וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ביד: תיקו 1:! בין מכבי תל אביב למכבי חיפה

26.11.2006 / 22:50

מכבי תל אביב יצאה מאוכזבת מהתיקו 1:1 עם מכבי חיפה, שעמד בצילה של ההצגה הפרטית של תבריזי, שהעניק לירוקים פנדל שלא ראה

בדקה ה-72 נשאלה שאלה אחת ביציעים - גם של מכבי ת"א, גם של מכבי חיפה וגם ביציע הכבוד, שם ישבו אנשי ההתאחדות לכדורגל. מה לעזאזל קרה לאלון יפת, שלא הספיק להגיע ארצה מדנמרק? מי ששובץ במקום השופט הישראלי המצליח ביותר למשחק המרכזי של המחזור היה איתן תבריזי, שללא ספק היה הכוכב הגדול בתיקו 1:1 בבלומפילד בין מכבי ת"א למכבי חיפה.

זה התחיל בשליטה מוחלטת של מכבי ת"א, שניצלה עייפות "אירופאית" של האלופה במחצית הראשונה. למרות הכל, השער הראשון במשחק הובקע בדקה ה-58, מבעיטה חופשית של אבי נמני. זה היה מאוחר מדי עבור הצהובים, כי החל מהדקה ה-60 החלה ההתעוררות של הקבוצה של רוני לוי, הרבה בזכות חילופים מוצלחים שלו, בעיקר כניסתו של רפאלוב.

ואז הגיע האירוע של המשחק. איתן תבריזי שרק בדקה ה-69 לפנדל, לאחר נגיעת יד ברורה של אבי יחיאל ברחבה, שינה את החלטתו בעקבות התערבות הקוון וחזר בו שוב בגלל השופט הרביעי, שנעזר אולי בשירותי הטלוויזיה. וכל זאת תחת מתקפת זעם של שתי הקבוצות.

אין ספק שנציגי איגוד השופטים ביציע היו מאוד "גאים" בתצוגת חוסר ההחלטיות של האנשים בשחור. ליניב קטן זה הספיק כדי לאזן מהנקודה הלבנה, כשקאלה כמעט ועוצר את הבעיטה.

ואם כבר בזיונות, גם המשטרה לא יצאה מבלומפילד בידיים ריקות. רימון עשן ועוד שתי אבוקות נזרקו לדשא כבר בדקה הראשונה ועצרו את המשחק לחמש דקות. אז בשביל מה כל החיפושים האלה בכניסות?

מהלך המשחק

דקה 1 - שניות אחרי שריקת הפתיחה, המשחק הופסק לחמש דקות בגלל רימון עשן ירוק שנזרק מהיציע של אוהדי מכבי חיפה.

דקה 13 - ליאור ז'אן הכניס כדור לעומר פרץ, שהסתובב ברחבה ובעט לידיים של דוידוביץ'.

דקה 14 - יובל שפונגין הכניס כדור למרכז הרחבה, מרדיקוביץ' בעט מקרוב והכדור נהדף לקרן על ידי הגנת חיפה.

דקה 20 - עומר פרץ ניסה להפתיע את דוידוביץ' בבעיטה מרחוק, הכדור יצא החוצה.

דקה 33 - ג'ובאני רוסו ניסה להפתיע את דוידוביץ' בבעיטה מהאוויר, השוער עצר מצויין.

דקה 45+3 - עומר פרץ שלח כדור רוחב לג'ובאני רוסו, שהחמיץ מקרוב.

דקה 45+3 - כדור חופשי למכבי חיפה מ-25 מטר אלכסונית. בוקולי בעט החוצה.

דקה 54 - הזדמנות משמעותית ראשונה למכבי חיפה במשחק. גוסטבו בוקולי פרץ לרחבה ושיחרר כדור חזק שעבר מעל למשקוף.

דקה 58 - גול! כדור חופשי למכבי ת"א מ-18 מטר שמאלית. נימני בעט לרשת. 0:1 למכבי ת"א.

דקה 63 - כדור חופשי למכבי חיפה מ-25 מטר. יניב קטן הגביה מדוייק לשאבייר אנדרסון, שנגח מקרוב החוצה.

דקה 66 - הזדמנות נהדרת למכבי חיפה. יניב קטן שלח כדור מדוייק ממרכז המגרש לעברו של שלומי ארבייטמן, שפרץ לרחבה והחמיץ מקרוב.

דקה 69 - איתן תבריזי פסק פנדל למכבי חיפה בעקבות נגיעת יד של אבי יחיאל ברחבה. הקוון נימר אבו זיאד סימן לו כי לא הייתה נגיעת יד ותבריזי ביטל את פסיקתו. כמה שניות לאחר מכן, הקוון השני, עבד אל-עוברה, קרא לתבריזי ואמר לו כי פסיקתו הראשונית היא הצודקת. תבריזי החזיר את הפנדל לחיפה, יניב קטן כבש מהנקודה הלבנה. 1:1.

דקה 90+3 - יניב קטן פרץ משמאל והגביה כדור מסוכן לרחבה, קאלה הדף.

הרכב מכבי ת"א: טבטרקו קאלה, יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ', אבי יחיאל, אורי שטרית, משה מישאלוף, אבי נמני, ליאור ז'אן (איבן ראזיץ', 78), עומר פרץ, ג'ובאני רוסו (יוסי שבחון, 80), מיליאן מרדיקוביץ' (משה ביטון, 73).

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, רפאל אולארה, דקל קינן, אדורם קייסי, חאבייר דירסאו, שאבייר אנדרסון (ליאור רפאלוב, 64), גוסטבו בוקולי, אלן מסודי (רוברטו קולאוטי, 73), יניב קטן, שלומי ארבייטמן (מאור מליקסון, 84).

"העניין צריך לעבור טיפול בהתאחדות" (לי בוץ)

מאמן מכבי ת"א אלי כהן אמר בסיום: "שיחקנו נגד הקבוצה עם השחקנים הטובים בארץ, היה לנו יתרון והוא נמחק בשל העובדה ששדר טלוויזיה התערב. לא היתה שם יד אחת, אלא עשרים. זו החלטה של שופט והוא אמור לראות את זה. אם אתם רוצים, תחוקקו חוק שהטלוויזיה תעזור, אבל אי אפשר להחליט כיום על פי הקוון והטלוויזיה. אני לא מחפש מתנות, יכול להיות שהיו אלף סיבות שזה לא היה פנדל. אני עדיין נרגש מהאירוע הזה, זה קורה פעם ראשונה וצריך לעבור טיפול בהתאחדות".

שופט המשחק איתן תבריזי שיחזר: "במהלך ההגבהה של חיפה קיבלתי זימזום לנגיעת יד של אחד השחקנים, קודם כל שרקתי. ניגשתי לקוון הקרוב שאמר שהוא לא ראה כלום. הבנתי שהזמזום היה של השופט השני שראה נגיעת יד. הטעות היחידה שלי הייתה שלא ראיתי את האירוע והייתי צריך להסתמך על שופט אחר. הכי חשוב זה שהיה צדק".

הבעלים של מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ': "אני מעדיף שלא להתייחס לשופטים, זה לא נבון, אבל אני חושב שלא משנה איך שורקים, צריך להיות איזון. לשופטים יש איגוד ויו"ר ואני סומך עליו, הם אלה שצריכים לעשות את החשבונות אם השיפוט היה ראוי". על הפירסוןמים השונים לגבי רכישת הקבוצה אמר הרציקוביץ': "רק כאשר תצא הודעה מאיתנו תדעו שזה נכון. הייתי מפסיק עם כל החגיגה של הפירסומים, כל אחד שבא לפגישה, מסתערים עליו, גם אם הוא רק יושב לאכול איתי צהריים. היו לי המון פגישות בזמן האחרונות, אף אחת לא הייתה מספיק רצינית כדי שנצא איתה לתקשורת. אני לא יודע אם מישהו מהאנשים שהוזכרו יגיע למכבי, אבל כל הכתריםפ שקושרים להם, רק מבריחים אותם".

עומר פרץ: "יש אכזבה קלה, נגררנו לקצב של חיפה בחצי הראשון של המשחק. אם השופט רוצה לשנות את חוקי אופ"א, שיעשו את זה בכל הליגות ובכל העולם. גם תיקו זה בסדר, העיקר לא להפסיד".

יניב קטן:"בהחלט אפשר להרגיש פספוס, במיוחד לאור 20 הדקות האחרונות. מכבי ת"א קבוצה טובה, אבל יכולנו להכריע את המשחק. בקצב הזה של איבוד נקודות, יהיה לנו קשה לזכות באליפות. יחד עם זאת, עדיין מדובר בשלב מוקדם של העונה ויש לנו עוד הרבה משחקים, כך שהכל פתוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully