וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן: "ספגנו בניגוד למה שהתרחש"

דרור קשטן התנחם בנקודות החיוביות במשחק מול שוויץ. ביקורות קשות בנבחרת על אבי לוזון, השחקנים מאוכזבים דווקא מהקהל. השופט הודה בפני בניון: "הייתי צריך לשרוק לפנדל"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

שער של בן סהר בדקה ה-92 סגר הערב (שבת) קאמבק מרשים של נבחרת ישראל בדרך ל-2:2 ביתי מול נבחרת שוויץ, אבל לצד החזרה מפיגור 2:0, התוצאה הסופית היוותה אכזבה מסוימת.

מספר גורמים בנבחרת הביעו את מורת רוחם מהתנהלותו של יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, שיצא בהצהרות לפיהן אם לא ישראל לא תעלה למונדיאל, יהיה זה כישלון. אותם גורמים ציינו שההצהרות הללו הכניסו הרבה מאוד אי שקט במחנה הנבחרת ואחד מהם אמר: "ההצהרות של לוזון לפני המשחק הכניסו הרבה מאוד לחץ גם בצוות המקצועי וגם בקרב השחקנים ואפשר היה לראות את זה על המגרש". אגב, בסיום המשחק ניגש לוזון לעיתונאים ואמר להם: "על אפכם וחמתכם נעלה למונדיאל".

גם שחקנים בנבחרת אמרו כי הם חושבים שההצהרות של יו"ר ההתאחדות לפיהן "הנבחרת בטוח עולה למונדיאל", מיותרות. בסיום המשחק גם הביעו שחקנים ביקורת כלפי הקהל ואמרו כי הם מאוכזבים מהעובדה שרק כ-31 אלף צופים הגיעו לאצטדיון.

לאחר המשחק נראה השוער ניר דוידוביץ' מאוכזב מאוד מהעובדה שלא פתח במשחק, אך יחד עם זאת לא ביקר את ההחלטה בפומבי. מקורבים לשוער אמרו לאחר המשחק שכעת נותר לו לשקול את צעדיו, זאת לאחר שכבר התבטא בפניהם לפני המשחק שהוא עשוי לעזוב במידה שלא יפתח.

לפני המשחק שוחח השוער לירן שטראובר עם החלוץ בן סהר ואמר לו: "יש לי הרגשה שאתה נכנס ל-10 דקות ומבקיע. אתה יכול לקנות את עולמך". לאחר המשחק נכנס סהר לחדר ההלבשה ואמר לשוער: "אתה קוסם". במחצית המשחק לא הרבה קשטן לדבר עם השחקנים. משה סיני היה הגורם היחיד בצוות המקצועי שניסה לעודד אותם ואמר להם: "אנחנו עולים למגרש במטרה לעשות מהפך, יש לי הרגשה שאפשר לעשות את זה".

במהלך המשחק ניגש השופט השבדי לקשר יוסי בניון, שזעם משום שלטענתו הוכשל ברחבה ולא זכה לפנדל ואמר לו: "טעיתי בפעם הבאה אשרוק לך".

היצפלד: "איבדנו שתי נקודות, אבל הרווחנו אחת"

"בהרבה חלקים הייתי מרוצה, ספגנו שני שערים בניגוד למה שהתרחש במשחק. במחצית הראשונה, בחלקים רבים ממנה, שלטנו והגענו למצבים בניגוד לשוויצרים, שהבקיעו מבעיטה חופשית", אמר המאמן דרור קשטן אחרי המשחק.

המאמן הוסיף: "ביטלנו את השוויצרים והם לא הגיעו לשום מצב, גם במחצית השניה. הם חזקים במצבים נייחים, נערכנו לכך אבל לפעמים מתלבשת בעיטה - יאקין מומחה בזה. מגיע שאפו לשחקנים - במזג אוויר חם, אחרי פיגור של 2:0, אחרי פגיעה מוראלית, ראינו שיש רוח חדשה בנבחרת. שחקנים נתנו כתף, עזרו אחד לשני, הבקיעו את הראשון ולא נחו עד שהבקיעו את השני. גם אם היינו מנצחים היום לא בטוח שהיינו עולים למונדיאל, הדרך ארוכה. שיחקנו נגד שוויץ, שמופיעה בכל טורניר גדול, וביטלנו אותם".

קפטן הנבחרת, יוסי בניון, הוסיף: "במשחק בית צריך לקחת 3 נקודות אבל לאור המשחק שהתפתח מגיע כל הכבוד לשחקנים. ניקח את הדברים החיוביים ונמשיך הלאה. הבית יחסית נוח לעומת בתים קודמים, הסיכויים טובים, אבל גם אם היינו מנצחים לא בטוח שהיינו עולים. אנחנו רוצים וצריכים לחזור ממולדובה עם 3 נקודות, אבל יהיה לא פחות קשה מהיום. אני מאמין שננצח".

"אני שמח שהבקעתי. זה שער חשוב גם בשבילי וגם בשביל הנבחרת", אמר בן סהר, שכבש את שער השוויון הדרמטי של ישראל, "לפחות לקחנו את הנקודה הזו. אני חושב שזו נבחרת שהיינו צריכים לנצח עם הקהל ועם העידוד ואני חושב שהיינו צריכים לעשות קצת יותר. הדבר הטוב היחיד שאני יכול לקחת מהמשחק זה שחזרנו מפיגור 2:0".

כשנשאל אם השער שלו היווה איתות לקשטן לקראת המשחקים הבאים, ענה החלוץ הצעיר: "אני רוצה לשחק כמה שיותר ואני שמח שנתנו לי לשחק היום. אני מרגיש בכושר טוב, אני רעב לכדור ואני מקווה שיתנו לי את המושכות".

בירם כיאל, שערך בכורה בנבחרת הבוגרת במשחק רשמי, אמר: "יצאנו מהקבר. הוכחנו הרבה נחישות ואופי לחזור מפיגור לשוויון. השוויצרים לא היו כל כך טובים וכבשו ממצבים נייחים. היינו יותר טובים ואם נדע לתקן את הטעויות לקראת המשחקים הבאים, נוכל להביא את עצמנו למצב בו נהיה בתמונת העלייה".

היצפלד: "אני מאוכזב מאחר שהובלנו 0:2. איבדנו כדורים במרכז המגרש. במחצית השנייה היינו צריכים לשמור יותר על הכדור. אנחנו צריכים לדבר על מה שקרה וללמוד. איבדנו שתי נקודות יקרות, אבל הרווחנו נקודה יקרה".

המאמן הגרמני הוסיף והתלונן על תנאי מזג האוויר: "הרגשנו בסוף כמו בסאונה. אנחנו רוצים 6 נקודות משני משחקי הבית הקרובים. לקחנו נקודה חשובה למרות שהתנאים היו קשים מדי מכדי לשחק כדורגל. אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully