וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יותר חשוב לכם: המלחמה בגזענות או הבירוקרטיה?

4.7.2012 / 12:30

העיכוב בדיון המשמעתי של פרוספר אזגי בגלל השאלה האם הקלטת הגזענית שלו היא האזנת סתר, מעורר תהיות קשות. חמי אוזן המום

גילוי נאות: הכותב הוא עורך וואלה! ספורט, אשר חשפה את הקלטת החמורה של פרוספור אזגי בגינה עמד לדין, ולכן גם בעל עניין בסיפור.

היום (רביעי), במקביל למסיבת העיתונאים של חיים רמון, אמור סופסוף להתקיים הדיון בפרשת פרוספר אזגי והקלטת האלימה שבה הוא נשמע מטיח הערות גזעניות חמורות מאוד בחלוץ הגנאי אוסיי מאולי, כמו גם תוקף כנראה פיזית את הסוכן שרון חלבי בסיום הפגישה בין כל הצדדים. אין מילים לתאר כעת את עומק הזוועה מאשר לשמוע שוב את הקלטת. האזינו לה שוב מחדש, ונמשיך.

ייאמר לזכותה של ההתאחדות לכדורגל שהיא מיהרה אחרי הפרסום להעמיד לדין את אזגי, שראוי לסיים את דרכו בענף בעקבות המקרה. אם כל מה שהוא עשה לפני כן לא הספיק, כעת כבר אי אפשר לעצום עיניים. ההתאחדות הרי חרטה על דגלה את המלחמה בגזענות ומעמידה לדין קבוצות כמו בית"ר ירושלים כמעט מדי חודש בגין דברים מסוג זה. כעת התגלגל לפתחה אירוע חמור בעשרות מונים מבחינת גזענות ואלימות, ועוד של בעל קבוצה בהתאחדות לכדורגל.

אלא שבדיון עצמו החליטו הדיינים לבדוק מחדש את כשרות הקלטת. כן, כן. הם לא בטוחים שלא מדובר בהאזנת סתר. התוצאה: דחיית הדיון. מאז ועד היום עבר יותר מחודש, מאחר שנדרשה בדיקה בנושא, כמו גם עיכובים אחרים. סביר להניח שבמקרים אחרים המוטיבציה היתה אחרת והעומדים לדין היו סופגים את עונשם הרבה יותר מהר. לא חסרות דוגמאות כאלה מהעונה שעברה. לפני הדיון הראשון, אגב, אזגי שוב התנהג באלימות גסה ולא היה מוכן שיצלמו אותו, באזור שבו צילמו כל אדם שעמד לדין. אבל במקום להוקיע את הזוועה הזו, מיהרו להרגיע אותו ואחד מעובדי ההתאחדות אף הציע לו לשתות כוס מים בחדרו הממוזג. נקווה שזה לא משל למה שיתרחש היום, בדיון השני, בבית הדין.

אבל מעבר לעיכוב המוזר ולאותו ניסיון ללטף את האיש האלים והדוחה, יש כאן אלמנט חשוב שהוא מעבר לדיון משמעתי בספורט. במקום להתעסק בתוכן הקלטת, לדיינים יותר חשוב, לפחות כרגע, הכשרות שלה. זה לא באמת חשוב. מה שחשוב זה מה שנאמר בה. מי שמאזין לקלטת מבין מהר מאוד שתוכנה הכרחי יותר לספורט שלנו ולחברה שלנו, מאשר הדרך שבה היא הושגה.

את המצב הזה אפשר להמשיל לאדם שנתפס על ידי מצלמת משטרה דורס הולך רגל, וזו גם הראייה היחידה בנושא. אלא שאז, בבית המשפט, השופטים תוהים על קנקנה של הראייה ומבקשים לבדוק האם המצלמה הזו היא חוקית. מה חשוב כאן יותר? הפשע או הבירוקרטיה? האדם או המכונה? או במקרה הרלוונטי אלינו: מה יותר דחוף לנו: המלחמה בגזענות הגואה והאלימות המסוכנת או הפרוצדורה? אם יחליטו הדיינים לפטור את אזגי מעונש כי מה שהוא עשה שם לא חמור בעיניהם, זו, לצערנו, זכותם. אבל כשרות הקלטת, זו לא טענה במקרה כזה חמור. אי אפשר למחוק את מה שהם שמעו. אי אפשר לשכוח. אסור להתעלם.

מעבר לאירועי סיום העונה שעברה בליגת העל, אנחנו חיים בעידן שבו המאבק על איכות האנשים שמנהלים את הענף היא קריטית. אנחנו חיים בעידן שבו עבריין מורשע כמו חיים רמון הופך להיות אביר על סוס לבן, למרות שמדובר באיש שבשנות ה-90 כל אדם בכדורגל הישראלי רצה להיפטר מניהולו הכושל וחלם על ימים טובים יותר. מהחלום על אנשים טובים יותר מרמון בכדורגל הישראלי התעוררנו עם אזגי. היום זו הזדמנות בלתי חוזרת להיפטר מהם.

כנסו ושמעו שוב את הקלטת המצמררת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully