וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם מייצג: שלום תקווה מסכם את הדרבי האחרון של העונה

14.5.2013 / 0:15

המחצית השנייה של מכבי תל אביב סיכמה את העונה הגדולה שלה והנציחה את הפערים בין שתי היריבות העירוניות בפן המנטאלי ובכושר הגופני. שלום תקווה מסכם דרבי צהוב נוסף וקורא לאלופה לפתור במהרה את סוגיית אניימה

one

הדרבי התל אביבי סיפק יופי של קינוח לעונה הזאת. שתי הקבוצות השיגו את מטרותיהן - מכבי תל אביב עם החזרת תואר האליפות אחרי עשור, הפועל תל אביב עם הבטחת המקום השלישי למרות כל הקשיים - אך הן הגיעו למפגש הזה עם מחויבות גדולה. למעמד, לאוהדים וליוקרה העירונית. כבר בפתיחה ניתן היה להבחין ברצון הגדול של השחקנים להתעלות לרגל המעמד ולשמח את הקהל שמילא את בלומפילד, למרות שהיה זה בסך הכול משחק לפרוטוקול.

רוברטו קולאוטי ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קינוח נפלא לעונה מדהימה. ערן זהבי עם רוברטו קולאוטי/ברני ארדוב

הפועל תל אביב דווקא הייתה זו שפתחה את המשחק בצורה טובה יותר. היא לחצה את מכבי תל אביב בחלק המגרש שלה, הצליחה להפריע לאלופה להניע את הכדור בצורה מסודרת ובעיקר רצתה לקלקל למכבי תל אביב את האווירה החגיגית מאז הזכייה באליפות ואולי גם לכפר על שני ההפסדים הצורבים בדרבים הקודמים. האדומים תרגמו את הלחץ לשני שערים שנתנו להם ביטחון, וברגעים בהם מכבי תל אביב הייתה די מבולבלת יכלו גם להגדיל את התוצאה ולסגור עניין, אבל נכשלו בניצול המצבים. דווקא אז, החליטה הפועל תל אביב לשנות את סגנונה וללא שום סיבה נסוגה לאחור, בתקווה שכך תצליח לשמור על יתרון שני השערים.

המהלך הזה התברר כזה שחרץ את תוצאת המשחק, מפני שמכבי תל אביב נטלה את היוזמה ולא הפסיקה להפעיל את כוחה מרגע שהפועל נסוגה. האלופה הצליחה להשיג את השער המצמק בזמן קריטי - לקראת סוף המחצית הראשונה - וזה נתן לה דחיפה משמעותית לקראת המחצית השנייה. אז יכולנו לראות בבירור את השליטה המוחלטת של שחקני מכבי ולהבחין שוב בפערים בין הקבוצות. ההבדלים ניכרים ביכולת המנטאלית ובכושר הגופני - שתי נקודות בהן מכבי תל אביב נהנתה מעליונות מוחלטת הפעם. הלחץ הזה היה קשה מדי מבחינת הפועל תל אביב, בעוד מכבי הבינה אחרי כל החגיגות שכדי לנצח היא חייבת לחזור ליכולת שהפגינה לאורך העונה כולה. אין ספק שהמחצית השנייה היא זו שמייצגת את העונה הגדולה של הצהובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פרדי דוד מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
השחקנים שלו נפלו מהרגליים במחצית השנייה. פרדי דוד/ברני ארדוב

לאור ההצלחה המדהימה של מכבי תל אביב העונה בפן המקצועי והמנטאלי, בחשיבה הניהולית וההתקדמות בכל ההיבטים, יש חשיבות עליונה לכך שהצוות המקצועי ימשיך יחד גם בעונה הבאה. הקבוצה עשתה התקדמות טובה מאוד בכל המישורים ושיקמה את כל העניין המנטאלי שהיה עקב אכילס שלה במשך שנים. אפשר לומר שהיתרון המנטאלי של מכבי תל אביב אפשר לה להתמודד עם לא מעט בעיות ולחצים העונה, בצורה טובה יותר מבעבר. הצוות הנוכחי ידע להדריך את הקבוצה בצורה הנכונה, ועם שדרוג של שניים-שלושה שחקנים לרענון הסגל יהיה נכון לומר שגם בעונה הבאה מכבי תל אביב תיתן את הטון במאבק על התואר.

כמו שציינתי לא מעט בטורים קודמים, ההכנות של מכבי תל אביב לקראת השתתפות במפעל אירופי מחייבות הקדשת מחשבה רבה לעמדת השוער. וינסנט אניימה הוא מצרך חובה לקראת המאבק על כרטיס לליגת האלופות. השוער הזה מהווה חלק מרכזי בקבוצה הנוכחית וגם לקראת העונה הבאה, אך אם מכבי תל אביב לא תצליח להשאירו היא תהיה חייבת להביא מחליף ברמתו כדי למלא את החלל העצום. על סימן השאלה הזה תצטרך האלופה לתת מענה מיידי.

וינסנט אניימה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכבי תל אביב תצטרך לתת מענה מיידי לעמדת השוער. וינסנט אניימה/ברני ארדוב
אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חייב להמשיך את הדרך. אוסקר גרסיה/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב חוגגים שער. ברני ארדוב
יתנו את הטון גם בעונה הבאה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב
לוח התוצאות בבלומפילד 2:4 מכבי תל אביב הפועל תל אביב. ברני ארדוב
השורה התחתונה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully