וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 בום: על התלות המוחלטת של מכבי תל אביב בערן זהבי

אחרי שישה דרבים רצופים בלי ניצחון, הפועל התפוצצה על מכבי. אורן יוסיפוביץ על האדום שהכי הגיע לו לחגוג ועל הנתון המדהים שמספר עד כמה הצהובים תלויים באופן מוחלט בערן זהבי (רמז: בלעדיו, הם בערך כמו מ.ס. אשדוד). תל אביב, עיר של שני סופרסטארים

one

ועדת ביקורת

לרווחת הצופה: אם האוהדים שהועברו משער 4-5 לשער 8 בגלל התפרעות (הנפת שלט רע) התפרעו אתמול בשער 8 (אבוקות), האם זה מוכיח שהעונשים הקולקטיבים עובדים על האוהד הישראלי? נכון, זה מוכיח בדיוק את ההפך.

קהל הפועל תל אביב: בדגל הפריסה נכתב ?אל תדחפו אותי כי אני קרוב לקצה?. ?בדרך למטה?, זה הסרט שממנו נלקחה התפאורה. בסרט מספרים על מהנדס מערכות נשק גרוש ומובטל, שמרגיש שכל העולם מתנכל לו ויוצא להילחם בכולם, בצורה הכי קיצונית שאפשר. אוהדי הפועל קלעו בול, עם הומור עצמי נכון וביצוע מבריק. המועדון שלהם אכן בדרך למטה, והיריבה הגדולה עמדה לחגוג אליפות בתוך הפרצוף. אז הפועל, כמו הבחור בסרט, נדחפה מעבר לקצה וירתה לכל עבר. זה החל באוהדים שהשליכו אבוקות, חזיזים, קונפטי ומה לא, והמשיך בכיבוש שער בזק ובטיל של אוראל דגני. הגישה הזו תעלה להפועל תל אביב בביקור בבית הדין, אבל כנראה שהרוויחה את הדרבי הזה. אתמול, הרבה בעזרת הקהל, הפועל חוותה דרבי כמו שמזמן לא היה לה. ציון: 9

קהל מכבי תל אביב: האוהדים הצהובים שינו גישה מזמן, ויודעים לעודד חזק אחרי הפסדים, וגם אתמול הראו את זה יפה. אבל אתמול, אולי בגלל הבום הראשוני, העידוד היה פחות חזק ופחות מסיבי. לראשונה מזה זמן רב, לא הורגשה העוצמה המירבית. בבאר שבע תהיה להם הזדמנות להוכיח כמה שזה היה חד פעמי. ציון: 7

בפינת האנקדוטה: זה היה הניצחון הראשון של הפועל בדרבי לאחר שישה דרבים בלי. אם תרצו, זה היה הדרבי הראשון שהפועל לקחה בלי אריק איינשטיין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עומר דמארי חוגג עם אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כשלוקחים את כל העטיפה הזו, את הגיוון שיש לדמארי ואת הקילריות מול השער, ומוסיפים את האופי של אחד האנשים הכי טובים ששיחקו כאן, תג המחיר לא צריך להפחיד אף רוכש/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

מאחורי הטיל הזה של אוראל דגני נכנסה כל הרגל שלו, אבל יותר מהרגל נכנסו ההכשלה המטופשת שלו על טל בן חיים ואיבוד הכדור הרשלני שלו לשרן ייני. למרות שהתרחשו ב-17 במרץ, הם עפו לתוך 26 באפריל, לתוך הרגל של דגני, לתוך הכדור ולתוך הרשת של חואן פאבלו. על כל חלקיק עוצמה בטיל הזה היתה רשומה נקמה. נקמה אישית של דגני בדגני. כמו שהיה נורא לראות אותו, משחק ובוכה בדרבי ההוא, כך היה טוב לראות אותו, משחק וצוהל בדרבי הזה. דגני נתפס כאיש הכי אומלל בדרבי ההוא, אבל בעצם היה אדם אומלל ממנו.

הטור שאחרי 17 במרץ היה אמור להיות כולו על עומר דמארי. נגיחה פנימה ופנדל דרמטי, שהיו צריכים לנצח את הדרבי ולקטלג את החלוץ הזה כאחד הטובים ביותר ששיחקו באדום, ואם לא החשש להיסחף - אולי הטוב שבהם. כל הטור היה צריך להיות עליו וכל העיניים גם, אבל הטור והעיניים הלכו למישהו אחר שעשה קצת יותר ממנו. דמארי היה הרוס אחרי הדרבי ההוא, כי הוא עשה הכול ולקחו לו את השמחה מהידיים. אתמול דמארי לא נתן לאף אחד לגנוב את מה שצריך היה להיות שלו.

הוא שוב החמיץ פנדל, ובאופן מוזר הפך מפנדליסט מושלם לאחד שהחמיץ 3 מ-4 האחרונים, אבל הוא הכניס את הריבאונד. כמה דקות אחרי הגול, הגיע הבישול לדגני. כמה דקות לאחר מכן הוא הוכשל ברחבה וסידר את השלישי של גילי ורמוט (משחק מצוין וגול ראשון בדרבים - נתון מפתיע - ואת זה שהוא יצא מחדר ההלבשה בחולצה ירוקה נייחס למלתחה המגוונת ולא לספקולציות שעפות). אז גול ובישול, ומלך השערים כבר עם 24 הרשתות ו-6 אסיסטים העונה בליגה. כלומר, דמארי היה מעורב ישיר ב-30 מתוך 63 השערים של הפועל העונה.

47.6%.

כשאומרים ?דמארי זה חצי קבוצה?, מתכוונים לזה. הוא באמת כזה. עם הנתונים האלה, יהיה קשה מאוד להיות סוכן שלא מצליח לשווק את דמארי לאירופה. יש כבר התעניינות, אבל תמיד המחיר הרתיע. זה לא צריך לקרות. כי כשלוקחים את כל העטיפה הזו, את הגיוון שיש לדמארי ואת הקילריות מול השער, ומוסיפים את האופי של אחד האנשים הכי טובים ששיחקו כאן, תג המחיר לא צריך להפחיד אף רוכש. לא שכחנו את האתגר האישי שמוצב בפני דמארי - לשבור את שיאו האלמותי של נסים אלמליח, שהרשית 30 פעמים בעונה אחת. לדמארי חסרים 7 שערים ויש לו 4 משחקים לעשות את זה. אפשר לגחך, אבל בעונה הנוכחית של דמארי הכול יכול לקרות. עם מספרים כמו שלו, ואופי כמו שלו, הוא בקלות היה צריך להיות שחקן העונה. אבל הוא לא יהיה.

בגללו.

ערן זהבי דור ז'אן רמי מרבאל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
?דרבי ראשון שאני מפסיד, אבל כמה עברו??, שאל זהבי וענה, ?לא ספרתי, אבל שזו תהיה הסטטיסטיקה שלי בדרבים?/ברני ארדוב

***

?אני לא מפחד מזה, כי אנחנו קבוצה?, אמר פאולו סוזה כשנשאל על התלות המוחלטת - כן, מוחלטת - של מכבי תל אביב בערן זהבי. ?בעתיד זה משהו שנרצה - שיהיו לנו יותר אופציות, כמובן, אם אנחנו רוצים להתקדם עוד צעד קדימה. בדצמבר איבדנו כמה שחקנים שהיו יכולים לתת לקבוצה דברים אחרים במצבים כאלה. אל תשכח שברגעים מכריעים איבדנו שחקנים בעמדות שונות, וידענו להסתדר?.

בלי שחקנים אחרים, הסתדרתם. לא בלעדיו.

?אנחנו לא תלויים בשחקן אחד. הקבוצה תומכת באיכות של ערן, דיברתי כבר עליו אלף פעמים. הוא שחקן שכולם רוצים שיהיה אצלם בגלל השאיפות שלו, הדרך שבה הוא משחק, הוא דוחף את כולם קדימה, כדי לנצח, ואני מקווה שהוא יישאר איתנו?.

הדרבי הזה הראה הרבה דברים, אבל הראה בעיקר עד כמה מכבי תל אביב של העונה מסתמכת על שחקן אחד. מכבי תל אביב לא משחקת טוב בלי ערן זהבי. ולפני שמישהו יצעק, הנה הנתון המדהים של דריבליסט שמראה עד כמה התזה נכונה. בדקות שערן זהבי על הדשא יש למכבי 78.88 אחוזי הצלחה. בדקות שהוא לא על הדשא יש לה 40 אחוזי הצלחה. כמו מ.ס. אשדוד, למשל. כלומר - מכבי תל אביב עם ערן זהבי טובה פי 2 ממכבי תל אביב בלי ערן זהבי. בלי זהבי, זה לא שמכבי תל אביב פחות דורסת. בלי זהבי היא עם מאזן שלילי!

עוד: מכבי תל אביב כבשה העונה חמישה שערים בדרבים. את כולם כבש זהבי.
עוד: זהבי נכנס כמחליף ארבע פעמים העונה בליגה ובגביע. בשלוש מהארבע הוא כבש, והיה היחיד שכבש.
עוד: הוא קשר עם 21 שערי ליגה. אף אחד במכבי לא מתקרב אליו.
עוד: הוא הפנדליסט הקבוע, והחמיץ העונה רק פנדל אחד מתוך שלל פנדלים שצללו פנימה. אתמול הוא לא היה, אז טב?ח בעט. הוא החמיץ. נגד מכבי חיפה, הוא נפצע. ראדי החמיץ. בתחילת העונה, כשעוד לא היה ברור מי בועט, יצחקי ניסה. הוא החמיץ.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
?אנחנו לא תלויים בשחקן אחד. הקבוצה תומכת באיכות של ערן, דיברתי כבר עליו אלף פעמים. הוא שחקן שכולם רוצים שיהיה אצלם בגלל השאיפות שלו, הדרך שבה הוא משחק, הוא דוחף את כולם קדימה, כדי לנצח, ואני מקווה שהוא יישאר איתנו?. סוזה/ברני ארדוב

ואז בעצם שמים לב שמכבי תל אביב הגדולה - והיא באמת גדולה - היא כמעט כלום בלי שחקן אחד ספציפי. זה אף פעם לא בלט יותר מאשר אתמול. זה מעבר למספרים וליכולת. זה בראש. הפועל תל אביב היתה יכולה למחוץ אתמול את מכבי עם חמישייה, אילולא זהבי. הוא נכנס בדקה ה-46, וראית עליו שהוא מאמין. לא מאמין בשביל המצלמות, באמת מאמין שהוא יכול למחוק פיגור של שלושה שערים במחצית אחת. מאמין ברמה של מכונת אמת. לספורטאים ישראלים לרוב יש בעיה באמונה. לרוב, פיגור של שער אחד או כרטיס אדום יכולים לחסל קבוצה שלמה. אבל זהבי לא כזה. וזהבי כבש, ברור. פצצה משויפת ומדויקת לחיבור. והוא הרים את הידיים והקהל הצהוב השתגע ואז ראית שגם שחקני מכבי מאמינים, ויותר מזה, ששחקני הפועל מאמינים. כולם האמינו שזהבי מסוגל להפוך את המשחק הזה לבד.

ב-17 במרץ הוא הבהיר שכל עוד תלוי בו, הפועל תל אביב לא תנצח בדרבי. אבל הפעם זה לא הצליח. ולמרות שבזמן שהיה על המגרש מכבי ניצחה, הרצף המדהים של זהבי - 0 הפסדים בדרבים, בשני הצדדים - נקטע. ?דרבי ראשון שאני מפסיד, אבל כמה עברו??, שאל וענה, ?לא ספרתי, אבל שזו תהיה הסטטיסטיקה שלי בדרבים?. הוא הודה שעלה לשחק כשהוא לא ?100 אחוז כשיר?, ונדרש לעובדה שמכבי תל אביב בלעדיו זה לא זה: ?זה לא ערן זהבי, זו מכבי תל אביב. המועדון גדול מכולם, וחבל לבזבז על זה זמן ומילים?.

סוזה וזהבי יכולים שלא לבזבז זמן ומילים, אבל בסגל הזה וביכולת הזו ובסגנון המשחק הזה של מכבי תל אביב, היא לא תוכל להתקדם הרבה עם ערן זהבי אחד. היא תלויה בו מדי, היא נראית רע בלעדיו, פשוט רע. אנמית, לא מאיימת, לא מפחידה. תצחקו ותגידו שגם ברצלונה ומסי וריאל ורונאלדו זה ככה. אבל אפילו שם זה לא המצב. מכבי תל אביב של 2013/14 תלויה בשחקן אחד כמו שאף קבוצה לא היתה תלויה באף שחקן בישראל, מזה זמן רב. אולי מאז ומתמיד.

אם ההפסד באשדוד בעונה שעברה הנחית במכבי תל אביב את ערן זהבי, ההפסד בדרבי הזה ינחית במכבי תל אביב את השותף העתידי שלו.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
שחקני הפועל תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

***

רן בן שמעון הבטיח ניצחון אדום בדרבי, וקיים. בשבועות האחרונים הפועל אחת הקבוצות החמות בליגה, והדרך שרב?ש דיבר עליה נראית אמיתית יותר ויותר. אז למה לא מודיעים שאתה נשאר לעוד עונה, שאלתי, ורב?ש אמר שהוא בקושי אחראי על ההודעות של הדירה שלו לוועד הבית. המאמן יצא מהאצטדיון. גם אבא ובן, אולי בן 4 ובטוח עם קוקו, יצאו בדרך לאוטו. ?רואה - איתך עוד לא הפסדנו אף משחק?, אמר האבא האדום לבנו. ככה זה, בחיים הכול זה טיימינג.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

לאתר דריבליסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully