וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר: גל מעצרים בארגון 'לה פמיליה' בחשד להצתה

12.2.2013 / 21:23

המשטרה עצרה שבעה מבכירי הארגון שהקפיא פעילותו, בחשד למעורבות באירוע ההצתה בבית וגן. קריאף זומן לבירור

one

התפתחות דרמטית נרשמה הערב (שלישי) בפרשת הצתת משרדי המועדון בבית וגן. משטרת ירושלים עצרה שני בכירים מהגרעין הקשה של ארגון הלה פמיליה, בחשד למעורבות בהצתה שהתרחשה ביום שישי האחרון בבית וגן. השוטרים הגיעו עם צו חיפוש לביתם של שניים מהעצורים, שנלקחו לחקירה ארוכה. על השניים נאסף מידע מודיעיני לאורך כל השבוע, כאשר אחד מהנחקרים הינו תושב חולון ואחד תושב הדרום. החשודים יישבו הלילה במעצר.

בהמשך הלילה המשיכה המשטרה בגל מעצרים וחמישה חשודים נוספים נעצרו, בניסיון לדלות כמה שיותר פרטים על ההצתה ולפענח את הפרשה. כמו כן, המשטרה עוקבת בימים האחרונים אחרי בכירים נוספים בארגון, צותתה לטלפונים, והיום היא גם החרימה את המחשב הנייד של אחד מהשניים שנעצרו. עוד מספר בכירים באירגון צפויים להעצר ולהגיע לחקירות בתקופה הקרובה.

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
לא שקט ביציע של בית"ר/קובי אליהו

ב'לה פמיליה' הודיעו: מפסיקים את פעילותינו במועדון

דרמה נוספת התרחשה מוקדם יותר בבית"ר ירושלים, שם נראה כי הבלגן פשוט מסרב לדעוך. ארגון אוהדי הקבוצה, 'לה פמיליה', הודיע היום (שלישי) כי הוא מקפיא את פעילותו בשל האירועים האחרונים סביבו וסביב בית"ר. כזכור, ביום ראשון, לפני משחקה של בית"ר מול בני סכנין ויומיים לאחר ההצתה בבית וגן, הגיע השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אל מתחם האימונים של הקבוצה ואמר: "'לה פמיליה' יקבלו את הטיפול המתאים". במשחק עצמו, אוהדים שהגיעו עם חולצת האירגון, לא הורשו להיכנס לאצטדיון טדי.

בעקבות הביקורת הקשה על הארגון והעובדה שראשיו מסומנים על ידי המשטרה, החליטו ב'לה פמיליה' להקפיא בשלב זה את הפעילות עד להודעה חדשה, לא להגיע למשחקים ורק בהמשך לקבל החלטות.

אחד מבכירי הארגון אמר: "אנחנו משאירים את היציע לקהל השפוי, כולם ראו איך טדי היה בית קברות בלי היציע. זה הרבה מעבר ל'לה פמיליה'. תראו שכל היציע המזרחי מרגיש לא רצוי בטדי. אנחנו נשב כולנו ונראה את המשחקים במקום מסודר. רק אחרי שארקדי וכל בעלי האינטרסים יסיימו את הפעילות והעסקים שלהם בבית"ר, אולי נחזור".

עוד נמסר מהארגון: "אנחנו אירגון אוהדי 'לה פמיליה', מכריזים על הקפאת הפעילות שלנו ועל הפסקת התמיכה לאלתר. אנו עושים זאת מסיבה אחת פשוטה: קמנו מהקהל, למען הקהל ובשביל הקהל ומכיוון שהקהל, גם אלה שלא נכללים באירגון, אינם מעוניינים להגיע למשחקים ולתת אווירה ביציע ולכן האירגון לא רלוונטי ובשל כך אנחנו מודיעים על הפסקת הפעילות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'יבראיל קאדייב שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אפשר היה גם אחרת? קאדייב/ברני ארדוב

"אם ההנהלה הייתה יושבת עם הקהל, אפשר היה להגיע להבנות"

בארגון הפתיעו ואמרו שבדרך אחרת אפשר היה למצוא פיתרון לצירופם של סדאייב וקאדייב: "אנחנו מתנגדים למוסלמים, אבל אם ההנהלה הייתה יושבת עם הקהל ומנהלת איתו דו שיח, אפשר היה להגיע להבנות, בדיוק כמו שהפסיקו הקריאות הגזעניות נגד טועמה ונגד הערבים בשנתיים האחרונות. אנחנו לא טיפשים ויודעים מה המשמעות של הדברים".

יש לציין כי לא מעט אוהדים מהארגון מתנגדים למהלך ורוצים לשמור על כוחו ולהמשיך במחאה וכרגע קיים קרע בין חלקים באירגון. האוהדים שאירגנו את המחאות האחרונות עשו זאת ללא בכירי הארגון, שהתרחקו מהיציעים ומהאימונים בשל החשש מהמשטרה. חלקם צפויים להמשיך במחאה וכן להגיע למשחק נגד הפועל חיפה ביום ראשון.

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מיהר למחוק את ההודעה. קריאף/קובי אליהו

קריאף כתב הודעה בפייסבוק ונקרא לבירור אצל קורנפיין

בתוך כך, קשר הקבוצה אופיר קריאף כתב היום סטטוס בפייסבוק תחת הכותרת: "זה לא אותו דבר בלעדיכם". קריאף עשה זאת סמוך להודעת ארגון 'לה פמיליה' על הקפאת הפעילות והתכוון לכלל היציע המזרחי, שכרגע מושבת. חברי 'לה פמיליה' לקחו זאת כתמיכה בהם והחלו להפגיז את הקיר שלו בהודעות תודה ותמיכה. השחקן הבין לאן הדברים הולכים, והוריד את ההודעה אך הדברים הגיעו לידי המועדון, והשחקן צפוי להיות מוזמן לשיחת הבהרה עם היו"ר איציק קורנפיין. אנשים בבית"ר שדיברו עם קריאף אמרו: "הוא בהלם. הוא התכוון שהיציע הגדול שמעודד חסר לו ונהיה גל כאילו הוא תומך בלה פמיליה. אופיר ילד טוב ולא צריך לצלוב אותו".

מספר בכירים בארגון התבטאו בימים האחרונים ברשתות החברתיות כי הם סיימו את חלקם כאוהדי בית"ר ונקראו שוב ושוב לא לזנוח את המאבק ולחזור להילחם על דרכם ומקומם ביציע. בכל מקרה, נראה כי רק ביום ראשון בקרית אליעזר ניתן יהיה לראות אם באמת המחאה תימשך. כרגע הבעיה של בית"ר היא שמעבר לארגון 'לה פמיליה', לא מעט אוהדים "שפויים" מהיציע המזרחי חוששים להיות חלק מכל הבלגן ומצטרפים אף הם להחרמת המשחקים.

בתגובה להודעת הארגון מסרה שרת הספורט לימור לבנת: "זוהי בשורה טובה מאוד לספורט הישראלי בכלל ובפרט למועדון בית"ר ירושלים, שנפגע קשות בשנים האחרונות, הן תדמיתית והן כספית, בשל אותו ארגון מפוקפק שגילויי גזענות ואלימות הפכו לחלק בלתי נפרד ממנו. אני שמחה שלאחרונה הבינו גם ראשי הקבוצה ורבבות אוהדיה השפויים שחברי אותו ארגון מסבים נזק חמור לקבוצה ויש להוקיע אותם.

'לה פמיליה' זה לא ארגון שאהד את קבוצת בית"ר ירושלים, אלא ארגון שהרס את בית"ר ירושלים. אני משוכנעת שההודעה על הפסקת תמיכתו כביכול בקבוצה, תוביל דווקא לחזרתם של אלפי אוהדים שפויים, שהתחנכו על המסורת הבית"רית המפוארת וחשו בשנים האחרונות בלשון המעטה אי נוחות. אני סבורה שנטישת 'לה פמיליה' היא ניצחון חשוב לרוב השפוי של אוהדי ואוהבי הספורט בישראל".

כזכור, גם ארגון אוהדי מכבי תל אביב, 'השחקן ה-12', נסגר לפני כחודש וחצי.

לימור לבנת, אולפן וואלה יום הבחירות, ינואר 2013. מגד גוזני
בשורה טובה לספורט הישראלי. לבנת/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully