וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנתניה מסכמים תקופה

דור בלך

30.5.2009 / 22:27

מתיאוס עוזב ולא מרוצה מהמקום הרביעי, שטראובר יעזוב, כמו רוב השחקנים הבכירים, ונתי עזריה עשוי לאמן. גוטמן: "שיחקנו עם יהירות"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

בזמן שקבוצות התחתית התחרו ביניהן במסגרת המחזור האחרון, שיחקו גם מכבי נתניה והפועל תל אביב במשחק שפחות או יותר היה חסר חשיבות. למעשה, היה זה משחק על כבוד, על לסיים את העונה בטעם טוב, לתת הרגשה טובה, אחרונה, לאוהדי הקבוצות.

בפועל, היתה זו בעיקר מכבי נתניה שיכולה לחייך קצת בסיום הניצחון 1:2 על האדומים מסגנות הטבלה. החבורה של מתיאוס ביצעה מהפך, ומפיגור בן שער אחד הצליחה לכבוש פעמיים, ולהעניק למאמנה הגרמני מעין מתנת פרידה צנועה על תקופתו היפה במועדון. בעונה שכזו, גם זה משהו.

שטראובר: "סופה של תקופה"

"אני מאוד אוהב את המטאליות הישראלית", אמר מתיאוס בסיום. "בכדורגל הייתי רוצה תוצאות יותר טובות, ואני לא מרוצה מהמקום הרביעי. היינו יכולים יותר, איבדנו את עצמנו ב-6-8 המשחקונים האחרונים של העונה, הפסדנו נקודות לקבוצות לא ברמה שלנו", הסביר הגרמני את הנפילה ביכולתה של נתניה ביישורת האחרונה. למרות זאת, מתיאוס היה נראה מחויך למדי, ודומה כאילו הוא, יותר מכולם, כבר שמח על שנגמרה העונה הזאת.

"זו סופה של תקופה, מבחינתי ומבחינת המועדון כי לא אהיה כאן בעונה הבאה", סיכם הערב לירן שטראובר ונתן את האות לסיום שלוש השנים הטובות של דניאל יאמר במכבי נתניה ותחילת תקופה קשה שתכלול קיצוצים רבים. השחקנים יצאו לחופשה וישובו לאימונים בעוד כשלושה שבועות, כשעד אז שחקנים רבים צפויים לקבל שחרור מהמועדון. כרגע עומדות ההתחייבוית של נתניה לשחקנים על סך של כ-15 מיליון שקלים, והמטרה היא לקצץ את הסכום בשני שלישים לחמישה מיליון שקלים בלבד, ולבסס את תקציב המועדון על הכנסות בלבד ללא הוצאות מצידו של דניאל יאמר.

פרט לשטראובר, גם יתר השחקנים הבכירים של נתניה, בהם אלמוג כהן, איתי שכטר, דדי בן דיין, קלמי סבן וזאביק חיימוביץ, וכן כל הזרים צפויים לקבל שחרור. לואיס מרין כבר קיבל את השחרור, כשגולן חרמון המסיים את חוזהו ישוחרר אף הוא. אחד השחקנים הבכירים שהיו צפויים להישאר, שלו מנשה, עקב שכרו הנמוך יחסית, עשוי להימכר לאחר ששלוש קבוצות מליגת העל פנו למקורביו של השחקן ועתידות לפנות לנתניה.

מנגד צפויים לחזור כל שחקניה המושאלים של נתניה - אלון וייסברג, חן עזרא, מעוז סמיה, אלנתן סלמי וריף מסיקה לפתיחת האימונים וצפויים להוות חלק משמעותי בסגל של הקבוצה. גם אבי אלפסי מהפועל עכו, שגדל בקבוצה, צפוי להצטרף אליה על אף שטרם הוחתם מאמן בעקבות יחסיו הקרובים עם חבר הנהלת המועדון איציק גניש. מחמוד עבאס מאחווה עראבה אשר נבחן בקבוצה מותיר רושם חיובי וככל הנראה יצטרף גם הוא.

דניאל יאמר צפוי לנצל את שהותו בארץ בשבוע הקרוב כדי למנות מאמן. יאמר ייפגש עם ראובן עטר, אך מצבה של הקבוצה והשכר הנמוך שיוצע לזוכה הטרי בגביע מנמיכים את הסיכויים לחזרתו של האקס למועדון. המועמד המוביל כעת הוא עוזר המאמן נתי עזריה, אשר עליו המליץ גם המאמן היוצא לותר מתיאוס. עזריה צפוי לשתף פעולה עם בני לם, אשר מושעה מפעילות לשנה, אך אם ימונה יחד עם עזריה יתפקד כמנהל המקצועי של המועדון.

דניאל יאמר עצמו צפוי לטוס לגרמניה בשבוע הבא ולהיפגש שוב עם ראשי פורטונה דיסלדורף ב-9.6, פגישה לאחריה צפויה לצאת הודעה רשמית על הצטרפותו לעולה החדשה לבונדסליגה השנייה. הבוקר קיבל המועדון הודעה על פיו הוא עומד בתנאים הדרושים להשתתף בליגה השנייה, ובימים הקרובים יקבל את הרישיון.

גוטמן: "שיחקנו עם יהירות"

מנגד, בהפועל תל אביב כמובן יתייחסו אל העונה הזו, ובעיקר על סיומה, עם נימה מסוימת של אכזבה. ההפסד במשחק העונה למכבי חיפה, כמו גם הכניעה הערב למכבי נתניה משאירים את האדומים טעם מעט מר בפה, אך למרות זאת הצליחו לסיים שחקניו של אלי גוטמן במקום השני בטבלה. מהמשחק עצמו לא היה גוטמן מבסוט, בלשון המעטה.

"שיחקנו עם טיפה יהירות, מתוך מחשבה שהמשחק הזה נגמר. בהתאם לכך, התוצאה היא שמכבי נתניה הפכה את המשחק", אמר גוטמן על המהפך שביצעו הנתנייתים. "הדבר הכי חשוב לי מהמשחק הזה היה התגובה של הקהל, שמדברת בעד עצמה. הקהל יודע להעריך את העונה שהפועל תל אביב עשתה", אמר המאמן, והחל להסתכל אל עבר העתיד: "מזה שבועיים ימים אנחנו עובדים על העונה הבאה. נכון לרגע זה אין שום שם שאפשר לבוא ולהכניס אותו לרשימה, אבל נעבוד כל הקיץ על מנת שנמשיך לעשות דברים יפים עבור המועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully