וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן פוטר ממכבי תל אביב

לאחר ישיבה לילית שערכה ההנהלה בעקבות ההפסד למכבי פ"ת הוחלט: כהן סיים את תפקידו. שחקנים על עוז יפרח: "בלם סוג ז'"

שרון בוקוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מאמן מכבי תל אביב אלי כהן פוטר אמש (מוצ"ש) מתפקידו, לאחר משחק ההפסד 3:2 למכבי פתח תקווה במסגרת המחזור השני של ליגת העל.

בקרית שלום ניסו כל השבוע להרגיע את הרוחות המתלהטות סביב המאמן, אבל שלוש נקודות היו עושות את העבודה בצורה הטובה ביותר. מכבי נוצחה, ובישיבת חירום של ההנהלה התקבלה ההחלטה לפטר את המאמן. באתר הרשמי של הקבוצה נכתב כי המועדון מודה לכהן על התקופה היפה בה אימן את הקבוצה וחיבר אותה לאחר עונת הגלקטיקוס. כמו כן נכתב כי הצהובים ימנו מאמן חדש תוך כ-48 שעות.

דוד מרואני ומשה בוקר מ"הארץ" מוסיפים: לפני הישיבה שוחחו כולם בטלפון עם לוני הרציקוביץ', שנחת באותם רגעים ביפאן, לשם הגיע לנסיעה לרגל עסקיו. הרציקוביץ' הבהיר לשלושה ש"בעקבות התוצאות ולפי איך שהקבוצה נראית - צריך לפטר את כהן". מיד אחרי שהתקבלה ההחלטה, התקשר נמני לאלי כהן ואמר לו: "אלי, אני מצטער שאני צריך לומר לך, אבל הוחלט לפטר אותך".

כהן ההמום אמר: "היה ברור שמאנה לא יתן להם שקט ולא יירגע עד שהוא ישלח אותי הביתה. לי היה ברור שהקבוצה תציג כדורגל ותתברג בצמרת, פתחנו את העונה שעברה בצורה גרועה, גם העונה זה קרה, וכמו שהייתי אופטימי בעונה שעברה, גם העונה הייתי אופטימי. אבל אדם אחד במכבי סימן אותי מהרגע הראשון ובמצב כזה לא ניתן להמשיך לעבוד" .

לשחקנים היו הרבה מאוד האשמות אתמול בסיום המשחק, ואת רובן הם הפנו לעבר הבלם עוז יפרח. "זה בלם מליגה ז'", אמר אחד השחקנים, "במשחק כזה שאנחנו תוקפים אנחנו צריכים את תמיכת ההגנה, אבל כל התקפה שלהם הפכה למסוכנת. אי אפשר לצאת לקרב עם בלם כזה".

"החילופים של כהן הרגו אותנו"

עוד לפני שפוטר, אמר אלי כהן אחרי ההפסד: "אנחנו יוצרים לעצמנו את הבעיות. קשה לנו להבקיע וגם יש לנו בעיה בספיגה. צריך לעשות ביחד הגנה ולצאת מהתקופה הקשה הזאת מחוזקים".

כהן היה משוכנע באמת ובתמים כי הוא מסוגל להצעיד את הצהובים לעתיד טוב יותר: "אני חושב שיש לי הכוחות להחיות את מכבי. יקח זמן עד שנתחבר ואז נחזור לדרך המלך". מכבי אולי תחזור לדרך המלך, אולי לא, אבל כהן כבר לא יוכל לעשות זאת.

בחדר ההלבשה של הצהובים שרר שקט טוטאלי אחרי סיום משחק ההפסד באורווה והאכזבה הייתה רבה. למרות שנאסר על השחקנים להתראיין, שחקנים בקבוצה לא היססו להעביר ביקורת על כהן ואחד מהם אמר: "החילופים שלו הרגו אותנו. בפיגור של שני שערים לא מכניסים שני קשרים אחוריים". שחקן אחר הוסיף: "המצב שלנו לא טוב. מישהו צריך לשלם על זה, אני לא יודע אם אלי הוא זה שצריך ללכת הביתה, אבל מישהו צריך ללכת".

השחקנים גם הביעו פליאה על כך שרודי חדד לא קיבל דקות משחק ושעומר פרץ, שגילה יכולת טובה במשחקים האחרונים, נכנס רק בדקה מאוחרת.

כ-50 אוהדים מארגון ה'אולטראס' של הקבוצה חיכו דקות ארוכות בסיום המשחק לשחקנים ולמאמן. הם קיללו את אלי כהן ואת המנהל אבנר טויטו. אחד מאוהדי הקבוצה, שישב ביציע הכבוד, 'בירך' את רוני מאנה, שיצא מהמשחק סמוך לסיום, ואמר: " עם קבוצה כזו אני מעדיף להיות עיוור". מאנה שתק כשהתבקש להסביר לתקשורת את יכולת הקבוצה.

קאקו סטר לגולן

מאמן מכבי פתח תקווה יוסי מזרחי: "בחצי הראשון לא שיחקנו כדורגל טוב. היינו לחוצים מאוד והלכנו אחורה, מתחילת המחצית השנייה נכנסו טוב, לחצנו את היריב וניצלנו את מכבי, שהיו חסרי ביטחון".

בירידה לחדר ההלבשה בסיום המשחק נרשמה תקרית מכוערת כשבלסינג קאקו סטר לעומר גולן. בקבוצה בדקו את המקרה וקאקו אף ננזף בעקבותיה. הלילה (בין שבת לראשון) יקבע מועד הניתוח של קאקו הפצוע. ייתכן והוא כבר ינותח מחר.

במהלך המחצית השנייה יו"ר הקבוצה שינו זוארץ והנשיא עמוס לוזון עמדו ולא הפסיקו לצעוק ולחלק הוראות. גם כאשר קבוצתם הובילה 1:3 צעק זוארץ על השחקנים "תתעוררו" ו"צאו כבר קדימה, אתם כל הזמן בהגנה". עמוס לוזון צעק לקראת הסיום ללירן כהן: "רוץ לדגל הקרן ותחזיק את הכדור". בסיום אמר לוזון: "לא סתם צעקתי, אני יודע טוב מאוד מה אני עושה, עובדה שחטפנו שער".

ביציע הכבוד ישב יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, שהיה קרוב להתפרץ מספר פעמים. למרות ששמר על איפוק, בשער השלישי כבר לא יכל וצעק "יש".

בפתח תקווה גיחכו נוכח תגובתו של אלי כהן, שאמר "כי קבוצתו שלטה במגרש, לפחות במחצית השנייה". גורם באם המושבות אמר בעקבות התגובה: "אני לא בטוח שאנחנו וכהן היינו באותו משחק".

עדכון ראשון: 25.8.07, 22:02
עדכון אחרון: 26.8.07, 08:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully