וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכנו לווינרים"

אורי שלו

27.8.2007 / 15:51

שחקני בית"ר מרגישים שונה אחרי ה-1:2 על הפועל ת"א, שהושג הרבה בזכותם של קאלה, רומולו וברוכיאן, עליו שום אמר: "אין כמוהו"

"פעם בפיגור 1:0 מול הפועל בבלומפילד בדקה ה-70 היינו מתים שהמשחק ייגמר, אבל עכשיו הפכנו לווינרים", סיכם אחד השחקנים את הניצחון הגדול של בית"ר ירושלים אמש (ראשון) על הפועל תל אביב 1:2 אחרי מהפך ענק. ניצחון, שהוריד בשלוש דקות, גיבנת של שבע שנים.

שני האנשים שחתומים יותר מכולם על הניצחון המצוין הם צמד הזרים החדשים של בית"ר, השוער טברטקו קאלה והחלוץ הברזילאי רומולו. מי שראה את השוער חוגג בסיום המשחק הבין כמה משקל ירד לו מהגב, לאחר מספר תצוגות כושלות במוקדמות האלופות בפתיחת העונה. קאלה הגיע לבית"ר בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית. הוא החליף את הקפטן והסמל הכי גדול של בית"ר בשנים האחרונות, אשר לדעת רבים לא היה צריך לפרוש. הכוונת סומנה במהרה על גב השוער, אולם אז התגלה אופיו. בסביבתו נטען כי האיש לא הפסיק להאמין בעצמו "אני יודע מה אני שווה ואוכיח זאת", היה אומר כל העת.

מה שגם עזר לקאלה הייתה התמיכה הרבה לה זכה מחבריו. צמד הבלמים הוותיק אריק בנאדו ושמעון גרשון, שנתנו גב, וגם מיכאל זנדברג ודרק בואטנג, שהיו שם בשבילו. "קאלה לא צריך חיזוקים, הוא חזק מאוד ובטוח בעצמו", אמר שחקן בקבוצה. מאמן השוערים, משה בן-דוד, עבד באופן אישי עם השוער והוסיף לביטחונו, כשהמנטרה שחזרה אצל בן-דוד היתה: "זה יבוא". קאלה עצמו עדיין לא מדבר עם התקשורת וסדנת הויפסנה תימשך עד שהוא יתייצב לאורך זמן.

שום לאוהדים: "אין כמו אבירם"

החלוץ הברזילאי רומולו נחת בארץ על תקן המושיע שיוביל את בית"ר לליגת אלופות. האלופה רדפה אחרי זרים ומשלא מצאה נדמה שהתפשרה בפוטו פיניש של מועד ההעברות. יצחק שום אמר אז שהברזילאי היה בעדיפות עליונה אצלו ושאפילו דפורטיבו לה קורוניה התעניינה בו.

לליגת אלופות בית"ר לא הגיעה וחיצי הביקורות החלו מופנים כלפיו של רומולו, שלא כבש והרשים. אלא שבבירה הבינו כי עליהם לתת לשחקן להשתפשף ולהתאקלם אט אט. "רומולו גילה סימנים חיוביים מן ההתחלה, גם ביכולת וגם בגישה", אמר גורם בצוות המקצועי לוואלה! ספורט, "הייתה לנו תחושה טובה לגביו".

החלוץ הרשית לראשונה בבכורה בגביע הטוטו ואתמול בליגה, והוכיח, בניגוד לברזילאים אחרים ששיחקו כאן, כי המושג "רשת" לא אומר לגלוש באינטרנט. בקרוב באמת נדע האם השחקן אכן התאקלם והתגבר על המרחק מהבית, מה שהפריע לו בקדנציה הקודמת מחוץ לברזיל, במיינץ שבגרמניה. עד שיגיעו אשתו ושני ילדיו, שיוסיפו לו עוד שקט, מעביר בינתיים רומולו את זמנו עם המושבה הלטינית שצמחה בירושלים ושמונה, מלבדו גם את מירוסביץ' ואלבארז הצ'ילאנים, כשגל אלברמן ועידן טל שעברו בספרד, עוזרים ומכוונים.

נקודת אור נוספת שנדלקה במנורה הבית"רית היא אבירם ברוכיאן. התחושה הייתה שהקשר המוכשר הביא את השינוי המנטאלי הנדרש וסחף את האלופה לניצחון. ברוכיאן הוא אהוב האוהדים ועוד בתור ילד צעיר הוכיח שיש על מי לסמוך. בסיום המשחק כשקרא הקהל ליצחק שום להרכיב את ברוכיאן בהרכב, אמר המאמן בתגובה: "צודקים, אין כמו אבירם". אם יקבל ברוכיאן את חולצת ההרכב, בבית"ר מצפים שהוא יקפוץ על ההזדמנות בשתי ידיים.

בית"ר תעמוד לדין בגין התפרעות אוהדיה

מי שהשיג, מלבד שלוש הנקודות, גם נקמה ספורטיבית מתוקה היה יצחק שום, שאימן אשתקד את הפועל תל אביב ונזרק ממנה בבושת פנים במהלך העונה. שום אמר לוואלה! ספורט: "קבוצה טובה מנצחת כשהיא משחקת טוב או לפחות לא מפסידה כשהיא משחקת פחות טוב. אנחנו קבוצה טובה". החילופים של שום הביאו את הניצחון ונדמה שהמשימה הקשה ביותר שלו תהיה להילחם באדישות, שיכולה לחלחל לשחקניו על כך שהאליפות, כביכול, כבר הושגה.

בקבוצה יצאו כעת מאושרים ומרוצים לפגרה עם מאזן מושלם, אבל במקביל בודקים אפשרות לדילול הסגל, כשהאופציות הנראות לעין הן בעיקר השאלה של שחקנים צעירים לשנת התחשלות.

תובע ההתאחדות החליט להעמיד לדין את בית"ר ירושלים בגין התפרעות אוהדיה לאחר שאלון יפת ציין בדוח השיפוט כי "במהלך המחצית הראשונה הודלקו ביציע בית"ר אבוקות ורימוני עשן". יש לציין כי נגד בית"ר עומד עונש על תנאי של שני משחקים ללא קהל. במועדון ביקשו לא להתייחס לאירועים עד לדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully