וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק לוזון: "עברה שנה קשה. ידעתי שבני יהודה תרד"

11.5.2014 / 7:06

בראיון ראשון מאז פרשת הסחיטה, איציק לוזון מדבר: "למרות הכול, אשאר בעונה הבאה". ייטב לוזון ימונה, רפואה מתלבט

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

לפני שלושה שבועות שחקני מכבי פתח תקוה לא ממש האמינו שהקבוצה מסוגלת להישאר בליגה. מסע ההישרדות שלה בשני המחזורים שקדמו למשחק אתמול גרם לאנשי הקבוצה להאמין וביום שישי רבים מהם כבר נשמעו אחרת. "העיניים יהיו על המגרש, אבל הלב עם שחקני אשדוד", אמרו אז בקבוצה, רגע אחרי שייטב לוזון וקובי רפואה כבר הבהירו לשחקנים שניצחון ישאיר אותם כנראה בליגה.

בצל החגיגות של השחקנים והאוהדים, היה במגרש אחד שלא ממש חגג. איציק לוזון, חבר ההנהלה שלאחרונה היה מעורב בפרשה שעוררה לא מעט הד תקשורתי, נראה מכונס בתוך עצמו. בראיון ראשון מאז התפוצצות הפרשה, לוזון מסביר מה עבר עליו בדקות הסיום ומצהיר: "אשאר בקבוצה גם בעונה הבאה". בסביבתו של לוזון מעריכים בזהירות שכתב האישום נגדו יבוטל וכך יוכל להמשיך בקבוצה.

לפני שניגע בראיון, ראוי להדגיש כי קברניטי המועדון החליטו מיד לאחר המשחק כי ייטב לוזון יקבל את המושכות גם בעונה הבאה. הנהלת הקבוצה צפויה להודיע על כך בימים הקרובים משום שהיא תתכנס רק לאחר חזרת היו"ר לשעבר שינו זוארץ מחו"ל. לגבי קובי רפואה, המאמן מתלבט האם להמשיך במועדון. חלק מראשי הקבוצה היו רוצים לראות אותו נשאר, אבל העריכו כי רפואה לא מוכן לאחוז בשני כובעים, כמאמן נוער ומאמן בוגרים. "קובי מאמן מוכשר מאוד, אבל הוא יצטרך לקחת החלטה", אמרו. רפואה ולוזון התחבקו אתמול לאחר המשחק, והאחרון אמר למאמן שהגיע מהנוער: "אני עדיין לא מאמין ולא מעכל מה קרה כאן היום".

איציק לוזון מנהל מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
עכשיו הם יכולים לחייך. לוזון/קובי אליהו

ועכשיו, בחזרה לאיציק לוזון.

"קודם בוא נתחיל עם הכדורגל. בדקה ה-89 הייתי בליגה השנייה. עם יד עם הלב, לא האמנתי שנישאר", אמר לוזון. "כששמעתי שבני יהודה השוו, הייתי בטוח שאני יורד ליגה. ואז זה החזיר אותי אחורה. למסע ההישארות עם עומר דמארי, לפני מה שנים. עכשיו אני יכול לומר שידעתי שבני יהודה לא יישארו בליגה. הייתה לי תחושת בטן וגם ברכה. כן, קיבלתי ברכה שהקבוצה תישאר בליגה. האמנתי לפני המשחק, אבל בדקה ה-89 הפסקתי להאמין. הייתי בטוח שירדנו אבל אז, בדקה ה-90, הבנתי שיש מישהו מלמעלה שמשגיח עלינו".

עברה עליך שנה קשה מאוד. הפרשה, הקבוצה. לא חגגת בסיום.

"כן, עברה עליי שנה קשה מאוד, מכל הבחינות. זה קרה גם בגלל תוצאות לא טובות. אני לא רוצה לדבר על דברים אחרים".

אמרו שמינוי ייטב לוזון הוא מינוי של משפחת לוזון. שהמשפחה מינתה אותו ואת רפואה, שזה לא מקצועי.

"ייטב לוזון הוא מינוי של משפחת לוזון, זאת עובדה. הוא שיחק אותה, השאיר את הקבוצה בליגה עם השיניים. שילמנו שכר לימוד עליו ועל קובי רפואה. לעולם אתה תשלם על מאמנים צעירים שיעשו טעויות, כמו ששחקן והנהלה עושים. ייטב לא חף מטעויות אבל עם הזמן הוא ישתפר וישתבח. לא מעריך שיהיה שינוי מהותי בעונה הבאה. אני רוצה להאמין ששניהם יישארו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ייטב לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
שיחק אותה. ייטב לוזון/ברני ארדוב

בתחילת העונה לא האמנתם ברועי דיין. בסוף הוא השאיר אתכם בליגה.

"לדעתי רועי דיין היה צריך לשחק יותר. תשאל את המאמנים למה זה לא קרה. הוא היה צריך לשחק הרבה קודם. הם היו צריכים להאמין בו יותר, הוא נתן חמישה משחקים מה שאיש לא חלם שייתן".

לאן מכבי פתח תקוה הולכת בעונה הבאה? לאן אתה הולך?

"מכבי פתח תקוה תשאף להיות בצמרת, תשתדרג ותביא שחקנים חדשים והכול יהיה בסדר. אני? למרות הכול אני אומר שוב: ברור שאני נשאר".

אוהדי הקבוצה נותרו אתמול דקות ארוכות מחוץ לאצטדיון והמתינו לרועי דיין ועומר גולן, ששוחח עם האוהדים. דיין הונף על הכתפיים והאוהדים שלפו זיקוקים והדליקו אותם תוך קריאות עידוד לשחקנים וקריאות גנאי ליריבה השנואה, הפועל פתח תקוה. "בעונה הבאה יהיה דרבי, וזה אומר עוד תשע נקודות בקופה", אמרו האוהדים.

שחקן מכבי פתח תקוה רועי דיין. ברני ארדוב
היה צריך לשחק יותר. דיין/ברני ארדוב

שחקני הבית והרצג יישארו. טועמה יגיע?

ומה עוד לגבי העונה הבאה? רועי דיין מחזיק בחוזה שהיה מתבטל רק אם הקבוצה הייתה יורדת ליגה. אלרואי כהן הוא השחקן הראשון שיקבל הודעה כי אין כוונה להמשיך עימו בהתקשרות, ובניגוד אליו כל שחקני הבית יקבלו הודעה כי הם נשארים בקבוצה. ברשימה הזאת נמצאים לא מעט כשרונות כמו לידור כהן, עוז פרץ, חגי גולדנברג, נאור פסר ומרואן קבהא. מספר שחקני נוער נוספים יקודמו לקבוצה הבוגרת.

"רק שחקני הבית השאירו אותנו בליגה. ראיתם במחזורים האחרונים שאפשר להסתדר בלי זרים". הנטיה כרגע היא להיפרד מפדרו גלבאן, שעשוי לחזור לבני יהודה שלאחרונה כבר אותתה לו שהיא מעוניינת בו אם תישאר בליגה. בהנחה שגלבאן אכן לא נשאר, הסיכויים שיחזור לכתומים וינסה לעזור להם לעלות ליגה גבוהים מאוד. מבין הזרים, הוחלט להשאיר בשלב זה רק את הבלם איבן הרצג, שהאופציה עליו תוארך.

ארפן זנלי לא שותף במחזורים האחרונים ומתנדנד. זיטו, לוקה רוטקוביץ' וכאמור גם גלבאן צפויים לעזוב. שמו של סלים טועמה כבר עלה עוד לפני המשחק וללא קשר לליגה בה הייתה אמורה לשחק הקבוצה. פתח תקוה תנסה לצרפו בקיץ. גיא מלמד עשוי לחזור מהשאלה.

אלרואי כהן כדורגלן ישראלי. ניב אהרונסון
הראשון לקבל את ההודעה שהוא לא ממשיך. כהן/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully