וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב ניצחה 0:1 את מכבי תל אביב

שער נגיחה של דגלאס דה סילבה (12) הספיק להפועל ת"א כדי לנצח את ההתלהבות של מכבי ת"א עם 0:1 קטן, אבל יוקרתי

דרבי תל אביבי כקרב צמרת זה לא דבר של מה בכך. מאז עונת 2002/03, אז האליפות הוכרעה לטובת מכבי תל אביב בתום מאבק משולש וצמוד בו השתתפו גם מכבי חיפה והפועל תל אביב, לא זכינו לראות עימות בין שתי התל אביביות הגדולות כששתיהן מכוונות גבוה. האדומים אירחו הערב (ראשון) את הדרבי ועלו למקום השני עם ניצחון כמו שהם אוהבים - 0:1 קטן. מכבי ניסתה להשוות, אך במרבית הדקות נראתה כמו קבוצת תחתית שמנסה לעקוץ וכך, למרות ההתלהבות הגדולה, לא הצליחה לתקן את הרושם ממשחקי הדרבי השנים האחרונות.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
תל אביב שוב אדומה. שחקני הפועל/ברני ארדוב

הפועל תל אביב הפגינה דומיננטיות מהרגע הראשון, שזוראב מנטשאשווילי לא מתקשה לנקות כל סכנה במרכז המגרש וגילי ורמוט ואיתי שכטר מניעים את הקבוצה מהאגפים. מכבי תל אביב עלתה עם קישור מעובה, אך זה לא הפריע כאמור לאדומים לשלוט בשדה, אם כי זה לא סייע להם להגיע למצבים מיוחדים. ההזדמנויות האמיתיות הגיעו כתוצאה ממצבים נייחים, כפי שקרה בשער של דגלאס דה סילבה בדקה ה-12, לאחר הגבהה של ביברס נאתכו, הטוב במגרש. הקשר יצא מהתקופה הרעה שפקדה אותו, העניק לחבריו מסירות עומק יוצאות מן הכלל וניווט את הקבוצה ביום בינוני של נמניה ווצ'יצ'ביץ'.

מכבי תל אביב הצליחה להתקרב לשער של וינסנט אניימה רק כשהכדור עבר דרך המנוע של הקבוצה, איביצ'ה אילייב. הבעיה היא שהוא נעלם לפרקים גדולים מדי, ובלעדיו אין על מי לסמוך בכל הקשור לחלק היצירתי, בטח כשג'יזרמו ישראלביץ' עסוק במטלות הגנתיות ויוסי שבחון נראה כמו צל של עצמו ועוד יוצר מיס-מצ'ים במצבים נייחים. רונאלד ראלדס הציג יכולת לא רעה במשחק הבכורה שלו, והוא לבטח לא היה הבעיה של מכבי בעורף, שם בעיקר רוני גפני ראה פעמים רבות את הגב של יריביו.

רק במחצית השנייה ויתר המנג'ר אבי נמני על ליאור ז'אן ושלח חלוץ נוסף בדמות איליה יברויאן, שהפך את המשחק לפתוח יותר. קצב המשחק השתנה לחלוטין ופתאום שני השוערים עמדו בסכנה ממשית כמעט בכל התקפה, כשהפועל ממשיכה להתבסס על יתרונה במצבים הנייחים. אז ביצע נמני שינוי נוסף ובילגן את המשחק, אבל הוויתור על אילייב היה בעוכריו.

הפועל סוף כל סוף מציינת משחק בית ראשון בליגה שמסתיים עם ניצחון, והוא הופך מתוק יותר כשהוא מגיע בדרבי הגדול, למרות יכולת שלא מזכירה את ההצגות הגדולות להן התרגלו האוהדים בליגה האירופית. מכבי סובלת בעיקר מבעיה מנטלית ומתקשה לעשות בחזרה את המהפך לקבוצת צמרת, והתוצאות בהתאם. מול הפועל רמת גן זה מספיק, לא מול הפועל תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מהלך המשחק

דקה 12: גול! נאתכו הגביה כדור חופשי מצד ימין, ודה סילבה עלה מעל שבחון ונגח חזק לרשת של שטראובר ההמום. 0:1 להפועל ת"א.

דקה 27: אבידור ביצע תנועה טובה לרחבה וקיבל כדור, אך הבעיטה שלו הייתה חלשה מדי ונקלטה על ידי אניימה.

דקה 31: גפני הגביה משמאל, אילייב הגיע לכדור ונגח ישר לידיו של השוער הניגרי.

דקה 39: ורמוט קיבל כדור מנתאכו בצד שמאל, העביר לרגל ימין ושלח בעיטה נהדרת שפגעה במשקוף ויצאה החוצה.

דקה 40: הפעם שכטר ניסה את מזלו מ-18 מטרים, הכדור חמק ליד קורת שערו של שטראובר.

דקה 50: נאתכו הגביה כדור חופשי, שוב דה סילבה נגח עבר השער ובן דיין נבלם על קו השער ברגליים של שטראובר. מכבי שוב קופאת במצב נייח וניצלת בנס.

דקה 57: התקפה מתפרצת נהדרת של הפועל. שכטר הכניס כדור עומק ליבואה שהוציא לווצ'יצ'ביץ', וזה ניסה להקשית מעל שטראובר שהדף לקרן.

דקה 68: שבחון הגביה מימין, מאיוקה המחליף התכופף כדי לנגוח והכדור שלו הלך לקורה ויצא.

דקה 70: שכטר התרומם מעל טומאסיץ' ומחמישה מטרים נגח החוצה.

דקה 78: נאתכו הגביה עוד כדור חופשי משמאל, טומאסיץ' נגע קלות בראשו וכמעט הבקיע שער עצמי.

דקה 84: נאתכו שלח את לאלה במסירת עומק על חצי מגרש, אבל החלוץ מעד לפני המפגש עם שטראובר ופיספס צ'אנס גדול לגמור את המשחק.

דקה 87: ורמוט בעט מחוץ לרחבה, הכדור יצאה חוצה.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, זוראב מנטשאשווילי, ביברס נאתכו, גילי ורמוט, נמניה ווצ'יצ'ביץ' (ערן זהבי, 73), איתי שכטר (מיכאל זנדברג, 86), סמואל יבואה (מהראן לאלה, 64).

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, יובל שפונגין, רונאלד ראלדס, איגור טומאסיץ', רוני גפני, ליאור ז'אן (איליה יברויאן, 46), שרן ייני, איביצ'ה אילייב (עמנואל מאיוקה, 65), יוסי שבחון, גיז'רמו ישראלביץ' (ציון צמח, 76), יובל אבידור.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שמרו על הבכורה בעיר. אוהדי הפועל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully