וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני נשיא בית"ר"

דור בלך

13.1.2009 / 16:10

משבר גדול בדרך לטדי, עם הנחתתו של דדש על ראשו של קורנפיין. בקרוב גם תיפסק אספקת הארוחות לשחקנים, שאולי יפגעו במשכורתם

האם אנו עומדים בפני עוד רעידת אדמה בבית"ר ירושלים, ושוב הנהלת הקבוצה תתחלף. יו"ר הקבוצה לשעבר, משה דדש, פנה דרך מקורבים אל ארקדי גאידמק והציע את עצמו לשמש כנציגו של הבעלים בהנהלת בית"ר וכמתווך במכירת הקבוצה. דדש יתחיל לעבוד בבית"ר ממש בקרוב, ואמר בשיחות עם אנשי המועדון כי הוא מעתה "נשיא המועדון".

"אני הסמכות הבכירה בבית"ר", אומר דדש. "קורנפיין נשאר בתפקידו, אבל כל פעולה שתעשה בבית"ר צריכה לעבור דרכי. במקום לדווח לגאידמק עכשיו ידווחו אלי, אני הנציג שלו ואני מתפקד כנשיא הקבוצה. אנשים צריכים להפסיק לחפש, לא באתי כדי לפגוע באיציק, באתי כדי לעזור לו ולארקדי, ולהציל את בית"ר".

מי שפחות שמח מכך, הוא יו"ר בית"ר ירושלים הנוכחי, והאיש החזק במועדון נכון לעכשיו, איציק קורנפיין. היו"ר, שמשוחח מספר פעמים בשבוע עם גאידמק וכבר החל לתכנן ולבצע בהצלחה תהליכי ייעול בקבוצה, לא קיבל רמזים מגאידמק על המהלך. למרות השמועות שאפפו את בית וגן לאחרונה, קורנפיין היה בטוח במעמדו לאור עבודתו הטובה, ונפגע מאוד מהסכמתו של האוליגרך למינוי של דדש מעליו. קורנפיין עצמו סירב להגיב לדברים ומעדיף שלא לדבר עם התקשורת, אך עם זאת יודע לקרוא היטב את המפה.

ע"פ גורמים הקשורים בסיפור, הרקע למהלך נובע מבקשות של גאידמק לקצץ בשכר שחקני בית"ר כבר העונה, מהלך אותו פירש קורנפיין כבלתי אפשרי. "איציק אמר לארקדי ששחקנים כמו גרשון באו לבית"ר אך ורק בגלל הכסף, אבל לאדם כמו ארקדי דברים כאלה לא ממש ברורים".

אותם גורמים מציינים כי ייתכן שגאידמק שוב מבצע כאן מהלך שבו הוא דוחק את היו"ר שלו החוצה, וכי קורנפיין מבין היטב את הרמז. "איציק בדק חוזים והבין כי מהלך של קיצוץ הוא בלתי אפשרי העונה", אומר גורם בקבוצה. קורנפיין עשוי להגיב רשמית כבר בקרוב. "לא נראה לי שאיציק יתפטר", אומר אחד ממקורביו, "אבל הוא מבין שדוחקים אותו החוצה".

גורמים בקבוצה מספרים כי זהו רק קצה הקרחון, וכי הקבוצה נמצאת במצב מאוד קשה. דוגמה קטנה לכך ניתן למצוא בסיום עבודתו המתקרב של שף הקבוצה, והקיצוצים שבית"ר עושה ותעשה בגזרה הזו. בית"ר מתכוונת להפסיק את אספקת הארוחות לשחקנים והוצאות המטבח, ובכך לחסוך 50 אלף שקל. "אפילו לעובדים בסיסיים אין כסף", מספרים במועדון. "גם את הגנן פיטרו לא מזמן. לא ברור לי מאיפה חושבים להביא פתאום שחקני חיזוק, לא נראה שיהיה כסף לזה".

דדש צפוי להרחיב את מלאכת הקיצוצים הדרסטית ואף לפנות לשחקנים בבקשה לקצץ כבר העונה, מהלך אותו קורנפיין לא קיבל. בקבוצה מספרים כי יתכן קיצוץ אחיד בשכרם של כל עובדי המועדון, מקורנפיין עצמו ועד אחרון השחקנים. בקיצור, צפו לבלאגן.

חוזר ונעלם, כבר קרוב ל-40 שנה

דדש כיהן בעבר כיו"ר בית"ר ונפרד ממנה בתחילת שנות ה-2000, עם מכירתה לידיים פרטיות. כעת הוא שוב חוזר לשאת בתפקיד מרכזי בבית"ר. הרומן של דדש עם בית"ר החל רשמית בשנת 1972. עד אז הוא נחשב כאוהד מסור, וספונסר מהצד, שקנה לשחקנים אותם העריץ מתנות. היו"ר דאז, יהושע מצא, החליט באותה שנה לתת לו תפקיד פעיל בקבוצה, עם פרישתם הזמנית של האחים רובי ולייזי ריבלין שכיהנו אז כמנהלים.

מקורביו באותם השנים, שעזרו לו להיקלט, היו השחקנים אודי רובוביץ' (הקפטן) והחלוץ ארצי בן יעקב. כשרובי ריבלין חזר לנהל את הקבוצה באמצע שנות ה-70 נדחק דדש, אך חזר במלוא כוחו בתחילת-אמצע שנות ה-80. הוא שוב נעלם מהמפה של בית"ר אחרי האליפות הראשונה ב-87', וחזר אליה כשירדה לליגה השנייה ב-91' .

עם זאת, לא הכל היה ורוד אצל דדש. הוא נחשב לאחראי על "ייבושה" של מחלקת הנוער של בית"ר, כשלא השקיע בה וגרם לכך שמאמצע שנות ה-90 לא עלו ממנה שחקנים לקבוצה הבוגרת. המחדל הזה הסתיים עם כניסתו לתפקיד של מאיר פניג'ל, שבעקבותיו צמחו אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן ואחרים.

בית"ר גברה על הפועל ירושלים 0:4 במשחק אימון

ניקולה ג'ורג'יץ בן ה-23 נחת אמש בישראל והחל להיבחן בבית"ר הבוקר (שלישי). כדי לבחון את ג'ורגיץ', כמו גם את איגו אוטגרי הניגרי, החייתה בית"ר את הדרבי הגדול של הבירה כשאירחה את הפועל ירושלים למשחק אימון בבית וגן.

אוטגרי פתח בהרכב הדאבליסטית, ושוב הציג יכולת טובה ברחבה, כשהשתלט על רוב הכדורים שנשלחו לעברו, נראה חד בסיבוב עם הכדור, וסיכן את שערה של הפועל מספר פעמים. בדקה ה-41 הכניס עטר את ניקולה ג'ורג'יץ. בדקה ה-28 מצאה הרמה של ברק יצחקי את עידן ורד, שבוולה יפיפה מקצה הרחבה קבע 1-0. בהמשך עידן ורד כמעט וכבש שער נוסף כשהכניע את שוער הפועל, יניב בן הרוש בבעיטה מקו ה-16, אך הכדור הורחק מקו השער.

בדקה ה-61 אוטגרי המשיך לספק קבלות, כשבישל לטוטו תמוז את השני של בית"ר. 6 דקות מאוחר יותר היה זה ניקולה ג'ורג'יץ שקיבל כדור בתוך תיבת החמש, והכניע את השוער, אלא ששוב הורחק הכדור מקו השער, הפעם רק עד רגליו של אוטגרי שקבע 3-0. בדקה ה-78 משה אוחיון בעט מרחוק כדור שפגע באחד ממגני הפועל ונכנס לשער וחתם את תוצאת המשחק.

אוטגרי מרשים את אנשי בית"ר עד כה, והלך הרוחות במועדון, לפני סערת דדש, הוא להחתים את השחקן. עם זאת, בבית"ר ימתינו מספר ימים על מנת להתרשם גם מג'ורג'יץ, שהיה בינוני היום, וכן מחלוץ ברזילאי שעתיד לנחות למבחנים בימים הקרובים. לבית"ר אפשרות להביא עוד מספר חלוצים למבחנים, אך כרגע נראה כי יסתפקו בשלושה לאור הרושם החיובי שמותיר אוטגרי. חשוב לציין כי ייתכן שהמצב הכלכלי לא יאפשר החתמת חלוץ בכלל.

בצוות המקצועי הוחלט להזיז את כובש השער הראשון היום, עידן ורד חזרה לקישור, שם פרח בקבוצת הנוער ובנבחרות הצעירות. ורד, שירש את מספר 20 המחייב מדרק בואטנג, גילה יכולת טובה בעמדה החדשה-ישנה, ומרצה את ראובן עטר והצוות המקצועי. ראובן עטר שוקל לתת לורד את חולצת ההרכב בשבת מול קרית שמונה במקומו של מיכאל זנדברג שייעדר. בכל מקרה הרצון בבית"ר הוא להתחיל ולהריץ את השחקן כהכנה לעונה הבאה, בה עתיד לתפוס מקום של קבע בהרכב.

עדכון ראשון: 13:25
עדכון אחרון: 17:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully