וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "זה העונש החמור באירופה"

בית הדין הותיר את עונש הפחתת הנקודה בעינו, ובבית"ר ירושלים זועמים: "אלו החלטות קיצוניות". אופ"א לא אישרה לקבוצה לשחק באירופה

בית"ר ירושלים ממשיכה לקבל בשורות מצערות לגבי עתידה כשהיום (שלישי) בישיבת ועדת הרישוי של אופ"א, הוחלט כי לאור אי עמידתה של הקבוצה בתנאים שהוצבו לה על ידי הוועדה, במסגרת תקנון רישוי המועדונים של אופ"א, לא יוענק לה רשיון לשחק בעונת המשחקים הבאה במסגרת מפעלי אופ"א. לבית"ר יש אפשרות לערער על ההחלטה בעשרת הימים הקרובים, אך לא צפויה לעמוד בתנאים בכל מקרה.

תגובת יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין בנושא: "קיבלנו היום הודעה על הפסילה שלנו לאפשרות להשתתף במפעל אירופי. יש לנו 10 ימים לערער. אנחנו ניקח את פרק הזמן הזה, נראה, נלמד ונשקול את האפשרות להגיש ערעור. נראה בסוף מה אנחנו עושים. אנחנו נעשה כל מאמץ לעמוד בדרישות שהציגה בפנינו ועדת הרישוי. אם נראה שיש כיוון חיובי בעניין הזה בימים שנותרו לנו להגשת הערעור, נפעל בהתאם. בינתיים אנחנו ממתינים לראות מה קורה".

לאחר הידיעה על כך שאופ"א לא מאשרת את רישום הקבוצה לאירופה, התבשרה בית"ר כי בית הדין העליון של ההתאחדות דחה את ערעורה בנוגע לעונש על הקריאות הגזעניות. לפיכך, עונש הפחתת הנקודה נותר בעינו, אך בית הדין ביטל את הארכת העונש על תנאי שעמד על שלוש נקודות למשך שנה. משחק הבית מול מכבי תל אביב ישוחק ללא קהל.

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "הנהלת בית"ר אלדן ירושלים מצרה על החלטת בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, אשר אישר הורדת נקודה נוספת ממאזנה של הקבוצה. להנהלת הקבוצה אין ספק, שלהחלטות בית הדין של ההתאחדות שגרמו להורדת שלוש נקודות ממאזן הקבוצה מצד אחד ואי הורדת נקודות ממאזנן של קבוצות צמרת אחרות על מעשים דומים ואף חמורים יותר, היה חלק מכריע בהוצאת הקבוצה מהמאבק על האליפות העונה, וזאת מספר מחזורים לפני סיומה. החלטות בית הדין האמורות, שהינן קיצוניות וחריגות לעומת הענישה הנוהגת והמקובלת לגבי קבוצות אחרות בארץ ובעולם, מנוגדות לרוח הספורט ולשאיפה כי הישגים ספורטיביים יוכרעו על כר הדשא.

עו"ד אלעד אייזנברג, המייצג את הקבוצה, אמר לדיינים עוד לפני דחיית הערעור: "העונש על תנאי פוגע יותר מהורדת נקודות. הנקודה שירדה מצטרפת לשתיים נוספות שהורדו לנו בתחילת העונה, שיש להן משקל כבד במאבק לאליפות. זה עונש חמור, הכי חמור באירופה. לאף קבוצה באירופה לא הורידו נקודות על דברים כאלה. בעל הבית לא אשם, האוהדים והשחקנים גם. זה לא סוד שאנחנו מחפשים רוכש, לאו דווקא מהכדורגל. אדם שכזה יבוא ויגיד שבית"ר ירושלים שבויה בידי אוהד זה או אחר. העונה אפשר לבוא ולהגיד 'ניסינו ואף הצלחנו', אבל גם כשמצליחים אנחנו מקבלים עונש כזה, אז מה נגיד?”.

זנדברג החליט לסיים את העונה

מיכאל זנדברג שהחמיר את פציעתו במפשעה במשחק נגד הפועל פ"ת בשבת יעבור בסוף השבוע ניתוח בקע וגמר את העונה. הקשר סיים הלכה למעשה את דרכו בבית"ר ירושלים אחרי שנתיים בבירה, שכן הוא אינו מחזיק בחוזה לעונה הבאה ועקב מצב המועדון גם לא יוצע לו חוזה חדש.

בקבוצה העבירו ביקורת על החלטתו של הקשר, שיכול היה להמשיך ולשחק בחודש הנותר ולעבור את הניתוח, הפשוט יחסית, רק בקיץ. "אם היה אכפת לו מהמועדון הוא היה עושה את הניתוח בקיץ ומתאושש ממנו עד פתיחת האימונים", סיפר גורם בקבוצה, "אבל הוא כבר יודע איפה הוא יהיה בעונה הבאה, וזה לא פה, וחשוב לו יותר לא להחמיץ אימון אחד בקבוצה החדשה מאשר לזכות בגביע איתנו".

על אף התעניינותו של המילארדר היהודי אמריקאי, גומא אגייאר, ברכישת בית"ר ירושלים, נושיה אינם יכולים לישון בשקט. אגייאר, אשר כבר נפגש עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שמתווך בינו לבין יו"ר המועדון איציק קורנפיין, יקח את הקבוצה מכונס הנכסים ולא מארקדי גאידמק כדי לא לשאת בחובות על סך 60 מיליון השקלים שיעמדו כנגד הקבוצה בעונה הבאה.

בבית"ר הבינו כי הטייקון לא יקח את הקבוצה עם חובותיה, ולמעשה השלימו עם ההליכה להליך משפטי, אף על פי שינסו לא להגיע לפירוק של ממש שיחייב את הקבוצה לפתוח את העונה במינוס תשע נקודות, אלא להגיע להסכם משפטי של הגנה מנושים והבראת המועדון תחת הנהלה חדשה. עם זאת, יש יסוד סביר להניח כי בית המשפט לא יסכים להצעת בית"ר, זאת בעקבות העובדה שהקבוצה עברה תהליך פירוק לפני פחות מעשור.

עפ"י גורמים במועדון, איציק קורנפיין כבר החליט על המהלך המשפטי, וצפוי לכנס את שחקני בית"ר בתחילת השבוע הבא על מנת להודיע להם כי זה הכיוון אליו הקבוצה הולכת, וההשלכות של זה לגביהם. במקרה של פירוק, לא יקבלו השחקנים את השכר המובטח להם בחוזה, אלא יאלצו לקבל מכונס הנכסים סכום חלקי בהתאם להכנסות המועדון ממכירת השחקנים. בפעם הקודמת שהמועדון היה תחת כונס נכסים, הסתפקו השחקנים בכ-10% משכרם, וגם הפעם גורלם צפוי להיות דומה.

עדכון ראשון: 17:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully