וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף נזף בשחקנים: "חמור שדברים יוצאים החוצה"

ההולנדי התעכב על נהלי משמעת ואסר הכנסת פלאפונים לחדר ההלבשה במכבי ת"א. אוסקר: "משחקים לא יבואו בקלות"

one

"אולי זה המשחק שיוציא אותנו לדרך חדשה", אמר גורם במכבי תל אביב לוואלה! ספורט, בסיום ה-3:4 הדרמטי על עירוני רמת השרון והיטיב לבטא את התחושות במועדון בסיום אחד המשחקים הכי משוגעים שראינו בליגת העל בשנים האחרונות. "במחצית כבר היינו בקבר ואחרי השלישי שספגנו זה בהחלט נראה רע מאוד", הוסיף אותו גורם. "קיבלנו גולים מוזרים מאוד, לא מתאים לנו לספוג כאלה שערים, אבל למזלנו הרב ידענו לחזור ולהבקיע במחצית השנייה. זה היופי בכדורגל, אבל נצטרך לחשוב טוב טוב על איך שנראנו במחצית הראשונה".

לפני אימון הקבוצה היום (ראשון) שוחח המאמן עם שחקניו וחזר כמעט על אותם דברים שאמר אמש בכלי התקשורת: "30 הדקות הראשונות אתמול, היו הכי חלשות שלנו מתחילת העונה, במחצית השנייה נראיתם הרבה יותר טוב, הצגתם המון נחישות וגיליתם שיפור גדול ביכולת. אנחנו צריכים להפגין הרבה יותר דקות כמו במחצית השנייה והכי חשוב שנבין ששום משחק לא יבוא בקלות. אנחנו צריכים לקחת את הנצחון הזה ולייצר המשכיות, גם ביכולת וגם בניצחונות".

גם ג'ורדי קרויף ערך שיחה לשחקנים, בה התעכב בעיקר על נהלי משמעת. המנהל הספורטיבי זעם על הדלפות שיצאו מחדר ההלבשה בימים האחרונים ואסר על שחקניו הכנסת פלאפונים לחדר הלבשה. "קרו כאן דברים שלא צריכים לקרות", אמר ההולנדי. "מה שקורה כאן צריך להישאר במועדון. חמור מאוד שדברים יוצאים מכאן החוצה".

קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב (שני משמאל) עם איתן טיבי, וינסנט אניימה, רוברט ארנשו. ברני ארדוב
"במחצית כבר היינו בקבר". הצהובים חוגגים/ברני ארדוב

מיד עם כיבוש השער של רוברטו קולאוטי שקבע את תוצאת המשחק, זינקו כל אנשי הספסל אל כר הדשא ונראה היה שהמון לחץ השתחרר אצל הצהובים. אלה היו שבועיים לחוצים מאוד למועדון, הן בשל שני ההפסדים הרצופים ואולי בעיקר בשל המצב הביטחוני, שנתן את אותותיו בעיקר על השחקנים ואנשי הצוות הזרים. קולאוטי, שנכנס במחצית, כבש את שער הניצחון, היה מעורב בשער נוסף והפיח המון רוח חיים במשחק ההתקפה, הראה לאנשי הקבוצה שהיה מוקדם להספידו. "רוברטו הוא סמל למקצוענות", אמר גורם במועדון. "תמיד כשקוראים לו לדגל הוא נותן מעצמו הכל, בלי פרצופים ובלי פוזות. קולאוטי הוא נכס למכבי והוא עוד יתרום הרבה מאוד לקבוצה העונה".

במכבי תל אביב יודעים שלמרות הניצחון, הקבוצה לא היטיבה לשחק והמאמן אוסקר גרסיה אף טען שהמחצית הראשונה היתה הכי חלשה של הקבוצה מתחילת העונה. שחקני חוליית ההגנה ובעיקר וינסנט אניימה וקרלוס גרסיה, ספגו ביקורות רבות, ושחקן נוסף שספג דברי ביקורת היה גונסאלו גרסיה, שלמרות השער שכבש, הציג את אחד ממשחקיו החלשים העונה ואיבד כדורים רבים. "מצד אחד גונסאלו מנסה דברים בכוח ונראה שהוא רוצה לקחת על עצמו יותר מדי", אמרו בקבוצה. "אבל מצד שני, זה שחקן שיכול בפעולה אחת לשנות את המשחק. לפעמים עדיף שחקן כמו גונסאלו שמנסה, על פני שחקן שמתחבא כשהקבוצה בפיגור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא עוד יתרום הרבה מאוד לקבוצה העונה". קולאוטי/ברני ארדוב

"היה לנו מזל גדול שרמת השרון המשיכה לתקוף גם ביתרון של 1:3 לזכותם", אמר שחקן בקבוצה. "אם הם היו הולכים אחורה ומסתגרים, אני לא רואה שהיינו מצליחים לצאת בשלום מהמשחק הזה. מאוד רצינו לנצח את המשחק הזה ודיברנו בינינו שאנחנו לא יורדים מהדשא בלי ניצחון. לפעמים מרוב שאתה רוצה יותר מדי, אז דברים הולכים הפוך וזה מה שקרה לנו בחצי הראשון. זה בהחלט לא היה משחק טוב שלנו, אבל צריך לדעת לנצח גם משחקים כאלה. עכשיו נצטרך להחזיר את כוח ההרתעה שהיה לנו בתחילת העונה. איבדנו קצת את הסבלנות, הנעת הכדור והמשחק המסודר שאיפיין אותנו בתחילת העונה. אני בטוח שמכאן רק נלך ונשתפר", הוסיף השחקן.

המאמן גרסיה התייחס אמש גם לנסיעתו של סטיב גורי, שעזב את ישראל ביום שישי: "אין שום בעיה עם סטיב גורי. החלטנו לתת לו לנסוע ולהתאוורר ולנקות את הראש, כי הרגשנו שזה מה שהוא צריך, בעקבות האירועים בשבוע שעבר. זה בסדר גמור, ג'ורדי קרויף אפילו היה זה שלקח אותו לשדה התעופה והוא אמור לחזור בתוך יומיים או שלושה לישראל".

במועדון מקווים שעוזר המאמן הספרדי ג'רארד אוטט, שעזב בשבוע שעבר את הארץ, ישוב בסופו של דבר לתפקידו בקבוצה. אוטט עזב את תל אביב בשל לחץ כבד שהופעל עליו מצד בני משפחתו, שהפצירו בו לשוב הביתה לספרד בגלל ההסלמה במצב הביטחוני. אמש שימש רובן מרטינס כעוזרו של גרסיה על ספסל הקבוצה, וזאת בנוסף לעבודתו כאנליסט. מרטינס היה פעיל מאוד במהלך המשחק ואחרי השער הרביעי רץ בטירוף וזינק על דבוקת השחקנים שחיבקה את קולאוטי. הקבוצה תתאמן היום ומחר וביום שלישי מצפה לה המשחק הראשון במסגרת רבע גמר גביע הטוטו, נגד הפועל חיפה בקרית אליעזר, כאשר הגומלין ייערך שבועיים לאחר מכן בבלומפילד.

בינתיים אוטט התראיין במולדתו ספרד וסיפר: "היו עשרה ימים מלאים בבעיות, עם סירנות וטילים שעפו. אחרי הפיגוע באוטובוס בתל אביב, החלטנו שאנחנו צריכים לעזוב. לא יכולתי להתרכז בעבודה שלי". אוטט, שחתום במכבי לשנתיים, אבל קיבל מהקבוצה זמן להחליט עתידו, הוסיף: "אם באמת יהיה שקט והכל יירגע, אחזור לישראל".

ג'רארד אוטט עוזר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא יכולתי להתרכז בעבודה שלי". אוטט/ברני ארדוב

"זה היה ניצחון ששווה יותר משלוש נקודות", אמר החלוץ רוברט ארנשו, שנכנס כמחליף במחצית השנייה ותרם למהפך. "הניצחון הזה הראה שיש כאן המון רוח ונשמה. זה ניצחון ששיחרר הרבה מאוד לחץ. זה היה משחק קשה מאוד עבורנו, אין ספק ששמחנו בסיום, בעיקר בגלל שעבדנו קשה, לחצנו אותם שוב ושוב לאחור והצלחנו להשיג את מה שרצינו", הוסיף ארנשו.

החלוץ הוולשי נשאל האם מכבי צריכה לשחק תמיד עם שלושה או ארבעה חלוצים בחלק הקדמי והשיב: "זו כמובן החלטה של המאמן. יש למאמן את השיטה שלו. הפעם זה הצליח אבל זו בהחלט רק החלטה של המאמן. תפקידנו כשחקנים הוא לשחק ותמיד להילחם עבור הניצחון". ארנשו התייחס גם להשתלבותו במשחק במהלך המחצית השנייה והוסיף: "אני מרגיש טוב יותר לאחרונה. היה לי שבוע טוב של אימונים ובניתי את עצמי לאט ובהדרגה אחרי הפציעה. אני מכיר טוב יותר את החברים לקבוצה ומתרגל לצורת המשחק ולדרישות המאמן, כך שאני מרגיש טוב יותר. יש עוד למה לצפות ממני, אני אלך ואשתפר יחד עם הקבוצה".

ארנשו לקח קשה מאוד את אירועי הלחימה באיזור וכעת הוא מרגיש הקלה גדולה: "אין ספק שכעת אנחנו חשים רגועים יותר. אלה היו ימים מאוד קשים עבורנו, לכולם. יכולת לחוש בתחושת אי הנוחות אצל כל תושבי המדינה, כולם היו לחוצים ומתוחים וזה כמובן השפיע על כולם, לא רק על השחקנים. אלה היו שבועיים קשים גם בגלל שהפסדנו פעמיים, אבל זה טוב שהראנו הרבה אופי ונחישות. זה בסדר שאנחנו חוגגים, אבל נהיה חייבים ללמוד מהמשחק הזה. אם נרצה להפוך לקבוצה טובה באמת, אלה בדיוק המשחקים שמהם אנחנו צריכים ללמוד ולהשתפר".

לגבי המשך העונה אמר ארנשו: "אני יכול להבטיח לכולם שנעשה את הכל כדי להישאר בצמרת עד הסוף. אני מאמין שיש לנו עוד מה לתת. אני חושב שיש עוד מקום לשיפור ביכולת שלנו ובזה אנחנו צריכים להתמקד. זה בסדר שנחגוג את הניצחון הזה, כי זה לא פשוט לנצח ולא משנה מי היריבה ואיך מתפתח המשחק. רק אם נדע לשפר את מה שצריך, נצליח להיות קרובים לצמרת או בצמרת גם בסיום העונה".

רוברט ארנשו חלוץ מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הראה שיש כאן המון רוח ונשמה". ארנשו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully