וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: יניב קטן בדרך החוצה מהמועדון

עטר הבהיר לקפטן כי הוא אינו מתאים לו מקצועית וניפה אותו מהסגל לרמת השרון. השחקן עשוי לסיים את תפקידו בינואר

ספורט 5
קפטן מכבי חיפה יניב קטן. אדריאן הרבשטיין
מה יהיה עכשיו? קטן/אדריאן הרבשטיין

זעזוע במכבי חיפה. המאמן ראובן עטר קיים היום (שישי) שיחה עם הקפטן יניב קטן והבהיר לו כי הוא אינו מתאים לו מבחינה מקצועית ולפיכך אינו נמצא בתכניות שלו. באותו מעמד הבהיר המאמן לשחקן הוותיק כי הוא לא ייכלל בסגל למשחק החוץ נגד עירוני רמת השרון בשבת (18:00, ספורט1). קטן אמנם החמיץ מספר אימונים השבוע בשל מחלה, אך כאמור הסיבה להדחה היא מקצועית.

בשלב זה גוברות ההערכות לפיהן אם לא יהיו התפתחויות מרעישות הקפטן בן ה-31 ימצא לעצמו קבוצה חדשה בינואר. עד אז, כאמור, הוא לא צפוי לקבל קרדיט נרחב מעטר. ראוי להדגיש כי קטן, שמעולם לא שיחק בקבוצה אחרת בישראל מלבד מכבי חיפה, מחזיק בחוזה לעונה וחצי נוספות והוא בין המרוויחים הגדולים בקבוצה. בהיעדרו של קטן והשוער ניר דוידוביץ', דקל קינן אמור לשמש כקפטן.

שחקן בקבוצה הגיב להחלטה: "זה בום אמיתי. אי אפשר היה לראות את זה קורה. יניב היה עם הראש למטה וכבוי בתקופה האחרונה, אבל זה בעיקר בגלל התנודות בין הספסל להרכב ואולי כי הוא חשב שראובן לא מאמין בו. זה שחקן שכל הקריירה היה בטופ עם אליפויות ותארים וזו הרגשה מסריחה להיות במצב הזה באופן אישי וקבוצתי".

כזכור, מכבי חיפה פתחה את העונה בצורה איומה ונוראה. הירוקים, שמינו את עטר למאמנם לקול תשואות האוהדים, שחיכו למהלך זה זמן רב, ראו את קבוצתם צוברת שש נקודות בלבד בשמונה המשחקים הראשונים של העונה, עם ניצחון בודד במאזנה, מה שמציב אותם ערב המחזור התשיעי מתחת לקו האדום. במשחק מול הפועל תל אביב, שנערך במחזור השביעי ובו הובסה חיפה 3:0, קטן נותר על הספסל, עלה כמחליף והחמיץ פנדל בצורה רשלנית.

קטן החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי חיפה ועלה לבוגרים ב-1998. הוא שיחק בחיפה שמונה עונות, עד שיצא לגיחה קצרצרה בווסטהאם, בסיומה חזר לקבוצה מהכרמל. קטן זכה עד היום בשש אליפויות עם חיפה וכבש במדיה 75 שערי ליגה ב-415 הופעות ועוד 35 שערים ב-152 הופעות במסגרות אחרות.

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה עם יניב קטן. אדריאן הרבשטיין
ההתחלה הייתה אידיאלית. עטר וקטן/אדריאן הרבשטיין

מערכת היחסים בין עטר לקטן ידעה עליות ומורדות. "מבחינה אישית, זו התרגשות שראובן מאמן מכבי חיפה", אמר הקפטן . כל מי שמזוהה עם המועדון חיכה ליום הזה, גם אני ביניהם. ברור שנעשה את הכל כדי שהקבוצה תצליח כמה שיותר. יש כאן המון איכות וחבר'ה צעירים שיעזרו למכבי חיפה להצליח".

באותו מאורע קטן נשאל האם הוא חושש ששחקנים צעירים ובמיוחד חן עזרא יתפסו השנה את מקומו בהרכב, אבל עטר ענה במקומו: "יניב לא צריך לענות על זה, אלא אני. ליניב אין תחליף. כמו בשנים האחרונות, גם הפעם הקבוצה שלי תהיה סביבו".

קטן אכן פתח את העונה ובששת המחזורים הראשונים פתח בהרכב והוחלף פעמיים. הזעזוע הראשון הגיע באותו משחק בבלומפילד, אך לאחריו, גם בעקבות לחץ תקשורתי, הקפטן הוחזר להרכב למשחק התיקו הביתי מול בני יהודה ושוב השלים 90 דקות.

ראוי להדגיש כי במהלך התקופה הקשה של חיפה הקפיד קטן לא לברוח מהתקשורת ותמיד התייצב לראיונות לאחר המשחק ודיבר בגילוי לב על מצב הקבוצה, אך מעולם לא הפנה אצבע מאישמה או אפילו ביקורת מרומזת כלפי המאמן.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully