וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מאותו דבר

מייק קרנון

25.3.2007 / 12:59

מייק קרנון יתחבר ל-5 פלוס לייב רק אם ישדרו שם ענפי ספורט נוספים, ולא כדורגל וכדורסל. ויש לו מה לומר על מכבי, גיא לוי וישראל-אנגליה

צביקה שרף + לייב

ביום חמישי חזרתי הביתה אחרי המשחק בין מכבי תל אביב לרומא והתיישבתי מול הטלוויזיה. בתכנית "יציע העיתונות" הביע צביקה שרף את דעתו על המשחק. גלשתי לערוץ החדש חמש 5+ LIVE ומי יושב ומנתח את המשחק באולפן היורוליג? צביקה שרף כמובן (בשידור חוזר).

למחרת צפיתי בשידור הישיר של מסיבת העיתונאים של דרור קשטן ששודר בערוץ חמש + LIVE. למה? מה קרה? הרי לפני עלייתו לאוויר של הערוץ החדש, האירוע הזה היה משודר באחד משני הערוצים הוותיקים, כפי ששודרו הגרלות ליגת האלופות ואירועים דומים.

וזה עורר אצלי כמה סימני שאלה. אין לי בעיה עם זה שמוסיפים עוד ערוצי ספורט בתשלום. גם לסקיי באנגליה יש שלושה ערוצי ספורט וגם ליורוספורט יש כמה ערוצים. השאלה מה ישדרו בערוצים אלה. לערוץ חמש + LIVE יש הצדקה בתנאי שישדרו בו חומרים שאינם משודרים כיום כמו אליפות ארה"ב באתלטיקה ושחיה, אליפויות אירופה ועולם באתלטיקה, שחיה, כדוריד וכדורעף, טורנירי שש האומות, טרי ניישונס והסופר 14 בראגבי, ליגת ה-NHL, פוטבול אוסטרלי, משחקים מהיורוליג ומליגות כדורסל בכירות באירופה ועוד. תתחייבו רק לחלק מאלה - ואני חותם ללא היסוס.

ערוץ חמש + GOLD נראה לי מיותר לחלוטין. אני דווקא בעד נוסטלגיה, אבל המקום המתאים לשדר את התכניות על מייקל ג'ורדן, ביורן בורג ומוחמד עלי הם הערוצים הותיקים חמש וחמש פלוס. במקום המספר הבלתי נגמר של שידורים חוזרים וכמן כן בשעות הקטנות של הלילה, היינו שמחים לצפות בגיבורי העבר שלנו בלי תוספת תשלום.

מכבי בכל זאת בצמרת היורוליג

אין ויכוח לגבי יכולתה של מכבי עלית תל אביב במשחקי היורוליג העונה. זה בוודאי לא הכדורסל שהתרגלנו לראות מהצהובים בשנים האחרונות. כל מי שקורא ושומע את הפרשנים, מתרשם שעונה אירופית גרועה כזו לא זכורה בדברי ימי המועדון. לא ניכנס לעמקי ההיסטוריה אבל נתייחס רק לשש העונות בהן משתתפת מכבי במשחקי היורוליג: מסתבר שהייתה עונה גרועה יותר (2002/03) כאשר מכבי סיימה את העונה הסדירה ואת הטופ 16 במאזן של 9:11 ולא עלתה לפיינל פור (אז לא נערכו עדיין משחקי רבע הגמר).

מסתבר שהכל קם ונופל על איכות השחקנים הזרים. אז החליפו בנו אודריך, קווינסי לואיס ומרקוס גורי את אריאל מקדונלנד, אנתוני פארקר ונייט האפמן והמאמן היה דייויד בלאט. העונה באו וויל ביינום, רודני ביופורד, סימאס יאסאיטיס ונואל פיליקס במקומם של וויל סולומון, אנתוני פארקר ומייסיאו באסטון. נוון ספאחיה החליף את פיני גרשון בעמדת המאמן.

המאזן של מכבי בסיום שני השלבים הראשונים של העונה מורה על 12 ניצחונות ו-8 הפסדים. אבל למרות זאת ניצבת הקבוצה במקום השני בדירוג המדד המשוקלל אחרי טאו ויטוריה ולפני צסק"א מוסקווה. הקבוצה מדורגת שנייה (אחרי טאו) גם בנקודות עם ממוצע של 84.6, באחוזים מהעונשין (79%) אחרי ציבונה זאגרב ובכדורים החוזרים (35.7) אחרי אולימפיאקוס. מכבי במקום הרביעי באסיסטים (17) במשיכת עבירות (25) ובעבירות חובה (24). לא רע לקבוצה בעונה בעייתית כל כך.

החוצפה של גיא לוי

בסיום המשחק של הנבחרת הצעירה נגד רוסיה ביום שישי אחר הצהריים, פנתה המראיינת של ערוץ הספורט, ששידר את המשחק, למאמן גיא לוי וביקשה להציג לו כמה שאלות. להלן תשובתו של לוי: "אבא שלי אוהב שאנחנו מגיעים בזמן לארוחת השבת. אני מאחל לכל עם ישראל שבת שלום".

השעה הייתה 16:30. אין לי ספק שמשפחת לוי לא התיישבה לארוחת השבת לפני 19:00. על מי עובד מר לוי הנכבד? שאבא שלך ילמד אותך קצת דרך ארץ. בפעם הבאה שישדרו משחק של הנבחרת הצעירה אל תתפלא, מר לוי, אם איש לא יפנה אליך. אף אחד לא אוהב שמעליבים אותו בשידור חי.

כמה הערות על ישראל-אנגליה

1. הטקטיקה של ישראל. זה נראה לי קצת הזוי כאשר ראיתי בהרכב הפותח של דרור קשטן את טוטו תמוז, עמית בן שושן ופיני בלילי. ישראל במערך התקפי נגד אנגליה? ברבע השעה הראשונה זה נראה לגמרי לא רע. אבל לאחר מכן התברר שזו לא הייתה כוונת המשורר. בן שושן שיחק כמגן ימני שני ליד יובל שפונגין, בלילי התרוצץ במרכז השדה וכיסח וטוטו נותר, כרגיל, בודד במרכז ההגנה האנגלית. ישראבלוף.

2. הטקטיקה של אנגליה. מראש היה ברור ששחקן המפתח של סטיב מקלארן יהיה ארון לנון. וב מחצית הראשונה הוא אכן תיעתע באגף הימני של הגנת נבחרת ישראל. ככל שחלפו הדקות הוסטו יותר ויותר שחקנים לסייע לשפונגין. מקלארן לא הגיב. בטוטנהאם משחק לנון באגף ימין. למה לא נוסה שם גם ברמת גן? זה מסביר מדוע נבחרת אנגליה נראית כפי שנראתה במוצ"ש ומדוע לא הבקיעה שער מזה חמש וחצי שעות.

3. הכוכבים שלנו, הכוכבים שלהם. זה לא מקרה ששני המצטיינים בנבחרת שלנו היו דודו אוואט וטל בן חיים. הם משחקים מדי שבוע בשתיים מהליגות הטובות בעולם. משום כך תמוה עוד יותר מדוע נראים סטיב ג'רארד , פראנק למפארד ו-ווין רוני כל כך אומללים במדי הנבחרת. הם שחקנים מובילים בקבוצותיהם בפרמייר ליג ובליגת האלופות. אפילו הברקה אחת לא ראינו מהם ברמת גן.

4. האוהדים. ליבי ליבי על אוהדי נבחרת אנגליה. להוציא כל כך הרבה כסף וכל כך הרבה אנרגיה ובסופו של יום לצפות במשחק עלוב כזה? ובאשר לאוהדים שלנו, מישהו בכלל הרגיש שהיו כ-35 אלף מהם באיצטדיון?

5. התקשורת. מעולם לא זכה משחק של 0:0 לסיקור כזה. התחזיות צפו פחות או יותר תוצאה כזו. אבל התקשורת הפכה אותו למשחק המשחקים. העיתונים ומוספי סוף השבוע ביזבזו הרבה מילים ועמודים על משחק שמראש לא היו ציפיות גדולות ממנו.אבל השיא היו שידורי הטלוויזיה מרמת גן. שלוש שעות לפני שריקת הפתיחה החלה הברברת שהתגברה ככל שתקרבה שריקת הפתיחה. בין השאר ריאיינו סוס משטרה ונגן טרומבון של תזמורת המשטרה. נו, באמת.

6. התזמורת. אני מתחנן בפני אנשי התאחדות לכדורגל: לא עוד תזמורת המשטרה. האוזן המוסיקלית שלי לא תסבול פעם נוספת את הזיופים. מילא ההמנון הבריטי, אבל מה עם "התקווה"?

7. מילה אחרונה. מצ'עמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully