וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתאים לגולדהאר: על המעבר של בן חיים

25.6.2013 / 10:00

לא מובן כיצד מכבי תל אביב לא מריחה את הסירחון שעולה מעסקת בן חיים ומוכנה לשלם סכום מופקע על שחקן שכבש שישה שערי ליגה בהפועל תל אביב ומסכן את המרקם החברתי המנצח שלה. גם אם זה המחיר על ההכנות המאוחרות לעונה, חמי אוזן סבור שהאלופה נגררת להימור בעייתי

ברני ארדוב

אם למיטש גולדהאר יש עדיין דרך מילוט - ולאור השמועות בימים האחרונים, זה בכלל לא בטוח - עליו לסגת עכשיו מעסקת רכישת טל בן חיים. הרי מה הרווח היחיד שלו מהסיפור הזה? נזק רגשי להפועל תל אביב, לא יותר מכך. אם יוותר ברגע האחרון על השטות הזו, הוא ישאיר את היריבה העירונית של מכבי תל אביב עם כל הסירחון. הפועל תל אביב תיתקע עם שחקן שהיא לא יכולה להשאיר, ובמשך השבועות הקרובים ימשיך לפרק את השקט הדרוש לבניית הקבוצה החדשה של רן בן שמעון, ואת מכבי יציל משחקן שמסכן את המרקם החברתי המנצח שלה.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. דרור פיקלני
מאמינים שיוכלו לאלף את בן חיים, לא בטוח שהפעם זה יצליח. ג'ורדי וסוזה/דרור פיקלני

לא ברור האם גולדהאר יכול עדיין לעשות זאת, אבל מה שעוד יותר לא ברור, זה כיצד ג'ורדי קרויף נגרר לעסקה הכי מסריחה של הקיץ. בקיץ שעבר הוא הביא למכבי תל אביב את הישראלים הכי חזקים מבחינה מנטלית. שחקנים שאי אפשר לפרק אותם, לא משנה מה קורה. איתן טיבי, מהראן ראדי, אחר כך ערן זהבי. ומה עכשיו? שחקן שכבש שישה שערים בעונת המבחן של חייו, ומה שנזכור ממנו זה ויכוחים ילדותיים ואגואיסטיים עם השופט. גם בעונה הכי חשובה בקריירה, בפעם הראשונה בקבוצה גדולה, ראינו את אותו ילד בעייתי ממכבי פתח תקווה, שחושב שהכישרון בלבד עושה אותו לשחקן הכי טוב בעולם.

במכבי תל אביב 2013/14 זו נקודת מפתח. יש יותר מדי סכנות חברתיות כעת, מכדי שהמועדון יכול להרשות לעצמו להביא שחקן כזה בעייתי. המאמן החדש שנראה כל כך שונה מזה שעזב, הצוות שהוא מתכנן להביא ועלול לקחת סמכויות מאלו שנשארו מהעונה שעברה, סגנון המשחק של אותו מאמן שידרוש הרבה סבלנות מצד הקהל, עומס המשחקים הרב שמחייב שחקנים חזקים מנטלית, המתח הרב שכרוך ברצון להביא אליפות שנייה ברציפות אחרי עונת שיא. לכל אלו ועוד מכבי תל אביב זקוקה לרובוטים החכמים שלה מהעונה שעברה. לא לילד שמתחיל להיראות בלתי ניתן לחינוך, על כל הכישרון הענק שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
זה מה שמכבי תל אביב צריכה עכשיו? בן חיים/ברני ארדוב

הכישרון הענק - זה בטח מה שהכי בוער בצורך לקנות בכל זאת את בן חיים, במחיר ובדרך שמזכירים ימים אפלים בתולדות הכדורגל הישראלי. זו לא צורת העבודה של מיטש גולדהאר. בן חיים הוא פצצת כישרון. לעתים הוא נראה כמו הדבר הכי מדהים בארץ. אבל אסור לשכוח – הוא לא עשה עם הכישרון הזה כלום.

אוהד מכבי תל אביב, שניסה לסתום את האף ולהצדיק את העניין, אמר שבטח קרויף סבור שהוא מסוגל לאלף את בן חיים כמו את עטר. ייתכן. אבל זה עדיין מאוד מסוכן. עטר, להבדיל מבן חיים, הוכיח את עצמו כבר בבני יהודה עם עונות נפלאות, ובשלוש שנים במכבי תל אביב לא הפסיק לייצר תפוקה מדהימה. בן חיים לא רק שלא עשה כמעט כלום בהפועל תל אביב. גם במכבי פתח תקווה הוא לא הוכיח את עצמו כשחקן גדול. כמעט כמו כל השחקנים הטובים שצמחו אצל הלוזונים ואיבדו את האישיות הדרושה להם כשחקני כדורגל.

עמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקוה, בדיון בערעור על קבוצתו. ברני ארדוב
כבר כשהוא מכר אותו לטביב, היה ניחוח לא נעים בעסקה. לוזון/ברני ארדוב

האם במכבי תל אביב לא עובדים מספיק אנשים שמכירים את הסחורה הזו? האם הם לא מזהים את הניחוח שעולה מהעסקה הזו, שעלה עוד בפעם הקודמת שעמוס לוזון סגר אותה מול אלי טביב בהפועל תל אביב? כנראה שכן. נכון לעכשיו, זה יותר נראה כמו צעד של מצוקה, צעד של חוסר ברירה של אלופה שהחלה בהכנות מעט מאוחר מדי, ושוק הישראלים שנותר לה הוא דל יותר מזה שהיה במרץ, אפריל ומאי. במצבים כאלה, כמו במקרים בהם אתם הולך לבקש הלוואה מהשוק האפור, אתה פונה לעמוס לוזון ומנסה לעשות איתו דילים.

לוזון, איש עסקים שעושה בית ספר לכולם, תמיד נראה כמו אחד שיש לו את הסחורה הכי שווה בשוק. זה, אגב, מה שחשבו בהפועל תל אביב כשעטו על הכישרון המתפרץ של טל בן חיים. כמה יצא להם מזה? נראה שעכשיו הם מבינים יותר מכולם. איך מיטש גולדהאר רוצה לצרף שחקן שנוהג בכזאת כפיות טובה כלפי מועדון שהחתים אותו ונתן לו בית, שחקן שעובר מהפועל תל אביב למכבי תל אביב בצורה קרה, שאפילו ערן זהבי לא היה שוקל לנקוט בה? זו כבר שאלה שאין עליה כרגע תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully