וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "שחקנים עושים במכנסיים ברחבה"

ביקורת במכבי חיפה על ההתקפה. שחר לעטר: "מאמין בקבוצה, בסוף הדברים יתחברו". הפתיחה הגרועה של הירוקים מאז 54/5

one

פתיחה כל כך עלובה, שכוללת אפס ניצחונות בארבעה משחקים, לא זוכרים במכבי חיפה מאז עונת 1987/88. אלא שההבדל מאז הוא אחד: הירוקים זכו בשתי נקודות בארבעה מחזורים, ולא בנקודה אחת. באותה עונה, חיפה לא הצליחה לנצח שמונה מחזורים ברציפות, עד שהגיעה הפועל תל אביב במחזור התשיעי, ספגה חמישייה והחזירה לחיפה מעט מהכבוד שאבד לה.

חיפה תארח את האדומים בעוד שלושה מחזורים, אבל במועדון לא רוצים לחשוב על תסריט בו הקבוצה תמשיך לקרטע גם בשני המשחקים הבאים ותשבור את השיא ההוא. את עונת 87/88, אגב, סיימה חיפה רק כאלופת הפלייאוף התחתון. על פי היסטוריון הקבוצה יצחק הברמן, עונת 1954/5 הייתה הפעם האחרונה בה הקבוצה צברה נקודה בארבעה משחקים, בה זכתה במחזור השלישי, ממש כמו בעונה הנוכחית. את הניצחון הראשון אז היא השיגה במחזור החמישי.

אמש (שבת) לאחר ההפסד הביתי 1:0 לאשדוד, הנשיא יעקב שחר שוחח ארוכות עם ראובן עטר על כר הדשא וביציאה מהאצטדיון. שחר אמר לעטר: "אני מאמין בקבוצה הזאת, בקרוב השחקנים החדשים יתחברו והקבוצה תרוץ קדימה. זה רק עניין של זמן". דברים דומים השמיע שחר בפני מקורביו במועדון. כזכור, בחיפה דאגו להבהיר כבר אתמול כי מדובר בשיחת עידוד, ולא בשיחת נזיפה, וכי עטר יקבל גיבוי מלא גם אם הקבוצה תמשיך להפסיד.

בהפסקה ניסה עטר לנטרל את הלחץ אצל השחקנים, כשנכנס לחדר ההלבשה ואמר להם: "אנחנו נהפוך את התוצאה, כי אנחנו משחקים טוב, אני לא רוצה שתשברו לי. אתם משחקים מצוין, תמשיכו ככה. רק תנו גול ואז נהיה במומנטום טוב וננצח". גם שיחת הדרבון, כאמור, לא עזרה.

בניגוד למשחקים הקודמים, הפעם הופנתה ביקורת כלפי החלק ההתקפי. "עד שמגיעים לרחבה, הכל טוב. ברגע ששחקנים צריכים לקחת אחריות ולהכניס את הכדור לרשת, הם עושים במכנסיים. ביום רגיל שלו, אנדלובו שואל את השוער לאיזה פינה הוא רוצה את הכדור".

במועדון היה מי שהדגיש גם את ההוראה המפורשת שניתנה לשחקנים במהלך האסיפה המסכמת, אז ביקש עטר למנוע מדוד רביבו לבעוט מהשליש הקרוב לשער. על אף שהכדור פגע בדקל קינן, בצוות המקצועי סבורים שלא היה צריך לאפשר לרביבו לנוע בחלק הקדמי. חן עזרא ועידן ורד אמרו אתמול בחדר ההלבשה: "זאת קללה. כל משחק אנחנו שולטים ובסוף מפסידים". שחקנים אחרים הצטרפו אליהם וטענו אתמול שניצחון במשחק הקרוב בעכו ייצור רצף שיהיה קשה מאוד לעצור: "קל מאוד לדבר על זה, אבל קשה לעשות. אם צריך, נוותר על המשחק היפה ונחזור עם שלוש נקודות. זה מה שחשוב עכשיו".

"כולם כאן בהלם", אמר שחקן נוסף אתמול, "לא יכול להיות שאנחנו שולטים כל המשחק, מגיעים למצבים וכל פעם משהו אחר מקלקל לנו. או שפוגע בשחקן, או שמחלצים לנו כדור מהקו או שלא שורקים לפנדל". חלק מהשחקנים התעניינו אתמול בסטטיסטיקה הקבוצתית. "קריית שמונה הגיעה לפני שבועיים ועשתה לנו בדיוק אותו דבר. הם סגרו את המשחק, אנחנו הגענו למצבים ובסוף נתנו לנו שלישייה. בשביל לנצח צריך להבקיע שלושה מתוך שבעה מצבים".

הקבוצה תערוך אימון אחר הצהריים, במהלכו צפוי עטר לערוך שיחה עם השחקנים. דלה ימפולסקי ולירוי צעירי לא התלבשו אתמול וישבו ביציע, כאשר גם אלון תורג'מן הפצוע לא נכלל בסגל.

הקשר ניר ביטון, שהתעמת אתמול עם יניב קטן, התנצל מאוחר יותר על התנהגותו, אבל מתברר כי לא מכך היו מוטרדים בחיפה. "אם הקהל לא היה מגיב באיפוק, זה היה נגמר בבית הדין. שחקנים צריכים לדעת לשמור על הפה שלהם. מכאן מתחילה אלימות במגרשים".

יעקב שחר לאוהדים: "מי שמצליף בנו צודק, אבל סיכומים נעשה בסוף"

לאור המצב הלא פשוט, נשיא הקבוצה יעקב שחר החליט לנקוט בצעד יוצא דופן ופנה אל אוהדי הקבוצה באתר הרשמי מכבי חיפה: "מאתמול אני מוצף בבקשות להתראיין בתקשורת. במקום לענות למראיינים שונים המחפשים כותרות שונות, החלטתי לומר את דבריי אצלנו באתר. כך אני מרגיש שאני מדבר בתוך הבית, באופן אישי אל כל אלה שמצבנו חשוב להם. בימים האחרונים השלמנו את סגל השחקנים שלנו, יש ביניהם לא מעט חדשים במועדון, גם הצוות המקצועי המוכשר שלנו חדש בתפקידו אצלנו. לכל אלה נתנו את הבמה לעונה זו. סיכומים נעשה בסופה".

שחר הוסיף: "נכון, המצב עד היום מבחינת הישגים הוא עגום, אבל אני רואה תחילה של שינוי באופי המשחק שלנו, שיותר נמרץ מבעבר, וגם התכלית תגיע. כל אלה המצליפים בנו, צודקים, כי אין אנו עומדים בינתיים במבחן התוצאות. כל אלה שיבחו אותנו לפני מספר שבועות על מהלכינו, כל אחד בתפקידו. התפקיד שלנו להעמיד לקבוצה את התנאים להצליח. איני מתכוון רק לתנאים החומריים. בעיקר אמורים הדברים לגבינו, האוהדים. תפקידנו לתמוך, לעודד ולדחוף את הקבוצה, כי זו הקבוצה שלנו. אנו בתקפות החגים, אני מברך את כולכם בברכת שנה טובה, חתימה טובה, צום קל וחג סוכות שמח. יעקב שחר".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully