וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדהאר: "אף אחד לא יותר גדול מהמשחק"

10.1.2011 / 12:01

הבעלים של מכבי ת"א גנב את ההצגה במסע"ת בה איוניר הוצג כמאמן: "אהבתי את נמני, אבל לא מדובר פה באדם אחד"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

בשעה 14:30 היום (שני) כיוון עולם הספורט הישראלי את תשומת הלב שלו לקרית שלום, שם ערכה מכבי תל אביב את מסיבת העיתונאים בה הוצג מוטי איוניר כמאמנה החדש של הקבוצה. ואולם למרות שרבים ציפו למוצא פיו של שחקן העבר של המועדון שחזר אליו אחרי 20 שנה כמאמן, מי ש"גנב את ההצגה" היה הבעלים מיטש גולדהאר.

הקנדי היה זה שפתח את מסיבת העיתונאים והוא נדרש כמובן לסוגיית פיטוריו של אבי נמני. "אהבתי את אבי נמני, אני אוהב את אבי נמני. אבל אני אומר לאוהדים שמעריצים אותו: אין אף אחד יותר גדול מהמשחק. לא מדובר פה באדם אחד, זו קבוצה עם היסטוריה ארוכה ונהדרת והיא חייבת להימשך. אני מבין את ההערצה לאבי, אבל הוא הבין את האחריות שיש עליו כשהוא לקח את העבודה הזו".

על כך שנמני פוטר בשיחת טלפון, אמר הבעלים: "היו לי כמה דרכים בהן יכולתי לטפל בנושא הזה. אחת מהן הייתה להטיס את אבי לקנדה. אני לא חושב שזה היה הוגן. יכולתי לשלוח את ג'ק אנג'לידיס ועוזי שעיה, אבל לא אהבתי את האופציה הזו. במקום זה קמתי ב-5:30 בבוקר כדי שאוכל להסביר את עצמי. אני יודע שאבי יודע שעשיתי את זה מתוך כבד. הוא יודע שלא יכולתי להיות בישראל. אין דבר כזה הוגן. אלו החיים והחיים קשים.

"ההחלטה נבנתה לאט", הוסיף גולדהאר על פיטוריו של נמני, "תמיד הייתה לי תקווה. ראיתי את המשחקים, ולמרות שלא ראיתי עקביות והופעה שקיוויתי לראות, עדיין הייתה לי תקווה. ככה שלאורך הזמן התחלתי להבין שאנחנו יורדים מהמסלול. אני מאמין שנתתי לאבי הזדמנות הוגנת, אבל ההופעה של הקבוצה לא עמדה בציפיות שלי. בנקודה הזו הגעתי להחלטה הסופית".

גולדהאר סיפר גם מדוע בחר באיוניר: "ההחלטה לבחור במוטי הייתה מכמה סיבות. אחת מהן היא ההיסטוריה שלו במועדון. הוא גדל בנוער ושיחק בקבוצה, אבל זו הייתה גם הדרך בה הוא שיחק, האופי שלו. אהבתי גם את המסע שלו. הוא התחיל בתחתית של עולם האימון, הוא עשה מרחקים גדולים. זה אדם שיש לו מוטיבציה גדולה להפוך למאמן גדול. יש לו מוסר עבודה, אין אצלו קיצורי דרך. יש לו ערכים שאני מעריך ואני רוצה שלמכבי תהיה תרבות כזו. הוא מתאים בצורה מושלמת".

"קודם כל להראות מחויבות לסמל"

איוניר הודה להנהלות של מכבי ושל ההתאחדות וכן לרוני לוי איתו הוא התמודד על הג'וב בקרית שלום, ואמר: "אני חושב שזה כל כך סמלי שדווקא אחרי מה שקרה עם אבי כהן צנחתי לכאן כמאמן. אני מרגיש שזה משהו משמיים... אני לא יודע איך להגדיר את זה, אבל זה הגשמת חלום שלי ואולי זו הייתה איזשהי משאלת לב שהייתה לאבי".

איוניר התייחס גם לכך שחזר למכבי תל אביב כמאמן: "אם זה לא היה קורה עכשיו, הייתי מחכה וממשיך להאמין זה יגיע. זה היה חשוב לי מאוד. לא סיימתי לשחק וקיבלתי את משרת האימון בקבוצה בה שיחקתי כמו בהרבה מקרים בספורט הישראלי. לפני 14 שנה נסעתי לאמן בבית"ר באר שבע, רחוק מאוד מהבית שלי, בליגה א'. שם התחלתי. לא עשיתי לעצמי הנחות, לא חיפשתי דרך קלה וידעתי שבשביל להגיע לכאן יום אחד צריך לעשות מסלול מסוים. זה שהגעתי לכאן זה משמח, אבל להצליח כאן זה הרבה יותר חשוב" .

איוניר הוסיף: "מבחינתי, באופי שלי כמאמן, קודם כל השחקנים צריכים להראות מחויבות לסמל. המחויבות הייתה קיימת אצלי בכל קבוצה אותה אימנתי, על אחת כמה וכמה במכבי תל אביב. השחקנים צריכים להבין שהם משחקים במועדון הכי גדול בישראל, עם הכי הרבה אוהדים. מי שחושב שמובן מאליו להיות במכבי תל אביב יבין שזה לא ככה. זו זכות להיות כאן.

"במכבי בה אני גדלתי", הוסיף המאמן, "חינכו אותנו להיות בני אדם, להיות ווינרים, תמיד לשאוף לניצחון ותמיד לגרום למי שלא במכבי תל אביב לקנא בה. מקנאים בך כשאתה הכי טוב וההרגשה שלי היא שאין כבר את הקנאה הזו. לפני 20 שנה אם היית אומר לשחקן לבוא למכבי תל אביב, עוד לפני שהיית גומר את המשפט, הוא כבר היה עומד בדלת".

"הזוי להגיד עכשיו אליפות"

איוניר לא רצה להרחיב על מטרות מוגדות: "הזוי להגיד עכשיו 'אליפות'. המטרה היא להביא את הקבוצה שלך להיות ווינרית. אם אני אצליח להטריף את הקבוצה, לשחק כדורגל טוב, התקפי וחיובי, אז ברור שהשאיפות הן תארים".

על נושא הרכש אמר המאמן: "בשלב כזה של העונה קבוצה לא צריכה לעבור זעזועים. הרי מי שמשחק היום טוב באירופה לא יעבור למכבי עכשיו ואין טעם להביא שחקנים שלא משחקים. יש רעיון להביא ישראלי אחד או שניים - יכול להיות שזה יקרה, יכול להיות שלא. יש פה סגל שחקנים מספיק טוב בשביל שהקהל יהיה מרוצה".

עוד לפני מסיבת העיתונאים קיים איוניר פגישת עבודה ראשונה עם גולדהאר, נציגו בהנהלה ג'ק אנג'לידיס, והמנכ"ל עוזי שעיה. אחד מהנושאים שעמדו על הפרק הוא מינוי עוזר, כשכרגע נראה שקובי אלפסי הוא המועמד המוביל. אלפסי עבד במחלקת הנוער של המועדון וכבר שימש כעוזרו של איוניר בנבחרת הצעירה. בנוגע לרכש, כרגע נראה שהבעלים גולדהאר לא מתכוון להנחית בקרית שלום שחקנים חדשים במהלך חודש ינואר.

לשחקנים, אותם פגש בשעות הצהריים המוקדמות, אמר איוניר: "אני גאה לחזור ולהיות חלק מהמועדון הזה. יש פה שחקנים שיכולים וצריכים לקחת אליפות. אם לא הייתי מאמין בזה לא הייתי מגיע לכאן ולא הייתי לוקח את התפקיד הזה". גולדהאר הוסיף: "קחו אחריות, נמני לא היה האשם היחיד במצב הזה"

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully