וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבל דייט

2009 מזכירה לו את 2000, גוטמן מזכיר לו את קשטן, והאווירה מזכירה לו את הדאבל. יגאל אנטבי מריח אליפות שאסור להפועל ת"א להחמיץ

יגאל אנטבי כבר מכיר את הריח. בקיץ 1999 הוא הגיע להפועל תל אביב, אז עוד מגן די אלמוני. קבוצה חדשה, מגן חדש, מאמן חדש, אבל דווקא אז הפועל תל אביב זכתה באליפות לראשונה אחרי 12 שנה, ופתחה מומנטום של מספר שנים בצמרת הכדורגל הישראלי לצד מכבי חיפה. מי כמו אנטבי מזהה את הדמיון בין התסריט ההוא לתסריט העונה, מי כמוהו יכול לנחש את הסוף. "הרבה שאלו אותי האם הקבוצה של העונה מזכירה את הקבוצה של הדאבל, והתשובה שלי היא כן. גם אז הייתה לנו קבוצה כמעט חדשה ואף אחד לא ציפה מאיתנו לקחת אליפות. המרקם החברתי היה מצוין כמו העונה, וזה בהחלט מריח טוב. זה מאוד דומה לעונה ההיא שסיימנו עם דאבל, אני רק מקווה שהיא תסתיים באותה צורה".

"אם נדע לשמור על היכולת שלנו עוד חודש, ניקח אליפות"

את הדמיון לאותה עונה אנטבי מזהה גם במאמן. אמנם לגוטמן היו מספר חודשים בקבוצה בעונה שעברה, בעוד שקשטן הגיע רק בתחילת עונת הדאבל, אבל אל תהיו קטנוניים. גם לקשטן יש חצי עונה בהפועל תל אביב, בה הוא הציל את הקבוצה מירידה, וגם לגוטמן. אלא שאנטבי בכלל מתכוון לאיכות האימון של השניים. "מגיע לאלי את כל הקרדיט על ההצלחה שלנו העונה", אומר אנטבי. "אלי מאמן מצוין יש לו קו ודרך מאוד ברורה. כל שחקן יודע בדיוק מה הוא צריך לעשות על המגרש ואם לא, אלי מסביר ומתקן. רואים שאנחנו קבוצה מאוד מאומנת וזו טביעת האצבע הכי גדולה של מאמן. אני מאמין שאם יתנו לאלי שקט, הוא יוכל לחזור על ההצלחה שעשה דרור קשטן בהפועל".

- תסכים איתי שיש לכם השנה הזדמנות בלתי חוזרת לקחת אליפות.

"אם נדע לשמור על היכולת שלנו עוד חודש-חודשיים לפחות, אז אני מאמין שניקח אותה. כולם בקבוצה מדברים על זה ויודעים שיש לנו סיכוי מאוד גבוה לעשות את זה. אנחנו מכוונים לשם, אבל יש עוד הרבה עד שזה יקרה. אני מודה שזה יאכזב אותנו מאוד אם בסופו של דבר לא ניקח את האליפות, אבל המטרה שלנו עכשיו היא להמשיך ולהציג כדורגל טוב, בתקווה שבסיום העונה נרוויח מזה".

- מה יכריע את גורל האליפות לדעתך?

"אין קבוצה שהיא יותר חזקה מכולן ומי שתהיה בכושר הטוב ביותר לקראת תום העונה היא זו שבסופו של דבר תיקח את האליפות. אני רק מקווה זה יהיה אנחנו".

- מי האמין בקיץ שזה מה שיקרה?

"בקיץ הגיעו מספר שחקנים חדשים והקבוצה נבנתה להיות בצמרת. נכון שהיו הרבה קשיים כלכליים, לא היה ממש בעל בית והקבוצה הייתה על סף משבר, או יותר נכון לכיוון פירוק. למזלנו, בא מוני הראל והציל את המועדון ועל זה צריך להוקיר לו תודה. אחרי שכל הדברים נרגעו ידעתי שיש לנו סגל טוב שיכול להצליח. נכון שגם בתחילת הליגה זה לא נראה ממש טוב, אבל כל השחקנים עבדו קשה ובשיתוף פעולה עם הצוות המקצועי שהוביל ליכולת הטובה שאנחנו מציגים. מעבר לזה, אנחנו עומדים טוב על המגרש והמצב מבחינה חברתית מצוין, כולם מפרגנים לכולם. אז ככה שאני ממש לא מופתע מהמיקום שלנו".

"יש לי מה לתרום לנבחרת"

עוד מעונת הדאבל, בה נהגו לשפוט אותו די בחומרה, אנטבי כבר התרגל שלא תמיד מפרגנים לו ביציע או בתקשורת. הוא החייל השקט שהקרדיט לפעמים עובר מעליו, אולי מתוך סטיגמה ישנה, אולי בגלל אופי שקט. לא ברור. "לצערי, בכדורגל שלנו תמיד מחפשים את השלילי ואת התקופה הפחות טובה בכדי לבקר", אומר אנטבי. "קשה לאנשים פה לתת לפעמים מילה טובה. אישית, אני מרגיש מאוד טוב ואני מקווה להמשיך בכושר הנוכחי".

- אפילו נבחרת?

"עדיין לא מיציתי את עצמי בנבחרת. יש לי עוד הרבה עוד מה לתרום לה. דרור אימן אותי הרבה שנים ומכיר את היכולות שלי, ואם הוא יחליט לזמן אותי אני מאוד אשמח, אבל זה לא תלוי בי. מבחינתי, הכי חשוב זה להמשיך ככה ולהרגיש טוב, ואם זה יחזיר אותי לנבחרת אז זה יהיה צ'ופר".

- ועד מתי תמשיך לשחק? ישבו איתך על הארכת חוזה?

"עדיין אין משא ומתן ביני לבין הפועל על הארכת החוזה, אבל אני מאוד מעוניין להמשיך. אני מרגיש טוב מכל הבחינות וכל עוד אהיה ככה, אני לא חושב על זה בכלל על פרישה. נקשרתי מאוד למועדון ולאוהדים. זו העונה העשירית שלי בקבוצה וזה הבית שלי. אני מאוד רוצה לפרוש בתור שחקן במועדון. אני מקווה שהדברים יסתדרו וכל עוד שירצו אותי במועדון אז אני אהיה שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully