וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "קמפיין סביר בהחלט, החלק שלי הוא בכל"

15.10.2013 / 21:54

מאמן הנבחרת ככל הנראה ייפגש עם לוזון בחודש הבא. נאתכו יצא נגד האוהדים: "יכולים ללמוד מהקהל של צפון אירלנד"

צילום: קובי אליהו ויוסי ציפקיס

נבחרת ישראל לא תרצה לזכור את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014. הערב (שלישי) סיימו הכחולים-לבנים את סדרת המשחקים המאכזבת שלהם עם תוצאה מאכזבת נוספת, הפעם 1:1 ביתי עם צפון אירלנד, האחרונה בבית ו' ערב המחזור. עדן בן בסט שוב היה נקודת האור עם שער שישי ברציפות (43), אולם סטיבן דייויס עשה צדק בדקה ה-72 וקבע את תוצאת המשחק. כעת לא נותר אלא להתחיל להתכונן לקמפיין המוקדמות הבא שלנו - זה שיוביל ליורו 2016 - בתקווה שאולי, אולי הפעם, משהו ישתנה ונזכה סוף סוף לחגוג.

שוער נבחרת ישראל דודו אוואט עם הבלם טל בן חיים. ברני ארדוב
אולי בקמפיין הבא. אוואט ובן חיים/ברני ארדוב

המאמן אלי גוטמן נכנס בסיום לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "תודה רבה על המאמץ. אני גאה להיות המאמן שלכם". ומה לגבי ההמשך? בהתאחדות לכדורגל אמרו הערב כי המאמן ייפגש עם אבי לוזון ושטרן חלובה ורק לאחר שיוגש להם הדוח הסופי לגבי הקמפיין יחליטו לגבי המאמן. מתי זה יקרה? גוטמן עצמו אמר בסיום המשחק: "השבוע או בשבוע הבא אשב עם אבי לוזון ואגיש לו את הדו"ח". עם זאת, ההערכה היא שהצדדים ייפגשו רק בחודש הבא ולא מיד בתום הקמפיין. הסיבה: לוזון לא מעוניין לקבל החלטה פזיזה. לגבי האפשרות שגוטמן יישאר בתפקידו אמר הערב גורם בכיר בהתאחדות: "כבר אמרנו שהכל פתוח ושום דבר לא השתנה. אף צד לא הודיע עדיין שום דבר. אחרי הפגישה נודיע מה החלטנו".

"הקמפיין הזה אופיין בחוסר יציבות", אמר גוטמן בסיום המשחק. "היו לנו דקות מאוד טובות של הנבחרת היום, בעיקר בסוף המשחק עם מצבים. שיחקנו היום נגד נבחרת שאנחנו בשבע נקודות הפרש ממנה. היתה לנו שליטה במשחק ובוודאי שרצינו לנצח". כשנשאל האם לדעתו הקמפיין היה מוצלח אמר גוטמן: "זה קמפיין סביר בהחלט. היתה נקודת שפל מול רוסיה, שם הנבחרת נראתה רחוק ממה שאני רוצה. מאותו רגע החלטתי על קו ודרך שונים. לא עוד יקרה מצב בו שחקנים יגיעו באחד על אחד מול השוער שלנו, ובאמת, עברנו בדרך שני משחקים מול פורטוגל בו לא הגיעו לשוער שלנו באחד על אחד". במסיבת העיתונאים שקיים לאחר המשחק אמר גוטמן: "אין תחליף לאמן נבחרת, במיוחד את נבחרת ישראל. כאחד שאימן באירופה אני אומר: מאוד נהניתי בקמפיין הזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יוסי בניון במשחק של נבחרת ישראל. ברני ארדוב
בקרוב שוב על מדים? בניון/ברני ארדוב

גוטמן המשיך והתייחס גם למשחק המאכזב הראשון מול אזרבייג'אן: "המשחק בחוץ היה רע מאוד, וזה היה המשחק הראשון שלי. לא שיערתי מה ההבדלים בין להיות מאמן נבחרת ולהיות מאמן קבוצה. היום נבחרת ישראל משחקת בצורה מאוד מסוגננת, כל שחקן יודע מה רוצים ממנו. לא הייתי מרוצה הערב, והיתה לי הרגשה שהשחקנים היו עייפים. אם ערן זהבי מבקש ממני להתחלף, זה אומר הרבה".

כשנשאל מה חלקו בקמפיין המאכזב אמר המאמן: "החלק שלי הוא בכל. אני מאמן נבחרת ישראל ואני גאה בזה. הנבחרת התחילה לא טוב את הקמפיין. כשאתה עושה נקודה מתוך שש ומשחק מתחת לכל ביקורת, יש רק לתקן ותיקנו. היום סיימתי את הקמפיין ואני רוצה להודות לשחקנים שנתנו את כל כולם לקהל שהגיע".

על הזיגזוג שלו בכל הנוגע לזימונים של יוסי בניון לנבחרת אמר המאמן: "יוסי הוא שחקן ענק, הוא אגדה בכדורגל הישראלי הוא בשלהי היכולת שלו והוא יודע את זה. אני מאחל לו למצוא קבוצה ועוד כוחו במותניו, והוא עוד מסוגל לחזור לנבחרת".

מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, אלי גוטמן. ברני ארדוב
"אני מאוד נהנה, מאוד גאה, אני מתרגש בכל אימון ובכל משחק". גוטמן/ברני ארדוב

ביברס נאתכו הפתיע בסיום כשהעביר ביקורת חריפה על הקהל, שכמעט ולא הגיע: "המשחק מאכזב גם מבחינת התוצאה וגם מבחינת האווירה מסביב. כל המשחק של הנבחרת הקהל צריך לבוא ולתמוך. אולי הם לא באו כי אמרו שזה משחק לפרוטוקול, אני לא יודע מה זה, כל משחק של הנבחרת הוא חשוב. זה היה אמור להיות יותר טוב ויפה. תסתכלו על הנבחרת הצפון אירית, אפשר רק למחוא כפיים לקהל שלהם. אולי זו תהיה לנו דוגמא בשבילנו, שהנבחרת מעל הכל".

על הקמפיין עצמו אמר השחקן: "כנראה שאנחנו לא מספיק טובים. אם זה היה קמפיין אחד אז היו יכולים להגיד שהדור הזה לא טוב, אבל אם זה קורה כבר 40 שנה אז כנראה שלא מספיק טובים לרמות האלה. לא התקדמנו בקמפיין הזה כי סיימנו באותו מקום כמו הקודם". על גוטמן אמר נאתכו: "יש לנו מאמן שמאמין בעבודה קשה ולא בהוקוס פוקוס. אני מאמין שאם תהיה לו הזמן והדרך ניראה טוב יותר".

הבלם טל בן חיים אמר בסיום: "היינו עדיפים בכל פרמטר. הם הקשו עלינו, צופפו מאחורה, היה לנו קשה לפרוץ אבל בסך הכל היתה מחצית ראשונה די טובה שלנו, הנענו את הכדור בסבלנות". על הקמפיין החלש שרשמו אמר הבלם: "נגמר הקמפיין, צריך להסתכל מה עשינו טוב, מה עשינו פחות טוב ולשפר את הדברים הלקויים".

אוהדי נבחרת ישראל בכדורגל, אצטדיון רמת גן. ברני ארדוב
אז מה, בסופו של דבר הם אשמים? אוהדי הנבחרת ביציעים/ברני ארדוב

עדן בן בסט, שכבש א השער היחידי של ישראל הערב אמר על המשחק עצמו: "באה לפה נבחרת שגם רצתה את הנקודות ונלחמה. אין ספק שרצינו והיינו צריכים לנצח אבל זה לא הצליח". על הקמפיין אמר החלוץ: "אנחנו צוברים ניסיון, הקמפיין הזה היה ראשון של כמה שחקנים כולל אותי. אני מאמין שבקמפיין הבא ניראה יותר טוב ונבוא יותר מוכנים ואני מקווה שהתוצאות יהיו בהתאם".

על העובדה שהמשיך בן בסט את הרצף שלו של שישה משחקים רצופים עם שער בנבחרת אמר השחקן: "אני שמח כי סטטיסטיקה זה דבר מאוד חשוב, במיוחד לחלוץ. אני שמח שנראיתי טוב, אבל המטרה היא הנבחרת, המיקום שלה וההישגים שלה. אני מקווה שהנבחרת תחלך קדימה. יש פה שלד ממש טוב, יחד עם מאמן טוב, ואני מקווה שבקרוב תיגמר הסאגה הזאת ונדע אם הוא ממשיך". על הקהל, אותו תקף ביברס נאתכו אמר בן בסט: "אני חושב שבאה כמות נכבדת של קהל למשחק שסוגר את המקפיין. נכון שציפינו ליותר, אבל אנחנו השחקנים צריכים להביא את התוצאות על המגרש".

עדן בן בסט, נבחרת ישראל בכדורגל, חוגג שער. ברני ארדוב
צוברים ניסיון. בן בסט חוגג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully