וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים משבת לשבת? על החלטת הנהלת הפועל תל אביב

16.2.2013 / 23:45

למה לפני חודש וחצי החליטה הנהלת הפועל תל אביב להאריך את חוזהו של אבוקסיס, ועכשיו החליטה לפטר אותו? איפה החשיבה לטווח ארוך? שלום תקווה עם השאלות סביב המועדון הסוער ועם הסוד של יניב קטן

one

ימים לא קלים עוברים על הפועל תל אביב. אחרי התבוסה בדרבי, ואחרי הביקורת על הקבוצה, ואחרי שהאוהדים כבר התחילו לאבד סבלנות, האדומים הגיעו היום (שבת) לבלומפילד עם רצון גדול מאוד לנצח את קרית שמונה ולשפר את מצב הרוח. אבל גם כשאין את הלחץ העצום הזה על הגב שלה, הפועל תל אביב של השנה היא קבוצה מוגבלת. גם בתקופות הטובות שלה, הפועל תל אביב התקשתה ליצור סגנון משחק ולשחק בחופשיות. אז איך אפשר היה לצפות ממנה להתאושש דווקא היום?

כבר מהדקה הראשונה ניתן היה לזהות את הקושי בהנעת הכדור, את חוסר הביטחון שהיה קיים אצל השחקנים, את חוסר התעוזה של שחקנים בחלק ההתקפי, את העננה שמעיבה על כולם. מרבית הפעולות של שחקני ההתקפה היו מסירה לאחור, וכשאתה משחק בפחד, בחשש גדול, ביכולת כזו, אין פלא שאתה ממעט להגיע למצבים, ממעט להפתיע, ולא מצליח לנצח.

טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גם בתקופות הטובות שלה, הפועל לא הרשימה. אז דווקא היום, בלחץ הזה?/ברני ארדוב

הפועל תל אביב שיחקה היום בלי שני שחקני התקפה משמעותיים – טוטו תמוז המושעה ועומר דמארי הפצוע – ויכולנו לראות את החלק הקדמי של האדומים דליל ואנמי. היחיד שניסה לבצע מהלכים וליזום היה טל בן חיים, אבל חבל שאת מרבית דקות המשחק הוא העביר באגף שמאל. הוא עבד וטרח בהצרת דרכו של אלעד גבאי, ועשה יותר מדי משימות הגנתיות. כשאתה חסר את החלוצים הטובים שלך, כדאי לשחרר את השחקן הכי מסוכן שלך למשימות התקפיות.

שחקן כמו בן חיים, עם מהירות תנועה בשני הכיוונים, נכון יותר להשתמש בו כחלוץ, ולהציב אותו מול סלאח חסארמה בניסיון לנצל את המהירות שלו על פני הבלם הוותיק. עדיף היה להציב את עדן שרם הצעיר בכנף, שיתמוך ויעבוד, ולאפשר לבן חיים להיות מסוכן בחלק ההתקפי. הוא הצליח בכך במחצית הראשונה, כשגבר על חסארמה, אבל לא הצליח לסיים את זה נכון. במחצית השנייה הוא כבר בקושי הגיע למצבים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקני הפועל תל אביב קופצים על המאמן יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
החגיגות עם אבוקסיס רמזו שהשחקנים שמחים בשביל המאמן. זה נגמר מהר מאוד/ברני ארדוב

אבל ברור שהבעיות בהפועל תל אביב הן לא רק על המגרש, אלא גם מחוצה לו. הקבוצה ראתה העונה רכבת של שחקני רכש באים והולכים, וגם על הקווים נעשה שינוי בכפייה. כל כך הרבה שחקנים הוחלפו הן בגלל יכולתם והן בגלל פציעות. הקבוצה לא הצליחה ליצור מצב של איזון בהרכב השחקנים. ההנהלה אומנם תמיד ניסתה לתקן, אבל עם טלאי על טלאי. בתקופה כל כך קצרה, אי אפשר לראות כל כך הרבה שינויים בהרכב. התחלופה הזאת פוגעת ביכולת של המאמן להנחיל שיטה ודרך בקבוצה. אם לפני חודש הודיעו בהנהלת הפועל תל אביב שהם יסתפקו במפעל אירופאי, הרי שהיום ספק גדול אם יצליחו לעמוד במשימה הזאת.

כשהמצב קשה, הקבוצה מצפה להתעלות של שחקנים, והיום היא נהנתה מיכולת הבעיטה הנפלאה של סלים טועמה. ניכר היה שהגול שלו ריגש מאוד את הקבוצה, וגם האוהדים וגם השחקנים שמחו לחוש סוף סוף את טעמו של גול: לראשונה אחרי 452 דקות של בצורת, הפועל תל אביב כבשה. ראינו התפרצות שמחה ענקית, בריצה ובתמיכה סביב המאמן. אחרי כל הדיבורים על כך שיוסי אבוקסיס איבד את חדר ההלבשה, הגיבו השחקנים לכל אותן הביקורות.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב, לצידו טיאגו קוסטה. ברני ארדוב
אפשר לחלוק על מהלכים של מאמן, אפשר לבקר אותו מקצועית, אבל אי אפשר לנהל את המועדון משבת לשבת. נדרשת חשיבה אחראית. נדרשת תגובה שקולה. אבוקסיס/ברני ארדוב

אבל כמה דקות לאחר מכן הפועל תל אביב ספגה שער שוויון. כמה שעות לאחר מכן יוסי אבוקסיס פוטר מהקבוצה. השאלה שנשאלת היא בלתי נמנעת: אם רק לפני חודש וחצי הודיעה הנהלת הפועל תל אביב שהיא מאריכה את חוזהו של המאמן - מה קרה בין ההצהרה הזו לבין ההחלטה לפטר אותו?

ההחלטה על פיטורי מאמן לא צריכה לבוא מתוך שורת הפסדים, או מתוך תבוסה בדרבי, או מגול בדקה ה-90. החשיבה צריכה להיות אחרת. החשיבה צריכה להיות ארוכת טווח. השאלה שצריכה להישאל, היא אם יש למאמן את היכולת להכין את הקבוצה ולהצעיד אותה בשנה הבאה למקום טוב יותר. אפשר לחלוק על מהלכים של מאמן, אפשר לבקר אותו מקצועית, אבל אי אפשר לנהל את המועדון משבת לשבת. נדרשת חשיבה אחראית. נדרשת תגובה שקולה.

אז מה עומד מאחורי ההחלטה המקצועית הזו? מהי החשיבה של הנהלת הפועל? כיצד מתקבלות החלטות? האם תבוסה בדרבי משנה את החשיבה לטווח הארוך שהצהירו עליה לפני חודשיים? האם זו "האווירה" שגרמה לשינוי הדרמטי? האם ניצחון 0:1 משער לא מייצג בדקה ה-83 היה משנה את ההחלטה? ולאור כל השאלות האלו, האם ניתן לקבוע בוודאות שדווקא ראשי הקבוצה אכן יודעים מה טוב לה? הרבה סימני שאלה.

ויאם עמאשה, יניב קטן שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הוכיח כמה הוא מנוסה ויעיל, ברגעים כאלו. קטן/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה: הגדולה של קטן

בינתיים, בסכנין, מכבי חיפה לא התעלתה לרמה גבוהה, אבל השיגה את שלוש הנקודות. היא הפגינה, כרגיל לאחרונה, רצון גדול לנצח ולהלחיץ את מכבי תל אביב, אבל די התקשתה, בעיקר לאור העמידה הטקטית של סכנין וסגירת האגפים של המארחת. סכנין לא אפשרה לה להביע את יכולתה, אבל פריצה יפה של טואטחה בפתיחת המחצית שנייה הכניעה את ההגנה של המארחת.

זה נתן המון כוח לירוקים, שהחלו להשתחרר, אבל ההרחקה של עטאא עצרה את החשיבה ההתקפית של מכבי חיפה. אריק בנאדו ביצע שינויים טקטיים כדי לחזק את מרכז השדה, וגם עם עשרה שחקנים הוא לא ויתר על יניב קטן במרכז, ומהר מאוד אפשר היה להבין למה. קטן הראה בחצי השעה האחרונה כמה ניסיון יש לו, וכמה הוא חשוב להחזקת הכדור, במיוחד כשהקבוצה שלו בנחיתות מספרית. קטן ידע להכתיב את הקצב הנכון, כדי להבטיח את הניצחון במגרש כל כך קשה. בסופו שלך דבר, לא רק מכבי חיפה שמחה משלוש הנקודות, אלא גם כל חובבי הכדורגל, שרוצים שהליגה תגיע לפלייאוף עם עניין ומתח בצמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully