וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים ניצחה 1:2 את מכבי חיפה וזכתה בגביע המדינה

מאז זכייתה של מכבי חיפה באליפות, כולם דיברו על הדאבל השני בו יכלה הקבוצה הירוקה לזכות, אך שכחו בצד את בית"ר ירושלים, שעם הרבה לב, נשמה והקרבה ניצחה בגמר 1:2 (אלברז וברוכיאן לבית"ר, כיאל לחיפה) וזכתה בגביע שני רצוף ושביעי בתולדותיה

בפעם השביעית בתולדותיה זכתה אתמול בערב (שלישי) בית"ר ירושלים בגביע המדינה לעונת 2008/9. הדאבליסטית היוצאת הצליחה לשמור על תואר מחזיקת הגביע, לאחר ניצחון 1:2 על מכבי חיפה בגמר שנערך באיצטדיון רמת גן. שלוש פעמים נפגשו שתי הקבוצות במעמד הגמר, שלוש פעמים הצליחו הירושלמים להרוס את חלום הדאבל הירוק, הפעמיים הקודמות ב-85' וב-89'.

האלופה הטרייה מהכרמל חגגה ביום שבת אליפות 11 בתולדותיה, אבל אלישע לוי ושחקניו השתדלו לרדת מה שיותר מהר לקרקע בגלל הגמר. אלא שההגנה שלהם היום לא נראתה כאילו היא הגיעה מוכנה. המשחק המפוזר משני עבריו איפשר לשחקניה הטכניים של בית"ר לתעתע במגיני האלופה, כשגם ניר דוידוביץ' לא עושה את עבודתו נאמנה בשער ושוגה בצורה שלא אופיינית לו.

בית"ר הגיעה אחרי עונה רבת תהפוכות. התרסקות, התאוששות, עזיבה של ארקדי גאידמק ואי ודאות גדולה לגבי מה יקרה עם הקבוצה בעונה הבאה. אלא שהקבוצה הירושלמית מיקדה את כל הפוקוס שלה לגמר. אחרי מספר משחקים קלים על הנייר בשלבים הקודמים האסופה הטובה של שחקני בית"ר ידעה כי יש להם הזדמנות טובה לזכות בעוד תואר לפני שהיא מתפזרת.

המשחק לא היה איכותי מאוד, אבל משוחרר וקצבי, בעיקר במחצית הראשונה. הפתיחה הייתה שייכת לחיפאים. יניב קטן המשיך את הכושר הטוב, ועם המרחבים של איצטדיון רמת גן, סחף את חבריו למספר התקפות, שלא נוצלו. בית"ר השתחררה אט-אט, ובדקה ה-19 עלתה ליתרון מנגיחה של כריסטיאן אלברז. בדקה ה-38 זה כבר היה 0:2 משער של אבירם ברוכיאן, אחרי טעות קשה של דוידוביץ'. במחצית השנייה בית"ר הצליחה לשמור על יתרונה, קאלה וחבריו לא התקשו לעצור את התקפות חיפה, למרות חילופיו המהירים של אלישע לוי. שתי דקות לסיום בירם כיאל צימק בפנדל, אבל חיפה לא הצליחה לעשות יותר מכך.

40 אלף צופים נתנו אווירה נהדרת לגמר, רק מחצית מהם חוזרים הביתה מאושרים, החצי השני יסתפק באליפות. הגביע האחרון של חיפה היה ב-98' והיא תמשיך את ניסיונה בעונה הבאה לזכות בגביע שישי בהיסטוריה. לפחות לפי איך שנראתה העונה, חלוקת התארים צודקת - לחיפה לא הגיע דאבל, לאור התצוגה הלא משכנעת שלה במשחק זה וגם בחלק מן העונה. בסופו של דבר הירושלמים מסיימים את העונה ואת תקופת גאידמק עם תואר נוסף.

מחצית ראשונה

דקה 8 - קטן פרץ ממרכז המגרש והעביר כדור שמאלה לרפאלוב, שבמקום למסור למרכז, ניסה לעבור ובעט לרשת החיצונית של קאלה.

דקה 11 - בן שושן שלח כדור חזק, אבל למרכז השער, דוידוביץ' ירד והדף גרוע, למזלו זה חמק ליד הקורה ויצא לקרן.

דקה 19 - גול! עידן טל הקשית כדור יפהפה ומדוד לאלברז, שנותר לבד, עלה ומשמונה מטרים נגח מדויק לקורה ופנימה, 0:1 לבית"ר ירושלים.

דקה 25 - חיפה איבדה כדור במחצית המגרש שלה, ברק יצחקי ניסה את מזלו בבעיטה מ-15 מטרים, אבל התרשל בה מאוד, דוידוביץ' קלט בקלילות.

דקה 34 - רפאלוב הרים קרן מימין, בית"ר לא הצליחה להרחיק, הכדור הגיע לכיאל שבעט חלש, הכדור פגע בגולסה, אבל לא עבר את קאלה שעצר בבטחה.

דקה 38 - גול! יצחקי בעט כדור חופשי מכ-25 מטרים, הכדור לא היה חזק, אבל דוידוביץ' הדף גרוע, ברוכיאן השתלט על הריבאונד ובעט, הכדור התגלגל והתגלגל עד שחדר, 0:2 לבית"ר.

דקה 39 - קטן הרים כדור קצר לרחבה, גולסה עלה ונגח משבעה מטרים החוצה.

דקה 43 - דנין פרץ על קו הבסיס והוציא רוחב, בן שושן השתלט על הכדור והוציא כדור ליצחקי, שמארבעה מטרים פגש לא טוב את הכדור, שחמק ממש סמוך לקורה של שער חיפה.

מחצית שנייה

דקה 54 - המחליף בוקולי בעט מ-17 מטרים, אבל הכדור, שבין כה לא הלך למסגרת, הגיע לידיו הבטוחות של קאלה.

דקה 61 - כיאל בעט חזק ושטוח, שוב קאלה לא התקשה לעצור את הניסיון הירוק.

דקה 78 - אדום! דנין הכשיל את משומר, וראה, בצדק, מאלון יפת כרטיס צהוב שני ואדום. בית"ר נשארה בעשרה שחקנים.

דקה 79 - קאלה הציל שער בטוח כשהדף לקרן כדור שננגח אל מתחת משקוף שערו.

דקה 88 - גול! קוזוקין הכשיל ברחבה את מסיללה, ויפת הורה על הנקודה הלבנה. בירם כיאל בעט מצוין, לקאלה לא היה סיכוי, חיפה צימקה ל-2:1.

דקה 90+2 - ארבייטמן הוריד כדור בראש לרחבה, אף שחקן לא חיפאי הצליח לדחוק את הכדור, קאלה עצר.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ, אלון חרזי (אייל משומר, 46), דקל קינן, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, בירם כיאל, אייל גולסה, ליאור רפאלוב (שלומי ארבייטמן, 46), יניב קטן (גוסטבו בוקולי, 49), ת'מבינקוסי פאנטני.

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלברז, שמעון גרשון, אריק בנאדו, אלירן דנין (הורחק, 78), דריו פרננדס, עידן טל, אבירם ברוכיאן (דוד אמסלם, 82), עידן ורד (שמוליק קוזוקין, 74), עמית בן שושן (ניר נחום, 86), ברק יצחקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully