וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו לאבן VS אבו עלי

החלוץ הנהדר של רמת השרון הפך לסקורר הכי יעיל בליגת העל, אבל מירב תשומת הלב הופנתה ליציע הכבוד, שם אבי לוזון שוב הוכיח שהוא יותר צועק ופחות עושה. אורן יוסיפוביץ על עוד מופע ביזארי של יו"ר ההתאחדות, ועל איום הסרק שעוד יוריד את הקבוצה שלו ללאומית

one

ועדת ביקורת

לרווחת הגולש: המשחק התחיל ב-18:00, וב-17:11 התנגן ברדיו ההמנון הרשמי של מונדיאל 2010 בדרום אפריקה. בתזמון מעצבן המפגש עם אצטדיון גרונדמן היה בדיוק בסיום השיר. מהמונדיאל לגרונדמן, איזו סטירה. מעשרות אלפי אוהדים פר משחק ל-180 אוהדים שמהם 83% עסקנים. והאצטדיון הזה, שנראה כמו מקום שבו פרות מקיימות מחנה אימון, והמועדונים האלו - ששניהם לא צריכים להיות שייכים לליגת על שמכבדת את עצמה ובשניהם ההנהלה עושה יותר כתמים מקפה. והעובדה שאין אינטרנט אלחוטי ב-2014 (ביורו דווקא היה, אבל למי אכפת מליגת העל). והשכונה. כמה שכונה.

קהל הפועל ניר רמת השרון: נשבעים שהיה תלוי ביציע שממול שלט "אולטראס רמת השרון" או משהו כזה, ואפילו היו 12 ילדים בכחול ששרו שירים של מכבי תל אביב בקולי קולות. ציון: 4

קהל מכבי פתח תקוה: עמוס לוזון ושינו זוארץ נבלעו היטב ביציע המוזמנים, יו"ר ההתאחדות ישב ביציע הכבוד, האחות מליחי עודדה בכלל את הבן דור מרמת השרון ואיציק לוזון לבוש אפור נצפה ליד חדרי ההלבשה שלה אורחים, כשהוא נשען על המעקה. כמה ספרנו, 5? יפה מאוד. ציון: 2

בפינת האנקדוטה: דו קרב מעניין לא פחות ממוסא נגד לוזון היה בין טל בן חיים לדור מיכה. שני המכביסטים התיישבו ביציע, כשהראשון תומך בקבוצת האם והשני בקבוצת הבת. טב"ח היה הראשון לעלות על הלוח, אבל מיכה - שיודע דבר או שניים על לשנות משחקים מהספסל - הפך וניצח. בפרס המבשל המצטיין זכה שרן ייני, שהתקשר למיכה לשאול כמה-כמה בדיוק כשיוסף אבו לאבן עשה 1:2. כמו תמיד העונה, הקפטן ידע להיות במקום הנכון בזמן הנכון.

בפינת האנקדוטה 2.0:

הסקוררים הכי יעילים בליגת העל, טבלה עדכנית (מינימום 5 שערים)

1 יוסף אבו לאבן - כובש כל 27.6 דקות
2 ערן זהבי - כובש כל 113.9 דקות
3 עומר דמארי - כובש כל 118.3 דקות
4 תומר סויסה - כובש כל 119.5 דקות
5 ראדה פריצה - כובש כל 145.3 דקות

***

הפועל ניר רמת השרון הביסה 1:4 את מכבי פתח תקוה

אבי לוזון: "קובי אל תשחק אותה עבריין"; מוסא: "מי אתה בכלל?"

מוסא: "בושה שיו"ר ההתאחדות מעיר לשחקן באמצע משחק"

מעמדו של יובל נעים בהפועל עכו התערער

כל שערי השבת בקליפ אחד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן רמת השרון יוסף אבו לאבן חוגג. קובי אליהו
"זו פעם ראשונה שאני עוזב את הבית, ואני אוהב את האנשים שכאן. הם עזרו לי המון, שיכנו אותי בדירה קרוב לאצטדיון, נתנו לי מנוי לחדר כושר, עוזרים בדברים הכי קטנים. זה המקום מספר 1 בארץ לגידול שחקנים צעירים". אבו לאבן/קובי אליהו

מעשה שהיה, כך היה

כמה יעיל יוסף אבו לאבן? אתמול, בדקה ה-80, הקוון פסל את השער השני שלו בטענת נבדל. לא הסתדר לעוזר השופט שאותו שחקן הספיק גם לבעוט את הכדור וגם להשתלט על הריבאונד. בסוף השער אושר, אבל זה לא משנה את העובדה שאבו לאבן כל כך יעיל, שהוא נראה כמו שני שחקנים יחד.

כחצי שעה לאחר מכן, עם שלושה שערים ושלוש נקודות ביד, החלוץ - חצי כדורגלן חצי דמות ממלך האריות - החל את ראיון פוסט המשחק. בין השאלה הראשונה לשנייה ניגש האפסנאי של רמת השרון, שם לו כדור בין הידיים ואמר: "הלו, שלושה גולים - מגיע כדור".

לאבו לאבן מגיע הרבה יותר מכדור. הילד, עוד לא בן 22, כבש אתמול את השלושער מהספסל - דא - ובכך הוא עומד כבר עם 5 שערים ב-7 משחקי ליגה בלבד ברמת השרון. באף אחד מהמשחקים הללו הוא לא שיחק יותר מ-42 דקות. את כל השערים הבקיע אחרי עלייה מהספסל, כל השערים היו דרמטיים נגד היריבות הכי מרות לתחתית. שער ניצחון בדקה ה-94 מול בני יהודה, שער שוויון בדקה ה-88 מול אותה מכבי פתח תקוה ואתמול - שלושער דרמטי מול המלאבסים. הוא לא משנה משחקים, הוא משנה את ההיסטוריה. בלעדיו, רמת השרון עם שש נקודות פחות ומכבי פתח תקוה עם חמש נקודות יותר - תעשו את החישוב ונראה לאן הוא ייקח אתכם.

הוא בכלל שייך להפועל באר שבע, שם לא ראה דקות והגיע לרמת השרון בינואר, בעצם כמו כל שחקן ישראלי שלא ראה דקות. כפי שראיתם בטבלה, כיום הוא הסקורר הכי יעיל בליגת העל. הכי מעט דקות פר גול. לקבוצה כמו רמת השרון, שכובשת כל כך מעט, הוא יותר מבונוס. הוא עוד יוכל להיות הכרטיס לעוד עונה בליגת העל.

"הלוואי שאשתלב בהפועל באר שבע בעונה הבאה ואהיה בורג משמעותי שם", הוא מפנטז. איך הוא מסביר את הסופר-סאביות והיעילות הקטלנית? "מגיל צעיר אני חלוץ, ותמיד לימדו אותי שחלוץ צריך לנצל כל הזדמנות. זה מה שאני מנסה לעשות". אז מה מונע ממך לפתוח בקבוצת תחתית כזו? "שום דבר", הוא אומר. "הגעתי בינואר, ויש פה המון שחקנים שרוצים להצליח. זו פעם ראשונה שאני עוזב את הבית, ואני אוהב את האנשים שכאן. הם עזרו לי המון, שיכנו אותי בדירה קרוב לאצטדיון, נתנו לי מנוי לחדר כושר, עוזרים בדברים הכי קטנים. זה המקום מספר 1 בארץ לגידול שחקנים צעירים".

לא רק היעילות של אבו לאבן מסנוורת. גם הצניעות.

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
"אתה לא רואה שהוא עושה הצגות?", שאג יו"ר ההתאחדות של הכדורגל הישראלי לעבר שופט המשחק לירן וכסברגר. "תוציא לו צהוב!"/קובי אליהו

***

כל כך מעט אנשים ביציע הכבוד. העיתונאים יושבים כל כך קרוב. השחקנים רצים עוד יותר קרוב. המצלמות מקליקות, העדכות מתכווננות. ועדיין, דווקא בשיא השקט ואחרי נפילה שולית של אמיר האדזיץ', נשמעה הצווחה שחתכה את הדממה. "אתה לא רואה שהוא עושה הצגות?", שאג יו"ר ההתאחדות של הכדורגל הישראלי לעבר שופט המשחק לירן וכסברגר. "תוציא לו צהוב!", דרש. שכשנשרקה עבירה לרעת זיטו, היו"ר צווח "באיגוד השופטים מחפשים אותו" וכשרועי דיין החמיץ ממצב קורץ הבוס חסר הזיקה והבושה ביקר: "רועי מה אתה מסתכל לקוון? שים גול". דקה לאחר מכן דיין אכן שם גול, מה שמוכיח שהבוטות לא מפריעה להקשבה. אבל אז חלפה עוד דקה, ושוב עלה לו הלוזון.

קובי מוסא ראה די הרבה דברים בכדורגל. בדרבי של קיץ 2007 רץ לעברו אוהד הפועל תל אביב. זה נגמר בברכייה לפנים והרחקה ארוכה, אבל יכול להיות שאתמול השותף של מוסא לעימות היה אפילו הזוי יותר. קטטה במרכז המגרש, ולפתע צעק אוהד מכבי פתח תקוה: "קובי, אל תשחק אותה עבריין". המגן הימני לא התבלבל וענה לכבוד היו"ר: "מי אתה בכלל? מה אתה מדבר אליי?". ולפעמים המצב כל כך מרגיז שהוא מצחיק. יו"ר התאחדות מגיע למשחק קבוצתו האהובה ומצליח להתעמת מילולית עם שחקן מהקבוצה היריבה.

מי שלא צוחקים היום הם הלוזונים ומכבי פתח תקוה. הקבוצה שלהם נראית נורא כל הדרך חזרה לליגת המשנה. המלאבסים חטפו 9 שערים ב-3 משחקים נגד רמת השרון - קבוצה שמתקשה לכבוש שערים גם באימון. ממוצע כיבוש עלוב של 0.66 למשחק משתפר נגד ההגנה של ייטב לוזון לכדי 3.0 למשחק. רוצים עוד? מכל הקבוצות הנמנות על הליגות המקצועניות - רק מכבי אום אל פאחם מהלאומית ספגה יותר ממכבי פתח תקוה. אבל זה ממש לא הכול.

לאורך כל העונה יש בעיות בתשלום המשכורות בקבוצה של היו"ר, ושחקנים מספרים שחייבים להם פרמיות של עונה שלמה. אבי לוזון האוהד מגיע למשחקים וצורח על שופטים, אבל אבי לוזון היו"ר לא דואג למינהל התקין של קבוצה בליגה שלו. הוא מגיע לאימונים חשובים, מדבר בטלפון על הדשא בזמן שהשחקנים רצים, מרביץ תורה בחדר ההלבשה ועורך אסיפות למאמנים, אבל את הפרמיות הוא לא לוחץ לשלם בכל מחיר.

באחד האימונים בחודש האחרון השחקנים התאמנו בחדר הכושר. חדר ליד נמצא משרד המאמנים, ובין החדרים מפריד קיר גבס. צרחות כמו של היו"ר לעבר המאמנים ייטב לוזון (הבן, כן?) וקובי רפואה הם אומרים שלא שמעו מזמן. מעניין מי מינה אותם. באמת מעניין. בכל אופן, המינוי הוכח כלא מוצלח, וכמעט כל החלטה מקצועית במכבי פתח תקוה העונה נראית כמו טרגדיה ספורטיבית.

הפועל ניר רמת השרון נגד מכבי פתח תקוה (חיפוש: ניצן דמארי, אורי שטרית). קובי אליהו
מכל הקבוצות הנמנות על הליגות המקצועניות - רק מכבי אום אל פאחם מהלאומית ספגה יותר ממכבי פתח תקוה. אבל זה ממש לא הכול/קובי אליהו

מה שפוגע בתדמית של לוזון היא העובדה שהוא תמיד עשה הרבה אבל דיבר הרבה יותר. יחמיאו על בית הנבחרות ועל יורו הצעירות, אבל יזכרו את נאום המנגלים ואת הצווחות. ככה הוא, במיוחד במשחקים של אהובתו. יותר מדי פקה פקה, יותר מדי אבו עלי. בסיום המשחק ניגש ללוזון אמנון אברמוביץ'. "אבי, אבי, תהיה רגוע", התחנן העיתונאי. "איך אני אהיה רגוע כשהשופט פוסל דבר כזה?", קיטר היו"ר.

מישהו ביציע צרח "זיטו, יא חרא", ולוזון הפך לפתע לאדם הכי רך בעולם, כאילו החזיק תה עם חלב ביד, ושאל: "למה? למה ככה?". ואתה לפתע מרחם עליו, כי כל כך אכפת לו, וכי הוא בערך היחיד שאכפת לו.

ואז ראש ממשלת הכדורגל יצא מאצטדיון גרונדמן והלך לעבר האוטו, עצוב ולאט. כמה אירוני שבדיוק לפני שנה, כששמע שברמת השרון רוצים להעביר את משחק האליפות של מכבי תל אביב לרמת גן, איים לוזון שאם המשחק יועתק - לא ישחקו יותר באצטדיון גרונדמן. כמה אירוני שזה יהיה בסוף האצטדיון שיוריד את הקבוצה שלו ליגה. אם רק היה עומד במילה שלו, אולי הכול היה נראה אחרת. אם רק לא היה פקה פקה, אם רק לא היה אבו עלי.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

אצטדיון גרונדמן, מגרשה הביתי של הפועל ניר רמת השרון. קובי אליהו
איזה חור/קובי אליהו
שחקן רמת השרון, יוסף אבו לאבן כובש. קובי אליהו
נוגח/קובי אליהו
שחקן רמת השרון יוסף אבו לאבן חוגג. קובי אליהו
וחוגג/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully