וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודח: דודו אוואט

המגן שמיצה, הקשר שהתבגר, החלוץ שריגש והיורש המפתיע של יוסי בניון. רגע לפני סיום הקמפיין, כתבי ועורכי וואלה! ספורט בוחרים את חמשת השחקנים שצריכים לסיים את דרכם במדים הלאומיים ואת המחליפים הפוטנציאליים

רויטרס

תודה ושלום

יואב זיו

הרבה ביקורות ספג יואב זיו במהלך הקריירה, חלקן הגדול אינן מוצדקות. במובן מסוים הסתכלו אליו כאל ברירת מחדל בתפקיד בעייתי, סמל לבינוניות. המציאות, כפי שגם הוכיחה עונת האליפות עם מכבי תל אביב, אחרת. אמנם חסרים לו יסודות של מגן והוא רחוק מלהיות מושלם, אך עדיין אם דרור קשטן, לואיס פרננדז ואלי גוטמן השתמשו בו כנראה שהוא הכי טוב שהיה כאן בשנים האחרונות. יחד עם זאת, זיו כבר מעבר לשיאו ועל הדלת מתדפקים מספר מגנים צעירים מוכשרים כמו אופיר דוידזאדה, עומרי בן הרוש וטאלב טואוטחה. כך שהגיע הזמן לפנות מקום לצעירים בעמדה הכה בעייתית.

דבר איש מקצוע: "יואב זיו נותן את כל מה שיש לו ולכן לא ראוי לביקורות המעליבות שחלקן של אנשים שלא מבינים יותר מדי. הוא לא המגן האולטימטיבי, אבל בשקלול של כל הפרמטרים מאמנים ידעו שהוא ייתן להם הכי הרבה בעמדה. היום למזלנו יש את דוידזאדה שמבשיל להיות מגן דומיננטי עם הרבה שקט וביטחון ויחד עם התהליך הבריא שעובר על בן הרוש במכבי תל אביב הם צריכים לקבל את הקרדיט. טואטחה? חסר יציבות. שיעשה עוד קמפיין בצעירה".

דודו אוואט

על פניו הוא עדיין השוער הכי טוב שיש היום לנבחרת ישראל להציע. אבל וזה אבל גדול, אוואט מעורר אנטגוניזם גדול בקרב הקהל, נמצא מעבר לשיאו, לא משחק בקביעות בליגה השנייה בספרד ובגיל 36 ברור שתאריך הפרישה מכדורגל כבר עובר לו בראש וייתכן והוא קרוב מאוד. לאוואט היה קמפיין בינוני, אבל גם אחרי טעויות הקונצנזוס הוא שאין אלטרנטיבה. אז זהו, שהגיע הזמן לבנות אחת. גם אם האופציות של אריאל הרוש או בוריס קליימן לא יתאימו בשלב ראשון, אוואט צריך לסיים את דרכו בנבחרת בצורה יפה ומכובדת כיאה לשוער הגדול שהוא.

דבר איש המקצוע: "עוד לפני שמתעסקים בכדורגל, בריא יותר שהקדנציה של אוואט תסתיים בכדי שכל האנטי סביבו וסביב הנבחרת ייגמר. הוא שוער טוב, אבל מעבר לשיא ובמשחקים שצריכים שוער שיביא נקודות הוא לא מביא ואף עושה טעויות אז הגיע הזמן לשלם את המחיר על דם חדש. אוואט יכול להמשיך כמאמן השוערים ולהביא מהניסיון שלו הרבה מאוד".

דקל קינן

דקל הוא מסוג הספורטאים שמאמן לוקח איתו לכל מלחמה, אך בעיית המהירות שלו שבולטת אפילו במכבי חיפה כבר אינה מאפשרת לו להיות בלם פותח בנבחרת ישראל והגיע הזמן שלצד טל בן חיים ואיתן טיבי יתחיל לרוץ בלם שעתידו לפניו. קינן יכול להיות מוזמן במקרים ספציפיים בהם יהיה בכושר טוב, אך בגדול צריך מישהו אחר בעמדת הבלם השלישי של הנבחרת.

דבר איש המקצוע: "דקל צריך להתרכז במכבי חיפה. הוא שחקן מצוין, אבל ללא מהירות קשה מאוד להתמודד ברמה של נבחרת. דקל עובר פציעות שכל פעם מחזירות אותו אחורה והוא צריך להקדיש עצמו אך ורק לקבוצה. יש בלמים צעירים שמתפתחים וצריך לבחור את האחד שיוכל להיות אלטרנטיבה לבן חיים וטיבי".

: דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. רויטרס
צריך לסיים את דרכו בנבחרת בצורה יפה ומכובדת כיאה לשוער הגדול שהוא. אוואט/רויטרס

גל אלברמן

לאלברמן יש עונה לא רעה במכבי תל אביב, אך נראה כי ברמת הנבחרת הוא מתקשה להביא מעצמו את אותן היכולות. גוטמן החזיר אותו לסגל אחרי שנתיים של היעדרות, אבל לא קיבל את הקשר שבקבוצתו כל כך דומיננטי ומנהיג. דווקא בעמדת הקשר האחורי יש לישראל הרבה מה למכור. נאתכו, ייני, כיאל, אלמוג כהן ואפילו ניר ביטון. לכן גם כאן דרוש הקרבה של שחקן ותיק. השאיפה היא לתת לשחקן אחר לפרוץ בעמדה הזו ולתת לנבחרת את הפיזיות והכוח במרכז המגרש.

דבר איש המקצוע: "כואב להגיד את זה על אלברמן כי הוא מקצוען מהרמות הגבוהות ביותר ואין הרבה כמוהו, אבל אם הולכים על שינוי אז בקישור האחורי זה חובה. לפני שנתיים-שלוש דיברו על אינפלציה של קשרים אחוריים בראשות נאתכו וכיאל, אבל לא קיבלנו מזה כלום. ברגע שאלמוג כהן משחק בחו"ל הוא חייב להיות בנבחרת, הוא הקשר האחורי ההגנתי הטוב ביותר שיש לנו".

יובל שפונגין

המגן שגדל במכבי תל אביב ויצא לקפריסין ומשם לבלגיה נוסה בחלק לא קטן מהקמפיין האחרון ובמשחקי הידידות שביניהם והיה אולי לחוליה החלשה בנבחרת. במהלך הקמפיין גוטמן חיפש אלטרנטיבה. הוא ניסה עוד שלושה מגנים ימניים (ייני, גבאי, משומר), אבל כרגע קשה להצביע על מישהו שיכול להשתלט על העמדה לאורך זמן ולהתמודד ברמות הדרושות ממגן אירופאי מודרני. גוטמן או המאמן הבא יהיו חייבים למצוא פתרון לסוגיה הבעייתית. שפונגין פשוט לא מספיק טוב.

דבר איש המקצוע: "שפונגין לא מתאים לנבחרת. הוא מאוד רוצה, עובד קשה, אבל מגן נבחרת צריך להיות חזק, דומיננטי ואגרסיבי. שפונגין עשה את כל מה שהוא יכול, אבל היה ברור שזאת ברירת מחדל. שחקנים כמו עופר ורטה ואלי דסה חייבים לקבל הזדמנות בקמפיין הבא ואולי היו צריכים לקבל אותה בקמפיין הנוכחי. ייני זה פיתרון רע".

גל אלברמן שחקן נבחרת ישראל לפני אלכסנדר קרז'אקוב שחקן נבחרת רוסיה. AP
דווקא בעמדת הקשר האחורי יש לישראל הרבה מה למכור. אלברמן/AP

הבמה שלכם

אליניב ברדה

ברדה לא ראה יותר מדי דקות בקדנציה של גוטמן ולא בצדק. חמד ובן בסט היו מצוינים, אך אפילו איתי שכטר הועדף לעיתים על פניו. לשחקן כמו ברדה צריך תמיד למצוא את המקום בנבחרת וכשחמד יחזור הוא יוכל גם לשחק איתו ועם בן בסט. מספיק לראות איך השפיעה החזרה של ברדה על באר שבע כדי להבין את המשמעות שלו. בנבחרת החדשה בניון לא אמור להיות מוזמן יותר מדי פעמים אם בכלל ולכן אולי ברדה צריך להיות השחקן המוביל של הנבחרת, המבוגר האחראי החדש. המנהיג. בואו נודה על האמת, זה בא לו יותר בטבעיות מאשר למספר 15.

דבר איש המקצוע: "אין היום בנבחרת שחקן עם אישיות כמו שלו. הוא עבר כל כך הרבה בבלגיה וחזר לארץ עם הרבה אופי, שקט וביטחון. הוא יכול וחייב להביא לנבחרת את ההשפעה שיש לו בבאר שבע. שם גם כשהוא לא טוב ההשפעה על הקבוצה היא חזקה מאוד ורואים את זה בתוצאות. הוא עדיין לא מעבר לשיאו ויש לו לפחות עוד קמפיין להיות אחד השחקנים הדומיננטיים, בעיקר בשמירה על הכדור והורדת לחץ, מה שאף אחד בנבחרת מלבד חמד לא יכול לעשות ברמה שלו".


ברק יצחקי ואלירן עטר

ללא קשר לזהות המאמן או השיטה העתידית, אוהדי הכדורגל בישראל אוהבים שחקנים בסגנון של יצחקי ועטר. ואחת הטעויות של גוטמן הייתה שלא הקשיב קצת לרחשי הציבור. למשל, הוא ספג ביקורות על כך שפתח עם שכטר על חשבון ברדה בהרכב נגד אזרבייג'אן. האנטי הזה היה נרגע לו היה יוצא מעט מהקופסא ומזמן את יצחקי, שהיה אז בכושר טוב בהרבה משכטר. אותם הדברים אמורים לגבי עטר. למרות חוסר מזל עם פציעות לאורך הקמפיין, הוא מסוג השחקנים שתמיד נותנים אנרגיות וסכנה סביב השער והאוהדים קונים כרטיסים בשביל זה. הרי אם בכל מקרה לא נעלה, לפחות שהקהל ייהנה וירגיש חיבור לנבחרת.

דבר איש המקצוע: "כשהם בכושר, יצחקי ועטר חייבים להיות בנבחרת. הם יודעים לבוא מאחור, לעוט על מצבים ובאמת מסוג השחקנים שהקהל אוהב. יצחקי הוא מהשחקנים הבודדים שיש לנו שיכולים לעשות דברים בלתי צפויים ולייצר יש מאין. גם אם בתור מחליף, הוא חייב להיות בסגל".

אלמוג כהן וקובי מויאל

למשחקים מול פורטוגל וצפון אירלנד הזמין גוטמן את ניר ביטון לסגל למרות שהוא לא מאמין כזה גדול בקשר סלטיק ולא בונה עליו להרכב גם לקמפיין הבא אם ייאמן. אז למה ביטון זומן? כי גוטמן זכר היטב מה ג'קי בן זקן עשה לו כשביטון לא זומן בתחילת הקמפיין ויודע שהזימון שלו שווה יחסי ציבור טובים. קפטן הנבחרת הצעירה לשעבר עדיין מתאקלם בסלטיק וממעט לשחק. במקביל, יש שגרירים מצליחים בעמדה שלו שעושים יותר. כהן שיחק שישה משחקים בליגה השנייה בגרמניה (ליגה חזקה מהליגה הסקוטית) והדיווחים הם שהוא בכושר מצוין. מויאל כבר לאחר ארבעה משחקים בליגה האירופית במדי שריף טירספול ואף נבחר לשחקן המציין במשחק התיקו 0:0 נגד אנז'י מחצ'קאלה. אם יש משהו שגרם לקהל לברוח ולבוז לנבחרת זו התחושה שהיא לא באמת נותנת פייט. אזרבייג'אן מובילה 0:1 ברמת גן ומניעה כדור באין מפריע. גוטמן צריך לחזור לגרזנים ולפייטרים, למחלצי כדורים שקודם כל יירקו דם על המגרש. כהן ומויאל עונים על ההגדרה.

דבר איש המקצוע: "אני בטוח שאם יבדקו את זה אז מקמפיין לקמפיין כמות חילוצי הכדור של הנבחרת ירדה משמעותית. אנחנו פאסיביים ולא מצליחים להפריע ליריבות כפי שהיינו עושים בעבר. מזה צריך להתחיל. החל משחקנים כמו ברדה וחמד שישמרו על הכדור והלאה דרך כל עמדה לשבץ שחקנים שלא יוותרו על הכדור. כהן ומויאל זה גם שינוי מרענן ואולי אפילו יש מקום לשניהם ביחד. הנבחרת צריכה לשדר לקהל מלחמה. היא צריכה להיות מורכבת מחבורה של שחקנים שנותנת את כל מה שיש, מה שלא ניתן לומר על הנבחרת של היום".

שחקן נבחרת ישראל אלמוג כהן מול שחקן נבחרת יוון גיורגוס קראגוניס. ברני ארדוב
האוהדים אוהבים שחקנים שיורקים דם במדי הנבחרת. אלמוג כהן/ברני ארדוב

דור מיכה

השחקן שלא זומן ליורו הצעירות בקיץ כבר מומלץ לבוגרת. גם כשהוא נכנס כמחליף, אפשר לראות את התוצרת וההשפעה על המשחק של מכבי תל אביב במיוחד באירופה. לא כל שחקן יודע לעלות מהספסל ולתת איכות ומיכה יכול להיות האס בקמפיין הבא. חברתית הוא נכס ומעולם לא יגיד מילה על כך שהוא על הספסל או מחוץ לסגל, ייתן הכול בכל מצב ואולי זה גם התיקון למה שנעשה איתו בקיץ.

דבר איש המקצוע: "דור מיכה אחד השחקנים המוכשרים בארץ, אך הוא גם עובר תהליך התחשלות והשנה הופך להיות שחקן דומיננטי במכבי תל אביב גם כשהוא עולה מהספסל. הוא אולי השחקן הכי משמעותי בקבוצה גם בתור מחליף. הוא בדיוק מסוג השחקנים שאסור לחכות איתם וכבר עכשיו להבין מה יש לנו ביד ולתת לו את ההזדמנות בנבחרת הבוגרת".

בוריס קליימן

בהנחה שאוואט צריך לפרוש מהנבחרת גם אם אין לו כרגע מחליף ראוי, הנבחרת צריכה להיות מוכנה לשלם מחיר לטווח הקצר של בניית מחליף לטווח ארוך. הרוש כבר שלוש שנים מפגין יכולת בינונית ולא מצליח להתרומם ולהפוך לדומיננטי בבית"ר ירושלים ואילו קליימן מוכיח אחרת. מפגין ביטחון ועל אף טעויות פה ושם נראה מאמין בעצמו, מתקשר עם ההגנה, דוחף אותו ומביא אישיות לדשא. ביורו זה עבד לא רע. חובה לנסות אותו גם בבוגרת. וחובה על קליימן לחפש קבוצה שתיתן לו להיות שוער ראשון, אם לא יקרה בהפועל תל אביב עד תום העונה.

דבר איש המקצוע: "על פניו זה היה המקום של הרוש, אבל הוא רק הולך אחורה. הגול שהוא ספג מתמיר כהן ברעננה כשלא סידר את החומה אומר הכול. הוא היה צריך לצעוק ולדאוג שתהיה חומה, אבל זה נראה שהאישיות שלו עדיין לא מעוצבת והקבלת ההחלטות שלו צריכה לעבור שינוי קיצוני. הוא נתקע וצריך שינוי. קליימן עדיין לא עמד בלחץ של ציפיות, אבל נראה היחיד ששווה להמר עליו אם מוותרים על אוואט".

בוריס קליימן שוער נבחרת ישראל הצעירה, יורו 2013. ברני ארדוב
חייב לשחק בצורה קבועה. קליימן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully