וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאלי טביב זה לא היה קורה

15.8.2012 / 7:00

דג'מבה דג'מבה אולי יביא להפועל תל אביב אליפות, אבל חמי אוזן סבור שהחתמתו מלמדת על כיוון חשיבה מסוכן ולא בריא אצל קברניטי המועדון החדשים-ישנים

על השאלה האם אריק דג'מבה דג'מבה יהיה השחקן שיעשה את ההבדל בין הפועל תל אביב טובה למעולה קשה כרגע לענות. אחרי הכל, גם בעונה הכי מזופתת, המועדון הזה זכה בגביע המדינה. אחרי הכל, להפועל תל אביב יש קהל תומך מהממוצע שיודע לפעמים לחבר ולהדליק גם שכירי חרב שבאים לעשות כאן סיבוב פרידה, כמו שדג'מבה דג'מבה יכול להיות כזה, ובליגה כמו שלנו, כפי שמחזיקת הגביע הנוכחית הדגימה לא מזמן, לא תמיד צריך יותר מכמה שחקנים טובים ומעט מחויבים. יתרה מזו, כמו שהפועל תל אביב נראית בגביע הטוטו, שחקן הרכש שדווקא כן יעשה את ההבדל, יהיה כנראה הבלם שאמור להצטרף אליה במוקדם או במאוחר.

הסוגיה היותר משמעותית שעולה מההחתמה המאוד סקסית של שחקן מסוגו של דג'מבה דג'מבה, היא למה לאדומים להשקיע כל כך הרבה כסף בשחקן בגילו – 31. הקמרוני הנוצץ, ללא ספק בשלהי הקריירה, אולי בפיק האחרון, נמצא כעת בגיל זהה לזה של ג'ון פיינטסיל. גם הוא בן 31. גם הוא בשלהי הקריירה. גם הוא בפיק האחרון. אם בעונה שעברה הפועל תל אביב עוד ניסתה להביא לכאן שחקנים בעלי פוטנציאל מכירה כמו נוסא אייגבור, שחקנים שאמורים לעבור אצלה את השלב האחרון לפני הבשלות ולפני המכירה הרווחית, הפועל תל אביב של העונה קונה שחקנים של כאן ועכשיו.

הכיוון הזה עשוי להתאזן כאשר מצרפים לרשימה שחקנים צעירים ומוכשרים דוגמת חנן ממן וטל בן חיים. אלא שהאחד הגיע בכלל בהשאלה לעונה והשני נרכש באופן חלקי למדי (ליתר דיוק – 25 אחוז מכרטיס השחקן שלו עברו להפועל תל אביב ממכבי פתח תקווה). כמעט כל מי שהצטרף להפועל תל אביב הקיץ, חתם לעונה אחת בלבד, ואם דג'מבה דג'מבה לא היה מתעקש, ייתכן שגם היה כזה.

לכן, התמונה שהולכת ונבנית לנגד עינינו, זו לא הפועל תל אביב שהכרנו. זו לא הפועל תל אביב שמביאה שחקנים בגיל הנכון ובשלב הנכון בקריירה, עושה איתם תארים ומוכרת אותם רק כדי להמשיך להתקיים מהכסף שנכנס. זו לא צורת החשיבה שמזכירה את ימי שכטר, ורמוט, דה סילבה ואפילו יבואה. זה לא סגנון העבודה הבריא והנכון למועדונים מצליחים בישראל, אשר הכניס להפועל תל אביב הרבה מאוד כסף בתקופה מאוד קצרה. אם נהיה ציניים לרגע, נאמר שלאלי טביב זה לא היה קורה.

זה כמובן המחיר הטבעי שאתה משלם כאשר מאמן בינוני שחושב בקלישאות ושמות כמו ניצן שירזי בונה לך את הקבוצה ולא פיגורות כמו אלי גוטמן. אלא שבמקרה הזה הסיפור הוא דווקא הנהלת המועדון, ובראשה חיים רמון וברוחה היא משה תאומים, שעד לא מזמן הובילה את הפועל תל אביב לצרות כלכליות לא קטנות, בין היתר בגלל מדיניות עסקית לא מספיק חכמה בנושא רכש. ההחתמה האחרונה של דג'מבה דג'מבה גרמה להם להרוויח ביושר את התהייה המוקדמת בנוגע לדרכם המחודשת במועדון: האם הם בכלל למדו לקח? האם הם חושבים על עוד משהו חוץ מלזכות באליפות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully