וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החודש הקריטי של דוידוביץ'

8.12.2008 / 16:50

הוא היה אמור לחזור למגרשים לפחות 3 פעמים, אבל משהו משתבש. מקורביו חוששים שאולי כבר לא יחזור העונה, ודוידוביץ' למוד הפציעות טוען: "אין לדעת איך הברך תגיב. זה חודש משמעותי בהחלט"

"אני מקווה ועושה הכל בשביל לחזור לאחר הפגרה. אבל איך הברך שלי תגיב? את זה אני לא יכול לומר לך. חודש קריטי בקריירה? לא יודע אם להגדיר את זה כך. חודש משמעותי, זה בטוח כן. זה חודש מאוד משמעותי בשבילי". את הכתבה הבאה פתחנו דווקא בתגובה של ניר דוידוביץ', השוער שסבל מכל כך הרבה רגעים של חוסר מזל בקריירה, ובחודש וחצי האחרונים, כך לפחות על פי אנשי מכבי חיפה, הוא היה אמור לחזור למגרשים לפחות שלוש פעמים. אבל בכל פעם שאמרו לנו שהוא חוזר, שוב משהו השתבש, וכמשקללים לכך גם את חוסר המזל של השוער המצוין עם פציעות, משהו קצת מתחיל להפחיד.

הפציעה של דוידוביץ', זאת שמנעה ממנו להדיח את דודו אוואט מהרכב הנבחרת במשחקים מול לטביה ולוקסמבורג, היא ללא ספק מסתורית. כעת מעריכים מקורבים לשוער ואנשים במכבי חיפה כי דוידוביץ' עשוי להיעדר לתקופה ארוכה הרבה יותר. החודש הבא, הם מסבירים, יהיה הקריטי בקריירה של השוער. "אם הוא לא יחזור אחרי הפגרה", הם אומרים", "יכול להיות שהוא לא יוכל לחזור בכלל".

סימן שאלה

"היה לי צ'אנס לשחק בשני המשחקים מול לטביה ולוקסמבורג ופספסתי אותם. זו כנראה ברך יותר רגישה מברכיים של שחקנים אחרים. אני מאמין שאתגבר ואחזור לשחק בחיפה וגם בנבחרת", אמר השוער בתחילת חודש אוקטובר. גם כעת, דוידוביץ' מנסה להאמין, אבל מצד שני הוא גם חושש. מאז המשחק האחרון שלו מול בית"ר (1:1) הוא היה אמור לחזור מספר פעמים. בקבוצה ניסו לשדר כל הזמן מסרים חיוביים. לדוידוביץ' זה עוזר לשמור על פאסון, אבל כל ההערכות השגויות על חזרתו למגרשים לא מקלות על מצב. "דוידוביץ' יחזור תוך שלושה שבועות", זעקו הכותרות תחילה. מאוחר יותר הן שונו ל"דוידוביץ' יחזור תוך מספר שבועות", ול"דוידוביץ' יחזור תוך חודש וחצי למגרשים". ואז, שוב בשלב מאוחר יותר, בחיפה סיפרו ש"הוא יחזור עד הפגרה, כנראה למשחק מול בית"ר ירושלים". היום, מקווים בחיפה ש"דוידוביץ' ינסה להתאושש לאחר הפגרה בתקווה לעמוד בין הקורות במשחק מול מכבי פתח תקוה".

"לא בטוח שבצוות הרפואי מנסים להסתיר משהו, כי הם בדיוק כמונו מחכים שניר יחלים ומבינים שזה לא תלוי בהם", מסביר מקורב לשוער את פשר המצב. "ניר סיפר שהוא ינסה לחזור אחרי הפגרה. אם זה יקרה, אז מכבי חיפה תרוויח שוער טוב". "ואם לא?", שאלנו, "אז לא בטוח שהוא יחזור העונה למגרשים, אם בכלל. חכו עוד חודש ואז תדעו מה עלה בגורלו. אם הוא יחזור לא תצטרכו לשאול את אותן שאלות. אם לא, אז כנראה שהסתירו משהו שאנחנו לא יודעים".

פנינו לאנשים במכבי חיפה ושאלו מתי דוידוביץ' חוזר, אבל לא כולם היו מוכנים לענות. "צריך להבין", מספר גורם בחיפה בעילום שם, "שכל הפציעה הזאת של ניר היא סימן שאלה אחד גדול. ההערכה כרגע היא שהוא יחזור לאחר הפגרה, במהלכה הוא יחזור לכושר משחק. אם זה לא יקרה? קשה לי מאוד לומר מה יהיה בעתיד".

למען ההגינות, ראוי לציין כי הערכות הרשמיות בצוות הרפואי במכבי חיפה מדברות על כך שדוידוביץ' יחזור מיד לאחר הפגרה. יחד עם זאת, במכבי חיפה לא מצאנו אפילו גורם אחד שיידע להעריך לנו בוודאות, במהלך כל התקופה האחרונה, מה יהיה המועד המדויק שבו הוא יחזור לשחק. "הבעיה", אומר אותו גורם ששוחחנו איתו קודם, "היא מה יקרה לאחר שהוא יחזור. עוד 'קנאק' אחד בברך, חלילה, וקשה יהיה להעריך אם הוא יוכל לחזור אי פעם לשחק".

הברך הבוגדנית

כל השאלות שהעלנו לא היו צצות לולא המזל המפורסם של דוידוביץ' עם פציעות, אותו מזל שהפריע לו מאוד גם לצאת לאירופה. הקריירה של דוידוביץ' ידעה לא מעט רגעים כאלה. לצד הופעות מרשימות כמו זו מול פריז סן ז'רמן בגביע אירופה למחזיקות גביע או ולנסיה בגביע אופ"א, השוער סבל מרגל שבגדה בו פעם אחר פעם. בהתחלה זאת הייתה המפשעה שגרמה לו לשחק עם משככי כאבים, בהמשך הניתוח ואז, במהלך טורניר ביוון, זינק השוער לכדור ונפגע בכתפו. תחילת עונת 2000/2001 החזירה את דוידוביץ' לשער חיפה, כשהוא סמוך ובטוח שמעכשיו הפציעות מאחוריו. דוידוביץ' השיג את האליפות הראשונה שלו כשספג רק 28 שערים, אליפות ראשונה של מכבי חיפה אחרי 7 שנים, אבל אז, כמו תמיד בקריירה שלו, שוב – הרגל התחילה לכאוב.

דוידוביץ' קיבל הזדמנות פז במשחק מוקדמות המונדיאל מול נבחרת ספרד, אבל בדקה ה-44 נקטע לו, שוב, החלום. דוידוביץ' יצא משערו בכדי להרחיק את הכדור הכי ארוך שהרחיק בקריירה. שוב פציעה, הפעם קרע ברצועה הצולבת בברך ושוב שולחן הניתוחים באיטליה נראה מוכר. הפעם, דוידוביץ' בילה בחוץ חודשים ארוכים וראה את מחליפו בנבחרת והשוער הראשון היום, דודו אוואט, עושה עבודה של תמנון אמיתי.

אבל אז הכל נראה בסדר. דוידוביץ' חזר, והפעם באמת, נראה היה שהכל מאחוריו. אבל כמו תמיד, במשחק עם חשיבות עליונה, הוא מעד. הפעם, רגע לפני שמכבי חיפה עולה לליגת האלופות וכל אירופה יכולה לראות אותו, דוידוביץ' שןב הוחלף באוואט. שוב הרצועה הצולבת קראה לו. שוב על שולחן הניתוחים באיטליה, שוב, מראה מוכר. היכולת של אוואט בליגה עלתה למכבי חיפה באליפות, אבל את דוידוביץ' זה בוודאי לא ניחם. לפני שלוש שנים, בעונה בה אימן רוני לוי, דוידוביץ' שוב נפצע. והעונה, שוב עם כאבים בברך, לא ממש ברור מתי הוא כבר ייצא מזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צירוף מקרים

לסובבים אותו מסביר דוידוביץ' שהחזרה לא תלויה בו, אלא ברגל ששוב בגדה בו. "אין לי מושג מתי אחזור", אמר דוידוביץ'. "הכל תלוי בקצב ההחלמה". על השאלה מדוע אין הערכות לגבי קצב ההחלמה דוידוביץ' הסביר כי "אני מקווה לחזור לאחר הפגרה", הערכה רפואית מדויקת בהחלט לדעת אנשי הצוות הרפואי.

רופא בכיר באחד מבתי החולים שמכיר את הפציעה של דוידוביץ' מקרוב הסביר: "מדובר בצירוף של כל מיני נזקים. הפציעה שלו בברך היא לא פשוטה. הברך הזאת עברה הרבה ניתוחים וזה לא דבר פשוט בכלל, לא משהו בנאלי". יחד עם זאת ציין אותו גורם: "הגיוני מאוד שלא יעריכו את קצב ההחלמה, כי מדובר בפציעה שקשה מאוד לדעת מתי ניר, אם בכלל, יחזור ממנה".

גם לחלק מהשחקנים של מכבי חיפה ההיעדרות הממושכת של ניר דוידוביץ' נראית מוזרה. "בהתחלה אמרו שהוא חוזר תוך שלושה שבועות, אחר כך כעבור חודש וחצי, פתאום זה נדחה אחרי הפגרה", אמר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "משום מה, אנחנו מסתובבים עם תחושה שניר יחזור מהר, גורמים לעצמנו להאמין. אבל הסיפור הזה לא פשוט בכלל".

המשחק האחרון של דוידוביץ' בליגה היה מול בית"ר ירושלים. מאז, כידוע, השוער אמיר אדרי (ספג תשעה שערים בשמונה מחזורים) מוזנק כמעט בכל שבוע מעמדת השוער השני לעמדת השוער הראשון. דוידוביץ' שוחח עם אדרי מספר פעמים והדריך אותו, אבל עושה רושם שלמרות הכל אדרי עדיין לא נכנס לכפפות הגדולות שלו. אם חיפה תנצח את הפועל תל אביב, אדרי יספיק לה לאליפות, אבל עדיין: בלי דוידוביץ' זה לא יהיה אותו דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully