וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא נופלים מאף קבוצה"

הטעויות בבניית הקבוצה, הקושי בכיבוש שערים, המו"מ החשאי של קאמאנן והבעיה ההיסטורית של המועדון. אבי נמני בוחר לענות לכל המבקרים ולהסביר בדיוק מהי הדרך בה נקט על מנת להבריא את מכבי תל אביב. ראיון

אבי נמני אופטימי. קשה להבין איך כרגע, אבל הוא בטוח שמה שכולם רואים זה התחלה של תהליך חיובי שאולי יבריא סופסוף את מכבי תל אביב. גם אם אתם לא מסכימים איתו, נראה שהוא מוכן ללכת עד הסוף עם המהפכה שלו, גם כשהוא יודע שהערצת הקהל אליו עלולה להתהפך נגדו. "לקחתי בחשבון את עניין הקהל כשלקחתי את התפקיד הזה, אמרו לי שהקבוצה לא טובה ושזה דבר שיכול לקרות. אני אחיה עם זה. אני חושב שגורל מכבי תל אביב חשוב יותר מהיוקרה האישית של אבי נמני".

היום, כשרואים את התוצאות, היית עושה דברים אחרת בבנית הקבוצה?

"הייתי עושה הרבה דברים אחרת, אבל אני מאמין במי שנמצא כרגע ואני אומר את זה חד משמעית: אנחנו לא פחות טובים מאף קבוצה אחרת בליגה הזאת! כולל קבוצות הצמרת. אנחנו אולי לא יותר טובים, אבל אנחנו בטח לא פחות טובים. אנחנו מרוחקים 15-16 נקודות מהפסגה כי עשינו טעויות שעליהן אנחנו משלמים ביוקר. עשינו הרבה טעויות של חוסר ניסיון, טעויות של ריכוז, שחלקן עלו לנו בהפסדים ובנקודות מאוד יקרות. נשתדל ללמוד לקח".

ומה הלקח לגבי נושא כיבוש השערים - 13 שערים ב-16 משחקים? לשם השוואה, סמואל יבואה כבש לבדו 11 שערים.

"שאלה קשה, שאין לי עליה תשובה כרגע. אני חושב שאנחנו לא שקטים כל כך ליד השער וזו הסיבה העיקרית. כמו שמגיעים למצבים באימון וכובשים כך צריך להיות גם במשחק. יכול להיות שעם הזמן זה יגיע. יכול להיות שזה גם חוסר ריכוז, אבל אלו דברים ברי שינוי. בטוח שגם לפקטור של הגיל יש משמעות, אנחנו בוודאות הקבוצה הכי צעירה בליגה".

"אני האיש המתאים"

נמני, גם אחרי שמונה, בחר שלא לתת ראיונות ארוכים. עכשיו, כשכולם קוברים את מכבי תל אביב שלו אחרי ההפסד בנתניה, הוא בוחר להתייצב מול האש. ברור לו גם שהיא מכוונת רק אליו. "צריך לקחת בחשבון שכשנכנסתי לתפקיד אמרתי שיש לי רק מה להפסיד ואין לי מה להרוויח. ידעתי מה הבעיות וידעתי שצריך לשנות דברים. עד מחזור 9, כשרן בן שמעון פוטר, הוא היה האחראי הבלעדי מבחינה מקצועית, הוא היה הסמכות המקצועית הבלעדית כפי שהוא ביקש וכך זה צריך היה להיות. מהרגע שהסכמתי לקחת עליי את האחריות במחזור ה-10, כל האחריות עליי. האחריות היא לא על אביב בושינסקי, ולא על עוזי שעיה, ולא על השחקנים ולא על אף אחד אחר. האחריות היא אך ורק עליי! ואם מישהו רוצה להאשים מישהו במצב, אז רק אותי".

"התחלנו דרך ארוכת טווח בבניית הקבוצה. שחקנים שאנחנו חושבים שמקומם לא בקבוצה, גם כאלה שמחזיקים בחוזים ארוכי טווח, ימצאו את עצמם מחוץ למועדון. התהליך הזה כבר החל. נשלב שחקנים צעירים בתוך הקבוצה וגם ניתן להם גיבוי. התהליך שאנחנו רוצים לעשות ייקח זמן, יש לנו את הסבלנות וגם לבעלים יש את הסבלנות לכך. זה לא יהיה בהוקוס פוקוס. הכנו את עצמנו לתקופה קשה, תקופה שבה גם נהיה מוכנים להפסדים. אני מאוד מאמין בשחקנים שיש בקבוצה, ונביא 2 או 3 שחקני חיזוק כבר בקרוב, כי אנחנו חייבים לעבות את הסגל".

בראייה לאחור, אתה מצטער שלקחת על עצמך את תפקיד המאמן?

"לפעמים אנחנו מצטערים על דברים שאנחנו עושים. במקרה הזה אני בכלל לא מצטער. ידעתי לקראת מה אני הולך ואני מאוד מאוד רגוע ושקט. עברתי בחיי כל כך הרבה מהפכים, מרע לטוב ומטוב לרע, כך שאני לא נוטה לחרוג מפרופורציות. יש לנו דרך ולא נסטה ממנה אפילו לשנייה".

אתה כל הזמן אומר דרך. מהי הדרך הזו?

"הכנו תכנית להרבה שנים: לדאוג שמכבי תל אביב תחזור להיות בצמרת הכדורגל הישראלי. יש כל מיני מהלכים שאנחנו מתכוונים לעשות ואנחנו לא נסטה. גם אם יהיו ביקורות ודיבורים בתקשורת, אנחנו נישאר בשלנו, כי אנחנו יודעים שלטווח הארוך זה ישתלם".

מה דעתך על דעת הפרשנים שמכבי במצבה לא צריכה להתבסס על מאמן חסר ניסיון לחלוטין?

"כשאין תוצאות, אז כל מה שיגידו יהיה נכון. אבל אנחנו לא נסטה מדרכנו ולו לרגע אחד".

אתה הבן אדם המתאים להוביל את המהלך הזה?

"אני חושב שכן, אבל זה הזמן יגיד והתוצאות יגידו. הרי מכבי תל אביב כבר לא הולכת לזכות העונה באליפות וזה היה ברור כבר במחזור ה-10 כשהגעתי. מכבי תל אביב צריכה להתייצב ולהכין את עצמה טוב טוב לעונה הבאה".

אתה לא חושש שהקבוצה תסתבך בצורה קשה בתחתית כמו בעונה שעברה?

"מי שלא חושש, מופתע בסופו של דבר".

"קאמאנן שמר על עצמו במשחקים כדי לא להיפצע"

איך אתה מסביר את הכישלון העונה עם החבורה הצרפתית – אסוס, קאמאנן וחדד, במיוחד לאור ההצלחה איתם בעונה שעברה?

"מבחינתי, קודם כל, הם שחקני כדורגל בלי קשר למוצא שלהם. אני חושב שצריך לעשות הפרדה בין כל אחד ואחד ויש סיבה שונה לזה שהם לא בקבוצה או בדרך החוצה. לגבי קאמאנן: אמור היה להסתיים לו החוזה בסוף העונה וכבר בחודש נובמבר הוא קיבל הצעה מפתה מטורקיה. זה חמור מאוד שהוא ניהל משא ומתן עם קבוצה בטורקיה בזמן שהוא תחת חוזה במכבי, אבל זה כבר לא משנה עכשיו כי הוא לא שחקן של מכבי תל אביב. שחקן שמבקש ללכת, לא יהיה במכבי תל אביב".

אבל לפני שהוא ביקש ללכת, אתה לא חושב שאפשר היה להפיק ממנו הרבה יותר מבחינה מקצועית?

"שחקן שבחודש נובמבר מנהל משא ומתן עם קבוצות בחו"ל, שומר על עצמו במשחקים כדי לא להיפצע, לא יהיה בקבוצה. זה היה ברור לנו כשראינו אותו משחק, אי אפשר היה להסתיר את זה. הוא רצה ללכת ובסוף הוא הלך. במכבי ישחקו רק כאלה שרוצים להישאר במועדון. לגבי העניין שהוא לא תופקד כביכול בעמדה הנכונה? הוא שיחק העונה בתור חלוץ מרכזי והיו משחקים שהוא לא היה טוב. הוא היסטוריה".

מה לגבי רודי חדד?

"רודי ביקש בגלל המלחמה לא להתגייס לצבא, ביקש לחזור לצרפת ליד אמא שלו והוא מעדיף לחזור לשחק שם. קיבלנו את הבקשה שלו בצורה מכובדת. רודי בחור טוב ושחקן מאוד מוכשר ואני בטוח שמתישהו הוא כן יעשה את הפריצה שלו. הוא אמור לחזור למכבי בסוף העונה ואני לא פוסל שום דבר. רודי שחקן טוב, לא שמתי עליו איקס".

מה הבעיה עם ג'ונתן אסוס?

"לג'ונתן יש מספר בעיות משמעתיות ואנחנו החלטנו להשעות אותו. אני חושב שנקטנו בקו נכון לגביו למרות שחסרים לנו שחקנים. לא נסטה מהקו גם על חשבון הפסדים ולא נתפשר על ענייני משמעת בקבוצה. מי שעובר את הקווים האדומים יישאר בחוץ".

אם נתייחס לזרים שיש העונה בקבוצה ובעיקר לאיגור טומאסיץ' ודולי ג'ונסון, אתה חושב שהבאתם היא כשלון?

"אנחנו רק במחזור ה-16, יש עוד 17 מחזורים לסיום הליגה ועוד חצי גמר גביע הטוטו לפנינו ואפילו לא התחלנו את משחקי גביע המדינה. כבר אמרתי, נעשה סיכומים בסיום העונה ואז נדע אם הצלחנו להרוויח שחקן כזה או אחר או שהיינו מאוכזבים ממישהו כזה או אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"במכבי נכנעים לתכתיבים חיצוניים באופן קיצוני"

יש לדעתך בעיית מנהיגות במכבי? שחקנים שציפית מהם לקחת את המושכות ולא עשו זאת?

"אני אגיד לך מה זה מנהיג בשבילי. מנהיג בשבילי זה אחד שרואה את הדלת פתוחה והוא צריך לדעת איך להיכנס. מנהיג רואה דלת פתוחה והוא צריך לדעת מתי להכניס רגל אחת ואחר כך את השנייה ואז יד ואז כבר כל הגוף בפנים. יכול להיות שיש שחקנים שציפינו ועדיין לא עשו זאת, אבל אני מאמין שהם יכולים עוד לעשות את זה. יש יותר מחצי ליגה עד תום העונה, יש עוד הרבה לשחק והרבה להשיג. אני יכול לומר בלב שלם שניתן לשחקנים את כל הגיבוי וכל הגב שהם יצטרכו. וזה יקרה כשנראה שהם נותנים את המקסימום. אתמול בנתניה מבחינתי הם נתנו את המקסימום".

מה הציפיות שלך מהקבוצה עד תום העונה?

"אני רוצה שהשחקנים הצעירים יבשילו ויגדלו לשחקנים בוגרים, יותר אגרסיביים, יותר פיזיים, עם יותר בטחון. אני מקווה שנסיים כמה שיותר גבוה בטבלה"

מעבר לעונה הזו, כבר הרבה שנים שמשהו לא דופק במכבי תל אביב. מהי הבעיה המרכזית במועדון לדעתך?

"אני חושב שנכנעים הרבה פעמים לכל מיני תכתיבים חיצוניים, מושפעים יתר על המידה מהתקשורת, באופן מוגזם לחלוטין. אפילו קיצוני. אם לא נדע להתעלם מכל מיני השפעות חיצוניות, ולפעמים מקהל וביקורות שברובן אינטרסנטיות, אז יהיה קשה להגיע להישגים והתנהלות נכונה. אני חושב שהתנהלות נכונה תהיה להראות חוזק ולשים בצד את מה שמסביב. אנחנו בונים את הקבוצה לאט לאט ובסבלנות. יש לנו את הזמן. אי אפשר לשנות ביום או יומיים. אני חושב ששחקנים רעבים ושחקנים שיש להם מחוייבות, הסיכוי להצליח איתם הוא הרבה יותר גדול".

שאלה אחרונה, אבל הכי מעניינת: אתה מדבר כל הזמן על תהליך, אבל לא ברור אם המאמן שהתחיל אותו יהיה שם. תישאר המאמן גם בעונה הבאה?

"אני לא מדבר על העונה הבאה. כרגע זה לא חלק מהעניין ואני לא רוצה להתייחס לעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully