וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "יש הבדל בין הצ'מפיונס לליגה האירופית"

מאמן מכבי חיפה עקץ את הפועל ת"א לאחר הניצחון 1:2: "ידעתי איך תתנהל". גוטמן והראל יועמדו לדין בגין איום והעלבת שופט

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

שלושה מחזורים ארוכים המתנו בציפייה דרוכה לפתיחת השערים גם במשחק המרכזי של ליגת העל. אמש (שני) זה סוף סוף קרה, כאשר האלופה מכבי חיפה גברה 1:2 על סגניתה הפועל תל אביב בבלומפילד, בתום משחק מרתק וקצבי כראוי לשתי קבוצות המייצגות את ישראל באירופה. מכבי חיפה הסתמכה על התקפות מתפרצות ועשתה זאת בצורה קטלנית, הייתה עדיפה ברוב שלבי המשחק והוכיחה כי ליגת האלופות זו לא הליגה האירופית.

הקפטן יניב קטן פתח את מסכת הכיבושים מהנקודה הלבנה כבר בדקה השנייה, אייל גולסה הנהדר הרשית את השני בדקה ה-26 ואיתי שכטר צימק עבור המארחת בחלוף עשר דקות. חיפה נותרה עם מאזן מושלם של 12 נקודות בפסגה, להפועל תל אביב רק חמש נקודות בארבעה משחקים, ועכשיו גם הפסד בכורה.

"עומס? לא מדברים על זה"

סגן נשיא מכבי חיפה, עוזי מור, נכנס בסיום לחדר ההלבשה הצוהל בירוק, כינס את השחקנים ואמר להם: "זהו ניצחון חשוב שמעיד על אופי. כל הכבוד לכם". הנשיא יעקב שחר לא נכח במשחק, אך התעדכן במהלכו על הנעשה במגרש. בסיום התקשר הנשיא לקפטן יניב קטן וביקש ממנו להודות לשחקנים על ההקרבה והלחימה. קטן העביר את המסר לחבריו שחקנים בקבוצה ששחר שוחח איתם לפני המשחק וביקש: "נצחו את הפועל, הגיע הזמן לעשות להם בית ספר".

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, היה מאושר בסיום: "נכון שיכולנו להבקיע יותר שערים, אבל מלבד שלוש הנקודות, חשובה הדרך. שיחקנו נגד קבוצה מצוינת עם מגרש ביתי והיינו שותפים לכדורגל טוב וקצבי, אבל השחקנים שלנו לא נבהלו. אהבתי את הצורה ואת רמת המוכנות, האגרסיביות, ההקרבה, היכולת להתקיף ולהתגונן כמו שצריך ולהתמודד עם סיטואציות, וזה הדבר החשוב מבחינתנו. בנינו את המשחק כשידעתי איך הפועל תתנהל בחצי השני - החשיבה שלי הייתה הפוכה, להכניס שחקנים למרכז השדה. הפועל, מלבד מצבים נייחים, כמעט לא הגיעו להזדמנויות. היום, התקדמנו מדרגה אחת".

מאמן האלופה התייחס גם להבדלים בין המפעלים האירופים בהם משתתפות הקבוצות: "עם על הכבוד, אני לא חושב שאפשר להשוות את הרמה של הצ'מפיונס לליגה האירופית. 99 אחוז מהביקורות היו טובות, גם לאחר ההפסד לבאיירן". על העומס אמר: "אף אחד מאיתנו לא מדבר על זה. יש מספיק זמן עד המשחקים הבאים. ראיתם היום את גולסה, גדיר וקטן שרצו בסיום המשחק ממש כמו בהתחלה".

גוסטבו בוקולי כבר חושב קדימה: "היה חשוב לנצח היום, עשינו את זה למרות שיכולנו לספוג את השוויון בסוף. עכשיו יש לנו קצת שקט בליגה ואנחנו יכולים לחשוב על בורדו. תמיד כשאנחנו באים כמו קבוצה וכל אחד עוזר לשני, רואים שמכבי חיפה חזקה מאוד. אנחנו יודעים שיש לנו סגל מצוין וקבוצה טובה מאוד, דיברנו לפני המשחק שהליגה זה האוכל שלנו. כל משחק הוא חשוב ובאים כדי לנצח".

עוד הוסיף הקשר: "היה לנו שבוע כדי להתאושש. כשמשחקים באירופה, הרמה גבוהה וגם הפועל היא קבוצה ברמה גבוהה. באנו עם המנטליות והמחשבה הזאת ולכן במחצית השניה נתנו מה שאנחנו צריכים לתת ולחצנו. אנחנו לא צריכים לדבר על מי קבוצה טובה יותר, צריכים לשחק ולתת הכל בכל משחק".

ביום רביעי תפגוש חיפה את הפועל פתח תקוה בגביע הטוטו. לוי יעניק מנוחה למספר שחקני הרכב כשמנגד, בירם כיאל וליאור רפאלוב, שלא פתחו במשחק הערב, יקבלו הזדמנות בהרכב הפותח.

"לשחקנים לא היה אפילו כוח להתקלח"

אלי גוטמן, מאמן הפועל תל אביב פנה לשופט מנשה משיח והטיח בפניו: "אתה יהיר, היה פנדל בוודאות". בהמשך גם יו"ר הקבוצה מוני הראל התלונן בפני השופט, והבוקר (שלישי) הודיע תובע ההתאחדות כי נגד גוטמן ונגד הראל הוגש כתב אישום באשמת איום והעלבת שופט.

לאחר מכן ניסה המאמן להסביר את פשר ההפסד: "המשחק למעשה עוד לא התחיל וכבר היינו בפיגור. לאחר מכן, יצאנו קדימה ולחצנו, היינו דומיננטיים, אבל נחשפנו להתקפות מתפרצות בגלל חוסר סדר במשחק שלנו עקב התוצאה. אלו דברים שקורים בכדורגל וזה התפקיד שלי לתקן. הגיע לנו פנדל של 200 אחוז במחצית הראשונה. בהפסקה שוחחתי עם השחקנים ואמרתי שכמו נגד סלטיק, הגיע הזמן ללחוץ קדימה. רוב המחצית השניה המשחק שוחק בחלק של מכבי חיפה. אני גאה מאוד במאמץ של השחקנים. לא פשוט לשחק שלושה משחקים כאלה בשמונה ימים. אני יכול לומר שפנינו קדימה ואנחנו קבוצה מספיק טובה בכדי לדעת להמשיך הלאה".

המאמן התייחס לעובדה שקבוצתו שוב הפסידה לירוקים במשחק מכריע ואמר: "היה משחק טוב היום ולא הגיע לנו להפסיד. המשחק הזה לא קשור למשחק הקודם שנערך לפני ארבעה חודשים. האליפות לא מוכרעת במחזור הרביעי".

לגבי העייפות אמר: "השחקנים עכשיו יושבים בחדר ההלבשה ואין להם אפילו כוח ללכת להתקלח. בעיה שנוצרת מעייפות זה שאין דיוק במשחק. משמעותי מאוד לשחק ביום חמישי מאשר ביום שלישי. המשחק הזה לא היה בתוכניות והוא הונחת עלינו בגלל הטלוויזיה. אני לא מבקש הנחות, אבל צריך להיות הוגנים. שלא נדבר בכלל אם אפשר לשחק עוד משחק תוך 48 שעות בירושלים בגביע הטוטו. אני לא מבין מי מקבל את ההחלטות. מי האנשים שעומדים מאחורי ההחלטות האלה? צריך להתייחס לסיטואציה מבחינה מקצועית ולא מבחינה שרירותית. אפילו המשחק בבאר שבע לא היה אמור מלכתחילה להיות ביום ראשון, אלא בשבת".

תקרית אלימה הייתה בסיום המשחק בין אוהדי הפועל תל אביב לשוטרים. מספר אוהדים טענו שספגו מכות משוטרים והחלו לקללם מחוץ לתחומי האצטדיון. האוהדים גידפו את השוטרים ואלו הגיבו באלימות. שני אוהדים עוכבו במקום. עד ראייה אוהד אדום אמר: "לא התגרנו ולא עשינו שום דבר. הבענו את דעתנו ולפתע קפצו עלינו מספר שוטרים והחלו להלום בנו". האוהד התלונן כי הוא סובל מכאבים, אך לטענתו לא נזקק לטיפול רפואי.

עדכון ראשון: 21.9, 22:14
עדכון אחרון: 22.9, 10:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully