וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי מתיאוס

דור בלך

30.4.2009 / 6:54

יצחק שום הוא עדיין המועמד המוביל של יאמר, אבל הקיצוץ הצפוי בתקציב עשוי למנוע ממנו להגיע לנתניה, ועד כה לא נעשתה אליו פנייה

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

על אף שבנתניה מנסים להכריז כי העונה אינה נגמרה ואתמול עוד נאבקו תחילה נגד הפרסומים על ביטול החוזה של לותר מתיאוס לעונה הבאה, הפרידה מהגרמני נתנה את האות לפתיחת העונה הבאה. בנתניה ירצו לקצץ את תקציב הקבוצה, שעמד השנה על מעל ל-30 מיליון שקלים, מתוך אמונה שבעונה הבאה גם בתקציב קטן יותר ניתן יהיה להצליח בעקבות המשבר הכלכלי. אלא שהנטייה של דניאל יאמר להתעקש על חוזים ארוכי טווח עומדת לו כרועץ בנסיונות הקיצוץ. אמנם עם השחקנים הישראלים המדיניות הזו נחלה הצלחה, אך הזרים היקרים שלא מספקים את הסחורה חתומים לתקופה ארוכה ומהווים נטל כבד על התקציב.

סיאבונגה נקוסי, עליו נלחמו בנתניה בינואר, לא מספק את הסחורה ובקבוצה שוברים את הראש כיצד להיפרד ממנו בסיום העונה בעלות מינמלית. לא רק שהשחקן, שעד כה כבש שער אחד בלבד, חתום עד לסיום עונת 2010/2011, אלא שעלותו היא מעל לחצי מיליון יורו לשנתיים האלה. בנתניה מקווים שחוסר הרצון המובהק שלו להישאר בישראל יביא לכך שיסכים לוותר על חוזהו תמורת שחרור ללא תמורה, ועל פי גורמים בקבוצה אף לאחרונה ניסו לעודד את מתיאוס להעביר על השחקן ביקורת פומבית כדי לזרז את התהליך.

גם ביוואן פרנסמן, שמהווה רכש מוצלח בהיבט הכללי, חתום על חוזה ארוך טווח שמתסיים רק בסוף מאי 2012. הדרום אפריקאי אומנם מספק את הסחורה, אך בנתניה מאמינים כי הצעות לרכישתו יגיעו בסיום העונה, והאינפלציה בשחקני הגנה בקבוצה תאפשר לוותר עליו. עם זאת, העובדה כי נבחרתו תשתתף במונדיאל בקיץ הבא גורמת לגורמים שונים במועדון לשקול לחכות עם המכירה מתוך מחשבה שהופעה טובה שם תתרום לסכום שיתקבל עבורו. העובדה שאיבד בשנה האחרונה את מקומו בנבחרת ולא זומן למשחקים האחרונים יכולים להכריע את הכף במקרה של הצעות קורצות כבר השנה.

אם לא די בזרים שאצלה, נתניה עדיין מבזבזת כספים גם על כאלה שכבר לא רצים בקופסא. הקבוצה עדיין משלמת את משכורתו של תיירי טאזמטה שנחתך ביום האחרון למועד ההעברות של ינואר ומהווה נטל כלכלי גדול גם כן. החלוץ, אשר משתכר בכ-250 אלף דולר לעונה, חתום גם כן לשנתיים הבאות, וכל עוד לא יגיעו להסדר עמו יאלצו בנתניה להמשיך ולשלם לו. הטונים הצורמים בהם נזרק מהקבוצה והעובדה כי מנעו ממנו לשחק במשך חצי עונה לא יתרמו להגעה להסדר כספי עם החלוץ, שעזב רק לאחרונה את המדינה, כשנתניה תנסה להאשים אותו בהפרת חוזה בעקבות שיצא את הארץ ללא אישור. גם אלברטו זאפטה צפוי לעזוב את הקבוצה, אלא שמשכורתו נמוכה יחסית והזר שיתפוס את מקומו ירוויח כמוהו או אף יותר.

עדיין לא נעשתה פנייה לשום

גם עם הקיצוץ, נתניה יכולה לשמור על סגל שחקנים ברמה גבוהה. עזיבתו של מתיאוס, שעל פי מקורביו צפוי לקבל פיצוי על ביטול החוזה בגובה של כ-10% ממשכורתו בעונה הבאה (650 אלף יורו), תחסוך למועדון קרוב למיליון דולר.

יאמר טרם נפגש באופן רשמי עם אף מאמן בנוגע לעונה הבאה, אך פגישותיו התכופות עם יצחק שום ממצבות אותו כמועמד עיקרי לתפקיד. עורך דינו, ארצי בן יעקב, מסביר כי הפיצוי שיקבל מבית"ר, 3 מיליון שקלים, לא יפריע לשום לקבל את המשרה בנתניה. "במסגרת הסכם העזיבה שלו סוכם כי יקבל את מלוא חוזהו כפיצוי, ולא כחוזה, לכן הוא יכול לאמן בכל קבוצה ועדיין לקבל את הסכום המלא. הובהר חד משמעית כי חוזה בקבוצה אחרת לא יפחית מסכום הפיצוי".

יאמר ושום הפכו לחברים קרובים בשנה האחרונה, ונפגשים לעיתים קרבות לארוחות משותפות, כששום אף הוזמן יחד עם משפחתו לארוחה בבית משפחת יאמר. הבעלים של נתניה לא הסתיר מעולם את חיבתו לשום, וכשזה זכה בדאבל עם בית"ר אף בירך אותו בתקשורת וציין כי "אין מאמן ראוי ממנו לזכות בתואר". עם זאת, על אף שהרעיון הכללי עלה מספר פעמים, יאמר עדיין לא פנה אל שום מאז סיכם עם מתיאוס על עזיבתו השבוע. הקיצוץ בתקציב נתניה עשוי לטרפד את הגעתו של שום, שידרוש קבוצה שתוכל לרוץ לאליפות ולא יסכים להגיע בכל מחיר. גם מספר קבוצות באירופה שמגששות אצל מאמן בית"ר לשעבר קורצות לו יותר מההצעה מעיר היהלומים.

על אף כל התכנונים לעונה הבאה, בנתניה יודעים כי הגעתו של מתיאוס הייתה שיא שלא ישוחזר, לפחות מבחינת בעל הבית שאלוף העולם לשעבר הוא אחד מאליליו. יאמר הכריז לא פעם שהגיע הנה לחמש שנים ולא יותר, ואף איים לא פעם כי יקצר את תקופתו. גורמים שונים בנתניה מפחדים שהאנטי קליימקס שיגיע לאחר עזיבת מתיאוס יביא לעזיבתו של הגרמני כבר עם פתיחת השנה הרביעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully