וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד-איטליה: "עם כל הכבוד לאיטליה, הגמר תלוי בנו"

לופטגי בטוח בעצמו לקראת הגמר בטדי (ג', 19:00, ער' 1). מנג'ה ואיטליה לא מוותרים: "המשחק של חיינו, נמשיך לחלום"

נועם מושקוביץ

נבחרת ספרד הצעירה תפגוש מחר (שלישי, 19:00, אצטדיון טדי, ערוץ 1) את נבחרת איטליה המקבילה, לגמר יורו 2013 לנבחרות צעירות. הגמר הזה הוא שחזור של יורו 2012 לנבחרות בוגרות, שם הביסו הספרדים 0:4 את החבר'ה מארץ המגף.

לקראת המשחק, עיריית ירושלים תפעיל מערך היסעים חינם ולא תתאפשר הגעה ברכב פרטי למתחם אצטדיון טדי. השאטלים ייצאו כל 10 דקות מחניוני הלאום, הר הרצל, גבעת מרדכי וקרית הממשלה החל מהשעה 16:00 ועד חצי שעה לפני תחילת המשחק, ומסיומו ועד לשעה 23:00. חזרה לחניונים תצא מנקודות הורדת הנוסעים, בסמוך לאצטדיון. בעירייה צופים לכ-32 אלף צופים שימלאו את טדי, והבהירו כי לא חשוב להדגיש כי לא תותר הגעת כלי רכב פרטיים למתחם ורכבים שיחנו בניגוד להסדרי התנועה יגררו.

לורנסו אינסינייה איטליה הצעירה. קובי אליהו
הכי הרבה זכיות באליפות אירופה לנבחרות צעירות. אז למה כולם קוראים להם אנדרדוג? אינסינייה/קובי אליהו

סטטיסטיקה וטריוויה

* איטליה היא שיאנית הזכיות בטורניר עם חמישה גביעים (1992, 1994, 1996, 2000, 2004), לספרד שלושה (1986, 1998, 2011).

* סימן לבאות? שתי הנבחרות נפגשו פעמיים במעמד הגמר ובשני המקרים זה נגמר בדו-קרב מהנקודה הלבנה. ספרד ניצחה ב-1986, איטליה גמלה לה ב-1996.

* ספרד יכולה להיות הראשונה שזוכה פעמיים ברציפות בטורניר מאז הולנד של 2007 ו-2008.

* מאז 2002, אז שונה מבנה הטורניר לשלב בתים, חצי גמר וגמר, אף נבחרת לא סיימה את הטורניר מבלי לספוג. כרגע יחס השערים של ספרד עומד על 0:8 ואם תשמור על רשת נקייה היא יכולה להיכנס להיסטוריה כנבחרת שזכתה בטורניר ללא אף שער חובה.

* מאמן נבחרת ספרד ג'ולן לופטגי מפגין ביטחון גבוה למדי לקראת המשחק, אך הוא דווקא זוכר את המפגשים עם איטליה לרעה. עוד בהיותו שחקן בגביע העולמי ב-1994 הוא ישב על הספסל של ספרד בהפסד לאיטליה של רוברטו באג'יו.

* שוער נבחרת ספרד דויד דה חאה ישווה בגמר את שיא ההופעות במדי ספרד הצעירה, ויגיע ל-27. הראשון ברשימה עד כה? עוזר המאמן הנוכחי של ספרד הצעירה, סנטי דניה.

* קפטן נבחרת ספרד, טיאגו אלקנטרה, נולד באיטליה. זה קרה כשאביו, מאזיניו הברזילאי, שיחק במדי פיורנטינה. כך שהמפגש הזה עשוי להיות עבורו סנטימנטלי, לפחות במידה כלשהי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן ספרד הצעירה ג'ולן לופטגי. נועם מושקוביץ
"איטליה נבחרת חזקה, פיזית ומאוד טקטית. למרות זאת, אני מאמין בשחקנים שלי ומקווה שכולם יהיו כשירים למשחק". לופטגי/נועם מושקוביץ
מסיבת העיתונאים של נבחרת ספרד הצעירה, שני משמאל ג'ולן לופטגי. נועם מושקוביץ
רוצים תואר שני ברציפות. אנשי נבחרת ספרד במסיבת העיתונאים/נועם מושקוביץ

מפתחות והכנות: ספרד

הלה רוחיטה מגיעים למשחק כפייבוריטים, ובצדק. לאחר שלא הפסידה ב-25 משחקיה האחרונים, ונראתה נהדר לאורך כל הטורניר, החבורה של לופטגי רוצה להגיע בשיאה גם למשחק החשוב ביותר - הגמר. ספרד מחפשת זכייה רביעית בתואר, ורוצה לעשות זאת בסטייל עם מאזן מושלם ובלתי מנוצח. אם ספרד תנצח, היא תהפוך גם לנבחרת השנייה בהיסטוריה שזוכה בטורניר פעמיים ברצף, אחרי הולנד שעשתה זאת ב-2006 וב-2007. ההתקפה הספרדית פוריה במיוחד. עם שמונה שערים, ולא פחות מ-33 ניסיונות הבקעה (המספר הגבוה ביותר בטורניר), הם רוצים להמשיך לכבוש בצרורות.

מצד שני, גם ההגנה של ספרדים עדיין לא נפרצה על ידי אף אחת. מאז שהטורניר עבר לפורמט הנוכחי ב-2002, אף נבחרת לא סיימה את הטורניר מבלי שספגה. לפחות באספקט הזה, ספרד יכולה להגיע להישג חסר תקדים. סרחיו קנאלס המריא בחזרה לארצו לאמר פציעה מול רוסיה, כשגם איגנסיו קמאצ'ו בספק לאחר שהתלונן על כאבים בברך שמאל. הדילמה הגדולה של לופטגי סובבת סביב אלברו מוראטה, מלך שערי הטורניר עד כה, שעלה שלוש פעמים מהספסל ובכל שלושת הפעמים כבש. לופטגי מתלבט האם להשאיר את היהלום הצעיר של ריאל מדריד על הספסל או שמא לפתוח איתו הפעם. היום (שני) נערכה מסיבת העיתונאים המסכמת של ספרד לקראת הגמר, והמאמן ג'ולן לופטגי, מלווה בשני השוערים המחליפים, נתן הכרזות אחרונות בנושא. ספרד היא כמובן פייבוריטית מובהקת, אחרי שעלו בלי לאבד נקודה ובלי לספוג שער. לה רוחיטה מחזיקים בהפרש שערים של 0:8.

המאמן ג'ולן לופטגי אמר: "איטליה נבחרת חזקה, פיזית ומאוד טקטית. למרות זאת, אני מאמין בשחקנים שלי ומקווה שכולם יהיו כשירים למשחק. אנחנו נתאמן, נאכל טוב ונגיע מוכנים לגמר. יש לנו את האיכות להכריע את הגמר. למרות היכולת של איטליה, הגמר תלוי קודם כל בנו. הנבחרת הזו היא העתיד של ספרד, למרות שאתמול ראינו שגם הבוגרת עדיין נראית טוב מאוד".

על איסקו אמר המאמן: "הוא אחד השחקנים הכי טובים ומוכשרים שלנו מבחינה אישית, אבל הוא רק חלק נוסף מהקבוצה. שחקן נוסף במערך שלנו".

שוער המשנה ג'ואל התייחס למאבק הדי אבוד מבחינתו על המקום בין הקורות: "יש לי יחסים מצוינים עם דויד דה חאה, והמאמן הוא זה שמחליט מי משחק. אני מחכה לתורי, אבל אנחנו בקשר טוב ומתאמנים יחד. אני גאה להיות חלק מהנבחרת הזו שהגיעה למעמד הגמר".

השוער השלישי דייגו מריניו, שהיה בסגל שזכה ביורו 2011, נכח גם הוא במסיבת העיתונאים ואמר: "הטורניר הקודם שונה מהטורניר הנוכחי. מתנת הפרידה הטובה ביותר שלי מהנבחרת תהיה זכייה בתואר נוסף".

דביס מנג'ה מאמן איטליה הצעירה לורנסו אינסינייה. קובי אליהו
מקווים להפתיע. מנג'ה ואינסינייה/קובי אליהו

מפתחות והכנות: איטליה

על אף העובדה שרבים מתייגים אותה כאנדרדוג לקראת הגמר, לנגד עיני האזוריני תהדהד עובדה אחת פשוטה: היא זכתה באליפות אירופה כבר חמש פעמים. אז אמנם הזכייה האחרונה שלה הגיעה לפני תשע שנים, אך מספר הזכיות שלה גדול יותר מכל נבחרת אחרת אי פעם. את הנתון הזה החבורה של דביס מנג'ה תנסה לזכור כשתעלה לכר הדשא בבלומפילד, ותנסה לשאוב עידוד ממפגן הווינריות מול מול הולנד בחצי הגמר, כשפאביו בוריני עם שער מאוחר בדקה ה-79 קבע העפלה לגמר. אותו בוריני, אגב, היה חלק מהנבחרת הבוגרת של איטליה בגמר יורו 2012 מול ספרד, אך לא שותף. הפעם הוא יקבל הזדמנות לסגור מעגל.

מנג'ה שוב ייאלץ להסתדר ללא לוקה מארונה שנפצע במשחק הראשון של הטורניר מול אנגליה וסיים את הופעותיו. למעט מארונה, האזוריני יעמידו סגל מלא. לורנצו אינסינייה שב מהפציעה שספג מול ישראל בחצי הגמר והספיק לבשל את שער הניצחון לבוריני. הוא שיחק 85 דקות מול הולנד, ומנג'ה מקווה כי יוכל להשלים משחק מלא מחר.

מאמן נבחרת איטליה דביס מנג'ה: "יש משחק גדול מחר בגמר, אני יודע שלספרד יש נבחרת מצוינת, ואני מודע לכך שכולם מדברים עליה כפייבוריטית. אבל אנחנו נגיע למשחק וננסה לעשות הכול על מנת לזכות בתואר. אני לא חושב שיש שחקנים שצריך לעצור בצורה מיוחדת בספרד. יש להם הרבה שחקנים טובים. נבוא לשחק קבוצתי וננסה לנצח. אני יודע שמחר השחקנים שלי יעשו הכול כדי להצליח".

לורנצו אינסינייה, שאמור לחזור להרכב לאחר שהחלים מהפציעה שספג מול ישראל: "יש לנו מצברוח טוב לפני המשחק. אני מרגיש טוב. נבוא מחר כדי לתת הכול כדי לנצח. ננסה לנצל את ההזדמנויות הבקעה שלנו. אני יודע שלספרד יש נבחרת התקפה טובה, מחר נעלה למגרש במטרה לנטרל אותם. אני שמח להיות במעמד הזה ולהיות חלק מהנבחרת הזאת".

שימו לב ל... איסקו ולורנצו אינסינייה

בסופו של דבר, לשם כך התכנסנו. בעוד כמה שנים, לא יותר מדי כנראה, שני הכוכבים הצעירים האלה, אחד מוביל את ספרד והשני את איטליה, יהיו שניים מהשחקנים המובילים באירופה ואנחנו נתגאה בכך שראינו אותם מתרוצצים על הדשא בישראל. לכל אורך הטורניר הם נראים גדולים לפחות ברמה אחת על כל מה שמסביב והקרב ביניהם, שיכול להיות מוכרע גם ברגע אחד של גאונות, עשוי להכריע את הגמר כולו.

שחקן נבחרת ספרד הצעירה, איסקו. ברני ארדוב
תנצרו את הרגע - זה הכוכב הגדול הבא. איסקו/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

ספרד: דויד דה חאה, מרטין מונטויה, מארק ברטרה, איניגו מרטינס, אלברטו מורנו, אסייר איארמנדי, קוקה, טיאגו אלקנטרה, איסקו, כריסטיאן טייו, אלברו מוראטה

איטליה: פרנצ'סקו בארדי, ג'וליו דונאטי, מתאו ביאנקטי, לוקה קלדירולה, ואסקו רג'יני, מרקו וראטי, אלסנדרו פלורנצי, פאוסטו רוסי, לורנצו אינסינייה, פאביו בוריני, צ'ירו אימובילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully