וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייטב לוזון: "בשביל הרבה אנשים זה כמו יום הזיכרון"

10.5.2014 / 22:09

מאמן מכבי פ"ת חגג את ההישארות וענה למבקרים: "אנשים רצו לפתוח מנגלים, זה כמו יום אבל בשבילם. מקדיש את זה לאבא שלי". רפואה: "שכולם יאכלו את הכובע, זו התשובה למקשקשים”

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

רק לפני שלושה שבועות היא הייתה עם רגל וחצי בלאומית, הפרשנים כבר הספידו אותה, ואפילו היא כבר לא האמינה, אבל מכבי פתח תקוה נשארה הערב (שבת) ממש ברגע האחרון בליגת העל בזכות ניצחון 1:2 דרמטי מאין כמוהו על הפועל חיפה.

אנשי מכבי פתח תקוה חוגגים. ברני ארדוב
איזה שיגעון. לוזון ייטב/ברני ארדוב

הלוזונים ניצלו את ה-1:1 של בני יהודה מול מ.ס אשדוד ועקפו את הכתומים ממש ברגע האחרון כדי להבטיח עונה נוספת בליגת העל. הגיבור הגדול של מכבי פתח תקוה הוא ללא ספק רועי דיין, שפנדל שלו בדקה ה-90 סידר את הניצחון ואת ההישרדות. דיין, שכבש צמד במשחק הזה, השלים שמונה שערים בחמישה משחקים וסיפק ללוזונים סיבה טובה לחייך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
איזה חגיגות. אבי לוזון משקיף מאחור/ברני ארדוב

לאחר השער של רועי דיין התפרץ קובי רפואה למגרש וחיבק אותו. בסיום המשחק שחקני מכבי פתח תקוה התבקשו לא לצהול אולם מיד עם שריקת הסיום בבלומפילד שחקני הקבוצה פתחו בחגיגות. ויקטור מרעי הניף דגל ענק במגרש ושר עם האוהדים. לידור כהן זכה למחמאות. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון התחבק עם מכריו ונראה מאוד מאושר, אך השתדל לחגוג באיפוק יחסי. השחקנים והאוהדים שרו שירים בגנות הפועל פתח תקוה שעלתה אתמול ליגה, "מי זאת הפועל" ו"פתח תקוה זה מכבי". גם יו"ר הקבוצה לשעבר שינו זוארץ ירד לדשא וחגג עם הנהלת הקבוצה. אבי לוזון החזיק את עיניו בסיום המשחק ובסביבתו סיפרו כי בכה מאושר. לאחר המשחק נרשמה חגיגה גדולה בחדר ההלבשה. השחקנים והאוהדים פתחו שמפניה ורקדו על הספסלים. "חצי מדינה רצתה שנרד. אבל אנחנו עדיין בליגת העל. שכולם יכבו את המנגלים", אמרו במועדון. ייטב לוזון צפוי להישאר עונה נוספת כמאמן. עדיין לא ברור האם קובי רפואה יישאר איתו.


דיין כבש בדקה ה-90, מכבי פתח תקוה נשארה בליגה

אנשי מכבי פתח תקוה חוגגים. ברני ארדוב
עשו את שלהם. אנשי מכבי פתח תקוה חוגגים/ברני ארדוב

קובי רפואה, המאמן המשותף של המלאבסים, ניצל את הניצחון הזה כדי להשתיק את המבקרים: "זאת תשובה לשלמה שרף ואיל ברקוביץ' - מאמן חסר ניסיון? כשהם התחילו גם הם היו חסרי ניסיון. החזקתי את זה שלושה חודשים בבטן, אבל האמנתי בעצמי, ושכולם עכשיו יאכלו את הכובע, כי כל הדיבורים שלהם זה מאינטרסים".

רפואה התייחס לעובדה שאשדוד עשו למלאבסים את העבודה עם התיקו מול בני יהודה: "אמרתי גם לפני - אשדוד עשו את העבודה בשבילם, לא בשבילנו. מעולם לא אמרתי שאשדוד ישחקו בשבילי, אמרתי שאנחנו קודם כל נעשה את העבודה שלנו, וזה הכי טוב. לאורך כל הדרך האמנו בעצמנו, למרות שגם אנשים בתוך המערכת שלנו לא האמינו. היום זאת תשובה לכל הקשקשנים, עשינו עבודה מדהימה. בשביל להתחיל ממשהו צריך להיות צעירים. ההישארות הזאת זה כמו שבע אליפויות. אם יש מגיע בכדורגל - זה מגיע לנו".

ייטב לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
ככה ייעשה לאיש שהשאיר אותה בליגה. ייטב לוזון על הכתפיים/ברני ארדוב

ייטב לוזון ידע למי להקדיש את הניצחון: "אני רוצה להקדיש את הניצחון הזה לאבא שלי, האבא הכי גדול בעולם. לפני שנתיים קפצו עליו וחגגו, והבטחתי לעצמי שאני בחיים לא יגרום לו עוד פעם לכזה מפח נפש. אני כל כך מאושר, אני משתגע מאושר. כולם יכולים להמשיך לקשקש, כן ניסיון, לא ניסיון, הוכחנו שאנחנו גדולים. זה הגיע לנו, כי רוב העונה היינו מעל הקו האדום. אשדוד לא פתחו רגליים בשבוע שעבר, פשוט היינו יותר טובים".

לוזון הביע אמפטיה לבני יהודה ואמר: "ליבי ליבי עם בני יהודה, זה מועדון שאני מאוד אוהב ומעריך, הייתי רוצה ששתי הקבוצות יישארו. בכדורגל הכל אפשרי, וכשהכל אפשרי זה מה שקורה". על כובש הצמד: "רועי דיין, כמו גבר, גם כשלא שיחק, הוא ידע להמשיך לעבוד ולהשקיע, וכשקיבל את ההזדמנות שלו הוא ידע להיות שם. היתה פה תצוגת קהל אדירה היום, ומכבי פתח תקוה צריכה להיות בליגת העל. יש פה חבר'ה אדירים".

לוזון הוסיף: "כל הזמן אמרו הפועל תעלה ואנחנו נרד. אז אמרו. זה מטורף לגמרי, חוויה טובה ובלתי נשכחת. מכבי פתח תקוה חיה ונושמת בליגת העל. אני בתוך תוכי תמיד האמנתי. עכשיו שכולם ימשיכו לקשקש ויגידו חסרי ניסיון. כנראה שזה כן אפשרי להישאר עם שני מאמנים. ליבי עם בני יהודה שירדו, אני מאוד אוהב אותם וגם את משה דמאיו וליבי איתם. כולם רצו לחגוג היום, לפתוח מנגלים אבל הם יכולים להשאיר אותם ליום העצמאות. בשביל הרבה אנשים זה כמו יום זיכרון ויום אבל".

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים. ברני ארדוב
לא ייאמן. החגיגות/ברני ארדוב

רועי דיין, החלוץ שבמו רגליו סידר למלאבסים את הניצחון ואת ההישרדות אמר: "עכשיו אני מודע למה שהיה. במשך כל המשחק היו צעקות, ובסוף זה נגמר הכי מתוק שיש. זה הרגע הכי כיף בקריירה שלי, ורק צריך להנות עכשיו. הפנדל? ידעתי שאני שם את זה בפנים, רציתי לנצח את המשחק. שמח שבסוף זה יצא טוב. ירד קצת על הלחץ אחרי שקיבלנו תבוסות וכבר הורידו אותנו ליגה. השחקנים השתחררו, ולא היה לנו מה להפסיד. זה פשוט מטורף. בעזרת השם לא נגיע למצב הזה בעונה הבאה, אין לי אנרגיות לזה. כל הכבוד לאשדוד, הפועל חיפה והפועל עכו - היתה תצוגה ספורטיבית של כולם".

נאור פסר: "האמת שלא האמנתי. הייתי בטוח שננצח את המשחק הזה אבל חשבתי שגם בני יהודה תנצח. אנחנו מאוד שמחים. כל הכבוד לאשדוד ואני חושב שכל הקבוצות נתנו את הכל והראו ספורטיביות. ניצחנו עם הרבה מזל בזכות פנדל בדקה ה-90, אנחנו מאושרים".

רועי דיין כובש פנדל מכבי פתח תקוה מול הפועל חיפה. ברני ארדוב
הרגע הגדול בחייו. דיין כובש/ברני ארדוב
קובי רפואה מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
תוקף לכל עבר. רפואה/ברני ארדוב
שוער מכבי פתח תקוה צחי גיגי. ברני ארדוב
יום גדול. גיגי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully