וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו תהיה טעות לדחות את מכבי חיפה והפועל תל אביב"

עד העונה, אף אחד לא הכיר אותו. היום שתי הגדולות רבות עליו ועלי עותמאן המקורי מעריץ אותו. ראיון עם המגן הטוב בארץ, שלא סולח לבן שושן

למחמאה טובה מזו, עלי עותמאן - אולי המגן הטוב בליגה העונה ואחד מתגליות 2008/9 - לא יכול היה לצפות. כמו רוב שחקני סכנין, הוא הוזמן לחתונתו של מאור בוזגלו. במהלך החתונה פגש המון אורחים נוצצים, אבל בשולחן אחד זיהה אדם שריגש אותו במיוחד. גם הוא שיחק פעם עם בוזגלו, יעקב בוזגלו – הכוכב הראשון שיצא מהמגזר הערבי, עלי עותמאן המקורי של הפועל ירושלים. "אתה עושה עבודה מצוינת. יש לך שם מחייב ואתה מייצג אותו בכבוד", אמר השחקן האגדי למגן בני סכנין. גם יממה לאחר מכן, כשסיפר את אשר קרה לו באירוע של בוזגלו, סירב המגן הצעיר למחוק את החיוך מפניו. "היום אני יכול להגיד בפירוש שאני גאה בשם שלי", הוא אומר בסיומה של עונה שבהחלט מצדיקה את האמירה הזו.

לא רוצה להיות מיליונר

היום עותמאן, 22, הוא המגן הימני הבא בכדורגל הישראלי, אחד המלפפונים הלוהטים, אבל בתחילת העונה אף אחד לא ממש הכיר אותו. אפילו המאמן שלו בקושי ידע מיהו. במחזור השני עותמאן הצעיר קיבל הזדמנות ראשונה בהרכב מול מכבי פתח תקווה. המשחק עצמו נגמר בהפסד קטן של סכנין משער עצמי של חיים בנון, אבל למרות ההפסד הכואב, המאמן פרדי דוד ידע שגילה יהלום. עוד לפני שירדו השחקנים לחדרי ההלבשה, קרא אליו דוד את עותמאן הצעיר ושאל אותו: "איפה היית בעונה שעברה?".

- עלי, איפה באמת היית עד העונה?

"האמת, כל החיים זה בסכנין. נולדתי כאן ובגיל 9 התחלתי לשחק כדורגל בבני סכנין. לאורך השנים ובמיוחד בתיכון היה לי מאוד קשה. לא הייתי הולך ללמוד בכלל ואת כל כולי נתתי לכדורגל. הייתי מתאמן בכל זמן שרק היה לי. בעונה שעברה, הייתי רשום כחריג בנוער אבל השתייכתי לסגל הבוגרת. אלישע לוי נתן לי לשחק כמה משחקים בעונה שעברה, רובם בחלק האחרון של המשחק. הוא העדיף יותר את הניסיון של עבד רבאח על פני".

- מצחיק, שדווקא אותו אלישע לוי רוצה אותך עכשיו במכבי חיפה.

"קודם כל, זה כבוד גדול בשבילי בכלל להיות מועמד למועדון כמו מכבי חיפה, וגם שמעתי שהפועל תל אביב מתעניינים. מעבר לזה, אותי זה לא מפתיע. אני באמת חושב שאני יכול להתאים לקבוצה גדולה. נכון, בתחילת העונה אף אחד לא התייחס אליי ברצינות, אבל כשהעונה התקדמה, כולם ראו את היכולת שלי. אני מאמין שאני יכול להתאים לכל קבוצה בארץ".

- בסכנין אומרים שאתה סגור אצלם לעונה הבאה.

"עמדתי ליד חסאן אבו סלאח באחד האימונים והוא שאל אותי אם אני נשאר בעונה הבאה. אז אמרתי לו שאני נשאר, אבל זה לא אומר כלום. אם אתה עכשיו תגיד לי 'אתה עובר למכבי חיפה בעונה הבאה' ואני אגיד לך כן, זה אומר שאני אהיה שחקן חיפה? שלא יבינו אותי לא נכון, אני אוהב את סכנין ואני רוצה להישאר. הקהל כאן מדהים והם לא ייתנו לי ללכת בקלות. אבל הבעיה שבסכנין אין הרבה כסף. אם עכשיו יציעו לי עשרת אלפים שקל כל חודש לכל הקריירה, אני חותם בעיניים עצומות. אני לא אחד שמחפש את המיליונים, אלא אדם צנוע שרק רוצה לחיות טוב".

היינו יכולים לקחת אליפות

- אין לך שאיפות להיות כוכב?

"כל אחד חולם להיות כוכב, אבל גם לא צריכים להיות חזירים. צריך לקבל את מה שמגיע לך. אותי אישית מאוד מרגש רק לדעת שחיפה והפועל תל אביב מעונינות בי, וכמו כל שחקן בארץ גם אני רוצה להיות בקבוצות האלה".

- יותר קשה לשחקן ערבי להפוך לכוכב?

"הכל תלוי באיזו קבוצה אתה משחק. אם זו בית"ר , זה לא יקרה אף פעם וגם בעוד 200 שנה לא יהיה להם כוכב ערבי. אבל במועדונים אחרים, אין שום סיבה שלא. תראה את בירם כיאל במכבי חיפה. מישהו מונע ממנו להתקדם בגלל שהוא ערבי. שם, ובכל הקבוצות בארץ, לא אכפת לאף אחד אם אתה ערבי, יהודי, צ'רקסי או דרוזי, כל עוד אתה שחקן טוב. לצערי, בבית"ר עדיין לא חושבים ככה. תראה מה עשה עמית בן שושן. לשיר עם אוהדים ככה, זה ממש לא מתאים. גם אחרי שהוא התנצל, זה לא ממש הרגיע אותי. אם אני הייתי אומר שאני שונא את כל היהודים ואחרי שעה הייתי מתנצל על זה, מישהו היה סולח לי? כל בנאדם צריך לקבל את הכבוד שמגיע לו, במיוחד אם הוא נותן כבוד למקום שבו הוא נמצא. אני יכול לספר שרק השבוע פגשתי את אבירם ברוכיאן וברק יצחקי, ושניהם היו מאוד נחמדים והפתיעו אותי לטובה. זה רק מראה שהקהל שם הוא זה שעושה את הבעיות והשחקנים מטבעם הם נחמדים".

- חשבת כבר על הנבחרת? יש לא מעט ביקורת על זה שקשטן לא בא לראות משחקים בסכנין, ולכן גם לא מזמן שחקנים ממנה.

"האמת שהעונה לא יצא לי לחשוב על כלום חוץ מלהשאיר את סכנין בליגה. היתה לנו עונה מאוד קשה ושום דבר פרט לזה לא עניין אותי. לא יכולתי לאכזב את האוהדים ולכן רק חשבתי איך לשמח אותם. זימון לנבחרת לא תלוי בי, אבל אין אחד שלא רוצה להיות שם. אני מאמין שאם אני אמשיך להתקדם כמו העונה, אז באמת המקום שלי יהיה שם".

- מה קרה לסכנין העונה?

"לדעתי בניית הקבוצה לא היתה טובה בכלל, וזה מה שפגע בנו הכי הרבה. אחרי זה, גם היה את כל הסיפור הזה עם גניבת הבשמים שגם לא עשה לנו טוב. ואולי הדבר שהכי השפיע עלינו הוא ששיחקנו את רוב העונה רק עם שני זרים. זה חלק משמעותי בכל קבוצה ולא היה לנו את זה העונה. אם היו נשארים עם אותם שחקנים מהעונה שעברה, כולל חיזוק נכון, היינו אפילו יכולים לקחת את האליפות".

מה אפשר לאחל לך לעונה הבאה?

"שאני אשאר אדם צנוע. כל אחד שמתחילים לדבר עליו משתגע, ואני לא רוצה שזה יקרה לי. לא משנה איפה אני אהיה בעונה הבאה, אני רוצה לכבד את האוהדים ושהם יכבדו אותי. אוהדים בשבילי הם הכל. אני יודע שזה יעשה לי טוב להישאר עוד עונה בסכנין ולהתחשל, אבל עם זאת, אף אחד לא מבטיח לי שמכבי חיפה או הפועל תל אביב ירצו אותי פעם נוספת. ככה שזו יכולה להיות טעות לא לעבור עכשיו ולנסות להוכיח את עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully