וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ארוכה הדרך אל הצ'מפיונס: שלום תקווה על מכבי תל אביב

24.7.2013 / 0:20

מכבי תל אביב ממשיכה להיראות בטוחה בעצמה, לוחצת על היריבה ונהנית מסגל רחב. מנגד, עדיין חסר לה מחץ בהתקפה ומשחק אגפים, וזהבי וראדי צריכים להשתפר. שלום תקווה מעריך: מול באזל היכולת הזו לא תספיק

צילום ועריכת וידיאו: דרור פיקלני

מכבי תל אביב הגיעה היום (שלישי) די רגועה למשחק הגומלין מול גיורי, אחרי היתרון הבטוח מהמשחק הראשון, וזה השפיע מאוד על היכולת שלה. מצד אחד, יכולנו לראות כבר מהרגע הראשון את השליטה של מכבי. היא ביטלה כל ניסיון של ההונגרים לצאת קדימה, וזו הייתה רק שאלה של זמן עד שהצהובים יבקיעו את השער הראשון, ויכריעו סופית את המשחק ואת ההתמודדות כולה.

מצד שני, לא ראינו את מכבי תל אביב במשחק גדול. זה נכון שכשאתה מבטיח את ההעפלה שלך בשלב מוקדם של המשחק, זה מוריד לחץ מהשחקנים, ומאפשר להם מעט להשתעשע ולשחק בנינוחות. וכך ראינו יותר מדי ניסיונות למהלכים אישיים, יותר מדי מקרים בהם שחקנים איבדו את הסבלנות וניסו לשחק דרך האמצע, והרבה מאוד איבודי כדור מיותרים.

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב עם פאולו סוזה. ברני ארדוב
מרגישים את השיפור, מרגישים את הבעיות. סוזה וג'ורדי/ברני ארדוב

בסופו של דבר, אם ננתח את שני המשחקים, אין ספק שמכבי תל אביב ראויה להעפיל לשלב הבא. היא קבוצה טובה יותר, מאומנת יותר, מחוברת וכישרונית יותר. אבל חייבים לציין: היא עדיין היא חייבת להשתפר במספר אלמנטים מקצועיים. כשאתה משחק מול יריבה נוחה, הכול נראה קל יותר. אבל בשלב הבא מול באזל, היא תצטרך להביא מעצמה הרבה יותר יכולת.

ראשית, מכבי תל אביב חסרה כוח מאיים בהתקפה. גם היום היא הגיעה להרבה מצבים, והחטיאה. ברמות האלה חייבים אחוז גבוה יותר של ניצול מצבים. בנוסף, שני שחקנים שחשובים מאוד בחלק ההתקפי – מהראן ראדי וערן זהבי – עדיין לא משחזרים את הכושר שלהם מסוף השנה שעברה, וטרם נכנסו לקצב. אם הצהובים רוצים להוות יריבה מול קבוצה איכותית כמו באזל, אין ספק שראדי וזהבי חייבים להיכנס לכושר טוב יותר. התרומה שלהם לקבוצה – בכוח המתפרץ, בבעיטות ממרחק, בהצטרפות להתקפה, במסירות החכמות – היא קריטית במערך של מכבי תל אביב, וכדאי מאוד שהם יציגו יכולת שיא בהתמודדות הבאה.

בנוסף, למכבי תל אביב חסר כוח באגפים. המשחק שלה על הקווים לא מספיק מסוכן ומאיים. המגנים יואב זיו ושרן ייני לא תומכים בצורה מספיק יעילה בחלק הקדמי. מול קבוצה אירופאית מסודרת, חזקה, פיזית, הצהובים יהיו חייבים משחק התקפה מגוון יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים חוגג. ברני ארדוב
מול באזל אסור להחמיץ. בן חיים/ברני ארדוב

למרות הביקורת, חשוב להבהיר, ראינו לא מעט דברים טובים. לפני הכול, בלט מאוד הלחץ של שחקני מכבי תל אביב על היריבה אחרי כל איבוד כדור. יש לשחקנים האלה מחויבות גדולה לזכות בכדור מחדש. בנוסף, ראינו שוב שיש למכבי תל אביב סגל רחב מאוד. זה יוצר תחרות, בין הרבה מאוד שחקנים שרוצים להיות חלק בהצלחה. כל אחד רוצה להיות שותף לתמיכה הגדולה שהקבוצה מקבלת מהמועדון ומהקהל. זה יוצר הרבה אפשרויות לסגל המקצועי, ומאפשר לקבוצה להוציא יותר מהשחקנים, ונותן מגוון של פתרונות לבעיות במהלך המשחק. מכבי נראית בדרך הנכונה, בטוחה בעצמה, הקהל תומך ומעודד, והאווירה טובה. ככל שיחלוף הזמן, גם הצוות המקצועי ילמד את הקבוצה ויידע לממש את הפוטנציאל הטמון בה.

פאולו סוזה, שידע שהבטיח את ההעפלה, עשה כמה שינויים במהלך המשחק, ערך כמה ניסויים, ובסוף המשחק מכבי תל אביב שיחקה ללא חלוץ. ניכר שסוזה עדיין מחפש את הנוסחה המתאימה. רואים שבחשיבה המקצועית שלו הוא די מאורגן בחלק האחורי ובחוליית הקישור, אבל עדיין ניתן לראות את הרצון שלו ללמוד, לנסות, לבדוק, להשפיע בצורה טובה יותר בחלק הקדמי עם שחקני ההתקפה שעומדים לרשותו. הבעיה היא שאין מספיק זמן לניסויים, ואין מספיק זמן לחגוג את ההעפלה, כי כבר בשבוע הבא מכבי תרגיש טוב את ההבדל בין האלופה ההונגרית לבין האלופה השוויצרית. להערכתי, היכולת הזאת לא תספיק מול באזל. לשמחתה של מכבי תל אביב, יש עוד הרבה מקום לשיפור.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם צוות האימון. ברני ארדוב
מאורגנים בהגנה, קצת פחות בהתקפה. הצוות המקצועי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully