וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוסביץ': "הכל תלוי בנו"

אסף שקד

1.8.2007 / 17:00

שחקני בית"ר ירושלים נחתו בישראל אחרי ההפסד בקופנהגן, מירוסביץ' אופטימי. שום: "אפשר לתקן בבית". זנדברג: "הם לא העריכו אותנו"

בית"ר ירושלים נחתה היום (רביעי) בישראל ממסעה לקופנהאגן, אחרי ההפסד 1:0 לאלופה הדנית במסגרת המשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות.

שחקני האלופה סירבו לדבר עם התקשורת, ורק רומלו הברזילאי ומילובן מירוסביץ' הואילו בטובם להתייחס לאנשי התקשורת שחיכו להם בנתב"ג.

"יהיה אפשר לעבור את קופנהגן, זה הפסד מינימלי", אמר רומלו, שעדיין מתקשה להתרגל להרגל של הישראלים להמתין בשדות תעופה, "עכשיו הכל תלוי בנו, ונהיה חייבים לנצח את הדנים מול הקהל הביתי שלנו".

מילובן מירוסביץ' אמר כי "קיבלנו גול בשלב מוקדם, זה לא היה מתוכנן. השער אומנם נבע מטעות, אבל אין טעם להאשים אף אחד, זה קורה בכדורגל".

"יש לנו בהחלט סיכוי לעבור לשלב הבא", המשיך הצ'יליאני את המגמה החיובית, "נצטרך להוציא תוצאה טובה, אבל לפי המשחק הראשון אנחנו בהחלט מסוגלים לעבור שלב".

"הם לא העריכו אותנו"

גם אתמול בבית"ר שידרו אופטימיות בשורות האלופה ידעו ששיחקו מצוין מש (שלישי) ב-1:0 בפארקן של פ.צ קופנהאגן במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, אבל גם יודעים שללא שער החוץ המשימה בגומלין תהיה לא פשוטה.

המאמן יצחק שום ניסה להסתכל על הצדדים החיוביים של ההפסד. "יש לנו 90 דקות לתקן בבית", אמר ל'חדשות הספורט'. "אני בטוח שאפשר לעבור אותם, ואפשר לתקן, למרות שלא יהיה קל כי לא כבשנו שער חוץ. בהתחשב בזה ששיחקנו את המשחק הרשמי הראשון שלנו, הצגנו יכולת טובה, ואני בטוח שבארץ הכל ייראה אחרת. זאת המחצית הראשונה, והמחצית השנייה היא חשובה יותר".

"נקווה שיהיה כמה שפחות טעויות, ושהשחקנים יעשו את הדברים הטובים", התייחס המאמן לטעות של טברטקו קאלה, שעלתה בסופו של דבר בהפסד. "כדאי לזכור שמנצ'סטר יונייטד הפסידה כאן בעונה שעברה, ו-1:0 זו תוצאה שאפשר לסחוב". גם גיורא שפיגל החמיא לחניכיו. "הוכחנו היום שאנחנו עולים על הדנים בחלק מהתכונות הטכניות", אמר המנג'ר, "הכדור עבר אצלנו בין כל השחקנים מרגל לרגל".

מיכאל זנדברג דיבר על תחושת ההחמצה. "אנחנו קצת מאוכזבים, כי היינו שווים לפחות שער חוץ אחד, וחבל שלא הצלחנו להבקיע", אמר הקשר. "התכוננו אליהם כמו שצריך, והם לא הפתיעו אותנו בשום דבר עם הכדורים הארוכים, איתם הסתדרנו לפעמים יותר ולפעמים פחות. הצלחנו להניע את הכדור, ונקווה שבטדי יהיה יותר טוב. כמו שקאלה עשה את הטעות שלו הוא נתן הצלה או שתיים, ולכן אין מה להגיד לו, ואנחנו עוברים הלאה. לדעתי הדנים לא העריכו אותנו כראוי, ואני בטוח שנבוא לגומלין יותר מוכנים".

"יש הרגשה כבדה של פספוס", אמר הבלם אריק בנאדו, "שיחקנו טוב, וגם בעשרה שחקנים היינו טובים מהם. החשוב הוא שהוכחנו לעצמנו שאנחנו לא נופלים מהדנים, ובבית זה יהיה אפשרי לעבור אותם. זה תלוי רק בנו".

"כדורגל בנוי מטעויות", התייחס בנאדו לטעות של קאלה, "היום הוא טעה, מחר מישהו אחר יכול לטעות. אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה. ניסינו לחזור למשחק, אבל לא הצלחנו. הוכחנו שאנחנו קבוצה של גברים. לא התפרקנו, ואפילו שיחקנו יותר טוב עם פחות שחקן מאשר עם 11. זו רק חצי מההתמודדות, יש גומלין", הזכיר בנאדו, "עם הקהל שלנו, שימלא את טדי בהמוניו, אני מאמין שננצח אותם".

"לפי איך ששיחקנו, אין סיבה שלא נעלה לשלב הבא"

בתום משחק אמר יואב זיו: "כמובן שהתוצאה מאכזבת אותנו, במיוחד אחרי שכבר הצלחנו להשוות והשער נפסל. הצגנו יכולת טובה, כל אחד שהיה על המגרש נתן הכל ונלחם, וזה מה שהיה חשוב. עם קצת יותר מזל היינו יורדים מהמגרש עם תוצאה אחרת שהייתה עוזרת לנו במשחק הגומלין, ולכן יש לנו תחושה של מעט אכזבה".

יואב זיו התייחס גם לגומלין הצפוי בטדי. "אני מאמין שעם הדחיפה של הקהל והרצון שלנו לעבור שלב, נשיג את הניצחון. הקהל של בית"ר הוא הכוח שלנו ובמגרש הביתי שלנו יהיה לנו הרבה יותר כוח וכלים לנצח את קופנהגן. המפתח לכך יהיה כמובן לשמור על שער נקי. אני חוזרים לישראל גאים, אך לא שוכחים שהפסדנו ונצטרך לתקן בשבוע הבא".

כריסטיאן אלברז שכבש לזכות בית"ר, אך שערו נפסל, אמר: "כל שחקן חולם לכבוש במשחק הבכורה שלו, במיוחד אם אתה מגן וכובש במשחק כזה חשוב. בשניות הראשונות הייתי באופוריה, עד ששמתי לב שפסלו לי את השער. אני עדיין לא יודע אם היה אופסייד או לא כי לא ראיתי, אבל אחרי שפסלו לי את השער הרגשתי אכזבה קטנה. אני מאוד מקווה שהשער הזה לא יגרום לנו בסופו של דבר לעוף, כי לפי איך ששיחקנו היום, אין סיבה שלא נעלה לשלב הבא, במיוחד שבטדי הקהל הוא פנאטי וגורם ליריב להיות משותק".

גל אלברמן שנאלץ לעשות עבודה כפולה לאחר הרחקת בואטנג: "אכן תוצאה מאכזבת, כשאתה עומד בצורה כזאת על המגרש, תוקף ונראה טוב, אבל יורד מהמגרש בפיגור. זה הדבר הכי אכזרי שיכול להיות. אם נציג את אותה יכולת גם בטדי מול הקהל הביתי שלנו אני מאמין שנעלה לשלב הבא".

"ידענו שתוצאה גרועה יכולה ליצור כדור שלג שבסופו של דבר היה פוגע בנו", מספר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה, "לבית"ר יש קהל שצריך לרצות, בעל בית שמצפה לתוצאות וידענו שגם התקשורת תמתין לנו בפינה ברגע של מפלה. לכן היה חשוב לנו גם בגלל הסיבות האלה ובעיקר בשבילנו, לתת הופעה מכובדת. אני חושב שעשינו את זה".

"עלינו למגרש עם רגליים רועדות, אבל מהר מאוד הבנו שקופנהגן היא לא כזאת גדולה כמו שעשו אותה", מספר אחד השחקנים, "אחרי רבע שעה נכנסו למשחק, והיה אפשר לראות שאין הבדלים ברמה בינינו, ככה שכל המחמאות שהם קיבלו מהתקשורת בארץ סתם פיארו אותם".

מתן קרקוב מ"הארץ" מוסיף כי מי שהיה דווקא מרוצה ממה שראה בקופנהאגן הוא הבעלים ארקדי גאידמק. "אני מאוד גאה בבית"ר. זו קבוצה אחרת לגמרי מהשנה שעברה. יש רוח חדשה בקבוצה ורואים שינויים גדולים. יש לנו היום קבוצה ברמה בינלאומית וזה לא משנה שהפסדנו בדנמרק, אני בטוח שנעבור אותם בטדי".

היום אחר הצהרים תנחת הקבוצה בישראל והיא צפויה להתקבל על ידי עשרות אוהדים. מחר תקיים הקבוצה אימון במסגרת ההכנה למשחק גביע הטוטו הביתי (שבת, 19:30) מול הפועל כפ"ס. במקביל ממשיכה מכירת הכרטיסים למשחק מול קופנהגן ביום שלישי הבא. לפי קצב הביקוש, כל הכרטיסים עשויים להימכר כבר מחר בצהריים.

עדכון ראשון: 23:27, 31/07/07
עדכון אחרון: 17:00, 01/08/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully