וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה סגנון, משנה מזל: שלום תקווה על ניצחון מכבי חיפה

11.11.2013 / 23:58

אריק בנאדו שינה מערך, מכבי חיפה הצליחה לנצל את החומר שעומד לרשותה. שלום תקוה על הסגנון הנכון לירוקים, ועל האכזבה הגדולה של בית"ר ירושלים

one

סוף סוף הניצחון הגיע. כבר הרבה זמן מכבי חיפה רוצה לחוות את תחושת הניצחון ולהחזיר את החיוך, ושלוש הנקודות מול יריבה כמו בית"ר ירושלים עשויות להחזיר לשחקנים של אריק בנאדו את הביטחון שאבד.

ראינו היום את חיפה משנה את הסגנון שלה. בנאדו, למרות הביתיות והתמיכה של הקהל, ויתר על השליטה, ויתר על הלחץ על ההגנה של בית"ר, הציב את שחקניו בצורה מסודרת, טקטית וממושמעת בחלק האחורי, והמערך הזה השפיע לחיוב על הקבוצה.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מערך שיותר מתאים לירוקים. בנאדו/יוסי ציפקיס

בנאדו שינה את תפקידו של חן עזרא והציב אותו בכנף ימין, ויכולנו לראות היום את עזרא מאוד ממושמע טקטית, פחות הרפתקני. באופן כללי, שחקני חיפה היו דרוכים לקראת המשימה שהציב להם המאמן, כשהעמידה הטקטית שלהם ביטלה את הניסיונות הדלים של בית"ר לאיים על השער של שראנוב.

שחקניו של בנאדו הצליחו ללחוץ נכון במרכז השדה, חטפו לא מעט כדורים, שאותם מהר מאוד תרגמו להתקפות מתפרצות. על המשימה הזאת בנאדו הציב את שני המוסרים הטובים שלו, ראיוס וקטן. כשחיפה שיחקה בסגנון הזה, והצליחה לחטוף, לשניים האלה היה הרבה יותר קל, היה להם הרבה יותר ספייס, שאותו הם ניצלו להנעת כדור מהירה לעבר החלוצים.

חיפה תכננה את המהלכים האלו. כבר הרבה זמן שלא ראינו את הירוקים מגיעים לכל כך הרבה הזדמנויות. היא אומנם הצליחה לכבוש רק שער אחד במחצית הראשונה, אבל עם עוד קצת ריכוז וביטחון היא יכלה להגדיל את התוצאה מוקדם יותר. במחצית השנייה ראינו את חיפה ללא שינויים, ממשיכה בסגנונה הממושמע, והצליחה שוב ושוב לבצע את פעולות החטיפה במרכז השדה, ותפסה תמיד את בית"ר דלילה ולא מוכנה. לקח לה הרבה זמן להשיג את השער השני אחרי כל כך הרבה החמצות, אבל הוא הגיע, ובצדק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני מכבי חיפה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
חגיגה מתוקה. חיפה/אדריאן הרבשטיין

מלבד הניצחון שהשיג היום בנאדו, הוא בהחלט יכול לקחת לחיוב את הסגנון שבו קבוצתו שיחקה. ראינו במשחקים האחרונים שכשמכבי חיפה שולטת, כשהיא צריכה להניע כדור בצורה מסודרת, היא מתקשה מאוד. לאור הסגל שעומד לרשות בנאדו, יהיה נכון בלא מעט משחקים לוותר על השליטה הזו, לבצע את המשימות הטקטיות במרכז השדה, ולצאת להתקפות מתפרצות.

גם כשחיפה לא ניצחה, עדיין יכולנו לראות את היכולות של אריק בנאדו בתפקוד המערכים בקבוצה מבחינה הגנתית. הבעיה הייתה התקפית. אם חיפה תשתמש בכלים ההתקפיים שלה בצורה נכונה, ותשחק כפי ששיחקה היום מול בית"ר, יהיו לה סיכויים טובים יותר לנצח ולהביע את יכולתה.

אז נכון, במשחקים מסוימים לא תהיה לה ברירה אלא להחזיק בכדור. לפעמים יש יריבות שמסתגרות. אבל במשחקים מסוימים, חיפה צריכה להבין שיש לה כלים שיותר יעילים בשיטה שבה שיחקה היום. בחטיפות כדור ויציאה מהירה קדימה, היא תנצל טוב יותר את השחקנים הזריזים שלה. אני לא מצפה שמכבי חיפה תלך לאחור, זה לא מתאים לה. היא לא צריכה לעמוד על קו ה-16. אבל היום, כשהיא חטפה את הכדורים במרכז השדה, משם היא הגיעה מהר מאוד להרוש. אז אם הקבוצה לא מצליחה להגיע למצבים כשהיא שולטת בכדור, אולי עדיף לה לוותר על זה לפעמים.

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
מאכזבים. כהן ובית"ר/אדריאן הרבשטיין

מנגד, בית"ר ירושלים אכזבה מאוד. היא הייתה עייפה, הייתה נחמדה, לא הטרידה ולא איימה על חיפה. לאור היכולת הזו, ולאור הסגנון המסתגר, הייתי מצפה שדוד רביבו או ברוכיאן, או כל שחקן יצירתי או טכני, ייכנס מוקדם יותר כדי להשפיע ולו במעט על החלק ההתקפי. אבל בית"ר לא הגיעה למצבים, לא איימה, והייתה מאוד משעממת. הקרדיט גם לבנאדו.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully