וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה לשחקני מכבי ת"א: "לא יודע אם אשאר"

20.5.2013 / 23:48

המאמן אמר לשחקניו אחרי בני יהודה: "אם לא אשאר, מאחל לכם בהצלחה". ג'ורדי קרויף: "יהיה מסובך להגיע לליגת האלופות"

one

עונת 2012/13 בליגת העל נחתמה הערב (שני) סופית, עם עלייתה של בני יהודה למקום הרביעי בזכות 0:3 חלק על מכבי תל אביב. בכך נקטע לאלופה רצף של ארבעה חודשים ללא הפסד, וזה קרה עם התבוסה הכי גדולה שלה העונה. אדם הרפקה כבש את הראשון, לפני שהמחליפים כפיר אדרי ואמיר עגייב הוסיפו שערים לקראת הסיום.

בסיום המשחק אוסקר גרסיה שוחח עם כל השחקנים בחדר ההלבשה, אמר להם ש"אני מאוד גאה בכם על העונה הזאת, היה לי כיף גדול ונהניתי. לגבי ההמשך, אני לא יודע אם אהיה כאן או לא בעונה הבאה. אם לא אשאר, אני מאחל לכולכם בהצלחה". בקרב השחקנים היו כאלה שחשו שטון הדיבור שלו נשמע כמו פרידה, אם כי אף אחד מהם לא יכול היה להגיד את זה בוודאות.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב המורחק. ברני ארדוב
השחקנים מרגישים: הוא נפרד. גרסיה/ברני ארדוב

לאחר מכן אמר גרסיה לעיתונאים: "זו הייתה עונה מדהימה, אמרתי עכשיו לשחקנים תודה רבה על עונה נפלאה ושאני מאוד גאה בהם, כי מהרגע הראשון הם האימנו בעצמם ועשו את הכל במהלך כל העונה". גרסיה נשאל האם הוא האמין ביכולת לזכות באליפות: "כל השנה אמרתי אותו דבר, שאנחנו חושבים רק על המשחק הבא.

"כמאמן אני צריך לחשוב כל הזמן שדברים יכולים להשתנות ולהתקלקל. אני צריך לעבוד קשה וולשמש דוגמה לשחקנים, ולא לחשוב שהכל בסדר, כי אם לא נעבוד קשה, דברים לא יקרו".

אוסקר נשאל מתי הרגיש שיש לו קבוצה שיכולה לקחת אליפות, ואמר : "מהתחלה. ידעתי שאם נדבוק באותה הדרף, נצליח. השחקנים האלה ראויים לאליפות הזאת, הם ראויים לכל התמיכה של הקהל הזה, ועכשיו יש להם הרבה מאוד קרדיט לקראת העונה הבאה. אני מקווה שבעונה הבאה הקהל יעודד את הקבוצה, כי מגיע להם".

"עבורי, יותר מלקחת אליפות, הייתה לי מטרה: שכל השחקנים שלי יסיימו את העונה טובים יותר ממה שהם התחילו אותה. אני חושב שרובם כיום טובים יותר מאיך שהם היו בתחילת העונה, ואני מאוד שמח על כך".

לגבי הסגל לעונה הבאה אמר: "על זה צריך לדבר עם ג'ורדי, אנחנו לא יודעים לגבי חלק מהחשקנים אם הם רוצים להישאר או לעזוב. לגביי, רובן מרטינס אמר שאנחנו חוזרים ב-18 ביוני, אבל הוא טעה, כי אנחנו צריכים לחזור רק ב-17. בעונה הבאה תהיה לנו קבוצה חזקה יותר, ונצטרך להתמקד בלקחת אליפות, לא באירופה. מה שחשוב זה המטרות כאן בארץ. אבל כמובן שננסה להצליח בכל מסגרת".

אוסקר נשאל איך יגיב אם יקבל הצעה אטרקטיבית מאירופה, והמשיך את חוסר הוודאות: "אמרתי כבר, אני רוצה להישאר, אבל בכדורגל הכל אפשרי. אם יקרה משהו, אדבר עם ג'ורדי, וביחד ננסה למצוא פתרון".

* במהלך המשחק נראו ביציעי מכבי תל אביב מראות שלא קרו כבר תקופה ארוכה, בדמות סכסוכים בין מחנות האוהדים של הצהובים. למרות הזכייה באליפות, חלק מהאוהדים מהשערים השונים קיללו זה את זה, בין השאר על רקע שירי עידוד לאבי נמני ושירים גזעניים.

מהראן ראדי: "לא אקבל את האהבה של הגזענים"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אוהדי מכבי תל אביב לאחר מהומה ביציעים. ברני ארדוב
קללות בין היציעים בקהל הצהוב/ברני ארדוב

מספרים

* בני יהודה זו הקבוצה היחידה שכבשה בכל אחד מארבעת המשחקים מול מכבי תל אביב העונה.

* מכבי תל אביב הפסידה בבית רק פעמיים. שתי הפעמים היו מול בני יהודה (1:0, 3:0).

* זהו הפסד הליגה הראשון של מכבי תל אביב מאז שהחתימה את ערן זהבי. הפסד הליגה האחרון של הצהובים, אגב, היה ב-19 בינואר, במחזור ה-19, מול אשדוד.

* זהו הפסד הליגה הגדול ביותר של מכבי תל אביב העונה.

שחקני בני יהודה חוגגים, משמאל איציק עזוז. ברני ארדוב
היחידים שהנחילו למכבי תל אביב הפסדי בית. שחקני בני יהודה חוגגים/ברני ארדוב

ג'ורדי קרויף התייחס בסיום לדעתו על ליגת העל: "מה שהפתיע אותי בכדורגל הישראלי היה סגנון המשחק החיובי. שחקנים פה מנסים לתקוף, לנצח, מנסים לשחק כדורגל אטרקטיבי. מה שאולי פחות טוב זה שאסור לשלב הרבה זרים, דבר שמגביל מעט את הקבוצות. זה אמנם נותן יתרון לשחקנים הישראלים, אבל זה פוגע באפשרות של הקבוצות להתקדם באירופה. בקפריסין, למשל, אולי קצת נפגעה, אבל הקבוצות הצליחו במפעלים האירופאיים".

בנוגע לעונה הבאה במכבי תל אביב: "לא הוגן להציב מטרה להגיע לשלב הבתים בליגת האלופות, יהיה מסובך להגיע לליגת האלופות, כי מצפים לנו משחקים קשים בדרך. אנחנו נמשיך לקוות להתקדם. ננסה לשפר את הסגל, לשפר את הסגנון ואת הקבוצתיות, כי בעונה הבאה הכול מתחיל מחדש, כל מה שעשינו נשכח. קל להגיע לפסגה, קשה להישאר שם".

דור מיכה התייחס לסיום המאכזב של מכבי תל אביב: "קצת צורם להפסיד 3:0 במשחק האחרון, אחרי שכל העונה לא הפסדנו בצורה כזאת. בכל מקרה, זה לא ייקח מאיתנו את מה שעשינו העונה. אני מקווה בעונה הבאה להמשיך להתקדם ולשפר את התרומה שלי לקבוצה".

על ניפויו מסגל הנבחרת הצעירה אמר: "ברור שאני מאוכזב, כל אחד היה רוצה להיות בסגל, אבל זו החלטה של מאמן ואני מכבד אותה. אני מאחל הצלחה לחברים ובטוח שהם יכולים להפתיע".

דרור קשטן מאמן בני יהודה. ברני ארדוב
רואה אפשרות גם לזכייה בתארים עם בני יהודה. דרור קשטן/ברני ארדוב

דרור קשטן סיכם את העונה של בני יהודה: "רצינו לסיים את העונה במקום השלישי, אבל אנחנו במקום הרביעי ובסך הכול בשנים האחרונות בני יהודה מטביעה את חותמה בליגה. עם תקציב נמוך, עם סגל שחקנים קצר, עם שילוב של שחקנים צעירים כחלק מהאידיאולוגיה של המועדון. לגבי העונה הבאה, השאלה היא מה יהיה התקציב. המועדון הזה מתנהל כבר שנים בתקציב שפוי, בראייה נכונה של הדברים. גם כך אפשר להצליח ואולי גם להשיג תארים".

על רוברטו קולאוטי, ממנו נפרדה מכבי תל אביב בטקס בסיום המשחק, אמר קשטן: "היה לי הכבוד לאמן אותו בנבחרת ישראל, הוא גם הבקיע שערים באותה תקופה והוא ספורטאי למופת ואדם יוצא מן הכלל. הוא הטביע את חותמו בכדורגל שלנו, גם במכבי חיפה וגם במכבי תל אביב. הפרידה הזו מרגשת ונותנת לו הרבה כבוד והערכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully