וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף הקליטה

17.10.2009 / 10:00

אולי זה הקשר הצורם עם חלק מחבריו לקבוצה החדשה, אולי זו ההסתגלות הקשה לחיים שאחרי לואיס מרין, אבל מה שבטוח הוא שדדי בן דיין עדיין מתקשה לשחזר בהפועל תל אביב את יכולתו ממכבי נתניה ומאפשר ליריביו חופש רב מדי באגף

לפני כשבועיים התארחה הפועל תל אביב בהמבורג במסגרת הליגה האירופית. האדומים יצאו לגרמניה במטרה לחזור עם תיקו ואולי אף לגנוב ניצחון. בשל כך, עלה מאמן הקבוצה, אלי גוטמן, עם מערך הגנתי שכלל חמישה קשרים, אך לא שיער לעצמו שעל הגנתו יעבור יום שחור. כבר בדקות הראשונות ביססו הגרמנים את יתרונם במגרש ועם קצת יותר מזל היו מחדירים לרשתו של וינסנט אניימה יותר מארבעה כדורים. מעל כל ההגנה בלט בחולשתו המגן השמאלי של הנבחרת, דדי בן דיין, שטעויות שלו הביאו למספר שערים או מצבים ותרמו להרחקתו של הקפטן וואליד באדיר. אולם, בסיום המשחק היה קשה מאוד לשכנע את המגן כי הוא היה אחד האשמים העיקריים בספיגת השערים. בחדר ההלבשה של האדומים התעמת בן דיין עם באדיר ולאחריו אמר לשאר חברי הקבוצה: "אני לא יודע מה אתם רוצים? היה לי דווקא משחק טוב".

הגישה הזו היא רק אחת הבעיות שמפריעות לדדי בן דיין לתת את מה שהפועל תל אביב קיוותה שייתן לה: שיפור ברמת המגינים לעומת העונה שעברה, חלק בו בוודאות יש למכבי חיפה יתרון עליה. בן דיין, כולל הופעותיו בנבחרת, לא מספק ערך מוסף על יגאל אנטבי (שודאי יכול היה לחפות על כך אם היה נשאר כמגן שני), אלא אפילו גורע ממה שהפועל תל אביב היתה רגילה לקבל בצד שמאל. אולי זה חוסר ההסתגלות לשיטה הגוטמנית, אולי חוסר רעב אחרי שנים בהן כבר ביסס את מעמדו בליגה ובמכבי נתניה, ואולי זה חוסר יכולת להכיר במציאות ולהפסיק להאשים חלק מהחברים לקבוצה. מה שבטוח, דדי בן דיין של תחילת העונה, כולל הופעותיו בנבחרת, זה לא דדי בן דיין של השנים האחרונות, ובטח לא המגן שהפועל תל אביב קיוותה שישדרג אותה. בינתיים

מגן הפועל תל אביב דדי בן דיין. ברני ארדוב
דדי בן דיין של תחילת העונה, כולל הופעותיו בנבחרת, זה לא דדי בן דיין של השנים האחרונות/ברני ארדוב

מתגעגע ללואיס מרין

כשדדי בן דיין שיחק בקולורדו ראפידס בליגת ה-MLS, הוא קיבל לא פעם שיחות טלפון מאלי גוטמן, שהפציר בו לחזור ארצה ולשחק תחתיו. לגוטמן לקח זמן לשכנע את המגן, וכשהוא הפך למאמן מכבי נתניה השכנועים נשאו פרי. המגן, שעבר כמה שנים לא נעימות בישראל, החל להפגין בליגת העל את ההתקדמות שעשה בליגה בארה"ב. המשחק שלו התייצב, הוא הפך לכוח הרבה יותר משמעותי, והגיע מוכן לאתגר שציפה לו בליגת העל. גוטמן ראה איך בלעדיו בן דיין סוחב את נתניה לא מעט על גבו לעונות נהדרות, וכשדניאל יאמר ביצע מכירת חיסול, מיד קפץ על המציאה. למרות הצעה ממכבי תל אביב, בן דיין רצה לשחק תחת אלי גוטמן.

אם גוטמן, שעזב את נתניה מוקדם מאוד, היה מתעדכן אצל לותר מתיאוס, הוא ודאי היה לומד שהמגן שהתחיל בתור שחקן התקפה עדיין לא חושב מספיק הגנה. לאורך שלוש השנים של בן דיין בנתניה, המגן נהנה מההגנה הטובה בליגה. מאמניו היו מודעים ליכולת ההתקפית הטובה של המגן ובחרו לא פעם להמר על חורים מצד שמאל כדי לתת לו חופש התקפי. בעונה שעברה, למשל, עם הגעתו של לותר מתיאוס לקבוצה, קשה היה למאמן הגרמני לקבל בהתחלה את העובדה שהצד החזק של בן דיין הוא ההתקפי. מתיאוס שמקפיד מאוד על תפקוד נכון בהגנה, בדיוק כמו גוטמן, הבין אחרי זמן קצר כי אם הוא רוצה לנצל את בן דיין בצורה טובה עליו לבנות על הצד ההתקפי ופחות בהגנה. בשל כך, הציב ברוב שלבי העונה את ביוואן פרנסמן כבלם שמאלי שאמור לסגור גם את העליות הדחופות של המגן להתקפה. גם לואיס מרין הנפלא עזר בחיפוי על בן דיין.

מתיאוס קצר את הפירות תוך זמן קצר ובן דיין הפך לשחקן מכריע בהתקפת נתניה עם מספר שערים שהביאו לנתניה נקודות. כשגוטמן החליט להביא את המגן לוולפסון בתחילת העונה הוא ידע כי מדובר במגן התקפי יותר, אך לעומת מתיאוס ששיחק עם חמישה קשרים, שאחד מהם יותר אחראי תמיד על האגף השמאלי, גוטמן שיחק ברוב חלקי העונה עם ארבעה קשרים, מה שחשף את החלק החלש יותר במשחקו של בן דיין. אומנם, המאמן האדום שם לב לעובדה הזו והציב את דגלאס דה סילבה כחיפוי על בן דיין, אך דווקא הברזילאי, שברוב המקרים מצליח לעצור את התקפות היריבה מצד שמאל, נוטה עקב חולשתו של בן דיין להפקיר את מרכז ההגנה לטובת חיפוי על המגן. לראיה, השער שספגה הפועל מול טפילצה הצ'כית ושני שערים במשחק מול המבורג, שהגיעו בגלל חוסר האמון של דה סילבה במגן.

"בנתניה הבנו מהר מאוד כי בכדי להצליח עם דדי צריך לנצל את הצד התקפי שלו יותר", טוען נתי עזריה, עוזר המאמן של מתיאוס בעונה שעברה. "החלק ההגנתי שלו הוא הצד הפחות הטוב שלו ובגלל זה שחקנים היו מקבלים הוראות מפורשות לעזור בצד שלו. בעצם הוא שימש כפקטור התקפי שמוסיף המון מהקו האחורי. העונה, במשחקים שראיתי אותו, קיימת אצלו ירידה ביכולת. לדדי יש יכולות מוכחות והוא היה אצלנו על תקן שחקן מרכזי. יחד עם זאת, ברמות של אירופה, יהיה לו קשה יותר להביא את היכולות ההתקפיות מהסיבה הפשוטה שהפועל לא תוכל להרשות לעצמה שהמגן השמאלי יפקיר את ההגנה, וכבר בהמבורג היו לזה תוצאות. בסך הכל, אני מאוד מאמין ביכולות של דדי ואני חושב שהוא ייצא מהתקופה הפחות טובה שלו".

מתווכח עם דה סילבה

אולי עם קצת יותר רעב, בן דיין היה מגיע מוכן יותר מנטלית לאתגר של להוביל קבוצה גדולה יותר מנתניה. אלא שבן דיין הגיע אחרי שיא מסוים בקריירה, עם גיל מתקדם (31 בעוד חודש) ומעמד מובטח, וזה ודאי לא מסייע בהסתגלות למשימה מעט יותר קשה ממה שהיה רגיל עד כה. העימות עם באדיר הוא רק סיפור אחד בהסתגלותו של בן דיין. המגן כנראה עדיין לא הפנים כי את מעמדו בקבוצה הוא חייב להרוויח, ולא כמו בנתניה, שם היה כמעט מותר לו הכל. כבר במחנה האימונים בן דיין הראה לגוטמן כי הוא לא חייל הכי ממושמע. במשחק מול סטוק סיטי ביקש ממנו המאמן לשחק כבלם, אך המגן לא התלהב. לאחר מכן, כשהפועל פגשה את גטבורג, התעמת בן דיין עם דה סילבה והאשמות על השער הוחלפו בין השניים. לבן דיין היו ויכוחים עם שחקנים נוספים, אבל עם דה סילבה זה קורה כמעט בכל משחק. אותו דה סילבה שאמור גם לחפות מעט על בן דיין.

אפילו השבוע, כשגוטמן תרגל את בן דיין לקראת סוף האימון כבלם, השיב לו המגן: "אתה כבר רוצה לעשות ממני בלם? יש לי לפחות עוד שלוש שנים עד שאולי אני אעשה הסבת תפקיד". בכלל, בהפועל רואים כי המגן מקבל מעמד של כוכב שלא כראוי וישנו מרמור בעניין הזה: "אם קנדה או בונדר היו עולים כל כך הרבה ומפקירים את הגנה, אלי היה הורג אותם", טוען אחד האדומים. "במקרה של בן דיין, גוטמן לא יכול לעשות כלום כי הוא זה שהתעקש להביא אותו והוא לא יכול להוריד אותו לספסל ולהודות שעשה טעות כששחרר את אנטבי. דדי גם צריך להבין שהוא לא יכול להאשים את כל העולם בטעויות שלו. יש שחקנים צעירים שמסתכלים עליו והוא חייב במעמד שלו לדעת לשמש דוגמה".

במקביל, גל שיש הצעיר מגלה יכולת לא רעה בגביע הטוטו, ויש כאלה בקבוצה שסבורים שאולי ספסול של בן דיין יעיר בו את הרעב להוכיח מחדש את שהוכיח לכל הליגה בשנים האחרונות. "היכולת של דדי עד היום בהפועל דיי מאכזבת", קובע יעקב הלל, מגן האדומים בעבר. "כשמביאים שחקן כמוהו רוצים לראות תוצאות כבר מהתחלה, והוא לא מספק הסחורה וגורם לבעיות קשות בהגנה של הפועל תל אביב. בניגוד לנתניה, השיטה בהפועל שונה, כך שאני מעריך כי לדדי קשה להסתגל לדרישות היותר נוקשות של גוטמן. דדי הוא מגן התקפי יותר ובנוסף לעזרה שדה סילבה מעניק לו בצד השמאלי, שחקני מרכז השדה חייבים לסגור את הצד השמאלי טוב יותר ולהשאיר שטח קטן יותר לבן דיין להתמודד מול היריבים. כך הוא יוכל לסגור טוב יותר בהגנה, ואז, אני מאמין, הפועל תוכל ליהנות יותר מהצד ההתקפי שלו".

"אחרי שהעדיפו את דדי על יגאל אנטבי, שהיה מצוין, מצפים ממנו לשדרג את האגף השמאלי", מוסיף הלל. "הוא כבר הוכיח בעבר שיש לו את היכולות ולא סתם הוא מגן נבחרת. אם הפועל רוצה להרוויח אותו היא חייבת לגבות אותו יותר באחד על אחד שלו ובמהירות שהיא דיי נמוכה אצלו, וכך אולי הוא ייצא מהתקופה החלשה שלו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully