וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - יוון: לשבור את המיתוס

תמיר כהן וסהר יפתחו בקישור לצד בניון, ברדה וגולן בחוד, וישראל תנסה (20:45, ערוץ 2) לנפץ את הסטיגמה שלה ברגעי האמת, נגד יוון

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

צפו במסיבת העיתונאים של אוטו רהאגל

בניון בהרכב נגד יוון, כמו גם סהר ותמיר כהן

אחרי ימים ארוכים של תהייה, הגיעה התשובה לשאלת מיליון הדולר, כשפורסם היום (שבת) הרכב נבחרת ישראל למשחק נגד יוון (20:45, ערוץ 2). יוסי בניון יפתח, כצפוי, בקישור, ולצדו ישחק שחקן דה חראפשחאפ, בן סהר. לצדם בקישור ישחקו תמיר כהן וגל אלברמן, ובחוד ההתקפה ישתפו פעולה שני הלגיונרים הבלגים עומר גולן (לוקרן) ואליניב ברדה (גנק). בהגנה העדיף קשטן את קלמי סמן ודדי בן דיין, כשאת מרכז הרחבה הישראלית יאיישו טל בן חיים ודקל קינן. בשער, כצפוי, יפתח שוער מאיורקה דודו אוואט.

מי שיישבו על הספסל הם ניר דוידוביץ', ברק יצחקי, גיל ורמוט, איתי שכטר, יואב זיו, אבי סטרול ובירם כיאל. משמעות הדבר היא שאבירם ברוכיאן ועמית בן שושן לא יתלבשו למשחק נגד היוונים. מי שעוד יישבו ביציע הם לירן שטראובר, אייל משומר, דין מורי ורביד גזל.

הקפטן יוסי בניון היה שותף מלא לאימון המסכם שערכה הנבחרת אמש (שישי), והוא יתופקד כאמור במערכו של דרור קשטן. בשל כך, מי שישחק באגף הוא בן סהר. בנבחרת הגבירו, החל מיום רביעי, את רמת האימונים מול כדורים נייחים. קשטן וסיני הכינו אתמול את הנבחרת למערך שונה של היוונים, בהשוואה למשחק מול שוויץ בו הפסידו. "במשחק הזה, מול איטליה (משחק ידידות שהתקיים בנובמבר 2008)", אמרו להם השניים, "הנבחרת היוונית משחקת במערך של 3:3:4. זה המערך איתו צפויה נבחרת יוון לפתוח ברמת גן". בקלטת הקודמת שהקרינו השניים לשחקנים, בה הפסידה יוון לשוויץ, שיחקו היוונים במערך מעט לא שגרתי, 3:2:5. הצוות המקצועי החליט להקרין את הקלטת בכדי למנוע בלבול.

קשטן התמקד בין היתר בשער שהבקיעו היוונים והסביר לשחקנים מהי העמידה הטקטית הנכונה על המגרש במשחק הקרוב. אם ביום רביעי בבוקר נראה היה שהשחקנים לא מוכנים ליוון, כעת הם עשו שיעורי בית. "אנחנו מכירים כל תנועה שלהם, זה נותן לנו נקודות זכות אבל לא מבטיח לנו שום דבר במשחק", אמר שחקן בנבחרת.

בנבחרת לא חילקו הוראות מיוחדות לטל בן חיים, דקל קינן, דדי בן דיין ועומר גולן, שכרטיס צהוב במשחק הקרוב ימנע מהם לטוס לגומלין בכרתים. לארבעה ברור שעליהם להימנע מדיבור מיותר עם השופטים ומעבירות מיותרות בשטח שלא מסכן את השער.

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט; קלמי סבן, טל בן חיים, דקל קינן, דדי בן דיין; גל אלברמן, תמיר כהן, בן סהר, יוסי בניון; אליניב ברדה, עומר גולן.

יבלוקובסקי והמשטרה כבר ערוכים

700 סדרנים ו-500 שוטרים ישמרו על הסדר במשחק מול יוון. מדובר בכמות גדולה מאוד של שוטרים, גם בהשוואה למשחק הראשון מול נבחרת שוויץ. יצוין כי למרות הדרישה הגבוהה, נותרו כמה מאות כרטיסים. קופות האיצטדיון ייפתחו ביום שבת החל מהשעה 12:00. המשטרה הודיעה כי האזור יהיה סגור למחצה מבחינת התנועה וכי יש להישמע להוראות השוטרים.

מנהל האצטדיון, אילן יבלוקובסקי: "האצטדיון יהיה מלא, יהיו 40 אלף צופים והעסק לא פשוט. אנחנו מדינה שעסוקה הרבה בביטחון. יהיו כאן נציגים מכל העולם, תחנות ברחבי אירופה ישדרו את המשחק הזה וצריך לדאוג לכולם. אני יכול לומר שאם המשחק היה מתקיים באמצע השבוע היה לנו עוד יותר קשה. בכל מקרה, נעשה הכל כדי שבמוצאי שבת כולם יחייכו".

בנבחרת הכינו ארוחת ערב שישי חגיגית לשחקנים, שכללה קידוש. בכלל, עושה רושם שבנבחרת עושים הכל כדי לשמור על המסורת לפני המשחק. יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון, הקדים את האימון המסכם לשעה 17:00 בערב כדי שהשחקנים לא ישחקו באצטדיון בשבת. גם שעת המשחק (21:00) הותאמה לצרכי שומרי המסורת.

סייטארידיס פצוע, אך סיכוי סביר שישחק

בדיוק כמו בישראל, גם ביוון צמאים מאוד להעפיל למונדיאל. רק פעם אחת בהיסטוריה שיחקה יוון בגביע העולמי. היה זה בארצות הברית 1994 ואז סיימה הנבחרת עם שלושה הפסדים ומאזן שערים 10:0. שחקני הנבחרת עסקו השבוע בעיקר בחישובים של כמה נקודות מול ישראל יספיקו על מנת להבטיח את העלייה. ההצהרות הלוחמניות שהגיעו מצידם של השחקנים היוונים דיברו על כוונה לנצח פעמיים ולגמור את הסיפור בבית 2.

אבל לפני החישובים והמיקומים, התגלעה בעיה לאוטו רהאגל, כאשר מגנה הימני של הנבחרת, יורקאס סייטארידיס, סובל מכאבים בגבו. מגן אתלטיקו מדריד עבר טיפולים על מנת להכשירו למשחק, והוא לא לקח חלק באימון המסכם של יוון. הבוקר (שבת) סייטארידיס קיבל זריקה ולא חש כאבים, לכן קיים סיכוי סביר שבכל זאת יפתח בהרכב יוון. במידה שהוא לא ישחק, מי שיתפוס את מקומו הוא מגנה של פנאתינייקוס, לוקאס וינטרה.

יחד עם זאת, רהאגל חושש מאוד מהצד המנטלי לקראת המשחק. באימון הראשון השבוע, שהתקיים ביום שלישי, הגרמני ראה שהשחקנים לא מפוקסים. חריסטוס פטסצוגלו, ואנגליס מוראס, סוטיריס קיריגאקוס וגיאורגיס קראגוניס הגיעו עם פציעות קלות וקיבלו מנוחה. קוסטס קצוראניס קיבל אישור להגיע מאוחר. בלית ברירה השתתף מנהל הנבחרת, טאקיס פיסאס, במשחקון הפנימי ואף כבש פעמיים. פיסאס, אגב, כיכב בנבחרת ביורו 2004, אבל רהאגל לא אהב את חוסר הרצינות.

לעבודה של רהאגל על הצד המנטלי יש בהחלט סיבה טובה. שחקנים רבים מגיעים למשחק כשהם אינם בכושר מלא. קראגוניס מחלים מפציעה, אנגלוס בסינאס וגקאס מתייבשים על הספסל והיציע של פורטסמות, כשגם דקות המשחק של אנגלוס חריסטאס בבאייר לברקוזן ירדו משמעותית. תוסיפו לכך את גיורגיוס סמאראס, שחוזר בעצמו מפציעה וכבש רק שער אחד ב-13 משחקים במדי סלטיק ב-2009 - במה שמכונה "הקללה הרובצת על סמאראס" - וקבלו סגל בעייתי.

התקשורת היוונית מאוד לא אהבה את הטאבו על ההרכב. אמנם רהאגל זימן את ילדי הפלא, גריגוריס מאקוס וקוציאניקוליס (והשאיר בחוץ את סוטיריס ניניס), אבל ככל הנראה אין בכוונתו להשתמש בהם. המאמן השמרן לא ישנה את ההרכב הקבוע מלבד השינוי הכפוי: קצוראניס המוצהב בחוץ, אלכסנדרוס ציוליס מורדר ברמן במקומו. ביוון לא אוהבים את העובדה שרהאגל לא מתייחס ברצינות לשחקנים שמככבים העונה בליגה המקומית, ושומר אמונים לוותיקים. אגב, למרות שלושת החלוצים שצפויים לפתוח, ישחק למעשה רק גקאס בשפיץ. חריסטאס יפתח מימין וסמאראס משמאל והשניים יתופקדו כשחקני כנף.

לאחר שלושה ימי אימונים מרוכזים ביוון, במהלכם חגגו השחקנים את יום העצמאות, נחתה ביום חמישי הנבחרת בנתב"ג ונקלעה לדרמה כאשר הפיזיותרפיסט, מאקיס קרמנידיס, התמוטט.

ההרכב המשוער: קונסטנטינוס חלקיאס; יורקאס סייטארידיס (לוקאס וינטרה), טריאנוס דלאס, סוטיריס קיריגאקוס, ואסיליס טורוסידיס; אלכסנדרוס ציוליס, אנגלוס בסינאס, גיאורגיוס קראגוניס; אנגלוס חריסטאס, תאופאניס גקאס, גירוגיוס סמאראס.

רהאגל רוצה את כל הקופה נגד ישראל

הערב ערך רהאגל מסיבת עיתונאים בה הוא הצליח לעורר את חמתם של העיתונאים הישראלים, לאחר שדיבר בהתנשאות, ענה בקוצר רוח קודם לשאלות העיתונאים היווניים, ואיפשר שאלות מעטות לישראלים. המסיבה התנהלה כאשר רהאגל מדבר בגרמנית ונעזר בשני מתורגמנים ליוונית ואנגלית.

לעיתונאים היוונים אמר רהאגל: "זה משחק חשוב על ראשות הבית. ישראל רוצה לתפוס את המקום הראשון, ולכן נצטרך לשחק טוב מאוד. לישראל יש מוטיבציה גבוהה, כל נקןדה שהם יפסידו תהיה חשובה מאוד להמשך. אני מאמין בניצחון והעפלה למונדיאל".

רהאגל התייחס לשחקניו שלא משחקים בקבוצותיהם ואמר: "מי שלא משחק בקבוצה שלו או לא מספיק טוב יצטרך להוכיח במדי הנבחרת שהוא ראוי". לגבי יוסי בניון ענה המאמן: "אני לא מאמין בדיבורים לפני המשחק. לא אכפת לי, אני אראה ביום שבת אם הוא ישחק או לא, זה נושא שאין לנו שליטה עליו".

רהאגל נשאל כמה נקודות יספיקו בצמד המשחקים נגד ישראל וענה בקצרה: "כל הנקודות". לשאלה האם למאמן במעמדו הפסד בישראל יהיה מביך ענה: "מביך אותי להפסיד גם באימון".

עדכון ראשון 27/03/09, 11:26
עדכון אחרון 28/03/09, 14:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully