וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט האליפות של מכבי תל אביב: מה מצפה לצהובים בדרך לליגת האלופות?

3.5.2014 / 22:32

האלופה תהיה מדורגת עד הפלייאוף, אבל בדרך לשלב הבתים מסתתרים לא מעט מוקשים. קובי מויאל, סלטיק ועוד. הכול לקראת מוקדמות ליגת האלופות

ברני ארדוב

בוידאו: עשרת שערי העונה הגדולים של מכבי תל אביב

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף לצד הבעלים מיטש גולדהאר, נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
לא מתכוון להסתפק בשאריות. גולדהאר רוצה צ'מפיונס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב זכתה באליפות בפעם השנייה ברציפות, והפעם המטרה בקיץ תהיה ברורה: העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות, מעמד שלא ראה נציגה ישראלית מאז 2011. הקמפיין המוצלח בליגה האירופית פתח את התיאבון להנהלת הצהובים, והשאיפה הטבעית של האלופה - מקצועית וכלכלית - צריכה להיות הופעה בבמה המרכזית במפעל הבכיר. הבשורות הטובות: לעומת העונה שעברה, המשימה אמורה להיות יותר קלה, לפחות על הנייר.

למכבי תל אביב יש 17.875 נקודות דירוג (לעומת 8.075 בשנה שעברה) ולחמש אלופות שישחקו במוקדמות יש ניקוד גבוה יותר: רד בול זלצבורג, סלטיק, באטה בוריסוב, ספרטה פראג (תבטיח סופית את התואר ביום ראשון) ודינמו זאגרב. סטיאווה בוקרשט (רומניה) ולודוגרץ (בולגריה) קרובות לתואר וגם להן ניקוד גבוה יותר. גם אפואל ניקוסיה, שנמצאת בעיצומו של מאבק אליפות צמוד (כרגע במקום השני) יקדימו את האלופה הישראלית בדירוג אם יזכו בתואר. המשמעות: הצהובים יהיו במקום 8-10 בין הקבוצות המשתתפות במוקדמות. כלומר, הם בוודאות יהיו מדורגים גם בסיבוב המוקדמות השלישי בו משתתפות בסך הכול 20 קבוצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן מכבי תל אביב גל אלברמן מול שחקן באזל סריי דייה. רויטרס
הפעם ההגרלה בסיבוב השלישי תהיה קלה יותר. אלברמן מול באזל/רויטרס

העונה מכבי תל אביב לא הייתה מדורגת בסיבוב המוקדמות השלישי וקיבלה את באזל, אך כאמור, הצהובים יהיו הפעם מדורגים ולכן יזכו להגרלה נוחה יותר. המשמעות היא הימנעות מאריות המוקדמות (סלטיק, זלצבורג, סטיאווה). היריבות האפשריות יהיו העולות מהסיבוב השני. האופציות הקשות יותר (אך עדיין עבירות) יכולות להיות שריף טירספול של קובי מויאל, לגיה ורשה, מאריבור או מאלמו. כולן כמובן בתנאי שיעברו שלב, אבל יהיו גם אופציות קלות בהרבה.

הפלייאוף יהיה סיפור שונה. חמש הקבוצות עם הניקוד הגבוה ביותר יהיו מדורגות ולכן אם הצהובים יעפילו, הם יצטרכו לקוות להדחתן של כחמש קבוצות עם ניקוד גבוה משלהן במהלך המוקדמות כדי להיות מדורגת, אחרת תיתקל כנראה במשוכה קשה מאוד. בשורה התחתונה, המשימה על הנייר מעט יותר פשוטה ובהחלט אפשרית לאור התקציב הגבוה של האלופה הישראלית, אבל הכול יהיה כמובן תלוי בהכנה בקיץ, בחירה נכונה של שחקני רכש וכמובן קצת מזל בהגרלות.

כידוע, הדחה בסיבוב המוקדמות השלישי תשלח את מכבי תל אביב לפלייאוף הליגה האירופית. הדחה בשלב הפלייאוף שווה כרטיס ישיר לשלב הבתים בליגה האירופית. הפעם מיטש גולדהאר וג'ורדי קרויף לא מתכוונים להסתפק בשאריות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל הקשור להכנסות, העפלה לשלב הבתים שווה למועדון לפחות 8.6 מיליון יורו ממענקי עלייה ובונוסים פר משחק, וזה עוד לפני מיליון יורו לניצחון וחצי מיליון לתיקו בשלב הבתים עצמו. העפלה לפלייאוף שווה מענק של 2.1 מיליון יורו. על המשחקים בסיבוב המוקדמות השני (הדחה או העפלה) והשלישי (הדחה בלבד) קופת המועדון תתעשר ב-140 אלף יורו. בנוסף, כל אלופה שמשתתפת במוקדמות ולא מעפילה לשלב הבתים מקבלת מאופ"א 200 אלף יורו.

כל התאריכים

הגרלת הסיבוב השני: 23 ביוני

הסיבוב השני: 15/16 ביולי - 22/23 ביולי

הגרלת הסיבוב בשלישי: 18 ביולי

הסיבוב השלישי: 29/30 ביולי - 5/6 באוגוסט

הגרלת הפליאוף: 8 באוגוסט

הפלייאוף: 19/20 באוגוסט - 26/27 באוגוסט

פתיחת שלב הבתים: 16/17 בספטמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully