וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרעי קיץ

22.7.2009 / 14:11

מה ניתן ללמוד מתחילת הדרך המרשימה של מכבי חיפה ובני יהודה הקיץ? האם פתיחה כזו הופכת לעונה מוצלחת בליגה?

העונה שעברה פגעה קשות בכבודו של הכדורגל הישראלי. בית"ר ירושלים הושפלה בקרקוב, נתניה התבזתה בורנה וכבר בשלהי חודש אוגוסט נותרנו נטולי קבוצה ישראלית במפעלים האירופיים. כשהטעם המר עדיין בפה, מכבי חיפה ובני יהודה מוכיחות בינתיים שאפשר גם אחרת. התצוגות נפלאות שלהן מלמדות שקבוצה ישראלית יכולה להיות מוכנה גם בתחילת יולי, וגם אם היריבות שלהן היו קלות, התוצאות היו עדיין לא שגרתיות. קבוצות ישראליות שיחקו כבר נגד קבוצות קיקיוניות, אבל לא תמיד התגברו עליהו בכזו אלגנטיות. האם בכלל אפשר ללמוד מכך משהו על העתיד של מכבי חיפה ובני יהודה. האם פתיחת עונה טובה באירופה רומזת על המשכיות בליגה. לאור מקרי העבר, התשובה היא - לא בהכרח.

לא אומר כלום

הפועל פתח תקוה 1997/8

המלאבסים עם מוטי קקון, אלי אברבנל, מנור חסן וגאבור מרטון היממו את אירופה. זה התחיל עם 1:3 בסיכום שני המשחקים על פלורה טאלין האסטונית והמשיך במסע לדנמרק לפגוש את סגנית האלופה, ויילה. פתח תקוה התגוננה וחזרה עם 0:0 מהמשחק הראשון. עד הגומלין מכרה ויילה את כוכבה, תומאס גראבסן (לימים שחקן ריאל מדריד) מה שעלה בהפסד 1:0 באורווה. הכחולים היו קרובים להדהים גם בסיבוב הבא, אך נוצחו 2:1 בסיכום שני המשחקים על ידי ראפיד וינה האוסטרית, משער דרמטי בדקות הסיום. בליגה, המסע היה הרבה פחות מופלא. העונה נפתחה עם שני הפסדים רצופים וסיבוב שני רע שלח קבוצה מפוצצת פוטנציאל למקום החמישי.

הפועל תל אביב 2007/8

תחת הדרכתו של המאמן גיא לוזון, האדומים השיגו ניצחון כפול על שירוקי הבוסנית והדיחו גם את א.א.ק סולנה החזקה בדרך להופעה בינונית בשלב הבתים של גביע אופ"א, שזכורה בעיקר הודות לניצחון חוץ מדהים על חטאפה. בליגה הסיפור היה שונה. שש נקודות מ-10 משחקים, ניצחון אחד במשך סיבוב שלם, הפכו את הפועל לקבוצת תחתית. המתח בין לוזון ליוסי אבוקסיס חירב כל חלקה טובה בוולפסון ובסופו של דבר, המאמן הודיע על התפטרותו והוחלף על ידי אלי גוטמן.

מכבי פתח תקוה 2005/6

נשארים עם לוזון. המאמן מציג לראשונה את שיטת הלוחמה הפסיכולוגית ומרדים את בשקימי המקדונית בדרך ל-0:11 בסיכום שני המשחקים. בסיבוב הבא מדהימה מכבי פתח תקוה את אירופה עם ניצחון חוץ 2:5 על פרטיזן בלגרד, שהפך פיגור 2:0 מהמשחק הראשון. פתח תקוה הופכת לקבוצה הישראלית הראשונה שעולה לשלב הבתים של גביע אופ"א, אותו סיימה עם ארבעה הפסדים. בליגה, לעומת זאת, המצב היה בכי רע. תשע נקודות בלבד היו ללוזונים בתום סיבוב ראשון נורא, שדרדר את הקבוצה לתחתית.

אין עשן בלי אש

מכבי חיפה 1993/4

שנה לאחר שאופ"א קיבלה לחיקה את הקבוצות הישראליות, מכבי חיפה רשמה את ההישג הגדול הראשון בתולדות המדינה. הירוקים טיילו מול דודלאנג' מלוקסמבורג במוקדמות והדהימו את טורפדו מוסקבה בסיבוב הראשון. העצירה הגיעה בשמינית הגמר מול פארמה של זולה, אספרייה וברולין ורק אחרי דו קרב פנדלים. בליגה, חיפה הייתה בלתי ניתנת לעצירה וסיימה עונה היסטורית ללא הפסד עם מאזן שערים 27:97 ואליפות קלילה של אחת הקבוצות המרשימות בתולדות הכדורגל הישראלי.

מכבי חיפה 2002/3

תשע שנים אחרי פארמה, חיפה עשתה עוד היסטוריה כשהפכה לקבוצה הישראלית הראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות. הימים היו קשים במדינה והמצב הביטחוני לא אפשר אירוח משחקים בישראל. הירוקים נדדו לקפריסין, דילגו מעל בלשינה מבלארוס וחלפו על פני שטורם גראץ בדרך למפגשים הבלתי נשכחים מול מנצ'סטר יונייטד ואולימפיאקוס.

רוסו, פראליה, יעקובו, בניון והחברים נראו נפלא גם בליגה שנפתחה עם שישה ניצחונות רצופים. בסיום העונה, הטיסות, המשחקים המרובים והרוטציה הקצרה של יצחק שום עשו את שלהם וחיפה איבדה את האליפות במחזור הסיום למכבי תל אביב.

הפועל תל אביב 2001/2

עם כל הכבוד לחיפה, המסע הזכור ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי רשום על שמה של הפועל תל אביב. ההצגה של אלימלך בסטמפורד ברדיג', השער של אוסטרץ' בקור הרוסי של מוסקבה והניצחון הגדול בפארמה נכנסו לפנתיאון. האדומים נעצרו על ידי מילאן ברבע גמר גביע אופ"א ובדרך רשמו פתיחת עונה טובה גם בליגה. 24 נקודות היו לדרור קשטן בסיבוב הראשון. בהמשך, האדומים נכנעו לעומס ולעדיפות המקצועית של מכבי חיפה וסיימו עונה נפלאה במקום השני.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully