וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי: "ב-2:2 אמרתי לבדש - תן לי עוד כדור, ואבקיע"

17.3.2014 / 22:55

כוכב מכבי ת"א בעננים אחרי הדרבי: "פלאשבק לבני יהודה". מספר אוהדים התעלפו, 10 עוכבו על ידי המשטרה. פריצה המורחק יחמיץ את באר שבע

התגובות אחרי ה-2:3 המיתולוגי בדרבי של תל אביב/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

וואו. דרבי תל אביבי כמו שקיבלנו הערב (שני) כבר לא היה הרבה זמן. זה נגמר ב-2:3 לצד הצהוב של העיר, אחרי סיום מהדרמטיים והמשוגעים שראינו. ערן זהבי העלה את מכבי ליתרון (33), עומר דמארי השווה (43) והשלים מהפך מהנקודה הלבנה (87), אלא שזהבי ענה עם פנדל משלו (89), וחתם את התוצאה בתוספת הזמן כדי להעניק לצהובים ניצחון מדהים. בשבוע הבא השתיים הללו נפגשות שוב. איזה כיף. וראדה פריצה? למרות ההרחקה, הוא חגג בסיום עם חבריו והתנצל בפניהם על התנהגותו.

שחקני מכבי תל אביב מניפים את ערן זהבי. יוסי ציפקיס
ככה יעשה לאיש. ערן זהבי מונף אל על/יוסי ציפקיס

אגב, יש כאלה שהחגיגות לא היטיבו עימם. מספר אוהדי מכבי תל אביב התעלפו ביציעים 10 ו-11 לאחר שער הניצחון של ערן זהבי, כששלושה נזקקו לטיפול רפואי.

השופט אלי חכמון יציין בדו"ח השיפוט שלו את המצית שנזרקה לעבר פריצה לאחר שהורחק, את המטבע שנזרק על הקוון מיציע 13 שאכלס את אוהדי הפועל תל אביב וכן את השלט שהניפו כמה אוהדים אדומים ("סופר יודנראט", באנגלית). מן העבר השני, תצויין גם כניסתם של מספר אוהדי מכבי תל אביב לכר הדשא לאחר השער השלישי של זהבי.

מפקד כוח המשטרה במקום ציין בפירוש שלא הייתה כניסה של אוהדי מכבי תל אביב אל תוך תחומי המגרש, ואלה שנכנסו למגרש עשו זאת בעקבות הלחץ שנוצר ביציעים לאחר החגיגות. בנוסף, לאחר המשחק עיכבה ועצרה המשטרה 10 אוהדים - שישה על אלימות בתוך המגרש, אחד על ספסרות, ושלושה נוספים על אלימות נגד מאבטחים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אוהדי מכבי תל אביב אחרי שער הניצחון בדרבי. יוסי ציפקיס
היו כמה אוהדים שלא עמדו בזה. אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

"מהיום הראשון אני תמיד מנסה לחזק את האישיות והאופי של השחקנים", אמר פאולו סוזה בסיום בהתייחסו לחזרה הדרמטית מפיגור. "יש להם אופי נהדר. יש אווירה נהדרת בחדר ההלבשה. כל אחד נותן מעצמו כדי לדחוף את הקבוצה לניצחון. ערן זהבי הוא שחקן שכבר מההתחלה מנסה לדחוף ולכבוש, לא התכוונתי להחליף אותו. שיחקנו עם 10 שחקנים, אחרי זה הפנדל, זה ניצחון גדול שמוכיח את האופי שלנו".

סוזה הוסיף: "זה הטוב ביותר שהכדורגל יכול להציע. מהיום הראשון ניסיתי להעביר לשחקנים את הווינריות הזו, והיום הם יישמו את זה. אנחנו תמיד מאמינים שאפשר לנצח. אנחנו מנסים לעזור לשחקן כמו זהבי להציג את היכולת הטובה שלו. מתחילת המשחק הוא ניסה. גם כהיינו בעשרה שחקנים ניסינו לתקוף למרות שהכדור לא היה בשליטתנו. אני שמח שהצלחנו".

רן בן שמעון שבור: "זה סיפור העונה שלנו"

דרבי גם בשבוע הבא: לוח המשחקים המלא של הפלייאוף העליון

רמי מרבאל שחקן מכבי תל אביב עם טל בן חיים והמאמן פאולו סוזה. יוסי ציפקיס
גם הוא היה בטירוף. פאולו סוזה חוגג עם רמי מרבאל וטל בן חיים/יוסי ציפקיס

גיבור הערב ערן זהבי אמר בסיום: "אני שמח שיוצא לי לכבוש במשחקים האלה, גם בשביל המועדון, גם בשביל הקהל, ומקווה להמשיך בדרך הזאת. אחרי שהבקענו את ה-2:2 אמרתי לבדש - בבקשה תן לי עוד כדור, אני אבקיע עוד אחד. באמת שהאמנו. היינו גברים היום, עמדנו על המגרש טוב והם לא הגיעו למצבים. אני גאה בקבוצה שלי, בקהל שלנו ובמועדון. היה קצת פלאשבק למשחק מול בני יהודה בשנה שעברה, כולם נכנסו למגרש, קפצו, היו אמוציות מטורפות ואני שמח שהיה לי חלק בזה. אנחנו חווים עונה מדהימה, ואני מקווה שנמשיך ככה".

כאשר נשאל אם זה המשחק הכי גדול שלו בארץ, השיב זהבי: "אני מאמין שזה אחד המשחקים הגדולים שלי בישראל, לא יכול להיות יותר טוב מזה... שלושער בדרבי. זה היה ניצחון גדול מאוד. להמשיך להאמין אחרי פנדל בדקה ה-88, לתקוף ולקבל פנדל ואז להשוות וגם לנצח. אני לא זוכר מה הרגשתי, היה טירוף. פתאום ראיתי את כולם עליי ואת סוזה לידי. לא הבנתי איך הוא הגיע כל כך מהר. זה מגיע לקהל שלנו ולקבוצה שלנו".

על הקריאות מכיוון אוהדי הפועל תל אביב, אמר הקשר: "אני לא מתייחס למה שצועקים ואומרים, אלא בא לתת הכול על המגרש. לא כדי לעצבן קהל כזה או אחר, אלא כדי לשמח את האוהדים שלנו. אני רק רוצה לדעת שברק יצחקי בסדר ושהוא לא קפץ בגול, שלא נכניס אותו שוב לניתוח. מתי הפועל תנצח דרבי? תשאלו אותם, אני מקווה שכל עוד אני פה זה לא יקרה. יש לנו יומיים לנוח, נשמח היום ובזה זה נגמר. הדרבי הבא כבר יהיה אופרה אחרת, אני מקווה שננצח ונלך קדימה.

על המשך דרכו במכבי: "אני לא מכחיש שטוב לי כאן. אני מרוצה ומרוצים ממני. אני לא רוצה להגיד שלקחנו אליפות, אבל אנחנו מראים כל שבוע שמגיע לנו. אנחנו עושים עונה מטורפת, נמצאים במקום הראשון מתחילת העונה והיה לנו קמפיין מצוין גם בליגה האירופית. אנחנו נותנים עונה אדירה".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
"לא זוכר מה הרגשתי, היה טירוף". ערן זהבי/יוסי ציפקיס

אבל לא הכל היה ורוד היום מבחינת האלופה המכהנת וזו שבדרך. אם לא מספיקה הפציעה הקשה של ברק יצחקי, מכבי תל אביב תחסר לפחות בשני המשחקים הראשונים בפלייאוף העליון גם את ראדה פריצה. החלוץ השבדי ספג כרטיס אדום בדקה ה-38 לאחר שחבט בבריאן חרסיסיץ' מהפועל. בנוסף לאדום, פריצה סוחב חמישה כרטיסים צהובים שבכל מקרה היו מונעים ממנו לשחק במחזור הראשון של הפלייאוף, כך שהוא ייעדר מהדרבי הנוסף מול הפועל תל אביב ויחמיץ את משחק העונה הקרוב מול הפועל באר שבע במחזור השני של הפלייאוף.

ראוי לציין שפריצה גם יעמוד לדין בוועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל, שעשויה להטיל עליו עונש נוסף מפני שמדובר בעבירה בלתי ספורטיבית. מדובר בהרחקה ראשונה של פריצה מאז הצטרף למכבי תל אביב, כאשר לפני כן הוא הורחק פעמיים (ליגה ואירופה) במדי רוזנבורג.

שחקן מכבי תל אביב ראדה פריצה מאוכזב. ברני ארדוב
שטות שתמנע ממנו לשחק מול באר שבע. ראדה פריצה/ברני ארדוב
טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
איזה חילוף. טל בן חיים/יוסי ציפקיס
שחקני מכבי תל אביב אחרי ערן זהבי. יוסי ציפקיס
כולם אחריו. ערן זהבי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully