וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: בני יהודה הביסה 0:4 את דינאבורג

גיא לוזון התרשם מפדרו גלבאן ואמר עליו שהוא 'שב כמו דוגמן', אז הארגנטינאי גמל לו עם שער ושני בישולים ב-0:4 של בני יהודה על דינאבורג בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית

בני יהודה עשתה הערב (חמישי) עוד צעד במסע הקסם האירופי שלה. הזהובים הביסו 0:4 את דינאבורג הלטבית במסגרת המשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. בשבוע הבא תצא הקבוצה למשחק הגומלין בלטביה במטרה להשלים את עלייתה לסיבוב השלישי במפעל.

צריך להוריד את הכובע בפני בני יהודה וגיא לוזון. בפני הזהובים, כי למרות שהיריבה לא נמנית על אריות אירופה, הרי שהם שיחקו בצורה מסודרת ומאורגנת, עשו מהלכים פשוטים שהניבו להם שערים, והכי חשוב שיחקו מהר ולרוב בנגיעה אחת. בפני המאמן, כיוון שהוא ממשיך לעבוד בצורה יסודית ועקבית באירופה. לוזון, כזכור, היה הראשון שהביא קבוצה ישראלית לשלב הבתים של גביע אופ"א (מכבי פתח תקוה) ואחר כך עשה זאת שוב עם הפועל תל אביב. כך שאל תהיו מופתעים אם הוא יהיה הראשון שיעשה עוד עליה, הפעם לליגה האירופית עם קבוצה ישראלית, שתהיה גם היסטורית עבור בני יהודה.

לפדרו גלבאן לקח בשנה שעברה לא מעט זמן להתאקלם, ועד שהוא כבר עשה זאת העונה הסתיימה. אלא שאת העונה הנוכחית פתח הקשר הארגנטינאי של הזהובים בסערה. הוא כבר כבש שני שערים במשחק הקודם נגד סימורג, וכעת הוא הוסיף אחד ושני בישולים. מעבר לכך, הוא מאוד מעורב במשחק, כאשר התקפות רבות שעוברות דרכו הופכות למסוכנות עבור היריבה.

הזהובים פתחו בלחץ על השער הלטבי, ואחרי 25 דקות עלו ליתרון, רבות הודות לשוער הלטבי, שהדף רע מאוד כדור של גלבאן, שחדר פנימה. 13 דקות חלפו, ודין מורי מצא הרמה של פדרו גלבאן כדי לנגוח פנימה. למורי זה היה שער שני, לאחר שכבש את שער הניצחון בחוץ נגד סימורג. השער השלישי (67) היה מלאכת מחשבת כשאלירן עטר ביצע דאבל פס שעקף את כל ההגנה, ועטר שלח מהאוויר פנימה לפינה. בתוספת הזמן כבש צעירי בקלילות את הרביעי.

דווקא הפעם אפשר לבוא בטענות לאוהדים ולא לשחקנים. לוזון ביקש את תמיכת הקהל בקבוצה גם במשחקים הזניחים שלה, ולא דווקא רק בשלבים הגבוהים של המפעל, אם יגיעו, אבל נראה שהבקשות לא עשו את שלהן, כשרק כ-2,500 צופים הטריחו עצמם לבלומפילד. מה שכן אפשר לומר לזכותם זה שהם עודדו בצורה יפה. הזהובים יוצאים עם מקדמה מצוינת, אבל עדיין יצטרכו לעבוד בגומלין בשבוע הבא בלטביה כדי להשלים את המלאכה.

מהלך המשחק

דקה 7 - דווקא ההזדמנות הראשונה הגיעה מרגלי הלטבים, כאשר אפנאסייבס העביר כדור טוב מחוץ לרחבה להונג, הכדור שלו היה חזק, אבל לא מדויק וחמק ליד מסגרת השער של איינוגבה.

דקה 16 - אלירן עטר קיבל כדור טוב לאחר צירוף מסירות נאה של שחקני בני יהודה, אך הבעיטה שלו הלכה גבוה מעל המסגרת.

דקה 22 - גלבאן שלח כדור מסובב בו אף אחד לא הצליח לגעת ושחמק סמוך מאוד ליד קורת שער האורחים.

דקה 25 - גול! פדרו גלבאן שיחרר בעיטה חזקה מכ-25 מטרים אלכסונית, השוער הלטבי פאבלס דווידובס הדף גרוע, והכדור חדר לשער, 0:1 לבני יהודה.

דקה 32 - עטר תיעתע בהגנת הלטבים, והשאיר כדור טוב למהראן ראדי, ששלח כדור חזק, אבל לא מדויק שחמק ליד הקורה.

דקה 38 - גול! גלבאן הרים קרן, דין מורי התרומם גבוה מעל כולם כדי לנגוח חזק ופנימה, 0:2 לבני יהודה.

דקה 59 - גלבאן הרים קרן טובה, עטר נגח לפינה, אבל שחקן דינאבורג הצליח להרחיק את הסכנה ממש מקו השער.

דקה 67 - גול! עטר קיבל כדור מאדרי, מסר לגלבאן, שהחזיר לו לתוך הרחבה בהקפצה, עטר לא חיכה ושלח מכ-10 מטרים מהאוויר פנימה. שער נהדר, 0:3 לבני יהודה.

דקה 85 - אמסיס שלח כדור חזק מכ-16 מטרים שהלך גבוה מעך המשקוף.

דקה 86 - בני יהודה לא חיכתה וחידשה מהר את המשחק אחרי עבירה, משה ביטון פרץ לרחבה, אבל השוער הלטבי הצליח להדוף הפעם טוב לקרן.

דקה 90+2 - גול! עטר הקשית בחוכמה רבה, לירוי צעירי עקף את כל ההגנה ושלח משלושה מטרים בקלילות פנימה, 0:4 לבני יהודה ממש סמוך לשריקת הסיום.

הרכב בני יהודה: דלה איינוגבה, עוז ראלי, איבן גרידו, דין מורי, כפיר אדרי, מהראן ראדי (משה ביטון, 65), חסן אבו זייד, לירוי צעירי, פדרו גלבאן (איציק עזוז, 82), אסי בלדוט (ג'ורג' אמסיס, 78), אלירן עטר.

הרכב דינאבורג: פאבלס דווידובס, ולאדיסלאבס גאבובס, ולדימיר קולשוב, ריטוס קריוקליס, ייבגני סימונובס (קורטואה, 72), ואדים לוגינס, קום סונג הונג (זיזילבס, 46), יורי סוקולובס, ואצ'יסלאב דנילין, ואלרי אפנאסייבס, ואסילי גוצ'שווילי (רי, 56).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully