וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי ועוד 13: העליונות של מכבי, העליונות של זהבי

העליונות של מכבי תל אביב ביחס לליגת העל נופלת רק מהעליונות של מספר 7 ביחס לשאר כדורגלני ישראל. סוזה: "יש לו איכויות של ליגות אחרות". אורן יוסיפוביץ ישב עם אוהדי סכנין בבלומפילד ותהה: אולי גם אבי נמני צריך לדאוג?

one

ועדת ביקורת

לרווחת האוהד: "תכתוב גם עלינו משהו טוב", ביקש אחד הסדרנים, "תשבח את האבטחה". כמה דקות לאחר מכן, בתוך שער 4 שאכלס את אוהדי סכנין, סדרן אחד השוויץ בפני סדרן אחר, תוך כדי החמצה של ברק יצחקי: "איזה מקומות מעולים קיבלנו". שניהם הסתכלו על המגרש, ורק על המגרש. ואז מתגלה המחזה: כל הסדרנים בבלומפילד היו עם הפנים למגרש. הסדרן המתלהב אפילו הסתיר לאוהדים. הם התלוננו, הוא לא זז. בכל זאת, "איזה מקומות מעולים קיבלנו". ואחר כך בהתאחדות לכדורגל מענישים ברדיוסים על שקיות גרעינים כי לא מוצאים מי זרק. איך תמצאו, כשכל הסדרנים עם הפנים למגרש?

קופות: 100 שקל כרטיס למבוגר בשער 4. עם כל הכבוד למכונה המשומנת, יקר מדי ללוקיישן כזה.

קהל מכבי תל אביב: באים להצגה הכי טובה בעיר, לא נלחצים לרגע. לא תצוגת הדציבלים הכי מופרעת שהיתה כאן, אבל נתנו עבודה. שיר הקונטרה גרר מחאות, כי לשיר "מחנה פליטים" ו"אתם לא יהודים" מול הפועל תל אביב זה תופס, אבל מול סכנין קצת פחות. ציון: 8

קהל בני סכנין: כמות יפה, מחמאות מרגשות למהראן ראדי, אבל הופעה כנועה מדי. קשה להאשים אותם. ציון: 6

בפינת האנקדוטה: 8 מפגשים אחרונים, 8 ניצחונות למכבי על סכנין, 5:28 בשערים. הכבשה הלבנה של הצהובים.

***

מכבי תל אביב ניצחה 1:4 את בני סכנין

אוהדי בני סכנין. ברני ארדוב
כמות מרשימה, אווירה נהדרת. ואז הגיעה הדקה הרביעית/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

"לא יבואו הרבה אוהדים שלנו", ניבא תומך סכנין בפסימיות, מחוץ לקופות בבלומפילד. למה? "תראה מה השעה, כבר 21:00, ואנחנו באים מרחוק". מסכנין? "מדימונה". ליד דימונה? "דימונה". אל האוהד ההוא הצטרפו עוד כמה מאות. חיפוש אחר אוהדים מסכנין לא העלה ממצאים רבים. "אין כמעט אף אחד משם", אמרו כמה חבר'ה מכפר קאסם. למשחק שעולה 100 שקל ומתחיל שלוש שעות לפני חצות, צפונים רבים לא יגיעו. ובכל זאת, כמות אוהדי החוץ היתה מרשימה, בטח שביחס לזיכרונות הנוראיים של הסכנינאים מהמפגשים האחרונים מול מכבי. זיכרונות ששוחזרו גם אמש.

שערים 4-5 פוצלו בעזרת סרט משטרה. שטח הפרדה גם היה. התכוננו לרע, אבל הדברים היחידים שנזרקו בין מחנות האוהדים היו שני קרח לימון, באדיבות מכביסט משער 2. ולא, לא כאקט אלימות. הוא באמת קנה ארטיקים לשני אוהדי סכנין.

קשה לקלוט את הקהל של סכנין, וזה לא רק מחסום השפה, שאפילו מבעדו הבנתי ששני הבחורים שלידי מחמיאים לספסל העצום של מכבי תל אביב אתמול (מילה מילה ראדי, מילה אלברמן, מילה מילה פריצה, מילה בן חיים ועוד); זהו קהל קצת שונה. אחרי ה-2:0 ובדרך להפסד ליגה ראשון הם לא כועסים, הם מפנימים. "הקהל של מכבי פשוט מדהים", החמיא אחד האוהדים. כשהקהל הצהוב שר שיר בטירוף, אוהדי סכנין מחאו כפיים באותו הקצב. בסוף, בשיר הקונטרה הצהוב, כמה אוהדי סכנין אפילו זמזמו את המילים.

משחק מרגש לא היה עבורם, אבל נספרו ארבעה רגעי אושר, בסדר עולה: השער של גנאים, החילוף של חלאילה, הצהוב של חלאילה, האדום של גזל. אוהדי סכנין נכנסו לטירוף רק כשהמכבים הקניטו, שרו "יאללה, הביתה". אז הפיוז קצת נדלק והנאצות עפו. "בעוד שבועיים הפועל יפרקו אתכם", איים אוהד סכנין על כמה צהובים, והפה קצף. הדרבי בכלל לא ייערך בעוד שבועיים, ומשום מה לא בטוח שזו הטעות היחידה במשפט שלו.

פרט לכך, זה היה ערב רגוע מאוד מצד אוהדי סכנין. ערב שהתחיל חסר סיכוי ונגמר עוד לפני שהתחיל.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם מרקו בלבול מאמן בני סכנין. ברני ארדוב
"לא משנה מה סוזה עושה", המשיך בלבול. "לא משנה המערך ולא משנה ההרכב ולא משנה השיטה. זו קבוצה פשוט מעולה"/ברני ארדוב

בסיומו, הפער בטבלה 5, הפרש השערים 1:14. חאמד גנאים היה הראשון שהכניע בליגה את חואן פאבלו, ולכו תדעו מי יהיה הבא בתור. מכבי תל אביב מוחצת, וכשהפועל תל אביב (8) ומכבי חיפה (11) כל כך רחוקות, אולי באמת מרקו בלבול צודק. "הם כל כך מעל הליגה שלנו", אמר המאמן שרשם אמש את הפסד הבכורה שלו עם סכנין - העונה ובקדנציה זו. "שיחקנו נגד האלופה, וכנראה גם נגד האלופה של העונה הזו". בהמשך אפילו החלו לדבר שם על מתי מכבי תוכתר. במרץ, פברואר, אולי לפני? "לא משנה מה סוזה עושה", המשיך בלבול. "לא משנה המערך ולא משנה ההרכב ולא משנה השיטה. זו קבוצה פשוט מעולה".

זה היה בעצם עוד משחק שבו כולם מופתעים מההרכב של סוזה, וסיום משחק שכולם מעריצים את הפורטוגלי. אתמול הוא הופיע בחליפת ניילון ספורטיבית, א-לה דמות משנה מהסופרנוס. מאז שהגיע לישראל הוא לא חייך כל כך הרבה כמו אתמול. בשני השערים הראשונים זה עוד היה סמיילי, בתותח של ניקולה מיטרוביץ' הוא כבר צחק צחוק מרושע, א-לה דמות משנה מהסופרנוס. ואחרי הטיל, באופן אירוני למה שהתרחש באותן דקות בנס ציונה, האלפים שרו את שיר השחקן של וויצ'יץ'. לא רק העניין, אפילו הניקולה עבר לכדורגל.

כי בעוד שמכבי רגל נהנתה מעוד גארבג' טיים, מכבי סל רשמה עוד הפסד ליגה שמשום מה גורם לאנשים להזדעזע. אבל לא לאוהדים הצהובים. 12 אלף מהם שרו אתמול בקולי קולות בבלומפילד, קיבלו את ההודעה על הפסד האחות הקטנה, והמשיכו לשיר. כי זה לא שבקרוב יהיה מהפך, אנחנו כבר הרבה אחריו. מקצועית, מועדון הכדורגל השאיר אבק לזה מהכדורסל. בטח שבמאבק על לב האוהדים האמיתיים.

ערן זהבי מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
"זהבי יכול להתפתח עוד יותר", סוזה התייחס לכוכב שלו. "הוא כבר היה בחו"ל פעם אחת קריירה. הוא מבין, ואני מקווה שהוא מבין, שיש לו עוד מקום לגדול ולנסות לחזור לאירופה שוב"/ברני ארדוב

המטרה בישיבה בשער 4 היתה לשאוב מידע וצבע מאוהדי סכנין. כי כמה אפשר לכתוב על כמה שמכבי טובה וכמה אפשר להחמיא לערן זהבי. הבעיה: משער 4 הכול היה הרבה יותר קרוב. בדקה הרביעית, למשל, ראית ממרחק של מטרים את זהבי רץ עם הכדור כמעט עד מאנה. הוא מסר לספרדי ונכנס לאמצע. הוא כמעט נפל, כפי שתמיד כמעט נופל, ומצא שטח ריק. בין מאנה לבין זהבי היה ים של שחקנים, אבל הפס הלא חזק הגיע, איכשהו, לאן שהוא תמיד מגיע. זהבי כמעט נפל, שוב, אבל איכשהו השתלט ובעט בסיבוב, תוך כדי נפילה. פנימה.

הצהובים שרו את "רקדי", ובלומפילד רקד. כולם צרחו ערן זהבי, ונראה שזה הדבר היחיד שהם צורחים בימים אלו. חלפו 12 דקות, וכל אוהדי סכנין רואים את מספר 7 עומד, רחוק מדי מהשער, ובועט כדור חופשי פושר מדי. זה היה רגוע עד כדי פס. אבל גם זה נכנס. זהבי לא האמין, נשאר עומד, בקושי הלך. אפילו הוא כבר לא מאמין. "יואו", שאג הכרוז סידי, שאיבד את אלירן עטר הקיץ ומצא מלוכה. "מה הוא עושה האיש הזה?!", תהה לתוך הרמקולים. מי יודע.

ערן זהבי השתפר בלא מעט אלמנטים מאז שיצא וחזר מפאלרמו. אבל השינוי המשמעותי ביותר - הוא היה קילר שהורג אותך על הבאזר והפך לקילר שהורג אותך על ההתחלה. חמישה שערי ליגה יש לו העונה, שימו לב תוך כמה דקות כבש: 6 (עכו), 8 (קרית שמונה), 2 (רמת השרון), 4, 16 (סכנין). זה כבר לא הוגן. זהבי הוא השחקן הקדמי היחיד (קישור/התקפה) שהרוטציה של סוזה לא חלה עליו, ובכלל, הנתונים מאז המעבר לצהוב משגעים. 23 משחקי ליגה, רק הפסד (פרוטוקולי) אחד לבני יהודה במחזור האחרון של העונה שעברה. במשחקים אלו זהבי כבש 12 שערי ליגה (0.52 למשחק), ובסך הכול - 15 גולים ב-35 הופעות בכל המסגרות בצהוב.

כשמצרפים את הנתונים, ואת האהבה העצומה מהקהל, אפשר להתחיל לחשוב קדימה. ברשותכם, נבשר שלאבי נמני, למשל, יש ארבע אליפויות וארבעה גביעים במכבי תל אביב. נמני כבש 0.46 שערים למשחק ליגה במדי הצהובים. מאזן הכיבושים של זהבי טוב יותר, הוא כבר זכה באליפות אחת בצהוב, וכמות התמיכה שהוא זוכה לה מזכירה נשכחות. נכון, עכשיו זה עוד נראה דמיוני, ספקולציה זולה, אבל לכו 40 שנה קדימה. האם יש סיכוי שבפרספקטיבת הזמן הזו - כמובן שעם עוד כמה אליפויות ועוד כמה שערי מפתח - האם אוהדי מכבי תל אביב יזכרו את זהבי כגדול יותר מנמני? האם מספר 7, שהגיע בכלל מהפועל, אלוהים ישמור, יהיה עצום יותר ממספר 8?

כדי שנירגע ומהר, אם רוצים סתירה בתזה, היא כנראה תגיע מהכיוון הזה: "זהבי יכול להתפתח עוד יותר", סוזה התייחס לכוכב שלו. "הוא כבר היה בחו"ל פעם אחת קריירה. הוא מבין, ואני מקווה שהוא מבין, שיש לו עוד מקום לגדול ולנסות לחזור לאירופה שוב. יש לו איכויות לשחק בליגות אחרות". נמני נושף לרווחה.

ניקולה מיטרוביץ' מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
אפילו הניקולה עבר לכדורגל/ברני ארדוב

אוסקר גרסיה וברייטון שלו סיימו אתמול ב-1:1 עם ווטפורד. הספרדי, שלא ממש משתלט על הצ'מפיונשיפ, בטוח מתגעגע. מתגעגע מאוד.

וכי תמיד חשוב לסיים בפרופורציות: מכבי תל אביב הביסה 1:4 את סכנין. בורוסיה מנשנגלדבך הביסה 1:4 את פרנקפורט.

דן איינבינדר מכבי תל אביב מול רביד גזל בני סכנין. ברני ארדוב
גזל מול איינבינדר/ברני ארדוב
השופט ארז פפיר עם חאלד חלאיילה בני סכנין. ברני ארדוב
חלאילה מוצהב, כרגיל/ברני ארדוב
חאמד גנאים בני סכנין מול שרן ייני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שער חובה ראשון, לשיא של יהוד שלום/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully