה של מארסיי מליגת האלופות, אבל ידענו שיש לה בית קשה".

בלאן גם החמיא ליריבה ואמר: "הקבוצה שלי שלטה הערב במגרש, אבל כשמסתכלים על המשחקים של חיפה נגד באיירן מינכן ויובנטוס רואים שהיא עשתה להן לא מעט בעיות וכך היה גם במשחק הראשון בבורדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully