וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיומת מול השער: שלום תקווה על הדרבי התל אביבי

18.3.2014 / 0:06

הדרבי התל אביבי לא התעלה לרמה גבוהה, אבל הסיום שלו, אחד הגדולים שהיו בכדורגל הישראלי, היה שווה את הכול. שלום תקווה מסכם משחק מטורף עם מכבי תל אביב הגנתית מדי, הפועל תל אביב חסרת פתרונות יצירתיים וערן זהבי אחד, שסוחף את הקבוצה שלו לאליפות

one

לקח לנו לא מעט זמן ונזקקנו להרבה סבלנות, אבל בסופו של יום, הגענו לדקות הסיום וצפינו בדרבי תל אביבי מרגש. אין ספק – היה שווה לחכות וסיומת כזו, למשחק כזה, אנחנו לא זוכרים בכדורגל שלנו כבר הרבה זמן.

במחצית הראשונה לא ראינו יכולת טובה מצד שתי הקבוצות. הפועל נראתה די הססנית בהנעת הכדור שלה. היא ביצעה הרבה מאוד מסירות בחלק האחורי וכמעט שלא ראינו את האדומים מאיימים על שערו של חואן פאבלו, שוער מכבי תל אביב. שחקני הקישור של הפועל נשמרו היטב ובכך נחסמה עבורם הדרך להוציא את הקבוצה קדימה. בשל כך, העבירו השחקנים של רן בן שמעון פעם אחר פעם את הכדור לאחור.

מנגד, מכבי תל אביב, שלא עלתה עם מספיק כלים התקפיים, הצליחה בעזרת טעות חמורה של השוער האדום בוריס קליימן, לעלות ליתרון. אלא שראדה פריצה, בהתנהגות שטותית, איבד את הראש, הורחק ואיזן את יחסי הכוחות. הפועל תל אביב מיהרה לנצל זאת ועד לסיומה של המחצית הראשונה כבר הצליחה להגיב ולהשוות.

שחקני מכבי תל אביב מניפים את ערן זהבי. יוסי ציפקיס
היה שווה לחכות. זהבי מונף אל על/יוסי ציפקיס

לאחר ההפסקה התפתח משחק חד צדדי. מכבי תל אביב ויתרה על החלקים ההתקפיים, הסתגרה מאחור, צמצמה שטחים והשאירה את השליטה במרכז השדה להפועל בצורה כמעט מוחלטת. מלבד הזדמנות טובה אחת של זהבי מול קליימן, האלופה מיעטה לצאת קדימה, אבל שחקני הפועל הניעו את הכדור בצורה איטית, לא יצירתית והגביהו שוב ושוב לרחבה. כל זה הקל על שחקני ההגנה של מכבי תל אביב את ההתמודדות, גם עם עשרה שחקנים. הפועל לא נטלה יוזמה, לא חדרה לתוך הרחבה וגם לא הצליחה לייצר מצבים נייחים או אירועים מיוחדים באזורים המסוכנים.

דקות ספורות לפני הסיום, כאשר כולנו כבר חשבנו שהדרבי עומד להסתיים ב-1:1 וחלוקת נקודות, הגיעה החגיגה הגדולה ובסדרת אירועים בלתי צפויים, שמחה אדומה הפכה לפתע להיות שמחה צהובה. הפועל תל אביב כבר ראתה לנגד עיניה את שלוש הנקודות היקרות והיוקרתיות, אבל לצערה היא שכחה שעד לשריקת הסיום שום תוצאה אינה קבועה וסגורה ולבסוף, נותרה אפילו ללא נקודה ועם המון שיברון לב.

אי אפשר להתעלם מחגיגת השערים של ערן זהבי, שניצח לגמרי לבדו את הגנת הפועל תל אביב ולמעשה חיפה על לא מעט מהלכים ועל הסגנון אותו הציב המאמן שלו פאולו סוזה למשחק. בהצבת ההרכב ובחילופים שביצע, ראינו שקו המחשבה המנחה את סוזה בדרך לניצחונות הוא קו מחשבה הגנתי בדרך כלל. מרבית השחקנים של מכבי תל אביב שסוזה שלח אל כר הדשא היו הגנתיים וגם במחצית השנייה, כאשר מכבי תל אביב נלחצה לאחור, הוא עדיין לא חשב להעביר את כובד המשחק למגרשה של הפועל, דרך הכנסת שחקני קו מהירים ואיכותיים בהתקפה. כאשר אתה עומד מול הגנה חדירה כל כך כמו זו של הפועל תל אביב, היה נכון מצד הפורטוגלי להשתמש בכלים האלה והדוגמה הבולטת לכך היא כמה הגנת הפועל התקשתה במספר הדקות המצומצם בו טל בן חיים היה על המגרש.

רמי מרבאל שחקן מכבי תל אביב עם טל בן חיים והמאמן פאולו סוזה. יוסי ציפקיס
טקטיקן גדול, אבל לפעמים הגנתי מדי. סוזה/יוסי ציפקיס

כל הדברים הללו על סוזה נאמרים מבלי לגרוע מהתוצאות ומהמקום בו נמצאת כרגע מכבי תל אביב. אין ספק שמדובר במאמן שמציב קבוצה ברמה טקטית גבוהה מאוד והראייה לכך היא ספיגת השערים הנמוכה של הצהובים. יחד עם זאת, הם יכולים לעשות לעצמם חיים קלים יותר ויש להם את הכלים במשחקים מסוימים לנצח גם דרך מחשבה התקפית ולהשתמש בכלים התקפיים יותר. אם בדרבי הזה הייתה לערן זהבי עזרה בחלק הקדמי, יכול להיות שהצהובים לא היו זקוקים לאותן שלוש דקות קסומות שהביאו להם את הניצחון.

בסוף, סוזה ניצח. היה לו את זהבי, שידע להפוך את הדרבי הזה לניצחון גדול, אבל לאורך רוב דקות המשחק אפשר היה לצפות ליותר ממכבי תל אביב. מכבי ניצחה בדרבי, ובטח לאור הדרך בה המשחק הסתיים, מי יסתכל עכשיו לאחור? אין ספק שמלבד היוקרה והצורה בה הוא הושג, הניצחון הזה הוציא לאדומים מהנגב את הרוח מהמפרשים ועם תחילתו של הפלייאוף העליון, מכבי תל אביב מגיעה בטוחה יותר. בניגוד להפועל באר שבע, מכבי תל אביב יכולה לטעות ולמעוד ועדיין לנצח, כי יש לה מספיק כלים בשביל ליגת העל ובגלל זה, היא בדרך לתואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully