וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולו סוזה: "העברנו מסר, לא רק לישראל, אלא גם לחו"ל"

הקאמבק הענק לא הספיק, מאמן מכבי ת"א היה גאה בשחקניו על אף ההדחה. זהבי: "רציתי להישאר, מכבד כל החלטה של המאמן"

צילום ועריכה: קובי אליהו

צפו בתקציר המשחק באתר של ספורט2

מכבי תל אביב סיפקה הערב (שלישי) בבלומפילד את אחד ממשחקיה המהנים ביותר בשנים האחרונות. למרבה הצער, זה לא הספיק. האלופה הישראלית סיימה ב-3:3 משוגע לגמרי מול פ.צ. באזל במוקדמות ליגת האלופות, אך חלום שלב הבתים נקטע בשל ההפסד 1:0 בשוויץ. האורחת עלתה ל-0:3 מדהים כבר בדקה ה-31, אך כשנראה היה שהצהובים בדרך לספוג תבוסה משפילה, הם ביצעו קאמבק מדהים לא פחות וחזרו עד 3:3 בדקה ה-55. בלומפילד היה בטירוף, ולפרקים נדמה היה כאילו המארחת מסוגלת להשלים את אחד המשחקים הגדולים של קבוצה ישראלית באירופה, אולם מכבי לא הצליחה למצוא את הרשת עד הסיום, ובסופו של דבר צנחה לשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית. גם זה משהו.

מכבי תל אביב סיימה ב-3:3 מטורף עם באזל, שערים אדירים לזהבי וראדי

שרן ייני איכזב, טל בן חיים נצץ, פאולו סוזה נרדם: ציוני מכבי תל אביב

טוטנהאם? ליון? גיא לוזון? היריבות האפשריות של מכבי תל אביב בליגה האירופית

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גאה בקבוצה שלו. פאולו סוזה/ברני ארדוב

"אני גאה בשחקנים שלי, הם הגיבו לדברים שקרו לנו בדקות הראשונות", אמר פאולו סוזה בסיום. "אני חושב שאנחנו במצב מצוין, העברנו מסר, לא רק לישראל, אלא גם לחו"ל. קיוונו לעבור, אבל זו יריבה מנוסה".

על החילופים שביצע אמר המאמן: "היינו צריכים לרענן את הקבוצה ולהוסיף מהירות. המאמן היריב הכניס עוד שחקן הגנה וניסינו למצוא שטחים פנויים כדי להגיע יותר לרחבה, אבל הם לא איפשרו לנו. היו לנו מצבים ואם היינו כובשים שוב הם היו נכנסים ללחץ ואולי מגיבים אחרת, אבל זה לא קרה". באופן ספציפי, על הוצאתו המפוקפקת של ערן זהבי בשלהי המחצית השניה אמר סוזה: "אני מאוד שמח מהדרך בה ערן עובד. ברור שקל יותר כאשר הכול עובד. הוא מתקרב לכושר השיא שלו והוא שחקן מפתח עבורנו".

הבעלים מיטש גולדהאר ירד בסיום למנהרה של השחקנים ליד חדר ההלבשה, חיבק את השחקנים והודה להם על המאמץ הגדול. לאחר מכן, אמר לכלי התקשורת: "אני גאה מאוד בשחקנים. הם נתנו מאמץ אדיר. אני יוצא מהמשחק ברגשות מעורבים, אבל לוקח הרבה מהמשחק הזה".

ערן זהבי עצמו אמר בסיום: "תחושת אכזבה. פתחנו את המשחק טוב, אבל הפנדל הוציא לנו את האוויר, היה איבוד כדור מיותר שלי ואז זה הפך ל-2:0 ואחר כך ל-3:0, אבל חייבים להגיד מילה טובה לקהל, שדחף כמו מטורף. בלי הדחיפה של האוהדים לא היינו יכולים לחזור. אנחנו יוצאים מאוכזבים אבל גם מעודדים, הראינו אופי, נקווה שנצליח גם בליגה השנייה. לחצנו על באזל, מי שראה את המשחק מהמחצית השנייה לא היה מבדיל מי זו באזל ומי מכבי תל אביב. החלום יחכה עוד קצת". על החילוף בדקה ה-63 אמר הקשר: "רציתי להישאר על הדשא והרגשתי שאני יכול לתרום, אבל זה לא היה משחק גדול שלי ואני מכבד כל החלטה של המאמן, מגיע לו כל הקרדיט. ברור שאני תמיד רוצה להישאר אבל כך החליט המאמן וברור שאני מכבד את החלטתו".

נשיא באזל ברנרד הייזלר החמיא לאלופה הישראלית בסיום, ואמר: "היה משחק משוגע, לא להאמין איך הם חזרו. כבוד גדול למכבי, לגישה שלהם. זה היה משחק כדורגל נהדר. אני שמח שעלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. ברני ארדוב
"מי שראה את המשחק מהמחצית השנייה לא היה מבדיל מי זו באזל ומי מכבי תל אביב. החלום יחכה עוד קצת". זהבי/ברני ארדוב

שרן ייני אמר בסיום: "אנחנו גם מרגישים פספוס, אבל גם חשים שעשינו את המקסימום. לא כל יום אתה יכול לעלות לליגת האלופות, ולכן זה פספוס. אמנם באזל טובה מאיתנו, אבל הראינו שאנחנו יכולים לשלוט מולם והם נכנסו ללחץ. חבל מאוד על הפנדל גרמתי בפתיחת המשחק, זה לא היה בכוונה. באתי מרוכז, אולי קצת יותר מדי מרוכז למשחק הזה. לא צריך לצאת מפרפורציות בגלל זה. עשיתי טעות, והיה שחקן מהיר מאוד מולי ברחבה. לא זלזלתי, אנחנו לומדים מטעויות, אני כבר לא ילד ועדיין אני ממשיך ללמוד ולקבל נסיון. זה הכניס אותם למשחק והיו רגעים שהכל הלך להם. זו קבוצה שמענישה אותך על טעויות, ואז היה צריך לעבוד קשה כדי לחזור. אני גאה בשחקנים שלנו, לא ויתרנו וחזרנו ל-3:3, גם בדקה ה-90 לא עצרנו".

ייני התייחס דברים של גולדהאר שאמר שיוצא ברגשות מעורבים: "לעלות לליגת האלופות שלא קורה כל שנה, הייתה תחושה שהיה סיכוי טוב ופספנו אותו. עכשיו לא נשאר לנו אלא לרכז את כל המחשבות במשחק הפלייאוף בליגה האירופית. נקווה להגרלה טובה.

הוא התייחס לאווירה באיצטדיון בלומפילד: "זו הייתה אחת התצוגות הכי גדולות של קהל במשחק של קבוצה ישראלית באירופה, הרגשנו רעד בכל האיצטדיון במיוחד לאחר השער השלישי. זה נתן לנו אנרגיות ודחף אותנו. אנחנו גאים באוהדים שלנו. לא היה קל להתמודד עם ההסתגרות של באזל במחצית השנייה. הם כמעט לא עברו את החצי".

על התקרית עם מוחמד סלאח בירידה של המצרי מהמגרש אמר: "הוא עשה קצת הצגות ורצה לרדת לאט מהמגרש. זירזתי אותו, והוא נתן לי 'קטנה' בפרצוף. הוא קיבל צהוב על זה. אנחנו בכלל לא רוצים להגיב על ההתנהגות שלו. אם מישהו באופ"א יכול להעניש אותו, הוא בהחלט מוזמן".

במהלך המחצית השנייה אחד משחקני באזל נתן לשופט המשחק מצית, וטען שהיא נזרקה עליו מכיוון יציע אוהדימכבי תל אביב. שופט העביר את המצית לשופט הרביעי. יש להניח ששופט המשחק יציין את האירוע בדו"ח השיפוט שלו.

שחקן באזל מוחמד סלאח עם שחקן מכבי תל אביב שרן ייני. ברני ארדוב
"אם מישהו באופ"א רוצה להעניש אותו, הוא מוזמן". ייני עם סלאח/ברני ארדוב

חלק מהנתונים מהמשחק המטורף הזה

* זו הפעם העשירית שמכבי כובשת לפחות שלושה שערים באירופה והפעם ה-13 שהיא סופגת לפחות שלושה שערים.

* זו הפעם השישית שבמשחק של מכבי תל אביב באירופה נכבשים שישה שערים. השיא היה שבעה: בניצחון 3:4 על פריס סן ז'רמן.

* הפעם היחידה בה מכבי סיימה ב-3:3 באירופה הייתה במשחק החוץ מול דינמו קייב בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2011/2.

* בפיגור 3:0 זה ממש לא היה נראה טוב, אבל בסופו של דבר מכבי המשיכה עם מאזן הבית המרשים שלה: מכבי תל אביב מעולם לא הפסידה משחק ביתי באירופה בהפרש של יותר משער אחד.

* מכבי תל אביב עדיין ללא ניצחון על קבוצה שוויצרית במסגרות האירופיות. המאזן: ארבעה משחקים, שני הפסדים, שתי תוצאות תיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully