וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט האליפות של מכבי תל אביב: שאלון ותיקי המועדון

התואר הזה מול תארי העבר, הגיבור הנוכחי מול גיבורי העבר, היתרון, החיסרון, השעמום והעתיד. אגדות מכבי תל אביב – אבי נמני, ניר קלינגר, ויקי פרץ ולירן שטראובר – מילאו עבורכם שאלון אליפות מרתק וחזרו עם תשובות מעניינות ואמיצות

ברני ארדוב
אבי נימני מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
"גם בשנה הבאה מכבי תל אביב פייבוריטית לזכייה באליפות". נמני/ברני ארדוב

1) איך אתה רואה את האליפות הנוכחית בהשוואה לאליפויות עבר של המועדון?

אבי נמני (זכה בארבע אליפויות וארבעה גביעים במדי הקבוצה כשחקן ושימש כמאמן ומנג'ר המועדון): "האליפות הזו היתה די צפויה ומעבר לזה אין יותר מדי אקסטזה מסביב. לא היתה תחרותיות אמיתית, למעט באר שבע שהיוותה סוג של יריב עד לפני חודש. זה תרם למכבי בכך שהיא לא באמת היתה צריכה להתעלות. גם יכולת לא מטורפת הביאה אותה די בקלות למקום הראשון, וזה מכניס את הכדורגל שלנו קצת לבעיה".

ניר קלינגר (זכה בשלוש אליפויות ושני גביעים כשחקן בשנות התשעים ובאליפות אחת כמאמן ב-2003): "זו אחת האליפויות היותר קלות של המועדון. זה לא ממעיט מגודל ההישג, אבל זה בעונה שאין תחרות אמיתית. ובלי להמעיט בהישג של הפועל באר שבע, כי גם היא לא האמינה שהיא באמת מועמדת להתמודד על האליפות. זאת היתה אליפות די רגילה, בלי לחץ, בלי משברים. זו לא אליפות של מחזור אחרון וגם לא היתה כאן תחרות מצד מכבי חיפה והפועל תל אביב, אליפות רגועה כזאת".

לירן שטראובר (שוער עבר, זכה עם הקבוצה באליפות ב-2003 ושני גביעים בתחילת שנות האלפיים): "האליפות שאנחנו זכינו בה, ב-2003, היתה שונה בגלל הייחודיות שלה, שהיא נקבעה במחזור האחרון. האליפות השנה היתה מעט יותר מותחת משנה שעברה, אבל תמיד היתה הרגשה שמכבי תל אביב כמו מכונה גרמנית משומנת עושה את העבודה, בשקט בשקט. בפחות כדורגל התקפי כמו בעונה שעברה, אבל עם כדורגל הרבה יותר ממושמע, טקטי, עם מחויבות של שחקנים. ידעת שבסוף יגיע הגול. גם כשהם בפיגור של 0:2 אתה מרגיש שזה לא גמור".

ויקי פרץ (מלך השערים של הקבוצה בעונת הדאבל ב-1977, זכה באליפות נוספת ב-1979): "אני חושב שהעונה לא היו יריבים למכבי. מכבי חיפה והפועל תל אביב חלשות ולא היו פקטור. אולי בשלב מסוים באר שבע דגדגה פה ושם, אבל היה ברור שזה לא יהיה לאורך זמן. זו קבוצה הרבה יותר מאוזנת וטקטית, שלא קיבלה הרבה שערים. יחד עם זאת, אלה לא אותן הצגות נוצצות מהעונה שעברה".

לירן שטראובר שוער מכבי תל אביב לשעבר מקבל חולצת הוקרה מנציג הבעלים ג'ק אנגלידיס. קובי אליהו
"התמיכה של אוהדי מכבי תל אביב היא אדירה ולא משנה איך הקבוצה משחקת וזה ראוי לציון". שטראובר/קובי אליהו

2) מה לדעתך התכונה החשובה ביותר של מכבי תל אביב העונה?

אבי נמני: "לזכותו של פאולו סוזה ייאמר שכל הנושא הטקטי קיבל משמעות מעבר לחשובה. הפיזיות של מכבי הכריעה בסופו של דבר את הליגה הזו. לשאר הקבוצות היה מאוד קשה להתמודד עם הפיזיות של מכבי תל אביב גם במרכז המגרש וגם בחלק האחורי. גם ערן זהבי הוכיח שהוא מעל הליגה הזאת ופריצה מתעלה במשחקים החשובים עם גולים ברגעים החשובים, ואיתם עוד שחקנים שהביאו את האקסטרה והניסיון כמו גל אלברמן וקרלוס גרסיה. יש למכבי סגל מאוד עמוק ואיכותי ואין הרבה הבדל בין אלה שמחליפים לבין אלה שפותחים בהרכב".

ניר קלינגר: "בקצרה הייתי אומר יעילות, ניהול וערן זהבי. זה מאוד פשוט. זו לא הייתה קבוצה אטרקטיבית במיוחד, אבל קבוצה יעילה מאוד וחזקה. קבוצה שלוקחת נקודות עם מאמן טוב ושקט, אפילו מעט משעמם".

לירן שטראובר: "יש כאן מערכת שלמה שעובדת כמו מכונה משומנת ונותנת לשחקנים את השקט הדרוש. מאז שג'ורדי קרויף הגיע יש שקט סביב המועדון. זה היה גם בעונה שעברה, לא משנה אם הקבוצה מפסידה, או נראית לא טוב, השקט התעשייתי שם הוא פשוט מדהים. זה משהו ששנים לא היה. הניתוק מהתקשורת הוא גדול. עברו בשקט על תאקלים ומשברונים קטנים בתוך המועדון שכמעט ולא יצאו החוצה ולא שמעו עליהם מחוץ למועדון. ברגע שקבוצה בריאה בכל מה שסובב אותה, הרבה יותר קל לה להצליח. אבל יש נקודה נוספת חשובה שחייבים לזקוף לזכות השחקנים וזה נושא האגו שהושאר בחוץ. שחקנים יודעים שמי שלא ימלא את הוראות המאמן, פשוט ימצא את עצמו בחוץ".

ויקי פרץ: "השטח במכבי מאוד סטרילי כיום. הייתי במספר אימונים וראיתי שכבר אין אוהדים ומקורבים שמסתובבים חופשי בין הרגליים ומפריעים כמו שהיה פעם. יש סדר, וזה הדבר הראשון והכי חשוב במערכת גדולה ומקצועית. גם השחקנים מבינים שבמצב הזה הם חייבים לספק את הסחורה, ובמידה ולא, מיד יהיה מחליף מתאים וכל אחד רוצה לשמור על מקומו".

ניר קלינגר, מאמן מכבי תל אביב. Jan Pitman, AP
"אני חושב שערן זהבי עדיין לא נכנס לרשימת הגדולים של המועדון. בשביל להיות ברשימה מכובדת של 15-10 שמות גדולים שנמצאים בטופ של מכבי במשך השנים, אתה צריך לפחות חמש-שש שנים במועדון". קלינגר/AP, Jan Pitman

3) איזה פרמטר הקבוצה חייבת לשפר?

אבי נמני: "אני חושב שמכבי חייבת להתחזק בעמדת המגן הימני ובחלק הקדמי בהתקפה. היא צריכה להוסיף לעצמה מימד נוסף של מהירות, ובנוסף עוד שחקן יצירתי שיוריד עומס מערן זהבי".

ניר קלינגר: "נראה לי שמכבי צריכה להיות עם יותר ברק בחלק הקדמי. להוסיף שחקנים יותר התקפיים, עם ברק בהתקפה. בטח כשבחלק הראשון של העונה הם יהיו ללא ברק יצחקי הפצוע, הם יהיו חייבים לחשוב על פתרונות".

לירן שטראובר: "אם מכבי תל אביב תרצה לקפוץ עוד מדרגה, ואני מניח שזה היעד של ג'ורדי, אז היא תצטרך להשתדרג עוד ברמה של השחקנים. לא כדי להתאים את עצמה לליגה בארץ, אלא כדי להעפיל לליגת האלופות, כי זה בעצם השלב הבא. כאן צריכה להיות התגייסות של כל הצדדים. של מיטש גולדהאר כבעלים, של ג'ורדי עצמו כמובן וכל מי שסובב את המערכת, כדי להכניס יד לכיס ולהחליט שמשדרגים את הקבוצה. אם אתה רוצה להביא את מכבי לרמות הגבוהות באירופה, אז צריך לחזק עוד ואולי לעשות עוד שדרוג בכיוון הזרים. אני לא אתפלא אם ינחת כאן שם נוצץ או שניים לשנים הבאות".

ויקי פרץ: "אולי צריך להוסיף שחקנים מעט יותר נוצצים עם ברק בקישור ובהתקפה. הקאדר הנוכחי יכול להספיק לליגה. אבל כדי להגיע לצ'מפיונס ליג צריך הרבה יותר".

ויקי פרץ עוזר מאמן מכבי תל אביב בכדורגל. ברני ארדוב
"כבר אין אוהדים ומקורבים שמסתובבים חופשי בין הרגליים ומפריעים כמו שהיה פעם. יש סדר, וזה הדבר הראשון והכי חשוב במערכת גדולה ומקצועית". פרץ/ברני ארדוב

4) האם מכבי תל אביב יכולה לייצר שושלת ולשלוט בכדורגל הישראלי בשנים הבאות?

אבי נמני: "אין לי ספק לגבי זה. בליגה הישראלית מכבי צריכה לחשוב יותר התקפי, כי יש לה את הכלים והיא לא צריכה לפחד. יש לה חוליית הגנה כל כך חזקה וגם אם היא תשחק בקישור עם שחקנים בעלי גוון התקפי יותר, אז יהיה מי שיעשה את העבודה מאחור. אני חושב שגם בשנה הבאה מכבי תל אביב פייבוריטית לזכייה באליפות".

ניר קלינגר: "קשה מאוד לדעת, כי הם לא עמדו העונה במבחן רציני וזה תלוי מאוד באיך שהיריבות יראו בשנים הקרובות. זה מאוד תלוי אם הם יקבלו פייט או לא. כשאתה מקבל פייט רציני מקבוצות צמרת שרצות איתך עד הסוף, זה גורם לך להיות בלחץ. ולחץ לא היה השנה במכבי אפילו לא לרגע".

לירן שטראובר: "אם הדברים ימשיכו כך, אז זה יכול לקרות, אין סיבה שלא. אני אשמח אם יצטרפו עוד קבוצות למאבק ויקראו תיגר על מכבי, כי זה יכניס עניין לליגה וירים את הרמה. אני חושב שמכבי תל אביב, מבחינתם, צריכים לכוון את עצמם להתברגות בין הקבוצות שנכנסות באופן קבע לצ'מפיונס-ליג ותוקעות יתד רצינית שם".

ויקי פרץ: "בהחלט כן. אם הם ממשיכים עם אותה מדיניות ואותו צוות מקצועי זר, בראשותו של קרויף שאחראי על המערכת המקצועית, שבנה כאן דבר יפה כמו שמקובל בליגות באירופה, אז הם הביאו את אירופה לישראל. זה כבר היה צריך להיעשות לפני הרבה שנים וטוב שזה נעשה כעת".

מאמן מכבי תל אביב, פאולו סוזה. קובי אליהו
נמני: ""לזכותו של פאולו סוזה ייאמר שכל הנושא הטקטי קיבל משמעות מעבר לחשובה. הפיזיות של מכבי הכריעה בסופו של דבר את הליגה הזו. לשאר הקבוצות היה מאוד קשה להתמודד עם הפיזיות של מכבי תל אביב גם במרכז המגרש וגם בחלק האחורי". סוזה/קובי אליהו

5) ערן זהבי - היכן אתה מדרג אותו ברשימת השחקנים הגדולים ששיחקו במועדון?

אבי נמני: "ערן נמצא במכבי בסך הכל עונה וחצי והוא עשה אותן בהצלחה גדולה, אבל אני חושב שצריך קצת לעזוב אותו לנפשו ולא לשגע אותו יותר מדי ולתת לו להתעסק בכדורגל".

ניר קלינגר: "אני חושב שערן עדיין לא נכנס לרשימת הגדולים של המועדון. בשביל להיות ברשימה מכובדת של 15-10 שמות גדולים שנמצאים בטופ של מכבי במשך השנים, אתה צריך לפחות חמש-שש שנים במועדון ולהביא כל שנה או כל שנתיים תואר. יחד עם זאת, ערן זהבי בהחלט בדרך הנכונה לשם, אני לגמרי בעדו, אבל שנה וחצי זה לא מספיק".

לירן שטראובר: "אני חושב שהוא בהחלט בין השחקנים הגדולים ששיחקו במכבי. לא חושב שזה נהוג ונכון לדרג שחקנים לפי הגדולה שלהם. הוא שחקן שתרם מאוד למועדון ותרם לעיצוב המועדון כיום, אבל יש המון שחקנים בעבר ובעבר הרחוק יותר, שזה יהיה עוול להמעיט מהתרומה שלהם במהלך השנים. ערן זהבי הוא עוד נדבך בספרי ההיסטוריה של מכבי תל אביב, כאחד השחקנים המובילים המשפיעים. אני גם חושב שלפעמים עושים לו טיפה עוול וזורקים הכל על הכתפיים שלו. זה לא טניס".

ויקי פרץ: "אני חושב שאפשר לדרג אותו במקומות הגבוהים ביותר. זו רק שנה שנייה שלו וזו כבר אליפות שנייה שלו. מיד הוא ביסס את מעמדו ויש הוכחות לכך בשטח. השערים, הדומיננטיות והמנהיגות שלו בולטים מאוד. אני אסייג את הדברים ואגיד ששנתיים זה עדיין לא מספיק והוא חייב להוכיח את עצמו גם בשנים הבאות. אם הוא ימשיך להוליך את הקבוצה באותה צורה, אין ספק שהוא ייכנס לפנתיאון כאחד הגדולים ששיחקו אי פעם במכבי תל אביב".

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף לצד הבעלים מיטש גולדהאר, נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"נבנה כאן דבר יפה כמו שמקובל בליגות באירופה, הם הביאו את אירופה לישראל". גולדהאר/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

6) מי הדמות המשמעותית ביותר מבחינתך בעונה הזו?

אבי נמני: "ללא ספק ערן זהבי. הוא השחקן שעשה את ההבדל. אני חושב שללא ערן זהבי מכבי תל אביב עדיין קבוצה חזקה, אבל לא בטוח שהייתה זוכה באליפות. גם הדומיננטיות, גם המנהיגות, גם הניסיון וגם ההשפעה על שחקנים אחרים. הוא יכול להצעיד את מכבי תל אביב בשנים הבאות, גם כי הוא בגיל הנכון וגם יש לו אופי של מנהיג והוא סוחב את מכבי בצורה מרשימה".

ניר קלינגר: "כל שם אחר מעבר לערן זהבי יעשה לו עוול. דווקא ברגעים שבהם מכבי עמדה בפני איזשהו מכשול, הוא היה שם כדי להוציא אותה מזה".

לירן שטראובר: "אני חושב שהקהל של מכבי תל אביב. הקהל הזה עבר בשנים האחרונות סוג של התבגרות והכרה והבנה שעדיף להתעסק בעיקר ולא בטפל. התמיכה של הקהל היא אדירה ולא משנה איך הקבוצה משחקת וזה ראוי לציון. הקהל הבין שהקבוצה צריכה אותו תומך יותר ולא מתלונן ומוחה. גם הקהל הבין שצריך לתת לקבוצה את השקט".

ויקי פרץ: "בדרך כלל צריך לציין שחקן, אבל אני באמת חושב שלמי שמגיע את הצל"שים, זו ההנהלה מלמעלה. אמנם לא שומעים אותם הרבה, אבל הם קובעים את המהלכים. אני חושב שהמשולש הזה של הבעלים מיטש גולדהאר, ג'ק אנגלידיס וג'ורדי קרויף, הוא מנצח. הם דמויות המפתח, ולא תמיד הם מקבלים את הקרדיט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully